Gå til innhold

3 barn og 3 fedre.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen her? Hvorfor er det negtivt at en mor har barn med tre forskjellige, mens en som er far til barn med tre forskjellig mødre "har det skjedd ting i livet til..."

Jeg har egentlig ikke lest at så mange har ment det her?

Tex skriver at vi digger Paus, men 5 barn med 4 kvinner er jo ENDA verre enn 3 barn med 3 menn, så jeg vet ikke hvor hun og du har dette fra. For min del er det ingen forskjell på kjønn i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madeline

rart at så mange er klar for barn rundt 20 års alderen som om de ikke vil "leve litt" før familie, unger & giftemål?...  :roll:

Ikke alle har behov for å "leve livet" før de slå seg til ro. Jeg har aldri følt noen trang til å feste og reise verden rundt. Da jeg var 20 var jeg moden og klar nok til å stifte familie med han jeg hadde vært sammen med i 3 år. Nå er jeg snart 34 og vi er sammen enda. Ingen av oss har savnet noe som helst og mener fremdeles at vi gjorde det rette. Så selv om du ikke var moden nok i 20 års alderen, betyr ikke det at ingen er det. Det er faktisk mange 20 åringer som er mer modne enn folk i 30 års alderen. Så det blir helt feil å se kun på alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sansen for at folk får barn med 3 eller flere partnere. Uansett førhistoie, faktisk. Selv om man har blitt voldtatt to ganger av forskjellige menn og valgt å få disse barna, og så er i et stabilt forhold, synes jeg de to bør være nok. Kanskje særlig da. Jeg synes ikke det er viktigere at mannen må få lov å oppleve å bli pappa til egne barn enn at de to barna som allerede er der skal få det godt.

Dette er vel litt drøyt vel..For det første skal det utrolig mye til før en blir voldtatt to ganger. Men HVIS det skjer og en da bestemmer seg for å beholde barna er jo det greit. Men kanskje moren har et behov for å få barn som virkelig er ønsket til verden? Og som kom av kjærlighet? (Sier ikke at hun ikke liker/er like glad i de som hun allerede har) Så er det vel like viktig å høre på hva mannen vil? Like viktig som hva dama vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man har blitt voldtatt to ganger av forskjellige menn og valgt å få disse barna, og så er i et stabilt forhold, synes jeg de to bør være nok.

Sånn ja, nå tar det virkelig av med jetmotor her. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Ikke alle har behov for å "leve livet" før de slå seg til ro. Jeg har aldri følt noen trang til å feste og reise verden rundt. Da jeg var 20 var jeg moden og klar nok til å stifte familie med han jeg hadde vært sammen med i 3 år. Nå er jeg snart 34 og vi er sammen enda. Ingen av oss har savnet noe som helst og mener fremdeles at vi gjorde det rette. Så selv om du ikke var moden nok i 20 års alderen, betyr ikke det at ingen er det. Det er faktisk mange 20 åringer som er mer modne enn folk i 30 års alderen. Så det blir helt feil å se kun på alder.

Samme her.. men jeg gjorde EN feil og det var at jeg valgte feil mann å slå meg til ro med, jeg tenkte for det meste at alle menn var teite uansett, så det er ikke så nøye hvordan han var, og samtidlig var min selvtillitt helt ødelagt pga. mobbing slik at jeg ikke heller mente jeg fortjente noe bedre. Sånt hender, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Flott at det funket for dere. men det er veeeeldig mange som IKKE skulle fått barn-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Dette er vel litt drøyt vel..For det første skal det utrolig mye til før en blir voldtatt to ganger. Men HVIS det skjer og en da bestemmer seg for å beholde barna er jo det greit. Men kanskje moren har et behov for å få barn som virkelig er ønsket til verden? Og som kom av kjærlighet? (Sier ikke at hun ikke liker/er like glad i de som hun allerede har) Så er det vel like viktig å høre på hva mannen vil? Like viktig som hva dama vil.

Dette var selvsagt et eksempel satt helt på spissen. Det er helt horribelt dersom mor evt skulle få et ekstra barn bare fordi hun egentlig ikke ville ha de andre. Det ville ihvertfall blitt forskjellsbehandling av barna, som BARNA hadde merket godt. Det er ikke like viktig å høre på den som vil ha barn som den som ikke vil. Jeg mener fortsatt et 2 forskjellige fedre burde være maks.

Som noen var inne på har det litt å si hvor tett disse særkullsbarna kommer. Det vitner om dårlig dømmekraft og et utsvevende liv dersom barna kommer som perler på en snor og har ulike fedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Flott at det funket for dere. men det er veeeeldig mange som IKKE skulle fått barn-----

Det er sikkert en del som ikke skulle fått barn da de var 20 men det betyr ikke at det ikke kan fungere for mange. Jeg vet om 30 åringer som ikke skulle fått barn. Så jeg mener fremdeles at det blir helt feil å kun se på alder. En må se hvor modne folk er. Det er det veldig stor forskjell på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Jeg har ikke sansen for at folk får barn med 3 eller flere partnere. Uansett førhistoie, faktisk. Selv om man har blitt voldtatt to ganger av forskjellige menn og valgt å få disse barna, og så er i et stabilt forhold, synes jeg de to bør være nok. Kanskje særlig da. Jeg synes ikke det er viktigere at mannen må få lov å oppleve å bli pappa til egne barn enn at de to barna som allerede er der skal få det godt.

Jeg synes flere her burde lytte til Nala, som vet hvordan det føles fra et barns ståsted å være et særkullsbarn. Jeg vet faktisk ikke om noen skilsmissebarn som synes det er stas å ha et utall halvsøsken i øst og vest. Både mødre og fedre bør sette barna foran alt, ikke sine egen ønsker om å få barn med enhver partner.

Noen snakker om at man var så ung og dum som trodde den og den partneren var den rette og fikk barn med ham. Dette vet man jo aldri. Man er ikke garantert å ha funnet den man skal være sammen med resten av livet selv om man har fylt 40. Og får du enda et barn med den tredje, fjerde, femte mannen vil jeg påstå du ikke har lært noen ting overhode.

Med denne tankegangen, mener du vel også det at INGEN må få flere enn to barn? Eller er det stor forskjell når man har samme far til alle, for da har man liksom bedre tid til å ta vare på tre barn?

Jeg følger ikke tangengangen din, om du mener at et par kan få emr enn to barn. Men mener du alle bør stoppe med to barn, så følger jeg deg. Selv om jeg ikke er enig med deg da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var MEG som skrev hovedinnlegget.

Jeg og fedrene er veldig gode foreldre,ikke noe kaos her i gården. Alle er likestilte og like godt ivaretatt.

De blir ikke glemt,gjemt eller tilsidesatt på noen måte.

Vi er en sammensveiset familie og de stiller ingen spørsmål.

Jeg ble mamma tidlig, 8 år senere forelsket jeg meg i en mann,jeg var så oppe i skyene,vi ønsket oss barn,så vi var så heldige å fikk ei tulle.

men så ville han ikke mer etter noen år.

Så treffer jeg mannen i mitt liv,vi flytter sammen,får barn,forlover oss og gifter oss.

Er det ikke lov til å få nye sjanser da??

Er det bare mammaen som skal ha restriksjoner.

jeg har valgt å bære frem mine barn i stedet for å ta abort.

jeg er så glad i dem og de er så unike og spesielle.

Har ikke de like mye livets rett i likhet med andre barn som har samme foreldre???

Eller skulle jeg tatt abort 2 ganger fordi det utad hadde sett penere ut fasademessig.

Det blir jo liten respekt ovenfor de barnløse om man bare skal valse rundt å ta abort.

jeg er ikke sinna eller såret,bare det at det kommer endel meninger og spørsmål hos meg også når jeg leser svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enig i det. Jeg er stemor, men typen betaler for seg & har sønnen som avtalt. :) Han kommer aldri til å nedprioritere sønnen sin iforhold til barna vi kommer til å få. :o Hvorfor tror du det skjer med mange? Bevis for det??..

Nei, bevis for det har jeg ikke. Men jeg regner med at alle disse fæle eksmennene som omtales her inne har fått nye samboere igjen!!! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min første reaksjon var; hvordan orker man det? Jeg vil ikke dømme, men gjør det nok som første tanke... Den måten det har vært i ditt tilfelle er vel et typisk eksempel på at fordommer er fordommer.

Du har ingenting å skamme deg over. Du har valgt å få (hvertfall de to siste) i tro om at det er barnefar du skal være med, og hvis jeg skjønte rett, så er du fortsatt sammen med den siste barnefaren. Jeg ville syntes at det var mye verre hvis du var alenemor med 3 barn veldig tett med 3 fedre.

når det kommer til darkangel sitt inlegg om unge mødre så tror jeg du virkelig ikke vet hva du snakker om! Det å få barn når man er ung er biologisk mye riktigere enn å få barn når man er nærmere 35. Hvis du tror at livet er over fordi du får barn tar du helt feil!! Jeg går ut så mye jeg vil fordi jeg har en mann som er villig til å gi meg all den frihet jeg måtte ønske og jeg gir han den samme frihet. Ingen av oss går ofte ut, men når vi gjør det så er det med god samvitighet. Jeg valgte helt bevist å få barn som 22 åring, mannen min er 7 år eldre og jeg ville ikke at mine barna mine skulle ha en gammel far!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillefix

Fordommer er en rar ting... det er ting vi overhodet ikke har fordommer mot og så plumper vi rett oppi andre fordommer med begge beina........

Jeg prøver å ikke ha fordommer mot de som har flere barn med forskjellige menn, og skal innrømme at noen "dømmer" jeg og noen ikke... det kommer helt an på hva slags menneske vedkommende er.. jeg er ikke feilfri...

Og så er det "fordommer" mot å få barn i ung alder eller som "gammel"... vi er som sagt forskjellige alle sammen og er moden for å få barn i forskjellig alder.. Den rette alderen for å få barn? Hvilken er det? For meg var den 30, jeg var overhodet ikke klar for å få barn tidligere, så for meg var det en riktig alder. Og så handler det ofte om å treffe den som man ønsker skal være far til barnet sittogså, de fleste av oss får barn med noen vi tror vi skal være sammen med resten av livet. Noen ganger går det ikke slik.

Og så går enkelte i den fellen at det trekkes den konklusjonen at den alderen man selv fikk barn i er den eneste riktige, og at alle burde få barn i den alderen.

Men livet er nyansert og har mange fasetter, det som passer en passer ikke nødvendigvis alle andre.

Kos deg med de tre barna dine du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentlig ikke lest at så mange har ment det her?

Tex skriver at vi digger Paus, men 5 barn med 4 kvinner er jo ENDA verre enn 3 barn med 3 menn, så jeg vet ikke hvor hun og du har dette fra. For min del er det ingen forskjell på kjønn i denne sammenhengen.

Skjønner du ikke hvor jeg har det fra, Melk? Jeg svarte jo på innlegget til nallemaja (jeg har uthevet det jeg reagerte på):

Hva er forskjellen her? Hvorfor er det negtivt at en mor har barn med tre forskjellige, mens en som er far til barn med tre forskjellig mødre "har det skjedd ting i livet til..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller skulle jeg tatt abort 2 ganger fordi det utad hadde sett penere ut fasademessig.

Prevensjon er en fin ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Med denne tankegangen, mener du vel også det at INGEN må få flere enn to barn? Eller er det stor forskjell når man har samme far til alle, for da har man liksom bedre tid til å ta vare på tre barn?

Jeg følger ikke tangengangen din, om du mener at et par kan få emr enn to barn. Men mener du alle bør stoppe med to barn, så følger jeg deg. Selv om jeg ikke er enig med deg da :wink:

Selvsagt er det forsjell på å få tre barn med samme mann og få tre barn med tre forskjellige menn. Selv om mammaen synes det er helt ok med en haug med fedre, skaper dette en ustabilitet for barna, som er søsken og må forholde seg til flere forskjellige familier. Den ene har kanskje en super pappa og besteforeldre som stiller opp, mens den andre har en pappa som svikter gang på gang og den tredje kanskje ikke vet hvem pappa er overhode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Madeline

Selvsagt er det forsjell på å få tre barn med samme mann og få tre barn med tre forskjellige menn. Selv om mammaen synes det er helt ok med en haug med fedre, skaper dette en ustabilitet for barna, som er søsken og må forholde seg til flere forskjellige familier. Den ene har kanskje en super pappa og besteforeldre som stiller opp, mens den andre har en pappa som svikter gang på gang og den tredje kanskje ikke vet hvem pappa er overhode.

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Og hva hvis kvinnen er millionær og ikke har lyst på en mann, er det greit da at hun får 3 eller 6 med forskjellige fedre eller sæd fra sæd bank fra forskjellige menn?

Jeg bare lurer på om dette for det meste er et økonomisk spørsmål og at folk har lettere for å akseptere det hvis man er rik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Nei, bevis for det har jeg ikke. Men jeg regner med at alle disse fæle eksmennene som omtales her inne har fått nye samboere igjen!!! :-?

Jeg har kun hørt om fæle exdamer jeg.. :ler:

Som gjør det vanskelig for typen & ny stemor som vil ha mer kontakt med barnet... Så det fins endel av begge deler. Exdama til typen var vanskelig fram til hun fikk ny mann.. heldigvis for det!.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hehe, jeg har også tre barn med tre forskjellige. Det var nok ikke planen i utgangspunktet, men slik er det bare blitt. Nå venter jeg forøvrig nr 4, sånn at det blir fire barn med tre forskjellige.

Jeg ser derfor ikke ned på mødre som har barn med flere forskjellige. Det kan være mange grunner til at det har blitt slik, og det er uansett deres eget valg.

I min familie er det faktisk mer normalt å ha barn med forskjellige menn, enn å ha samme barnefar til alle. Det er kun en av oss som har samme barnefar til begge ungene sine, og hun er ikke sammen med han (har visst aldri vært det heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...