Gå til innhold

Kristendommen og Islam er falske, vi trenger ny religion på "åpenbar godhet og ondskap"


Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg skriver det her er at det er litt viktig fordi så mange vet ikke hva kritisk tenkning betyr noen ganger. Og dette kan påvirke samfunnet

Jeg er så lei over at religiøse fjompenisser på nettet som ikke bruker kritisk tenkning bruke religiøst manifesto til å lure folk til å få samfunnet religiøst og ekstremt.

Jeg har lest bibelen, koranen... og sunni hadither fra "Sunnah.com" kan oppsumere hvordan det funker

- Jødedommen/Kristendommen bibel er ment for å bringe skam så når du har lest den ferdig så er det ment å være sannheten

- Islamske skrifter bruker en litt annen metode. Den vil slite ut lesern til du bare gir opp. Og jeg mener ikke at den er lang, det betyr bare at man er en lat leser. Jeg mener at i koranen iallfall så er kanskje hver andre paragraf noe slikt "helvete for de vantroene" så leser du noe helt annet så er det noe "torment og ild for de som fornekter sannheten og farer feil" altså det er greia. Så alt er ukronologisk, forvirret satt sammen. Og det tror jeg var gjort med vilje for å få lesern til å bli.. (gir du opp, gir du opp) litt sånn. Så mens du leser så har du det i hodet. Kanskje derfor islam betyr underkastelse... hvis du skjønner hva jeg mener?

 

Uansett vi trenger en ny religiøs kult fordi. Jeg føler media bare er ute etter penger og ikke å faktisk hjelpe folk. Vi trenger en gud av åpenbar godhet og ondskap, en ny religiøs kult. Problemet med dette er abrahamsreligionene eksisterer fordi barn blir født "de bruker ikke kritisk tenkning" og hjernevasker seg selv i den religiøse kulturen og har religiøse institusjoner rundt det. Jeg lurer ærligtalt om de leser det de har fått og bare ikke bryr seg om hvor mye det går mot det det vil si å være menneske.

Vel mannen skal være overhodet til kvinnen hele tiden. Her er greia. Hva om du havner i helvete for å spre slike verdier i samfunnet... hva da?.

Uansett jeg tror ikke om vi ser historisk på det, jeg tror ikke abrahamsreligionene som jødedommen, kristendommen eller islam ble laget utifra sannhet, men forbitring (Spite). Bare om folk brukte hodet mer så tror jeg vi kunne vært mer unifisert på noe enn å bare ønske mer religiøst samfunn fordi vi vet at "å be for bedre veier er bedre enn å bygge bedre veier" fordi religion i politikk har aldri ført til stagnering i intellektuelle eller folk til å jobbe for noe bedre.

Fordi historisk har katolsk kristendom vært supert. Jeg mener... vi fikk flere tenkere og vitenskapsfolk når de rev seg bort ifra kirken og slikt men... prrrft. Og islam hadde vitenskapsfolk til en slags imam eller hva enn det var sa at vitenskap fikk folk bort ifra gud på 1200 tallet.

 

Jeg mener hva trenger man vitenskapsfolk, skoler eller slikt for når man kan be om et bedre liv. Trenger ikke noe av fysisk hjelp. Det er jo demoner i deres overtroiske bilde på et bunn nivå.

 

For å si det slikt, jeg er ikke anti religion i samfunnet. Jeg er det bare når det kommer til regjering. Og oftest er det sunni muslimer som er for slikt i dag. Vesten generelt er sekulært, til og med USA som er veldig religiøst befolkning har en sekulær regjering fordi grunnleggere av det viste at å ha religion i politikk ville vært idiotisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...