Gå til innhold

Menn som sier "Du får si ifra når det passer" istedenfor ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de mennene som sier det. Og det virker ofte. 

Sier det av høflighet. At jeg respekterer hennes kalender og åpner opp muligheten for å tilpasse min egen. Fordi jeg er interessert.

Dessverre så catcher ikke alle kvinner dette.. i 2019🤐

Anonymkode: 44594...f50

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Vil du være med å ta en kaffe på fredag?"

 

Synes det er turn off og viser mangel på selvtillit/maskulinitet. Flere?

Anonymkode: a6629...962

Er d ikke bare å si ja eller nei egentlig? D er da ett ja og nei spørsmål. Hadde gjerne blitt med på kaffe jeg hvis jeg ikke hadde annet og gjøre og mannen virket normal nok😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2019 den 18.01, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg kvinne da, så det er med andre ord bare tull det du snakker om. Folk er forskjellige vet du. 

Anonymkode: 19813...b85

Hva er det med AB-brukere og mangelen på forståelsen på at grupper må generaliseres for å kunne beskrives?

Du er typen som bare må kommentere at noen damer har av en eller annen grunn ikke pupper når jeg sier damer har pupper. Unntakene er fullstendig uinteressant når man skal beskrive en masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2019 den 14.49, AnonymBruker skrev:

Det viser manglende interesse og jeg følger ikke opp en slik henvendelse. 

Anonymkode: b2c17...8a1

Med den holdningen der så håper jeg inderlig han dropper deg. Man må være 2 for å danse tango. Hvorfor er det press på mannen hele tiden. Alt fra første kontakt til han en dag skal fri. I mellom alt det forventes det ikke en dr*tt fra dama. Hun trenger ikke en gang å møte opp på restauranten fordi mannen plukker henne opp, i tillegg spiser hun middag som mannen betaler for. Henger ikke helt på greip.

Likestillings tullet kan dere bare glemme

Anonymkode: 4d694...57b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med den holdningen der så håper jeg inderlig han dropper deg. Man må være 2 for å danse tango. Hvorfor er det press på mannen hele tiden. Alt fra første kontakt til han en dag skal fri. I mellom alt det forventes det ikke en dr*tt fra dama. Hun trenger ikke en gang å møte opp på restauranten fordi mannen plukker henne opp, i tillegg spiser hun middag som mannen betaler for. Henger ikke helt på greip.

Likestillings tullet kan dere bare glemme

Anonymkode: 4d694...57b

Nå tror jeg ikke det er helt normalt at dating og forhold fungerer på den måten du beskriver. Men hvis det likevel skulle være tilfellet så har jo faktisk mannen mulighet til å la vær å gjøre alle disse tingene hvis han ikke føler han får nok tilbake fra kvinnen når han gjør det. Ikke finn deg i hva som helst, noen ganger er det bedre å være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2019 den 14.04, AnonymBruker skrev:

"Vil du være med å ta en kaffe på fredag?"

 

Synes det er turn off og viser mangel på selvtillit/maskulinitet. Flere?

Anonymkode: a6629...962

Jeg synes det er turn off når damer ikke holder seg på kjøkkenet og tar seg av alt det husholderske.

 

Det viser mangel på femininitet og moderlige egenskaper.

Anonymkode: 4d694...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.5.2019 den 14.04, AnonymBruker skrev:

"Vil du være med å ta en kaffe på fredag?"

 

Synes det er turn off og viser mangel på selvtillit/maskulinitet. Flere?

Anonymkode: a6629...962

Jeg er faktisk veldig enig. Men ser på det på lik linje om det gjelder menn som kvinner. Om det er snakk om dating mellom to kjære, eller venner. Synes man kan foreslå noe konkret, og så hvis det ikke passer; evt så foreslå en annen dag eller kaste ballen over til den andre og si at du får si når det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med den holdningen der så håper jeg inderlig han dropper deg. Man må være 2 for å danse tango. Hvorfor er det press på mannen hele tiden. Alt fra første kontakt til han en dag skal fri. I mellom alt det forventes det ikke en dr*tt fra dama. Hun trenger ikke en gang å møte opp på restauranten fordi mannen plukker henne opp, i tillegg spiser hun middag som mannen betaler for. Henger ikke helt på greip.

Likestillings tullet kan dere bare glemme

Anonymkode: 4d694...57b

Oi, dette skipet her sier mer om deg enn meg. Jeg har ikke nevnt noe som helst av det meste du nevner i innlegget ditt, så dette er ren og skjær bitterhet. 

Anonymkode: b2c17...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/9/2019 at 2:26 PM, AnonymBruker said:

Vi har bare snakket på tinder en stund, så spurte han om jeg ville finne på noe en dag og jeg svarte ja det hadde vært hyggelig, så sa han "Du får si ifra når det passer."

Jeg svarte tilbake "Du får foreslå en dag ;) "

Men mistet interessen allerede her for å være ærlig.


TS

Anonymkode: a6629...962

Så du kan be han foreslå tidsunkt, men han kan ikke be deg foreslå tidspunkt? 

Hvis du mister interessen av at han spør om du vil finne på noe og ber deg komme med forslag til tidspunkt, så kan du ikke ha vært mye interessert... 

Anonymkode: 61b5a...e2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo dette som er dating - å føle seg frem

"Vi skulle ikke tatt en kaffe" (viser at man er interessert) "når det passer deg" (trekker seg litt tilbake, spiller ballen over til den andre).  "Ja, gjerne".... "jeg sender deg en melding" (ikke så interessert, han slipper å bli direkte avvist) eller: "jeg er ledig på fredag, om det passer deg" (viser interesse tilbake). 

Ikke rart mange er evig single, eller for alltid inn og ut av forhold, om de skal tolke noe som er helt vanlig atferd i verste mening... 

Anonymkode: 8b846...8cf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2019 den 14.26, AnonymBruker skrev:

Vi har bare snakket på tinder en stund, så spurte han om jeg ville finne på noe en dag og jeg svarte ja det hadde vært hyggelig, så sa han "Du får si ifra når det passer."

Jeg svarte tilbake "Du får foreslå en dag ;) "

Men mistet interessen allerede her for å være ærlig.


TS

Anonymkode: a6629...962

Hvorfor kunne ikke du her foreslått et tidspunkt som passer for deg slik som han spør om, istedet for å sende spørsmålet tilbake?

Anonymkode: 57a91...aa0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2019 den 11.26, Bente1234 skrev:

Er d ikke bare å si ja eller nei egentlig? D er da ett ja og nei spørsmål. Hadde gjerne blitt med på kaffe jeg hvis jeg ikke hadde annet og gjøre og mannen virket normal nok😂

Virker som over halvparten her inne har misforstått innlegget mitt 😂

Anonymkode: a6629...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2019 den 14.10, AnonymBruker skrev:

Enig! Tolker det nesten som mangel på (ordentlig) interesse. Jeg pleier å svare "ja, det kan du også gjøre". Kaste ballen tilbake og se hva han gjør. 

Anonymkode: bb1df...229

Så du forventer at den andre parten skal komme med alle ideer og datoer og du bare skal si ja eller nei etter som det passer deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/9/2019 at 2:26 PM, MadameDeRosa said:

Ok. Ja litt slapt av han.

Er vel akkurat like slapt av ho. 

Anonymkode: 5b9f7...f9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

On 5/9/2019 at 2:10 PM, SemperFi said:

Hvis person A har foreslått flere datoer, men ingen av de passer for B. Da ville jeg skrevet "Si ifra når det passer for deg, eller hvilken dato passer for deg". Men her tror jeg meldingen er tatt ut av kontekst, kun en setning fra en samtale.

Dette er det jeg tenker. Funker det ikke for dama på noen av foreslått tidspunktene/dagene som mannen kommer med så får hun sannelig komme med noen forslag selv. Det er det det betyr!

Anonymkode: 8e08e...f50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/9/2019 at 2:07 PM, AnonymBruker said:

Syns ikke det viser manglende maskulinitet eller noe, men at de ikke bryr seg noe særlig.

Anonymkode: d8040...36a

Så hvis en mann forslår en del tidspunkt å treffes på og det ikke funker for dama. Så skal han fortsette å foreslå tidspunkt til det en dag plutselig passer for henne? Hun skal være sinnsykt bra og pen om en mann gidder å holde på slik. Dessuten hvis dette er på Tinder, så tipper jeg mannen har rukket å datet 5-10 stk i mellomtiden inntil hun dama han har spurt om treffes har omsider blitt klar. Tinder bidrar selvfølgelig til bruk og kast samfunnet og de fleste damer som holder på slik vil bli erstattet av noen andre på et blunk.

Anonymkode: 8e08e...f50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan selv si sånt til venner, men etter at det aldri har passet for dem når jeg har foreslått noe, og de aldri tar initiativ til det selv, så kan jeg si, du får si fra når det passer, og det er vel litt passivt aggressivt, og noen jeg har sagt det til, så har de aldri kommet med noen ny dato, og vennskapet vårt renner ut i sanden og det er da jeg tenker at det ikke går an å pushe verken venner eller dater,for har man lyst så sier man ja eller kommer opp med en ny dato selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2019 den 14.26, AnonymBruker skrev:

Vi har bare snakket på tinder en stund, så spurte han om jeg ville finne på noe en dag og jeg svarte ja det hadde vært hyggelig, så sa han "Du får si ifra når det passer."

Jeg svarte tilbake "Du får foreslå en dag ;) "

Men mistet interessen allerede her for å være ærlig.


TS

Anonymkode: a6629...962

Er du helt fjern? Bare spør liksom. 

Han SPØR DEG FOR Å VÆRE GREI. Han vil gjøre det best mulig for deg...

Bra han blir kvitt deg altså...han finner seg nok en bedre dame og varte opp.

Anonymkode: 19f65...c59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du helt fjern? Bare spør liksom. 

Han SPØR DEG FOR Å VÆRE GREI. Han vil gjøre det best mulig for deg...

Bra han blir kvitt deg altså...han finner seg nok en bedre dame og varte opp.

Anonymkode: 19f65...c59

Kunne ikke vært mer enig. Damer som oppfører seg sånn og lever i sin egen selvsentriske boble der de tror de er diamanten blant alle damer, gjør menn seg selv en stor tjeneste å skygge unna.

Anonymkode: 44594...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...