Gå til innhold

Høyre Ønsket lykke til med ramadan


Gjest BigBear

Anbefalte innlegg

Gjest BigBear

Da dukket rasisten opp på Høyres facebooks side.

 

utrolig trist. Det er ca 1,7 milliarder muslimer i verden og en utrolig liten prosent som er ekstreme.

hvem er disse rasistene ?

kommer dem fra bygda med begrenset informasjon om omverden?

 

jeg vil ønske muslimene lykke til med ramadan 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 hours ago, JegHeterOle said:

Det er ca 1,7 milliarder muslimer i verden og en utrolig liten prosent som er ekstreme.

Hva er ekstremt for deg?

Jeg synes man ser mye ekstremt hos muslimer rundt omkring i Norge, og i andre vestlige land, for ikke å snakke om i muslimske land. 

Jeg vil si de fleste muslimer er temmelig ekstreme. Jeg kjenner en mengde muslimer, fra skole, høyere utdanning, arbeidsliv og nabolag jeg har bodd i. 

Det er ikke bare selvmordsbombere som er ekstreme i mine øyne. 

Bryr meg ikke om at Høyre ønsker muslimene lykke til med Ramadan. Det bryr meg mer at det ikke gjøres nok for å motarbeide ekstremismen. 

Eksempelvis en familie som går å bader, jentungen i full burkini, og brødrene i vanlig badebukse. Det er temmelig ekstremt det! Hvorfor i alle verdens dager skal dette barnet være dekket fra topp til tå når hun plasker rundt? Hvilken tankegang ligger bak dette? En kan vanskelig komme til at det ikke er temmelig ekstrem tankegang som ligger bak....

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kle seg i burka eler niqab, er ekstremt. Dem viser med det, støtte til sharia, og lar sine menn og deres tolkning av islam, styre livet dems og deres fremtid. Å være ekstremist\islamist betyr ikke bare å selvmordsbombe, eller drepe vantro, men også å underkaste seg en ekstrem tro med sharia, og leve etter dens bud. At muslimer krever og sprer frykt, slik at kristendomslære, julefeiring og våre tradisjoner blir gitt avkall på, av hensyn til muslimer, er også muslimsk ekstremisme.

Når ekstrem islam innvaderer vår kulturs måte å oppføre oss på, så viser det også at en kan være ekstremist uten å sprenge bomber og drepe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Madame Butterfly said:

Hva er ekstremt for deg?

Eksempelvis en familie som går og bader, jentungen har ikke bare på seg truse men har også dekket til deler av overkroppen mens brødrene er kun i vanlig badebukse. Det er temmelig ekstremt det! Hvorfor i alle verdens dager skal dette barnet være dekket til på overkroppen når hun plasker rundt når ikke brødrene behøver det? Hvilken tankegang ligger bak dette? En kan vanskelig komme til at det ikke er temmelig ekstrem tankegang som ligger bak....

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, TrekStar said:

Å kle seg i burka eler niqab, er ekstremt. Dem viser med det, støtte til sharia, og lar sine menn og deres tolkning av islam, styre livet dems og deres fremtid. Å være ekstremist\islamist betyr ikke bare å selvmordsbombe, eller drepe vantro, men også å underkaste seg en ekstrem tro med sharia, og leve etter dens bud. At muslimer krever og sprer frykt, slik at kristendomslære, julefeiring og våre tradisjoner blir gitt avkall på, av hensyn til muslimer, er også muslimsk ekstremisme.

Når ekstrem islam innvaderer vår kulturs måte å oppføre oss på, så viser det også at en kan være ekstremist uten å sprenge bomber og drepe.

Det er human-etisk forbund som er hovedansvarlig for kritikk og begrensninger nr det gjelder kristendomslære, juefeiring, skolegudstjenester o.s.v. Muslimer er jevnt over mer positive til kristendommen enn det humanetikerne er.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/10/2019 at 9:29 PM, JegHeterOle said:

Da dukket rasisten opp på Høyres facebooks side.

 

utrolig trist. Det er ca 1,7 milliarder muslimer i verden og en utrolig liten prosent som er ekstreme.

hvem er disse rasistene ?

kommer dem fra bygda med begrenset informasjon om omverden?

 

jeg vil ønske muslimene lykke til med ramadan 😃

Det er totalt 1.62 milliarder muslimer der muslimer mener; 

Konen og datteren skal underlegge seg ektemann: 1.39 milliarder muslimer
Sharia skal være lov systemet: 1.1 milliarder muslimer 
Dødsdom for utroskap: 748 millioner muslimer
Dødsdom for å forlate islam: 584 millioner muslimer

Jeg anser at sharia er ekstremt så 66% av muslimer er ekstreme. De moderate sekulære muslimene (kulturel muslim) utgjør ca 5% som utelukkende består av overklassen. 

Muslimer er ikke en rase, og tro at muslimer er en rase er dogmatisk tenking. Du har konvertitter i Norge som er hvite. 

Tror du trenger deg en tur rundt Oslo om du tror at de på bygda er de som trenger informasjon. 

  

Jeg renger med at islam i nær fremtid kommer til å enten moderniseres eller forsvinne. Jeg tror at islam kommer til forsvinne siden de er ultra konservative som skaper lav tillit samfunn.              

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, ElinX0Xpoliti said:

Det er totalt 1.62 milliarder muslimer der muslimer mener; 

Konen og datteren skal underlegge seg ektemann: 1.39 milliarder muslimer
Sharia skal være lov systemet: 1.1 milliarder muslimer 
Dødsdom for utroskap: 748 millioner muslimer
Dødsdom for å forlate islam: 584 millioner muslimer

Jeg anser at sharia er ekstremt så 66% av muslimer er ekstreme. De moderate sekulære muslimene (kulturel muslim) utgjør ca 5% som utelukkende består av overklassen. 

Muslimer er ikke en rase, og tro at muslimer er en rase er dogmatisk tenking. Du har konvertitter i Norge som er hvite. 

Tror du trenger deg en tur rundt Oslo om du tror at de på bygda er de som trenger informasjon. 

Jeg renger med at islam i nær fremtid kommer til å enten moderniseres eller forsvinne. Jeg tror at islam kommer til forsvinne siden de er ultra konservative som skaper lav tillit samfunn.              

Med den måten du forteller hva muslimer skal mene så minner du om folk fra Humanetisk forbund som har funnet et bortgjemt vers i gamle testamentet og mener alle som kaller seg kristne må stå bokstavelig for det.

Selvfølgelig vil Islam bli modernisert på samme måte som kristendommen og ateismen. Alt er i utvikling. Også dagens ateister står for andre verdier enn ateistene gjorde for hundre år siden.

Endret av Bag
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bag skrev:

Med den måten du forteller hva muslimer skal mene så minner du om folk fra Humanetisk forbund som har funnet et bortgjemt vers i gamle testamentet og mener alle som kaller seg kristne med stå bokstavelig for det.

Selvfølgelig vil Islam bli modernisert på samme måte som kristendommen og ateismen. Alt er i utvikling. Også dagens ateister står for andre verdier enn ateistene gjorde for hundre år siden.

Ser du tegn på en moderniseringsprosess innenfor islam? I så fall, hvor mener du den foregår?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
3 timer siden, Example skrev:

Ser du tegn på en moderniseringsprosess innenfor islam? I så fall, hvor mener du den foregår?

Tja, kongen av Saudi-Arabia har jo gjort en del endringer. Kanskje ikke direkt i den koranske læren, men for kvinner. https://emirateswoman.com/saudi-prince-mohammed-bin-salman-talks-womens-rights/

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, 007_008_007 said:

Ja.

Fantastisk. Det går fremover. 

Får de lov til å gå ute alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
25 minutter siden, frabergen skrev:

Fantastisk. Det går fremover. 

Får de lov til å gå ute alene?

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uansett må det gå an å ønske hverandre en fin høytid. 

Det er jo bare god folkeskikk. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Bag said:

Med den måten du forteller hva muslimer skal mene så minner du om folk fra Humanetisk forbund som har funnet et bortgjemt vers i gamle testamentet og mener alle som kaller seg kristne må stå bokstavelig for det.

Nei, jeg har rett mesteparten av muslimer er per definisjon ekstreme. Når 1.1 milliarder muslimer ønsker sharia så er ikke det et mindre tall. Meget dårlig sammenligning siden jeg presenterer rene tall ifra PEW og ikke et semantisk argument over hva jeg føler. Om det ikke 95% sikkert det jeg sier så kvalifiserer jeg settingen med; jeg tror, jeg mener osv.        

6 hours ago, Bag said:

Selvfølgelig vil Islam bli modernisert på samme måte som kristendommen og ateismen. Alt er i utvikling. Også dagens ateister står for andre verdier enn ateistene gjorde for hundre år siden.

Nei, islam er regressive hver gang den er prøvd å moderniseres møter den sterk motstand eller det dannes en islamsk bevegelse tilslutt som på 1200 tallet i Abbasid kalifatet der en ytre fiende skapte et klima til ekstrem islamisme for returnere til det sanne islam. Saudi Arabia måtte sette inn hæren når de moderniserte landet etter krigstid siden whabist imamer ønsket å ha det som Muhammed hadde det på 600 tallet. Jeg personlig garanterer deg at du finner ikke en enste Luter eller en progressiv bevegelse som ikke har blitt kunst. For å modernisere islam så må du ha stater som tar over imam rådene og har "statlige" godkjente imamer, der etter så må du erstatte hadiffene med et sekulært regelverk og langt mindre diktatorisk levesett.        

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg "støtt" av ordet ramadan, utifra hva ramadan representerer, og hva den gjør med menneskekroppen, både det fysiske og psykiske. Den tiden ramadan feires, så blir mange muslimer temperamentsfull, sint og i mange situasjoner voldelig, grunnet mangel på mat og drikke, som er viktig for å kunne fungere i en hverdag, og i en krevende hverdag på jobb, og i stekende sol hvor det måtte være i verden.

I arbeidslivet, så vil dem ikke fungere optimalt, grunnet lite mat og mindre energi til å utføre jobben.

Ramadan representerer for meg, en dysfunksjonell tid blant muslimer, hvor dem tåler lite.og blir irritabel og kranglesyk av den minste lukt av mat, eller hvilke situasjoner som oppstår i hverdagen. Ser dem andre ikke-muslimer eller andre muslimer som drikker\spiser, så blir det bråk.

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 007_008_007 skrev:

Tja, kongen av Saudi-Arabia har jo gjort en del endringer. Kanskje ikke direkt i den koranske læren, men for kvinner. https://emirateswoman.com/saudi-prince-mohammed-bin-salman-talks-womens-rights/

Det er også grunn til å tro at dette også er et pr-stunt av kronprinsen. Nytt er også denne appen som gjør at mennene kan kontrollere damene ved å kontrollere hvor hun er, fjerne gyldigheten av pass og få varsel om kona er i nærheten av en flyplass. 

Først så man et bilde av en mer moderne kronprins, men dette bildet har blitt modifisert noe senere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...