Gå til innhold

Chernobyl (ny serie HBO)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt til å begynne å se på serien i kveld.

Den er faktisk på første plass på IMDb - slår både Breaking Bad og GoT. Er overrasket og litt skeptisk. Men er vel bra for HBO at de beholder kunder nå som GoT er ferdig (kjenner mange som skulle avslutte abonnementet dagen GoT sluttet). Skulle trodd at det var veldig taktisk fra HBO sin side, og at de har betalt folk for å rate serien så høyt (det er sikkert ikke sant, men allikevel, sesongen er ikke ferdig og den seiler forbi alle!). :P  

Anonymkode: 22c8c...9ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er faktisk på første plass på IMDb - slår både Breaking Bad og GoT. Er overrasket og litt skeptisk. Men er vel bra for HBO at de beholder kunder nå som GoT er ferdig (kjenner mange som skulle avslutte abonnementet dagen GoT sluttet). Skulle trodd at det var veldig taktisk fra HBO sin side, og at de har betalt folk for å rate serien så høyt (det er sikkert ikke sant, men allikevel, sesongen er ikke ferdig og den seiler forbi alle!). :P  

Sesongen er ferdig, jo.

Anonymkode: 14626...0fe

• Liker 2
Skrevet
På ‎28‎.‎05‎.‎2019 den 10.52, kahaki skrev:

Jeg er helt enig😂 Gjelder alle serier. Jeg mener allikevel at flytende engelsk er bedre enn gebrokkent når de ikke «gidder» å spille inn på orginalspråket.

Minner meg om hvordan de håndterte språk i "'Allo 'allo". Alle europeiske språk ble representert som engelsk med overdrevent komisk aksent av riktig slag; engelsk var overdrevent "what ho, old chap"-engelsk. Alle franskmenn, tyskere, italienere osv. bare pratet i vei og alle forsto hverandre uten problemer. Bortsett fra at engelskmennene ikke forsto en dritt av noe annet enn engelsk-engelsk, og bare noen få av de andre kunne prate det. Egentlig overraskende konsekvent og smart, spesielt til å være en komiserie fra åttitallet.

• Liker 2
Skrevet (endret)

For en fantastisk siste episode av denne serien. Terningkast 6 fra meg! Rørende, provoserende og med gode skuespillere. 

Endret av TulleJenny
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siste episoden var fantastisk! Elsket at de viste ekte bilder og fortalte skjebnen til hovedpersonene på slutten, det var rørende. Litt skuffet over at Legasov og Scherbina ikke var tilstede i rettsaken på ekte, men skaperen av serien har visst fortalt at det var den største kunstneriske friheten han tok seg, da rettsaken i virkeligheten var veldig kjedelig.

Enig. Siste episode var fantastisk. Ble så trist av de ekte bildene de viste på slutten.

Anonymkode: b99e3...d17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaha, så det er sånne som deg som sprer konspirasjonsteorier 🤨 FY!🤨😤

AnonymBruker
Skrevet

Gidda ikke se mer når de brukte nesten en hel episode på henretting av hunder. Syntes ikke den var så bra før det heller.

Anonymkode: f14e7...fdb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 30.5.2019 den 18.25, NBA skrev:

Man kan da diskutere selve kvaliteten på serien da!

Hvor lenge skal vi vente før vi får lov til å kommentere handlingen da, mener du? Skal du si fra når du har tatt igjen alle oss andre du da kanskje, så alle andre sitte her og vente på deg før vi kommenterer noe. Sånn i tilfelle noe skulle glippe og vi spoiler noe for deg? 

Anonymkode: d6963...dad

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hun spør om noe veldig viktig,

5cf56b0bdda4c8c22c8b45bc.jpg

Anonymkode: 58dcb...076

AnonymBruker
Skrevet
På 4.6.2019 den 17.11, TulleJenny skrev:

For en fantastisk siste episode av denne serien. Terningkast 6 fra meg! Rørende, provoserende og med gode skuespillere. 

Enig

Anonymkode: d6673...817

Skrevet
På 26.5.2019 den 20.01, AnonymBruker skrev:

Skjer det mye med dyr i serien som vi får se? Vurderer å se den selv, men akkurat nå takler jeg dårlig å se dyr ha det vondt :(

Anonymkode: 64482...d0e

Jeg synes serien er kjempebra! Kan virkelig ta og føle på frykten.

Episode 1-3 inneholder ikke dyr som har det vondt

AnonymBruker
Skrevet

Her blir folk "svidd" til døde med grusomme sår, en enke føder et barn som dør, men det er avliving av hunder som får dere til å grøsse??? Verden er gal...

Anonymkode: 5ebe5...310

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her blir folk "svidd" til døde med grusomme sår, en enke føder et barn som dør, men det er avliving av hunder som får dere til å grøsse??? Verden er gal...

Sannheten er at folk bryr seg ikke om at mennesker lider. 

• Liker 2
Gjest Parkeringsvakt
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Når man ser denne type manglende forståelse, ignoranse og bastanthet, så kan man forstår hvorfor...

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig.
Avlivingen av hundene sekvensene er ikke så ille fordi man ser ikke hundene blir skutt.
Ser dem litt etterpå når de har fått bedøvnings middel og litt ketchup på pelsen.
Det er det som skjedde i 1986 som er tragisk å tenke på,ikke det lille vi ser i episode 4.
Men klart takler man ikke å tenke /høre om at dette faktisk skjedde dengang så er det vel bare å ikke se på.....men da burde man ha falt av lenge før ettersom mange av de brannmennene som ble skadet fikk en grusom død før episode4.

Anonymkode: d2018...83a

• Liker 4
Skrevet

En liten sidekommentar, bare verdt å nevne iogmed at folk aldri leser hele innlegg. Personen som først spurte om serien inneholdt dyr som ble skadet skrev at hun/han ikke taklet og se dyr lide akkurat nå

Jeg leser det som at noe har skjedd nylig som gjør at hun/han ikke takler dette. Man trenger ikke alltid hoppe til at folk som ikke takler å se dyr ha det vondt bryr seg mer om dyr enn mennesker. 

Noen ganger er det bare dårlig timing og livet som ikke er helt på lag. 

Har forøvrig ikke sett serien selv enda, men den virker veldig interessant og jeg gleder meg til å begynne på den!

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
På 30.5.2019 den 17.38, AnonymBruker skrev:

Skal hun prøve å debunke historien til Ludmila Ignatenko, som ikke er fiksjon, men helt sann? Nei, hvorfor ha respekt for ofrene til denne katastrofen 🙄 

Ingen historier er helt sanne! Ludmillas historie slik den er gjengitt i Voices from Chernobyl, er veldig rørende og jeg tror absolutt ikke at hun lyver, men den er en subjektiv opplevelse. :) 

Anonymkode: bf095...066

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lettkrenka much? Det var da også noe å pirke på?

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville aldri tenkt over at det kun var hvite skuespillere. 

Med det sagt så var det ikke like mange fargede i Europa på den tiden som det er nå. Så det ville vært litt snålt å putte inn mange fargede kun fordi det er politisk korrekt? Vet ikke. Men alt folk klarer å henge seg opp i. 

Anonymkode: 82d9a...907

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg sett siste episode. Utrolig bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...