Gå til innhold

Chernobyl (ny serie HBO)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt vanvittig bra laget serie, både manus, filmingen, redigeringen, fargetonene, musikk, skuespillerprestasjonene, kostymene og realismen imponerer meg. En grusom hendelse, og når man tar høyde for at dette ikke er en dokumentar, men at det er en filmatisering som først og fremst skal engasjere og «underholde», så synes jeg virkelig de har gjort en verdig jobb med denne serien. 

Anonymkode: 07c2e...487

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjer det mye med dyr i serien som vi får se? Vurderer å se den selv, men akkurat nå takler jeg dårlig å se dyr ha det vondt :(

Anonymkode: 64482...d0e

Men du har ingen problemer med å se mennesker lide?

 

Anonymkode: a4feb...1de

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du har ingen problemer med å se mennesker lide?

 

Anonymkode: a4feb...1de

Det er tydeligvis ingen som har problemer med å se mennesker lide nå om dagen. Dyr er viktigere enn mennesker 🤦‍♀️

Anonymkode: a1104...ba3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Men du har ingen problemer med å se mennesker lide?

Anonymkode: a4feb...1de

Så ofte som man ser mennesklig lidelse på tv, så tenker jeg mange er mer herdet på det området. Hadde denne serien vært den første ab så som var så grusom, så hadde nok empatien med menneskene vært sterkere. 

Kanskje det at vi ser så mye lidelse i virkeligheten også tvinger oss til å skru av litt av empatien med fremmende mennesker, for om vi skulle føle empati (her: medfølelse, dvs følt sorg og fortvilelse) med alle i nyhetene hadde vi ikke kunne levd normale liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra serie....

Husker at vi fikk beskjed hjemme om å ha på oss lue når vi var ute og lekte i regnet i dagene etter tsjernobyl-ulykken....

Anonymkode: a4215...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjer det mye med dyr i serien som vi får se? Vurderer å se den selv, men akkurat nå takler jeg dårlig å se dyr ha det vondt :(

Anonymkode: 64482...d0e

Ja. Mange hunder blir forlatt i byen når menneskene evakuerer. Så man ser de gå rundt der alene. Det tåler du nok ikke å se, så best å la være. :) Det er jo kjempe trist og dyrene lider jo, for er ingen som passer på de. 

Jeg er uendelig glad i dyr men syns dette var en rar kommentar. I denne serien er det mennesker som lider. Det er ganske innlysende også... Mange dyr døde som følge av ulykken også. 

Anonymkode: f3566...2eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Mange hunder blir forlatt i byen når menneskene evakuerer. Så man ser de gå rundt der alene. Det tåler du nok ikke å se, så best å la være. :) Det er jo kjempe trist og dyrene lider jo, for er ingen som passer på de. 

Jeg er uendelig glad i dyr men syns dette var en rar kommentar. I denne serien er det mennesker som lider. Det er ganske innlysende også... Mange dyr døde som følge av ulykken også. 

Anonymkode: f3566...2eb

Enig i dette. Uansett hvor glad jeg er i dyr så synes jeg fortsatt at det er oppsiktsvekkende at folk ikke blir brydd av å se mennesker lide, men når det kommer til dyr derimot, da er det fryktelig.

Anonymkode: a1104...ba3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Den ligger vel på cirka 9,7 poeng (ut av 10 mulige) hos IMDB i alle fall... 

 Det er vel nesten ikke mulig å få noen bedre karakter enn dette. :nisse:

Anonymkode: fd663...377

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt
4 hours ago, AnonymBruker said:

Enig i dette. Uansett hvor glad jeg er i dyr så synes jeg fortsatt at det er oppsiktsvekkende at folk ikke blir brydd av å se mennesker lide, men når det kommer til dyr derimot, da er det fryktelig.

Anonymkode: a1104...ba3

Jeg har gitt en grunn til at det kan være slik for noen. Det finnes nok mange flere. Om du ønsker at mennesker skal være mer empatiske mot hverandre, hva med å sette et godt eksempel der du selv er spørrende istedetfor dømmende ovenfor mennesker du ikke umiddelbart forstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det håp om forlengelse av denne serien eller forblir den bare en mini-serie? 

Anonymkode: 67240...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, serien er bra, men jeg er kanskje ikke helt solgt.

Og hvorfor må de snakke britisk? Synes det ødela litt i denne serien. Ikke alltid jeg reagerer på at de snakker engelsk i serier og filmer, men synes jeg det ble veldig tydelig. Kanskje fordi serien ellers var ganske autentisk, men det er nok for å trekke flere seere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Den ligger vel på cirka 9,7 poeng (ut av 10 mulige) hos IMDB i alle fall... 

 Det er vel nesten ikke mulig å få noen bedre karakter enn dette. :nisse:

Anonymkode: fd663...377

Ekstrem høy rating ja....og ikke bare på IMDB.

Anonymkode: d2018...83a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.5.2019 den 13.58, Mehr skrev:

Likte første episode. Eneste som plager meg er måten de snakker på. Hendelsen finner jo sted i Tsjernobyl, da i Sovjetunionen (nå Ukraina). Det høres da merkelig ut at alle snakker flytende engelsk. Hadde vært bedre om det var gebrokkent, eventuelt på det opprinnelige språket, men skjønner at det ikke er mulig med skuespillerne som er med. Er spent på serien videre!

Jeg er helt enig😂 Gjelder alle serier. Jeg mener allikevel at flytende engelsk er bedre enn gebrokkent når de ikke «gidder» å spille inn på orginalspråket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2019 den 13.58, Mehr skrev:

Likte første episode. Eneste som plager meg er måten de snakker på. Hendelsen finner jo sted i Tsjernobyl, da i Sovjetunionen (nå Ukraina). Det høres da merkelig ut at alle snakker flytende engelsk. Hadde vært bedre om det var gebrokkent, eventuelt på det opprinnelige språket, men skjønner at det ikke er mulig med skuespillerne som er med. Er spent på serien videre!

Huff nei, gebrokkent er det verste. Enten korrekt engelsk eller "morsmål".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, nicecar skrev:

Til alle dyreelskere; dropp den siste episoden, den er forferdelig 💔

Har ikke sett den siste episoden. Husker du sånn ca. når i episoden, uten å spoile noe? 

Anonymkode: c439e...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sett den siste episoden. Husker du sånn ca. når i episoden, uten å spoile noe? 

Anonymkode: c439e...86b

Sånn ca. midt i episoden. Men det er mye frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, nicecar skrev:

Til alle dyreelskere; dropp den siste episoden, den er forferdelig 💔

Du ser med andre ord aldri filmer der mennesker blir skadet eller dør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NBA skrev:

Du ser med andre ord aldri filmer der mennesker blir skadet eller dør?

Dyr, skrev hun. 

Anonymkode: 1aa87...3d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...