Gå til innhold

Betale døgnpris eller ukespris for hundepass i ferie? Hvordan runde opp/ned?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha pass av hunden min noen uker nå i sommer. Første ferie er 7 dager. Andre ferie er 14 dager. 

Har fått pass av samme person tidligere, men da kun helg/langhelg. Har betalt 300kr døgnet. Så da har det kommet på 600-1200kr for en helg/langhelg. Synes det er helt greit å betale for en langhelg. Men jeg synes det kan bli litt mye å betale for flere uker. Når jeg reiser vekk 1 uke vil prisen komme på 2100kr. Og når jeg skal ha pass 2 uker vil prisen komme på 4200kr. 

Nå har ikke jeg snakket med han som passer om dette, men jeg ønsker å forhøre meg litt her først. Hva er normalt å betale for ukes-pass? Har dere tidligere blitt enige om ukespris i stedet for døgnpris? 

Dette er det jeg krever av hundepasser:

-3 turer daglig. Morgen, etter jobb, kvelden. Jeg er ikke streng på varighet, men vet at hundepasser varierer med kortere turer og fjellturer. 

-Hunden kan fint være alene mens hundepasser er på jobb

-Hunden kan være noe krevende på tur (passering), men dette er noe hundepasser vet om fra før (går ut i fra han hadde sagt nei til mer pass om problemet var for stort)

-Kos og lek inne

-Hunden takler fint besøk og bilturer så det er ikke noe problem å ha besøk/ta hunden med seg til andre eller dra på turer en kjøretur unna

Anonymkode: 65382...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

300kr/døgn er jo ca det kennel kommer på. Men på kennel kan du bare drømme om å få kriteriene dine oppfylt! Jeg ville holdt meg til den summen, kanskje nettopp særlig fordi det er over lengre tid.

Anonymkode: ac51a...b08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med vedkommende da? En kennel lever tross alt av å passe hunder, kenneleier går vel ikke på sin vanlige jobb hele dagen og har vel egne bygninger etc til dette, alle løper vel neppe løs i et bolighus.

Derfor mener jeg å betale full kennelpris til noen som gjør det svart, er litt i overkant. På den annen side har jo TS lagt listen høyt for seg selv ved å betale 1200 kr for en helg? 

Har selv passet burdyr og tok ikke like heftig betalt som hvis de hadde blitt oppbevart på et bakrom i en dyrebutikk, samt at de fikk være ute hele dagen når jeg var hjemme. 

Anonymkode: 270a0...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute

Hunden din har det mye bedre hos hundepasser enn i kennel. I høysesong kan kenneler ta minimum 375kr. Så 300 på sommeren per døgn synes jeg er helt rimelig og vanlig. Det som er viktig er at hunden din har det bra. 

Endret av LaptopPute
Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 kr per døgn? Folk er helt gærne. Jeg passer hunder titt og ofte, og her blir det gjerne 500 kr for en langhelg, og passer jeg hunden en uke eller to så får jeg en tusenlapp per uke. Jeg har ingen fast pris, men får betalt utifra det hundeeier klarer å betale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 250 kr i døgnet, men jeg hadde nok satt opp prisen for opphold på 14 dager og ikke ned. Det blir 42 turer, pluss pelsstell og bading. Og et større ansvar hvis noe skulle skje og du er bortreist. Så jeg hadde nok tatt 4000 kr for 14 dager, altså 285 kr døgnet. En del av de jeg passer har to eiere, og da blir prisen kanskje mer overkommelig.

Jeg ville snakket med hundepasseren, og blitt enige. Det kan være bedre å betale mer for en god hundepasser, enn å bare overlate hunden din til en vilt fremmed. Og jeg er enige med andre som sier at på en kennel kan du bare drømme om at hunden din får samme opplegg. Er nok mye bedre for en hund å ha en fast hundepasser, så den kjenner personen og leiligheten. 

Anonymkode: 9cfb9...09c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok tatt mye mindre enn det for å passe en hund, men så har jo jeg full jobb og ville nok gjort det mer for at det var hyggelig enn for pengenes del. 

Med pass av katt har jeg betalt fra 100kr til 250kr for at noen kom innom i en halvtime og matet osv. Men når venner har matet ham 1-3 dager så har jeg bare gitt dem feks en flaske vin eller passet deres katt tilbake en annen gang. Sånn for sammenlikning.

Du kan jo høre med ham om dere kan bli enig om en ukespris, og foreslå en pris du tenker er fornuftig?

Anonymkode: 1b30a...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke jeg få ha hunden din? Trenger ikke betaling, kun at du kjøper inn for og evt annet. Har så lyst til å passe en hund i sommer. 😊

Neida, men tenker at forslaget ditt er å runde litt ned. Selvsagt er det bedre å være hos en fast kjent person enn på kennel. Men snakk med personen om det. Spør hva han ser for seg. Så kommer du med et forslag

Anonymkode: 23052...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...