Gå til innhold

3 barn og 3 fedre.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har en halvbror som er 27 år yngre enn meg. Han er skjønn og god og snill og alt det der, men jeg ser ikke på han som en bror. Mange stusser på dette, på at jeg ikke omtaler han som bror. Han er min mors sønn, men ikke min bror. Han er min halvbror. Jeg vet at mange (blant annet her inne) mener at begrepene halvbror og halvsøster ikke eksisterer lenger, at barna er søsken uansett. Men selv syns jeg at foreldre som får barn med ulike partnere skal være oppmerksom på at søskenfølelsen kan være liten, eller i enkelte tilfeller (som i mitt) helt fraværende.

Tror dette med den manglende søskenfølelsen har mye å gjøre med aldersforskjellen. Har selv en helsøster som er 20 år yngre enn meg, men jeg føler meg mer som en tante for henne enn som en søster. Nå er hun snart voksen, men mine egne unger er ikke mye yngre enn henne, så det blir litt rart. På samme måte er nok mamma og pappa strengere besteforeldre enn mange andre, fordi de selv har hatt en unge som skulle oppdras parallellt med barnebarn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eksen min ble for en stund siden sammen med en jente som har 3 barn med 3 fedre. Jeg innrømmer at jeg med en gang tenkte negativt og lurte på hva hun nå kunne være for en.. Det inntrykket har ikke gitt seg for å si det sånn. Nå har jeg møtt både henne og barna. Hun virker som en litt sliten sjel, og ungene var mere "frempå" enn hva iallefall jeg er vant med. Det trenger jo ikke å ha noe med henne som mor å gjøre, men det inntrykket har iallefall jeg. Tror ikke hun har kontakt med alle disse eksene sine, såvidt jeg vet er det bare 1 av barna som er borte i helgene iallefall.

Det kan ikke være så greitt for de andre to, å se at hun ene får dra til pappaen sin mens de ikke har noe kontakt med sine fedre. Dersom man møter en mann som gir signaler om å kanskje ikke være helt egnet som ektemann eller far, så skjønner jeg ikke at man får barn sammen. Barn som kanskje vil lide av dette i ettertid. Så dersom du trådstarter har 3 flotte fedre som tar seg av sine barn, så tror jeg du er veldig heldig.

Jeg har ikke grunnlag for å si dette men jeg innbiller meg at de fleste i denne situasjonen har havnet slik ved et "uhell". Og det kommer jeg aldri til å forstå, hvordan noen kan få et barn ved et "uhell". Det finnes da ærlig talt prevensjon i alle former. Og helt ærlig, så er abort også lovlig i Norge altså....

Denne jenta jeg snakker om tar seg nok av ungene sine, det er ikke det jeg sier. Men tror ikke ungene lever under optimale forhold for å si det sånn. Det er nok mange som ikke gjør det, har selvfølgelig ikke noe med antall barn og fedre å gjøre, men spiller nok en rolle. Jeg har 2 med samme far jeg, og kommer ALDRI til å ville endre på det, selv ikke dersom Robbie skulle fri til meg!!!! Og skjønner ikke at man trenger å få barn med alle typene sine jeg...

Iallefall ikke dersom man har så mange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 barn med 3 fedre reagerer jeg ikke på.

3 barn med 3 fedre, og alle fedrene er noen uansvarlige, ukompetente fedre, som det er helt umulig å samarbeide med, derimot. Det ville jeg nok reagert på...

Jeg syns det står respekt av å ta vare på sine barn. Hva så om det er med 3 fedre? Jeg syns det står respekt av å ikke vlege abort, og ta ansvar for sine handlinger, så sant man er i stand til å ta ansvaret på en ordentlig måte. (Men jeg har jo to barn med to fedre, der begge forholdene var slutt i det jeg fant ut at jeg var gravid... Jeg er så absolutt ikke A4 i den forstand.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ett par slike damer,og har vidt forskjellige tanker om dem fordi historien til at de har endt opp der er vidt forskjellig..

Men å si at man har mer moralsk anstendighet fordi man valgte å bære frem barna sine,enn de som valgte å avslutte svangerskapet har det synes jeg er å strekke det litt langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Respekt i å ikke ta ansvar og ta ansvar for sine handlinger??

Jeg er ikke enig. Mange er uansvarlige og blir gravide, og havner i en uønsket situasjon. I mange av disse tilfellene mener jeg de som da tar abort faktisk er ansvarlige i en vanskelig situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SumoBryter
Respekt i å ikke ta ansvar og ta ansvar for sine handlinger??

Jeg er ikke enig. Mange er uansvarlige og blir gravide, og havner i en uønsket situasjon. I mange av disse tilfellene mener jeg de som da tar abort faktisk er ansvarlige i en vanskelig situasjon.

Ja, men så kan man være helt uenig i det der da. Og da snakker vi om ting som er litt religiøse og litt hellige for mennesker. Jeg syns det er frekt å dømme noen som velger ikke å ta abort like frekt som å fordømme de som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette med den manglende søskenfølelsen har mye å gjøre med aldersforskjellen.

Det har du nok mye rett i. Kommer nok veldig an på om barna vokser opp sammen eller ikke. Er helt sikkert mange halvsøsken som vokser opp som søsken, og som da også føler seg som søsken. Det jeg mener er at foreldre ikke automatisk bør gå ut fra at barna betrakter hverandre som søsken.

Det verste med å være skilsmissebarn, syns jeg, er alt styret med å ta hensyn til alle parter. For eksempel skal alle ha besøk når vi er på hjemlige trakter. Slitsomt. I tillegg er det det med at familien til de nye partnerne gjerne føles som fremmede, i alle fall er det sånn for min del. Jeg drar ikke på besøk til min mor for å treffe stesøskenene mine liksom. Hele situasjonen føles absurd.

Men nå har jeg kanskje sporet av litt. Beklager. Ville bare illustrere at jeg ikke nødvendigvis syns en person som har barn med flere fedre er en forferdelig person. Det jeg ikke liker er at de (dårlige) valgene hun har tatt i livet ofte kan gå utover barna, enten det er umiddelbart eller flere år fram i tid. For det at foreldrene ikke bor sammen, det har ALLTID konsekvenser for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

3 barn med 3 fedre er jo greit nok og ingen uvanlighet idag. Det kan være utrolig mange grunner til at det har blitt slik.

Har selv to barn med min eks, og har nå vært samboer med en annen i snart to år. For oss er det ikke riktig å få flere barn av hensyn til de to som er der fra før. Syns de har nok å slite med og at verden er mer enn utfordrende nok fra før.

Jeg respekterer at andre vurderer ting annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Jeg reagerer negativt. Ser for meg noen som ikke klarer å slå seg til ro og som får barn med den første og beste. Jeg vet selfølgelig at det finnes mange grunner til at noen får flere barn med forskjellige fedre (eller mødre) og at de er like mye verd som oss andre. Men som sagt, min første reaksjon er negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Porselen

Vel, min bror har tre barn med to forskjellige damer, og er nå gift igjen og venter barn nr. 4, dvs. fire barn med tre damer.

Han har hovedansvaret for de tre barna han har nå, og i begge forholdene var ment å skulle vare til evig tid. Han tar ansvar.

Men jeg må innrømme at jeg har fordommer overfor menn som har barn i "øst og vest", iallfall hvis de ikke er seg sitt ansvar bevisst og bare klager over de kjipe eksene.

Men det gjør heldigvis ikke min bror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter
Jeg vet selfølgelig at det finnes mange grunner til at noen får flere barn med forskjellige fedre (eller mødre) og at de er like mye verd som oss andre.

Det er fint at du vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Her sitter jeg og kjenner på at "Ja, jeg synes det er feil".

Tror det er mest fordi jeg er stemamma til ei jente på 9.

Hun har tre stebrødre med to forskjellige mødre og en halvbror som hun bor med.

Der dreier dagene seg om å få kabalen til å gå opp med de andre familiene samt. krangling med de respektive mødre.Det blir aldri ro i huset og søsknene ste-og halvsøsken får aldri ro.De er alltid pakket i bagen!

Bortsett fra det er det ok.

Det kommer an på hva slags forhold du har til de respektive fedrene og deres nye familier.

Jeg tror ikke på å gå i den samme "fella" tre ganger.

Fordi dette ikke er optimalt for barna.

Min mann sier han aldri hadde fått barn første gangen om han hadde visst hva det fører med seg av bekymring og hodebry for ham som bare er helgepappa.

Det er vanskelig for datteren hans ennå enda de er gode venner og hun ikke husker at de noen gang har bodd sammen (han flyttet ut før hun fyllte ett år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Ærlig talt; du kunne trengt litt større ydmykhet for dem som har en annen oppfatning enn deg.

Jeg tror det var bare du som ikke oppfattet poenget her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er negativt. Ser for meg en som ikke passer på når hun har sex, der jeg ville brukt prevensjon, eller hopper i det og skaffer seg barn kjemperaskt. Og slikt slums har jeg lite til overs for.

Men at det kan finnes mange historier som gjør min tankerekke til skamme er jeg klar over. Men det var altså min assosiasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest SumoBryter
Jeg tenker det er negativt. Ser for meg en som ikke passer på når hun har sex, der jeg ville brukt prevensjon, eller hopper i det og skaffer seg barn kjemperaskt. Og slikt slums har jeg lite til overs for.  

Men at det kan finnes mange historier som gjør min tankerekke til skamme er jeg klar over. Men det var altså min assosiasjon.

Ja, Melk jeg har forstått at du er en av de mennesker som er så mye bedre enn alle oss andre at du har rett til å kalle folk for slums osv..osv..

Det er virkelig fint at det finnes slike perfekte mennesker som kan peke på alt det vi resten gjør feil. :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, Melk jeg har forstått at du er en av de mennesker som er så mye bedre enn alle oss andre at du har rett til å kalle folk for slums osv..osv..

Det er virkelig fint at det finnes slike perfekte mennesker som kan peke på alt det vi resten gjør feil. :bukke:

I dine krampeaktige måter å hevde at andre tror de er bedre enn andre, virker det på meg at du ser på deg selv som bedre enn mange. Ironisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...