AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #21 Skrevet 11. mai 2019 Kanskje også de har den i alkoholfri variant? Anonymkode: f8678...b0c 1
The Kitten Skrevet 11. mai 2019 #22 Skrevet 11. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne? Anonymkode: f8678...b0c Var den jeg mente ja. Jeg synes i hvert fall den er god. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #23 Skrevet 11. mai 2019 Hvorfor ligger denne på "barn og familie"? Så fremt den ikke ble postet her for å provosere, burde den ligget på "mat og drikke". Anonymkode: 758d2...3b2 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #24 Skrevet 11. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er av meningen at det er en dag som burde være uten alkohol. Så kan dere heller ha det i familiefeiring når konfirmanten fyller år i eldre alder. Det er konfirmantens dag, og da kan dere legge det opp til noe han/hun kan drikke. Anonymkode: 43119...f62 Det er din mening... Det er ikke vanlig å drikke seg full, selv om det står vin på bordet, samt TS lurte ikke på dette. Anonymkode: 1dbc6...61d 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #25 Skrevet 11. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva får barna å drikke till velkomst og til maten? Du har vell ikke tenkt å servere alkohyler til mindreårige? Anonymkode: f8678...b0c Herregud... De kommer til å lage geleshotter til ungene, med masse vodka oppi. Tidenes fyllefest.... Vet du - hvis ingen lager et nummer av det, er det ikke sikkert konfirmanten/barna får med seg at de voksne tar et helt glass vin til maten en gang... Folk er rare. Tror alkohol automatisk betyr fylla 😕 Anonymkode: 1dbc6...61d 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #26 Skrevet 11. mai 2019 4 hours ago, Wiskola said: Jeg har en ganske gammeldags holdning ovenfor alkohol (heihei til dere som er furtne for den tråden jeg skrev fremdeles ), men tenker uansett at 1. Jeg har ikke peiling på vin, så kan ikke anbefale noe 2. TS har fått med seg nå at folk ikke liker alkohol i konfirmasjoner, men.. TS spør da for fanden ikke om hva folk mener om det å servere alkohol i konfirmasjon? Om du ikke liker kake, går du bort og skriker "DEN BØR VÆRE SUKKERFRI! IKKE GI DEN TIL BARN!" til folk? La folk velge selv. Herregud. Vi vet da godt at folk velger selv, men hvorfor spørre her og ikke på vinmonopolet, eller hvorfor ikke bare spørre om vin til koldtbord, ikke vin til konfirmasjon? Joda, for å lage masse styr. Anonymkode: 2ea6a...ec6 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #27 Skrevet 11. mai 2019 Dette er KG. Ingen som har skjønt at dette er en trolletråd? Ingen lurer så mye på hvilken alkohol de skal servere i konfirmasjon at de lager en egen tråd om det! Anonymkode: a6178...cda 4
Puny Skrevet 11. mai 2019 #28 Skrevet 11. mai 2019 5 timer siden, The Kitten skrev: Var den jeg mente ja. Jeg synes i hvert fall den er god. Ja den er supergod! Den perlende rosé varianten de har også er veldig god, enda jeg egentlig ikke drikker rosé🙈 jeg ville tenkt tør hvitvin og litt rødvin ved siden av, så kan de som foretrekker det heller få rødt. 1
Vox_populi Skrevet 11. mai 2019 #29 Skrevet 11. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er KG. Ingen som har skjønt at dette er en trolletråd? Anonymkode: a6178...cda Hva mener du med det? At trådstarter ikke skal ha konfirmasjon? Meget mulig, men det spiller da ingen rolle. Problemstillinga er akkurat like mye eller like lite interessant uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #30 Skrevet 11. mai 2019 Gentil Hugel er den ultimate koldtbordvin: https://www.aperitif.no/artikler/ukens-vin-den-beste-17-mai-vinen-har-ikke-bobler/436728 Anonymkode: b3ab2...e5e
Vox_populi Skrevet 11. mai 2019 #32 Skrevet 11. mai 2019 Et interessant alternativ del den evinnelige vinen er sider. Med det mener jeg naturligvis eksklusiv håndverkssider kjøpt på polet, ikke butikkskvip. Gjerne både sider som er tørr og en med litt sødme, alt etter maten en skal ha den til.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #33 Skrevet 11. mai 2019 Jeg forstår ikke hvorfor man kun skal ha en type vin når det serveres buffet. Hvorfor ikke la folk velge, en tørr hvit (gjerne riesling), en rosa og en rød. Men hvis du kun vil ha en type vin, ville jeg faktisk anbefalt en tørr rose. Anonymkode: 42fec...141 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #34 Skrevet 12. mai 2019 On 5/11/2019 at 8:59 AM, Vox_populi said: Hva mener du med det? At trådstarter ikke skal ha konfirmasjon? Meget mulig, men det spiller da ingen rolle. Problemstillinga er akkurat like mye eller like lite interessant uansett. Det ER trolletråd. TS kunne bare spurte hvilken vin anbefaler å servere til kaldtbord, men MÅTE bare si det var til konfirmasjon. Utifra det er det trist at folk klarer ikke å ha en dag uten alkohol lol. Dere norske altså. Anonymkode: 2a8ea...100
Vox_populi Skrevet 12. mai 2019 #35 Skrevet 12. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ER trolletråd. TS kunne bare spurte hvilken vin anbefaler å servere til kaldtbord, men MÅTE bare si det var til konfirmasjon. Utifra det er det trist at folk klarer ikke å ha en dag uten alkohol lol. Dere norske altså. Det var ikke nødvendig å nevne i hvilken anledning man skulle ha koldtbord, men det var jo ingen grunn til å holde det skjult heller. Ikke blant siviliserte nordmenn. De som ikke faller innenfor den kategorien, og i særdeleshet slike som ikke kan noe om vin, kan med fordel holde seg borte fra diskusjonen, eller helst forsvinne for godt. For øvrig har nordmenn flest ikke problemer med å holde seg unna alkohol en dag. De aller fleste dagene i uka er vanligvis alkoholfrie. De få konfirmasjondagene man opplever i livet, er jeg overbevist om at levra tåler. 2
Monica1968 Skrevet 12. mai 2019 #36 Skrevet 12. mai 2019 Er det virkelig normalt å servere alkohol i en konfirmasjon?
Puny Skrevet 12. mai 2019 #37 Skrevet 12. mai 2019 2 minutter siden, Monica1968 skrev: Er det virkelig normalt å servere alkohol i en konfirmasjon? Ikke unormalt. 2
Cleopatra. Skrevet 12. mai 2019 #38 Skrevet 12. mai 2019 3 minutter siden, Monica1968 skrev: Er det virkelig normalt å servere alkohol i en konfirmasjon? Nei det er ikke normalt. Jeg kjenner i alle fall ingen som har gjort det. Litt spesielt spør du meg, men folk får selvsagt gjøre som de vil. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #39 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, Cleopatra. skrev: Nei det er ikke normalt. Jeg kjenner i alle fall ingen som har gjort det. Litt spesielt spør du meg, men folk får selvsagt gjøre som de vil. Jeg har opplevd øl på bordet til mat både i dåp og konfirmasjoner, og jeg har vært i mange. Vi selv hadde ikke alkohol, men vet det er vanlig i den kjempestore slekten til mannen min, men jeg har også vært i slike selskaper med min familie, hvor det har stått noen øl på bordet sammen med brusen. Aldri noensinne opplevd noen full! Anonymkode: 1dbc6...61d 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #40 Skrevet 12. mai 2019 På 11.5.2019 den 2.07, AnonymBruker skrev: Jeg er av meningen at det er en dag som burde være uten alkohol. Så kan dere heller ha det i familiefeiring når konfirmanten fyller år i eldre alder. Det er konfirmantens dag, og da kan dere legge det opp til noe han/hun kan drikke. Anonymkode: 43119...f62 Bla bla leste feilt ukeblad Anonymkode: 8662e...00c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå