AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #1 Skrevet 11. mai 2019 Er det virkelig bare jeg som ikke er glad i grillmat og alt styret med det?! 🤠Anonymkode: d4646...71d 1
kaleidoskop Skrevet 11. mai 2019 #2 Skrevet 11. mai 2019 Det er koselig å sitte ute å spise. Da er grillmat på en måte en del av det Vi kan være ute på sommeren, lage mat ute, spise ute. For min del har det ikke noe å si om kjøttet lages på kjøkkenet eller på grillen. Er jo fortsatt samme maten som blir spist? Pølser er ikke grillmat for meg da. Men laks, svinefilet, kotelleter, kylling
Gjest hind Skrevet 11. mai 2019 #3 Skrevet 11. mai 2019 Jeg synes ogsÃ¥ at grillmat er oppskrytt. Det er himla mye styr, og sÃ¥ blir maten kald før man rekker Ã¥ spise den. Man mÃ¥ vel bare finne seg i det sÃ¥ mannen fÃ¥r hente fram sin indre huleboer? Det er viktig har jeg skjønt. Ild, røyk og kjøtt. Ooooh, mama! Â
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #4 Skrevet 11. mai 2019 Jeg synes grilling er så sosialt at det ironisk nok virker eksluderende. Det er uforutsigbart og uoversiktlig, brannsår- og brannfare, og det stinker. Anonymkode: e6b06...702 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #5 Skrevet 11. mai 2019 1 time siden, hind skrev: Jeg synes også at grillmat er oppskrytt. Det er himla mye styr, og så blir maten kald før man rekker å spise den. Man må vel bare finne seg i det så mannen får hente fram sin indre huleboer? Det er viktig har jeg skjønt. Ild, røyk og kjøtt. Ooooh, mama!  og gjerne ikke ordenlig stekt.. Anonymkode: d6382...f5f
Djungelvrål Skrevet 11. mai 2019 #6 Skrevet 11. mai 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes grilling er så sosialt at det ironisk nok virker eksluderende. Det er uforutsigbart og uoversiktlig, brannsår- og brannfare, og det stinker. Anonymkode: e6b06...702 Nå har de fleste gassgrill eller elektrisk grill og maten smaker akkurat de samme som om du skulle slengt kjøttet i stekepanna og det stinker mindre ute. er ikke mer brannfarlig å lage mat ute enn det er inne. 9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #7 Skrevet 11. mai 2019 Jeg er ikke enig i det, enten så blir det for lite stekt eller svrat/brent Anonymkode: d6382...f5f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #8 Skrevet 11. mai 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: og gjerne ikke ordenlig stekt.. Anonymkode: d6382...f5f  2 timer siden, hind skrev: Jeg synes ogsÃ¥ at grillmat er oppskrytt. Det er himla mye styr, og sÃ¥ blir maten kald før man rekker Ã¥ spise den. Man mÃ¥ vel bare finne seg i det sÃ¥ mannen fÃ¥r hente fram sin indre huleboer? Det er viktig har jeg skjønt. Ild, røyk og kjøtt. Ooooh, mama!  Tatt pÃ¥ kornet😂 enten er det kaldt i midten eller sÃ¥ er det forkullet, gjerne med en bismak av kull Ã¥ tennvæske🤮 Ã¥ det her evinnelige mannen skal skrytes opp i skyene for maten, som smaker... ikke spesielt godt😂 min middag fra kjøkkenet kunne smakt ti ganger bedre🙄 Man skal jo kose seg sÃ¥ fryktelig Ã¥, men sol i øynene, fluer i brusen, stoler som er elendige Ã¥ sitte i, Ã¥ bord som er for høye. Papptallerkener som blÃ¥ser vekk, Ã¥ bestikk som knekker, ja, Ã¥ potetsalat fra boksðŸ¤Â Hurra for grillsesongen🙈 Anonymkode: d4646...71d 5
Frostrose Skrevet 11. mai 2019 #9 Skrevet 11. mai 2019 Høres ut som at de som har grillet til dere ikke kan grille... Kaldt før det spises, brent eller for lite stekt? Det har jeg vært med på én gang (og vi griller en god del).  Dersom maten skal nytes ute, må man selvsagt ha tellerkner, bestikk og sitteplasser som er egnet til været. Man bruker ikke papp på en blåsbortdag. 25
Gjest O.G. Skrevet 11. mai 2019 #10 Skrevet 11. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig bare jeg som ikke er glad i grillmat og alt styret med det?! 🤠Anonymkode: d4646...71d Nei.Â
_popcorn_ Skrevet 11. mai 2019 #11 Skrevet 11. mai 2019 Aldri vært borti at grillmaten har blitt kald før man skal spise. Da har man feilberegnet tid, og det kan like lett gjøres på komfyr...  Synes heller ikke det er noe mer styr å lage mat på grill enn på komfyr. Stort sett alt som lages på komfyr kan lages på grill, og på samme måte som at man kan velge ønsket tilbehør om man lager middag på komfyr så kan man velge ønsket tilbehør til mat som er grillet. Det eneste jeg synes er litt mer styr med grillmat kontra "komfyrmat" er at man ikke nødvendigvis har en vask i umiddelbar nærhet...  6
-jk- Skrevet 11. mai 2019 #12 Skrevet 11. mai 2019 Her hos oss serveres maten direkte fra gassgrillen når den er klar, så den er glovarm. Vi griller med lokket på, passe varme, da blir alt gjennomstekt (som skal være gjennomstekt da, ikke oksefileten) uten at det blir brent. Ting med litt tykkelse på (ytrefilet av svin for eksempel) bruker jeg steketermometer på. Om man fyrer opp kullgrillen på maks varme og griller uten lokk så kan det nok fort bli brent/rått ja. Papptallerkener bruker vi aldri, det egner seg ikke til å spise middag på etter min mening. Like lite som man bruker plastbestikk til å spise biff. Forøvrig spiser vi ofte grillmaten inne, er ikke alltid det er vær til å spise ute. På hytta griller jeg ofte midtvinters i -20 grader... 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #13 Skrevet 11. mai 2019 8 minutter siden, Frostrose skrev: Høres ut som at de som har grillet til dere ikke kan grille... Kaldt før det spises, brent eller for lite stekt? Det har jeg vært med på én gang (og vi griller en god del).  Dersom maten skal nytes ute, må man selvsagt ha tellerkner, bestikk og sitteplasser som er egnet til været. Man bruker ikke papp på en blåsbortdag. Regner med dere har en grill stående hjemme? Anonymkode: d6382...f5f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #14 Skrevet 11. mai 2019 2 hours ago, hind said: Jeg synes også at grillmat er oppskrytt. Det er himla mye styr, og så blir maten kald før man rekker å spise den. Man må vel bare finne seg i det så mannen får hente fram sin indre huleboer? Det er viktig har jeg skjønt. Ild, røyk og kjøtt. Ooooh, mama!  Damer finner fram sin indre huleboer her på kvinneguiden, da må det jo være greit at han griller litt noen ganger i uka hver sommer. Anonymkode: 74066...1b8 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #15 Skrevet 11. mai 2019 1 minutt siden, -jk- skrev: Her hos oss serveres maten direkte fra gassgrillen når den er klar, så den er glovarm. Vi griller med lokket på, passe varme, da blir alt gjennomstekt (som skal være gjennomstekt da, ikke oksefileten) uten at det blir brent. Ting med litt tykkelse på (ytrefilet av svin for eksempel) bruker jeg steketermometer på. Om man fyrer opp kullgrillen på maks varme og griller uten lokk så kan det nok fort bli brent/rått ja. Papptallerkener bruker vi aldri, det egner seg ikke til å spise middag på etter min mening. Like lite som man bruker plastbestikk til å spise biff. Forøvrig spiser vi ofte grillmaten inne, er ikke alltid det er vær til å spise ute. På hytta griller jeg ofte midtvinters i -20 grader... Jeg kan være enig at maten smakker godt om man har gassgrill eller kullgrill hjemme er maren godt, men jeg er ikke enig at maten er like godt om man bruker engangsgrill eller over åpen ild, og jeg vil tippe at det er det ts og vi andre snakker om. Men det er selvsagt peskulasjoner Anonymkode: d6382...f5f
-jk- Skrevet 11. mai 2019 #16 Skrevet 11. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan være enig at maten smakker godt om man har gassgrill eller kullgrill hjemme er maren godt, men jeg er ikke enig at maten er like godt om man bruker engangsgrill eller over åpen ild, og jeg vil tippe at det er det ts og vi andre snakker om. Men det er selvsagt peskulasjoner Anonymkode: d6382...f5f Engangsgrill er djevelens verk, skulle vært forbudt. På camping bruker vi en bærbar gassgrill, liten kjekk sak som kobles til en 5kg flaske. Den kan tas med overalt. Man får enda mindre bærbare kullgriller med lokk. Vi bruker også tallerkener av kunststoff på camping, de veier lite og tåler alt av varme. Uten lokk kan man knapt grille noe og få god smak på det. Mulig at det fungerer med enkelte tynne pølser. Over åpen ild skal intet grilles, griller man over bål er det over de glødende kullene man skal grille og ikke over det som ennå brenner med flamme. 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #17 Skrevet 11. mai 2019 Spiser ikke noe grillmat, svært lite. Kun servert hos foreldre. Det er jo ikke noe mer sosialt å spise grillmat enn mat som er laget på komfyr/stekeovn. Som man spiser sammen UTE på terrassen 🙂 Anonymkode: d4e6a...049 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #18 Skrevet 11. mai 2019 1 minutt siden, -jk- skrev: Engangsgrill er djevelens verk, skulle vært forbudt. På camping bruker vi en bærbar gassgrill, liten kjekk sak som kobles til en 5kg flaske. Den kan tas med overalt. Man får enda mindre bærbare kullgriller med lokk. Vi bruker også tallerkener av kunststoff på camping, de veier lite og tåler alt av varme. Uten lokk kan man knapt grille noe og få god smak på det. Mulig at det fungerer med enkelte tynne pølser. Over åpen ild skal intet grilles, griller man over bål er det over de glødende kullene man skal grille og ikke over det som ennå brenner med flamme. Slitsomt å ta med seg det på buss/trikk og bære med seg "Gourmet" grillingen som du snakker synes jeg er kjempe godt,men bor i oslo og når vi skal i parken eller stranda blir det engangsgrill, de fleste jeg kjenner eier ikke grill, da det ikke er lov lengre å grille på balkonger i de fleste boretslag i Oslo, verken med engangsgrill eller fast grillingen, kjenner dog flere som bryter de reglene,. Grunn brannfare. Anonymkode: d6382...f5f 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #19 Skrevet 11. mai 2019 Vi griller utrolig mye om sommeren. Syns ikke det er noe mer styr enn å stå på kjøkkenet. Men så kan samboer å grille, hverken svidd eller rått kjøtt her, er ikke fryktelig vanskelig. Å tilbehør kan man variere i det uendelige. Anonymkode: b643a...042 1
Daria Skrevet 11. mai 2019 #20 Skrevet 11. mai 2019 Grilling kan være både godt og hyggelig, hvis det er skikkelig organisert og noen har ansvar for selve gillingen. "Alle tar med og griller egen mat"-konseptet blir for veldig kaotisk, og jeg som ikke har grill selv og griller en gang annethvert år får aldri et godt resultat... 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå