Gå til innhold

Hvor ofte går vaskemaskinen din/deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alene. 1-2 ganger per uke. Kjører hvitvask én, farget én og ull av og til. Sorterer kun i farget, hvitt og ull av miljøhensyn. 

Anonymkode: a19fe...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 voksne og to barn, havner raskt langt bakpå om ikke jeg kjører 1-2 hver dag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig, eller annenhver dag. To voksne, tre barn.

Anonymkode: 4b1fa...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 voksen og 1 barn. 1-2 maskinvask i uka.

Anonymkode: cd019...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor alene. 

Treningsklær annenhver dag. 

90* én dag i uka (håndklær)

60* én dag i uka (sengetøy)

40*mørk én dag i uka

40* lys én dag i uka

Én vask med undertøy i uka, vasker lyst og mørkt annehver uke ca

Ull én dag i uka

Forøvrig spesialvask ved behov. 

 

Anonymkode: 73937...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 7 dager i veka, men ikkje alltid kvar dag. 

Anonymkode: de0d7...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omtrent en maskin om dagen. Jeg er dårlig på å henge opp og legge ihope, så hender en maskin må på skylling med edikk 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne, ca 6 vask i uka. Begge trener hver dag så det går en del treningstøy. 

Lyst treningstøyvask, mørkt treningstøyvask, 60 grader med håndduker og undertøy(pluss en ekstra med sengetøy annenhver uke), mørk bomullsvask, lys bomullsvask, ullvask(ikke så ofte i mnd framover da), og hvite klær(denne klarer jeg aldri å fylle en hel maskin med, så det blir ikke hver uke da). Jeg har litt vaskemani og er nøye med å ikke vaske syntetisk tøy med bomullstøy osv. 

Anonymkode: fec63...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 voksne og 2 barn. Gjennomsnittlig 1 maskin for dagen, pluss et par ekstra i helgen med håndklær, sengetøy og evt ting som må vaskes på spesialprogram.

Anonymkode: b13f4...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I snitt en gang om dagen. Men vasker gjerne 2-3 maskiner på en dag istedet..

2 voksne, 2 barn.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 voksne og 2 barnehagebarn, vasker 2-3 ganger i uken. Noen ganger sparer jeg alt til helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 voksen og to barn,i snitt to ganger om dagen...og balje med skittentøy er alltid uansett full🙄ønsker meg ikke barnefri men klesvaskfri🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemaskinen min har aldri gått noen steder, den. Hvis vi ser bort i fra første vask, da var den ikke vatret skikkelig. 

Anonymkode: b8e09...565

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 vokse, og her vaskes det 2-3 maskiner hver andre uke.

Anonymkode: ed9a3...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne.

Vanligvis 3-4 vask i uka. To førtigraders (hvit og farget) og en-to sekstigraders og null - en ull eller finvask. 

Innimellom er det litt «spesialvask» som dyner, puter, overmadrasstrekk, gardiner osv, men det er vel i gjennomsnitt en ekstra maskin i måneden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor alene og kjører to maskiner i uka

Anonymkode: c0618...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.5.2019 den 19.14, AnonymBruker skrev:

To voksne.

Treningsklær hver dag, hiver da med diverse hjemmeklær. 

Hvit 40 hver søndag

Mørk 40 hver søndag

Hvit 60 hver søndag (bytter da samtidig alt av sengetøy)

Mørk 60 hver søndag 

Spesialvask hver søndag, etter behov.  (silke, ull, dyner....) 

Så i snitt 12 ganger i uka. Har autoprogrammer, så de tilpasser vannmengde og lengde til kilo klær, derfor null stress å vaske halvfulle maskiner. 

Anonymkode: ec1a9...267

Hvordan kan du vaske 12 maskiner i uka mens andre klarer seg med 2??   Det er helt utrolig at to mennesker klarer å produsere 84 kilo skittentøy på 7 dager. Si meg, ruller dere dere i søle hver dag??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to vaksne og to tenåringar, og 3 av oss trener mykje. Vaskemaskina går i snitt 8-10 gongar pr veke, nokre dagar går det 3 maskiner, andre dagar ingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, SupaWoman skrev:

Hvordan kan du vaske 12 maskiner i uka mens andre klarer seg med 2??   Det er helt utrolig at to mennesker klarer å produsere 84 kilo skittentøy på 7 dager. Si meg, ruller dere dere i søle hver dag??

Treningsklærne til mannen lukter død om vi ikke vasker de med en gang. Og begge trener daglig = en halvfull maskin med trenignsklær

Sengeklær skiftes hver søndag - vaskes med lyst undertøy = full maskin

Handklær skiftes to ganger hver uke - vaskes med mørkt undertøy. = full maskin

Jobb- og fritidsklær (mye i aktivitet utenom treningen) gjennom uka - en full maskin mørkt, og en full maskin lyst 

Det er 11 maskiner. Den 12. er spesialvask som må tas nå og da (som kokvask kluter, silke/ull, pledd, dyner) 

Forstår at man klarer seg med mye mindre om man generelt er innaktiv, og/eller ikke har dress-code på jobb. 

 

Og du - det er lov til å spørre "hvordan", uten å slenge på unødvendige, nedlatende kommentarer. 

Anonymkode: ec1a9...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker på lørdager, og da kjører jeg typisk fire maskiner. 2 voksne og 2 barn,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...