Gå til innhold

Chernobyl (ny serie HBO)

Anbefalte innlegg

Gjest nicecar
Skrevet
Akkurat nå, NBA skrev:

Du ser med andre ord aldri filmer der mennesker blir skadet eller dør?

Jo, det er like forferdelig. Men du ser aldri (eller ihvertfall svært sjeldent) en film der man skyter ned en mor med sine 4 nyfødte barn, isåfall så ser jeg ikke slike filmer. Men det er det som skjer i denne episoden, bare bytt det ut med et dyr og sine 4 valper = like jævlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dyr, skrev hun. 

Anonymkode: 1aa87...3d9

Whoosh, sa det.

17 minutter siden, nicecar skrev:

Jo, det er like forferdelig. Men du ser aldri (eller ihvertfall svært sjeldent) en film der man skyter ned en mor med sine 4 nyfødte barn, isåfall så ser jeg ikke slike filmer. Men det er det som skjer i denne episoden, bare bytt det ut med et dyr og sine 4 valper = like jævlig.

Sorry ass, men mennesker og dyr er ikke sammenliknbart, selv ikke hunder. Hilsen en hundeeier som elsker valpen sin.

• Liker 7
Gjest Sweet Ingrid
Skrevet (endret)

Anbefaler også podcasten der de som har laget serien forteller om hvilke valg de har tatt på feks språk, hva som er korrekt historisk i serien, og mer bakgrunnsinfo...!

Endret av Sweet Ingrid
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, NBA skrev:

Sorry ass, men mennesker og dyr er ikke sammenliknbart, selv ikke hunder. Hilsen en hundeeier som elsker valpen sin.

Jeg klarer ikke å se på dyr som lider, jeg klarer å se mennesker lider. Hilsen en ikke hundeeier. 

Anonymkode: 1aa87...3d9

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det vsr vel bare fem eller seks episoder? 

Når manus, skuespillere, musikk og så videre var så vanvittig bra, så ville jeg gjerne sett enda flere episoder, som en veldig mye lengre TV-serie - i steden for bare denne veldig korte mini-serien.     

Anonymkode: ae3a4...9e3

AnonymBruker
Skrevet

Ser serien, bra! Men se også Folkeopplysningen om atomkraftverk. Media sitter på vel mye makt...🙈

Anonymkode: 2a58a...9ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser serien, bra! Men se også Folkeopplysningen om atomkraftverk. Media sitter på vel mye makt...🙈

Folkeforvirringen er positive til absolutt alt som er potensielt skadelig og farlig, og det er også en del av media, det sendes på NRK. 
F.ex. det programmet de hadde om økologisk dyrking der de gjør et stort nummer av at det blir solgt 3-4 kg pyretrin som er et godkjent ikke-syntetisk middel for økologisk landbruk, i året, mens de ikke fokuserte på at det blir solgt flere tonn kjemisk-syntetiske sprøytemidler til konvensjonelt landbruk hvert år.
https://infinitummovement.no/blogg/folkeforvirringen-pa-nrk/

Anonymkode: bb032...03b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Jøss, her ble poenget mitt over understreket også, jammen har de fått kritikk fra PFU: 

image.png.eb192ee44a8283110d9880aa809bbfe2.png

Anonymkode: bb032...03b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vsr vel bare fem eller seks episoder? 

Når manus, skuespillere, musikk og så videre var så vanvittig bra, så ville jeg gjerne sett enda flere episoder, som en veldig mye lengre TV-serie - i steden for bare denne veldig korte mini-serien.     

Anonymkode: ae3a4...9e3

Enig. Jeg skulle gjerne sett at serien startet litt FØR krasjet. Ikke med eviglange forhistorie-episoder, men at vi i alle fall fikk vite mer om livet i Pripyat og på kjernekraftverket og opptakten til katastrofen. 

Anonymkode: cd5df...78e

• Liker 6
Skrevet
On 5/26/2019 at 8:01 PM, AnonymBruker said:

Skjer det mye med dyr i serien som vi får se? Vurderer å se den selv, men akkurat nå takler jeg dårlig å se dyr ha det vondt :(

Anonymkode: 64482...d0e

Kanskje greit å ikke se ep 4 da...

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Helsetrøye skrev:

Kanskje greit å ikke se ep 4 da...

Nei, faen ass.  De scenene var for lange

AnonymBruker
Skrevet

Synes den var kjedelig jeg...... ga opp etter 20 min

Anonymkode: 67240...ea5

• Liker 2
Skrevet

To tråder om samme tema er flettet sammen. 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Fame skrev:

Nei, faen ass.  De scenene var for lange

Men forståelig. Tenk hva alternativet ville vært om dyrene ikke ble skutt. 

Anonymkode: c439e...86b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å stikke innom kjernefysiker Sunniva Roses blogg for faktasjekk av hver episode. 

Anonymkode: 5ebe5...310

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler å stikke innom kjernefysiker Sunniva Roses blogg for faktasjekk av hver episode. 

Anonymkode: 5ebe5...310

"Jeg har sett episode 4 av Chernobyl nå, og jeg kommer til å kommentere den stakkars enken, som føder et barn som dør etter 4 timer, i ukens recap-innlegg (dette innlegget er altså en slags bonus 😀 ). Men jeg kan vel allerede nå helt kort si at det gir ikke mening å si at "fosteret absorberte strålingen"."

Skal hun prøve å debunke historien til Ludmila Ignatenko, som ikke er fiksjon, men helt sann? Nei, hvorfor ha respekt for ofrene til denne katastrofen 🙄 

Anonymkode: 14626...0fe

• Liker 4
Gjest padawan
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg har sett episode 4 av Chernobyl nå, og jeg kommer til å kommentere den stakkars enken, som føder et barn som dør etter 4 timer, i ukens recap-innlegg (dette innlegget er altså en slags bonus 😀 ). Men jeg kan vel allerede nå helt kort si at det gir ikke mening å si at "fosteret absorberte strålingen"."

Skal hun prøve å debunke historien til Ludmila Ignatenko, som ikke er fiksjon, men helt sann? Nei, hvorfor ha respekt for ofrene til denne katastrofen 🙄 

Det er en dramaserie, ikke en dokumentar. Følgende er det naturlig at det er enkelte ting som ikke er helt riktig og vitenskapelig.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, padawan skrev:

Det er en dramaserie, ikke en dokumentar. Følgende er det naturlig at det er enkelte ting som ikke er helt riktig og vitenskapelig.

Det er jeg klar over, men historien til Ignatenko og hans kone er helt sann. Det er bare å lese seg opp. Riktignok startet ikke fødselen på samme måte som i serien, men den startet faktisk da hun besøkte graven hans.

• Liker 4
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett episode 4 av Chernobyl nå, og jeg kommer til å kommentere den stakkars enken, som føder et barn som dør etter 4 timer, i ukens recap-innlegg (dette innlegget er altså en slags bonus 😀 ). Men jeg kan vel allerede nå helt kort si at det gir ikke mening å si at "fosteret absorberte strålingen"."

Seriøst, drit i å spoil ting i en så ny serie...

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, NBA skrev:

Seriøst, drit i å spoil ting i en så ny serie...

Seriøst, drit i å gå inn i en tråd om en serie om du ikke vil bli spoilet, for det er ren idioti! 

Hva forventer du i en slik tråd? Hva skal man kunne diskutere i denne tråden om ingen skal bli spoilet?

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...