Gå til innhold

Noen som har peiling på bil? (Subaru Forester 2009 Diesel)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp min fjerde Subaru i god tro på at det er holdbare biler. Dette er dog min første diesel. Fikk plutselig høre fra Mekaniker (etter kjøpet var et faktum) at disse har problemer med motorhavari. Noe med tette dyser hvor motoren ikke får nok olje. Bilen har gått 133t. 

Har jeg kjøpt katta i sekken her? Er det et faktum at det kommer til å skje en eller annen gang med denne bilen? Etter litt mer "avansert" googling ser jeg at dette er et problem mange har opplevd. 

Noe som kan gjøres for å unngå dette? 

Anonymkode: e4926...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er litt rart om ikke motoren her er skifta? For Subaru hadde problem med de første utgavene av dieselmotoren, og det gikk litt inn på 2009. Det er at når roboten la på silikon på tetteflatene på motorblokka, kom det litt på et sted hvor det kunne tette hull for oljen som skulle til veivaksel. Er bilen blitt fulgt opp av de forrige eiere, så burde dette være i orden nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tdm900 skrev:

Er litt rart om ikke motoren her er skifta? For Subaru hadde problem med de første utgavene av dieselmotoren, og det gikk litt inn på 2009. Det er at når roboten la på silikon på tetteflatene på motorblokka, kom det litt på et sted hvor det kunne tette hull for oljen som skulle til veivaksel. Er bilen blitt fulgt opp av de forrige eiere, så burde dette være i orden nå.

Håper det. Fikk info fra eier at han ikke har hatt noen større reperasjoner på bilen, men fulgt alle servicer. Men han er ikke eneste tidligere eier på bilen. Får bilen i dag. 

Anonymkode: e4926...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper det. Fikk info fra eier at han ikke har hatt noen større reperasjoner på bilen, men fulgt alle servicer. Men han er ikke eneste tidligere eier på bilen. Får bilen i dag. 

Anonymkode: e4926...53a

Er alle servicer tatt hos merkeforhandler, bør det finnes en oversikt på at motor er skiftet. Mener og å ha lest at det er en utvidet garanti på nettopp denne feilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tdm900 skrev:

Er alle servicer tatt hos merkeforhandler, bør det finnes en oversikt på at motor er skiftet. Mener og å ha lest at det er en utvidet garanti på nettopp denne feilen.

Tusen takk for svar. Får se i dag når bilen ankommer! 😊 

Anonymkode: e4926...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Får se i dag når bilen ankommer! 😊 

Anonymkode: e4926...53a

Håpe det beste👍Er selv fornøyd med min første Subaru hvertfall👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse bilene er stort kjent som noe av det mest solide som finnes. Husk at Subaru er ikke noen liten produsent, de er større enn Volvo.

Så du blir ganske sikkert fornøyd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...