Gå til innhold

Lutinus vs Crinone gel


Deseo

Anbefalte innlegg

Skal starte opp nytt fryseforsøk neste måned.Fikk en SA for ikke så lenge siden. 

Har lest litt på de diverse innleggene og kan se at noen nevner t de har brukt Litunis . 

På mine to tidligere forsøk brukte jeg Crinone gel. Er det noen som har erfaring med med begge som kan si om den ene var bedre enn det andre? :)

har lest at Lutinus er veldig sølete, men kan denne ha en bedre effekt enn Crinone gelen? 

Takk for alle svar 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist å lese om om SA. 💔❤️ Jeg brukte lutinus, mye søl. Har ikke prøvd crione.

Vet ikke hva du mener med effekt? Tenker du crinone er årsak til SA? Tror crione og lutinus har samme effekt? 

Skal selv prøve ut dufaston neste forsøk. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk❤ tenkte da om kanskje Lutinus hadde bedre effekt på festingen eller om den gjør akkurat det samme som Crinone etter erfaring.  Tenker da at hvis de gjør samme jobben hvorfor tar vi forskjellig? :)

spør med tanke på at hvis det er litt annerledes effekt så kanskje jeg skal høre med riksen neste gang for å se om det går bedre neste gang.  

dufaston har jeg ikke hørt om.  Er Dette også under samme medikamenter som Crinone og Lutinus? 

Takk for svar ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Deseo skrev:

Takk❤ tenkte da om kanskje Lutinus hadde bedre effekt på festingen eller om den gjør akkurat det samme som Crinone etter erfaring.  Tenker da at hvis de gjør samme jobben hvorfor tar vi forskjellig? :)

spør med tanke på at hvis det er litt annerledes effekt så kanskje jeg skal høre med riksen neste gang for å se om det går bedre neste gang.  

dufaston har jeg ikke hørt om.  Er Dette også under samme medikamenter som Crinone og Lutinus? 

Takk for svar ❤

Er nok lurt å spørre riksen. Jeg har ikke et faglig svar, har bare googlet det en del selv. Vil tro crinone, lutinus og dufaston fungerer på lik linje som progresteronstøtte alle 3, men at det bare er ulike produsenter. 

Jeg fikk resept på lutinus og dufaston, og klinikken sa det var akkurat det samme hva jeg valgte å ta. Jeg mistet i uke 8 og har aldri tenkt at dette hadde noe med hvilken type støttebehandling jeg hadde/hvor lenge jeg tok støttebehandlingen.

Dufaston kan svelges, og er sånn sett mer praktisk og uten søl som kommer ut. Det dekkes ikke av HELFO, men har hørt at folk synes det er verdt det til tross for det. :) 

Endret av Fiiol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Fiiol skrev:

Er nok lurt å spørre riksen. Jeg har ikke et faglig svar, har bare googlet det en del selv. Vil tro crinone, lutinus og dufaston fungerer på lik linje som progresteronstøtte alle 3, men at det bare er ulike produsenter. 

Jeg fikk resept på lutinus og dufaston, og klinikken sa det var akkurat det samme hva jeg valgte å ta. Jeg mistet i uke 8 og har aldri tenkt at dette hadde noe med hvilken type støttebehandling jeg hadde/hvor lenge jeg tok støttebehandlingen.

Dufaston kan svelges, og er sånn sett mer praktisk og uten søl som kommer ut. Det dekkes ikke av HELFO, men har hørt at folk synes det er verdt det til tross for det. :) 

Så trist å lese om din SA 😥❤ Jeg mistet i uke 6 for et par uker tilbake. 

Tenkte ikke nødvendigvis at Crinone hadde en tilknytting til selve spontanaborten, men mer om Lutinus inneholdt "mer" hormoner eller om alt var likt. 

Ja tenkte å høre med riksen når det nærmer seg. Starter med Primolutt i mai da jeg har uregelmessig menstruasjon. Om det er akkurat samme type behandling så velger jeg fortsatt Crinonen da det fungerte fint for min del 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...