Gå til innhold

Høyre Ønsket lykke til med ramadan


Gjest BigBear

Anbefalte innlegg

Vil anbefale alle å se noen videoer fra Anni Cyrus vedrørende kvinner og islam:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Brutex skrev:

Det er human-etisk forbund som er hovedansvarlig for kritikk og begrensninger nr det gjelder kristendomslære, juefeiring, skolegudstjenester o.s.v. Muslimer er jevnt over mer positive til kristendommen enn det humanetikerne er.

Vet ikke hvor mange som har greie på det men bibielen er EN av islams bøker. Den gamle testamentet ofc. Samme gjelder jødenes hellige bok. Så lite logisk gjort av selv troende å være ikke positivt til kristendommen

Endret av MammatilPer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, MammatilPer said:

Vet ikke hvor mange som har greie på det men bibielen er EN av islams bøker. Den gamle testamentet ofc. Samme gjelder jødenes hellige bok. Så lite logisk gjort av selv troende å være ikke positivt til kristendommen

Kristne følger det nye testamentet, og det anerkjenner ikke islam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, MammatilPer said:

Vet ikke hvor mange som har greie på det men bibielen er EN av islams bøker. Den gamle testamentet ofc. Samme gjelder jødenes hellige bok. Så lite logisk gjort av selv troende å være ikke positivt til kristendommen

Jeg hører variasjoner på dette argumentet hele tiden, hvor fant du ut dette? Koranen er blanding av ørken religion og Abreham religion, der profeten ble skrevet inn post mortem.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg hadde foretrukket at de hadde skrevet «god ramadan». En skriver jo ikke «lykke til med jula», liksom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, frabergen skrev:

Kristne følger det nye testamentet, og det anerkjenner ikke islam.

Så du mener at den gamle testamentet ble aldri fulgt? Det er  den jeg skrev om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Jeg hører variasjoner på dette argumentet hele tiden, hvor fant du ut dette? Koranen er blanding av ørken religion og Abreham religion, der profeten ble skrevet inn post mortem.   

Naboen min er muslimer, og de har studert bibelen. I Koranen nevnes bøkene da det ble (ifølge islam) ble åpenbart til Isa( jesus) og Mosa (moses) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, MammatilPer said:

Naboen min er muslimer, og de har studert bibelen. I Koranen nevnes bøkene da det ble (ifølge islam) ble åpenbart til Isa( jesus) og Mosa (moses) 

Isa ibn Maryam (Jesus sønn av maria) kan ikke sammenlinens med kristendoms Jesus. Det enste som er likt er shura 19:- der Jesus fødsel blir gjenfortalt i et islamsk perspektiv aka forleggeren til Muhammed. Du er klar over at Jesus fortellingen er omskrevet 4 ganger i islam? Der den siste fortale om en palmetre der Maria høstet med hard arbeid?

Koranen er basert på ørkenregler ellers hadde den ikke blitt akseptert i mitt-østen på den tiden. Det eksisterer koraner før Muhammed, der i etter tid skohorn-er han inn i Koranen.    

Er du sikker på at ikke du er en muslim? Jeg finner det minste rart det du skriver om islam på den måten du gjør.        

Endret av ElinX0Xpoliti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 1.38, ElinX0Xpoliti skrev:

Isa ibn Maryam (Jesus sønn av maria) kan ikke sammenlinens med kristendoms Jesus. Det enste som er likt er shura 19:- der Jesus fødsel blir gjenfortalt i et islamsk perspektiv aka forleggeren til Muhammed. Du er klar over at Jesus fortellingen er omskrevet 4 ganger i islam? Der den siste fortale om en palmetre der Maria høstet med hard arbeid?

Koranen er basert på ørkenregler ellers hadde den ikke blitt akseptert i mitt-østen på den tiden. Det eksisterer koraner før Muhammed, der i etter tid skohorn-er han inn i Koranen.    

Er du sikker på at ikke du er en muslim? Jeg finner det minste rart det du skriver om islam på den måten du gjør.        

At jeg kan så mye er grunnen til at jeg ikke dømmer andre. Tenker ikke firkantet fordi jeg har lært meg opp. 

Btw plager det deg at jeg kan være MUSLIM? Virker mer som om du finner det plagende enn rart at jeg ikke hetser dem og snakker stykt om muslimer som om alle skulle være like. Grunnen til at jeg kan litt om dette her er fordi jeg var tidligere gift med en muslimsk mann, og jeg og mine naboer har god kontakt og gjennom årene har tema som religion vært i samtalene våre. 

Jeg anbefaler deg virkelig å studere mer før du bruker ordet KORANER...Koranen ble åpenbart av engel Jibril( Gabriel) til Muhammad , delvis. IKKE i form av forskjellige bøker  det er ÉN bok det er snakk om. Koranen er en bok. Og , nei den eksisterte ikke før Muhammad. Totalt feil. 

Islam er ikke en ny  religion  som ploppet ut bare fordi Muhammad ble født.  Kristine og Jøder som levde før Mohammad kom og åpenbarte Koranen, ble ansett som troende. Og selv av dem som levde rettferdig og ut ifra skriftene som ble sendt tidligere ( toranen  og den GAMLE testamentet) ble sett som gudsdykere. Og det er nettopp det Ibrahim (Abraham) oppfordret sine etterfølgere, sine sønner, barnebarn og helt til Mohammed ble født. De er slekt. Koranen er en bok som er sendt som siste veiledning/åpenbaring fra Gud, det kommer ingen nye profeter  etter Muhammad og ingen nye bøker.  Islam starter ikke med Muhammad, det starter med Adam,noah,henok,abraham,josef,jesus,moses, alle disse proftene oppfordret til en  Gud. Kristendommen, Jødedommen og Islam er alle monoteistiske religioner.  Hvis du leser  mer isteden for å undre på hvorfor en som ikke er muslim snakker sånn om islam så hadde du kanskje hatt større anelse enn nå. I mine øyner bidrar du om ikke like mye, men ikke noe stort mindre enn mennesker med ignoranse som sprer hat  og kvalme blant andre. 

Ps: hadde jeg vært muslim, jøde, hindu eller trodd på sola som gus så hadde jeg stått frem stolt. Folk skal få lov til å tro på hva faen de vil. 

Samtalen er avsluttet for min del. 

Ryddet for brukerangrep. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var litt nedlatende å si "Lykke til..." Som å si "Lykke til med å greie dette, dere folkens." Men det er kanskje bare meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 2.21, MammatilPer skrev:

At jeg kan så mye er grunnen til at jeg ikke dømmer andre. Tenker ikke firkantet fordi jeg har lært meg opp. 

Btw plager det deg at jeg kan være MUSLIM? Virker mer som om du finner det plagende enn rart at jeg ikke hetser dem og snakker stykt om muslimer som om alle skulle være like. Grunnen til at jeg kan litt om dette her er fordi jeg var tidligere gift med en muslimsk mann, og jeg og mine naboer har god kontakt og gjennom årene har tema som religion vært i samtalene våre. 

Jeg anbefaler deg virkelig å studere mer før du bruker ordet KORANER...Koranen ble åpenbart av engel Jibril( Gabriel) til Muhammad , delvis. IKKE i form av forskjellige bøker  det er ÉN bok det er snakk om. Koranen er en bok. Og , nei den eksisterte ikke før Muhammad. Totalt feil. 

Islam er ikke en ny  religion  som ploppet ut bare fordi Muhammad ble født.  Kristine og Jøder som levde før Mohammad kom og åpenbarte Koranen, ble ansett som troende. Og selv av dem som levde rettferdig og ut ifra skriftene som ble sendt tidligere ( toranen  og den GAMLE testamentet) ble sett som gudsdykere. Og det er nettopp det Ibrahim (Abraham) oppfordret sine etterfølgere, sine sønner, barnebarn og helt til Mohammed ble født. De er slekt. Koranen er en bok som er sendt som siste veiledning/åpenbaring fra Gud, det kommer ingen nye profeter  etter Muhammad og ingen nye bøker.  Islam starter ikke med Muhammad, det starter med Adam,noah,henok,abraham,josef,jesus,moses, alle disse proftene oppfordret til en  Gud. Kristendommen, Jødedommen og Islam er alle monoteistiske religioner.  Hvis du leser  mer isteden for å undre på hvorfor en som ikke er muslim snakker sånn om islam så hadde du kanskje hatt større anelse enn nå. I mine øyner bidrar du om ikke like mye, men ikke noe stort mindre enn mennesker med ignoranse som sprer hat  og kvalme blant andre. 

Ps: hadde jeg vært muslim, jøde, hindu eller trodd på sola som gus så hadde jeg stått frem stolt. Folk skal få lov til å tro på hva faen de vil. 

Samtalen er avsluttet for min del. 

Ryddet for brukerangrep. Perelandra, mod. 

Åpenbart av en engel du liksom. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 2.21, MammatilPer skrev:

At jeg kan så mye er grunnen til at jeg ikke dømmer andre. Tenker ikke firkantet fordi jeg har lært meg opp. 

Hva er dette til svar til? Jeg har ikke sagt noe annet.

Sitat

Btw plager det deg at jeg kan være MUSLIM? Virker mer som om du finner det plagende enn rart at jeg ikke hetser dem og snakker stykt om muslimer som om alle skulle være like. Grunnen til at jeg kan litt om dette her er fordi jeg var tidligere gift med en muslimsk mann, og jeg og mine naboer har god kontakt og gjennom årene har tema som religion vært i samtalene våre. 

Nei det gjør det ikke, det er ekstremt vanskelig å ha debatt med muslim. Men måten du skriver om islam er rart ifra et norsk perspektiv, så jeg ønsker å vite hvor du kommer ifra. Om du har tidligere vært gift med muslimsk mann så gir det mening. 

 

Nei Jesus i kristendommen og Jesus i Koranen er 2 helt forskjellige personer omtrent. Det som har overlapp er shure 19 og oral tradisjon. Jesus i slam har mye mer fokus på Maria enn på Jesu han selv.      

Sitat

Jeg anbefaler deg virkelig å studere mer før du bruker ordet KORANER...Koranen ble åpenbart av engel Jibril( Gabriel) til Muhammad , delvis. IKKE i form av forskjellige bøker  det er ÉN bok det er snakk om. Koranen er en bok. Og , nei den eksisterte ikke før Muhammad. Totalt feil. 

"Birmingham Quran manuscript" datatert 585-625. Det var ekstrem reaksjon ifra mellomøsten på dette.    

Sitat

Islam er ikke en ny  religion  som ploppet ut bare fordi Muhammad ble født.  Kristine og Jøder som levde før Mohammad kom og åpenbarte Koranen, ble ansett som troende. Og selv av dem som levde rettferdig og ut ifra skriftene som ble sendt tidligere ( toranen  og den GAMLE testamentet) ble sett som gudsdykere. Og det er nettopp det Ibrahim (Abraham) oppfordret sine etterfølgere, sine sønner, barnebarn og helt til Mohammed ble født. De er slekt. Koranen er en bok som er sendt som siste veiledning/åpenbaring fra Gud, det kommer ingen nye profeter  etter Muhammad og ingen nye bøker.  Islam starter ikke med Muhammad, det starter med Adam,noah,henok,abraham,josef,jesus,moses, alle disse proftene oppfordret til en  Gud. Kristendommen, Jødedommen og Islam er alle monoteistiske religioner.  Hvis du leser  mer isteden for å undre på hvorfor en som ikke er muslim snakker sånn om islam så hadde du kanskje hatt større anelse enn nå. I mine øyner bidrar du om ikke like mye, men ikke noe stort mindre enn mennesker med ignoranse som sprer hat  og kvalme blant andre. 

Jeg har faktisk lest Bibelen og koranen samt hadiffene(hadither på engelsk). Man kan ikke si det som står i Bibelen med Koranen er det samme. Med innslag av Dinjn, ørkenregler blandet i sammen med Abraham religion.             

Sitat

Ps: hadde jeg vært muslim, jøde, hindu eller trodd på sola som gus så hadde jeg stått frem stolt. Folk skal få lov til å tro på hva faen de vil. 

Det er helt greit for meg. Men islam er en ekstrem religion generelt sett, siden flesteparten av muslimer støtter sharia og 1\3 del ønsker dødsdom for frafall. Dette er problem for å si det mildt.     

Sitat

Samtalen er avsluttet for min del. 

Greit nok, vet ikke hva du trodde jeg sa.   

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.5.2019 den 8.44, Madame Butterfly skrev:

Hva er ekstremt for deg?

Jeg synes man ser mye ekstremt hos muslimer rundt omkring i Norge, og i andre vestlige land, for ikke å snakke om i muslimske land. 

Jeg vil si de fleste muslimer er temmelig ekstreme. Jeg kjenner en mengde muslimer, fra skole, høyere utdanning, arbeidsliv og nabolag jeg har bodd i. 

Det er ikke bare selvmordsbombere som er ekstreme i mine øyne. 

Bryr meg ikke om at Høyre ønsker muslimene lykke til med Ramadan. Det bryr meg mer at det ikke gjøres nok for å motarbeide ekstremismen. 

Eksempelvis en familie som går å bader, jentungen i full burkini, og brødrene i vanlig badebukse. Det er temmelig ekstremt det! Hvorfor i alle verdens dager skal dette barnet være dekket fra topp til tå når hun plasker rundt? Hvilken tankegang ligger bak dette? En kan vanskelig komme til at det ikke er temmelig ekstrem tankegang som ligger bak....

Så du vil at hun skal være en hore?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2019 den 0.29, TrekStar skrev:

Å kle seg i burka eler niqab, er ekstremt. Dem viser med det, støtte til sharia, og lar sine menn og deres tolkning av islam, styre livet dems og deres fremtid. Å være ekstremist\islamist betyr ikke bare å selvmordsbombe, eller drepe vantro, men også å underkaste seg en ekstrem tro med sharia, og leve etter dens bud. At muslimer krever og sprer frykt, slik at kristendomslære, julefeiring og våre tradisjoner blir gitt avkall på, av hensyn til muslimer, er også muslimsk ekstremisme.

Når ekstrem islam innvaderer vår kulturs måte å oppføre oss på, så viser det også at en kan være ekstremist uten å sprenge bomber og drepe.

Sharia er den beste loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2019 den 21.29, JegHeterOle skrev:

utrolig trist. Det er ca 1,7 milliarder muslimer i verden og en utrolig liten prosent som er ekstreme.

Hvor stor andel av dem mener at kvinner bør bruke hijab?

De er ekstreme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.5.2019 den 5.54, ElinX0Xpoliti skrev:

Det er totalt 1.62 milliarder muslimer der muslimer mener; 

Konen og datteren skal underlegge seg ektemann: 1.39 milliarder muslimer
Sharia skal være lov systemet: 1.1 milliarder muslimer 
Dødsdom for utroskap: 748 millioner muslimer
Dødsdom for å forlate islam: 584 millioner muslimer

Jeg anser at sharia er ekstremt så 66% av muslimer er ekstreme. De moderate sekulære muslimene (kulturel muslim) utgjør ca 5% som utelukkende består av overklassen. 

Muslimer er ikke en rase, og tro at muslimer er en rase er dogmatisk tenking. Du har konvertitter i Norge som er hvite. 

Tror du trenger deg en tur rundt Oslo om du tror at de på bygda er de som trenger informasjon. 

  

Jeg renger med at islam i nær fremtid kommer til å enten moderniseres eller forsvinne. Jeg tror at islam kommer til forsvinne siden de er ultra konservative som skaper lav tillit samfunn.              

Islam vil kun vokse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, abc123456 said:

Så du vil at hun skal være en hore?

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/11/2019 at 8:15 AM, frabergen said:

Ser ikke noe rasistisk i den skjermdumpen.

I så fall har jeg nyheter til deg!

De fleste rasister vet ikke selv at de er rasister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...