Gå til innhold

Chernobyl (ny serie HBO)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan da diskutere selve kvaliteten på serien da!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nettopp sett igjennom 4 episoder og må si at dette var veldig bra.
Mye jeg kjenner igjen fra dokumentarer osv opp gjennom årene så vil tro det meste er riktig i serien.

Spoiler

Men det helikopteret vi ser styrter pga strålingen fra reaktoren skjedde det i virkligheten eller er det bare dramatisert for tv serien tro?

Anonymkode: d2018...83a

• Liker 1
Skrevet

Har sett de fire første episodene, og synes at serien er veldig bra! Ante ikke at det var så ille for de ansatte på kraftverket og brannmennene. Det må være helt grusomt å "smelte" på den måten! Fikk stor medlidenhet med den stakkars enka som satt igjen.

Den er nok på engelsk for at flere skal se den. Ikke alle er som oss nordmenn, som liker tekstede filmer og serier. De ville nok tapt mange seertall om den var på russisk (?).

Jeg forstår veldig godt hun som ikke vil se hvis dyr i serien lider. Jeg er helt lik. Prøver egentlig å unngå alle filmer med tortur og direkte lidelse, men alt er mye verre når dyr og barn blir utsatt for det. De er liksom så uskyldig.

Men den episoden som det snakkes om her inne, der dyrene blir drept, er faktisk ikke så ille (dette kommer fra en svært sart veggissjel). Du får ikke se når valpene blir skutt, du bare hører skuddene.

• Liker 4
Skrevet (endret)
På 30.5.2019 den 18.16, NBA skrev:

Seriøst, drit i å spoil ting i en så ny serie...

Jeg lurer fælt på hvordan man kan spoile en historisk hendelse? :klo:

Dra tilbake i tid, rett før hendelsen og si det til alle? Eller? :vetikke: 

Tillegg: Jeg synes serien er helt topp! Alt er utrolig godt gjennomført. Jeg er enig i at det er litt dumt at den er på engelsk, men jeg synes det er helt ok, da alt av papirer, plakater osv er på det riktige språket.

Endret av Lillemorbare
  • Liker 10
Skrevet

Er det mer enn fire episoder? Jeg har sett dem.

Skrevet (endret)
1 minutt siden, MortenMinstelønn skrev:

Er det mer enn fire episoder? Jeg har sett dem.

Tror det er totalt 6 episoder. Gleder meg veldig til i morgen! 

Endret av Lillemorbare
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Lillemorbare skrev:

Takk;)

Skrevet
På 27.5.2019 den 21.05, Elaine Marley skrev:

Joda, serien er bra, men jeg er kanskje ikke helt solgt.

Og hvorfor må de snakke britisk? Synes det ødela litt i denne serien. Ikke alltid jeg reagerer på at de snakker engelsk i serier og filmer, men synes jeg det ble veldig tydelig. Kanskje fordi serien ellers var ganske autentisk, men det er nok for å trekke flere seere.

Har du hørt på podcasten? Der forklarer de dette og generelt det meste annet også 😊

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Lillemorbare skrev:

5 episoder totalt.

Skrevet
1 minutt siden, MortenMinstelønn skrev:

Takk;)

Vel, det er feil. Den er 5 episoder. 

Folk må slutte å tro på alt andre har gjettet seg til på Internett. 

Skrevet
19 minutter siden, LetsPlay skrev:

Vissnok en veldig bra podcast for oss som vil vite mere om serien og de som lagde den.
Skal begynne å høre etterpå,eventuelt i morgen.

https://open.spotify.com/show/5SSYyVWm0FaY8as96gE3EM?si=B5K4KVmpQqGVMLEDHMGbSQ

https://podcasts.apple.com/no/podcast/the-chernobyl-podcast/id1459712981?l=nb

Ja, den er kjempebra! Etter at jeg hadde hørt den, så jeg serien på nytt. Fikk et nytt synspunkt.

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp sett igjennom 4 episoder og må si at dette var veldig bra.
Mye jeg kjenner igjen fra dokumentarer osv opp gjennom årene så vil tro det meste er riktig i serien.

Vis skjult innhold

Men det helikopteret vi ser styrter pga strålingen fra reaktoren skjedde det i virkligheten eller er det bare dramatisert for tv serien tro?

Noen som vet svaret på det som er skrevet i skjult spoiler her?

AnonymBruker
Skrevet
På 26.5.2019 den 20.44, AnonymBruker skrev:

Men du har ingen problemer med å se mennesker lide?

Anonymkode: a4feb...1de

Jeg synes det er mye værre å se dyr lide faktisk. 

Anonymkode: 82d9a...907

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er mye værre å se dyr lide faktisk. 

Samme her men det er garantert fordi vi er vant til å se vold osv mot mennesker....mere uvanlig at dette blir skildret mot dyr og derfor reagerer vi vel mere på det.
Når det er sagt så var ikke de scenene i ep 4 på langt nær så ille som jeg fryktet på forhånd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siste episoden var fantastisk! Elsket at de viste ekte bilder og fortalte skjebnen til hovedpersonene på slutten, det var rørende. Litt skuffet over at Legasov og Scherbina ikke var tilstede i rettsaken på ekte, men skaperen av serien har visst fortalt at det var den største kunstneriske friheten han tok seg, da rettsaken i virkeligheten var veldig kjedelig.

Anonymkode: 14626...0fe

• Liker 2
Gjest BabyBlue
Skrevet

Fantastisk at de valgte å lage serie om dette! Det er fortsatt såpass ferskt at det er mange som husker hendelsen, men såpass lenge siden at mange unge ikke helt vet hva det går i. Både grusomt og lærerikt. Flinke skuespillere trekker det veldig opp. 

Skrevet
14 hours ago, LetsPlay said:

Noen som vet svaret på det som er skrevet i skjult spoiler her?

Det stemmer. Bare at det skjedde ikke "rett" etter. Men ca 6 måneder etterpå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...