Gå til innhold

Hva legger dere i å "ikke ha utrettet noe her i livet"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk den kommentaren av en date som ikke ville fortsette. Jeg er nok ingen brennende engasjert person politisk eller i andre felt selv om jeg føler med. Jeg ser på meg selv som helt normal🤔 Jeg har heller ikke reist til spennende steder og backpacket, reddet neshorn og gatehunder, eller besteget store fjelltopper. Jeg er 30 år, har en bachelorgrad og en jobb jeg trives godt i da. Eier en liten, helt grei leilighet. Ingenting fancy men godt nok for meg. Liker å være sosial, spise god mat og jeg spiller litt håndball på siden. Det er liksom meg. Jeg vet jeg er gjennomsnittlig men jeg synes den kommentaren var...slem?

 

Anonymkode: e56a8...04c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er veldig fordomsfull å si om noen sitt liv. Jeg hadde ikke vært interessert i noen som dømmer andre på den måten... 

 

Anonymkode: 5f7c5...436

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Er det mulig å si noe sånt? Vær glad du er kvitt ham. Ikke god han der.

Vet ikke om jeg forholder meg helt til uttrykket. Aldri tenkt på det. Og jeg tror alle utretter noe i livet 🙂

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en pompøs dritt....

Anonymkode: 5023a...27f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjott. Hva har han selv utrettet i livet?

Anonymkode: 45b85...f94

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg innebærer det å gjøre en forskjell for jorda vår. 

Anonymkode: 73176...c57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å utrette noe i livet - å skape noe som har betydning for andre, å gjøre en forskjell for jordkloden, å ha betydning for samfunnet.

Eventuelt kan du velge å se på det slik at å utrette noe i livet, for *deg*, betyr å ha utfordret deg selv, kommet deg forbi vonde perioder, kjempet for din egen tilværelse og fremtid.

Det er ikke sånn at alle i verden kommer til å "utrette noe i livet". Og det er helt greit. De fleste av oss eksisterer bare for oss selv og våre nærmeste.

Anonymkode: f5cb6...215

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en slem kommentar. Han har nok mye høyere krav enn mange andre til hva det vil si utrette noe i livet, men han kunne spart seg for den kommentaren. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier alle "han" når det kan være "hun"? 😂

Anonymkode: ebe70...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor sier alle "han" når det kan være "hun"? 😂

Anonymkode: ebe70...aad

Svarene hadde vel blitt de samme. Tror du ikke?

Anonymkode: 45b85...f94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som du har alt på stell. Lurer på hva han har utrettet i sitt liv. 

Anonymkode: 3d79e...c82

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sier alle "han" når det kan være "hun"? 😂

Anonymkode: ebe70...aad

Sant det. Jeg tenkte at Ts var dame fordi hn nevnte å redde gatehunder, for jeg vet om bare damer som har gjort det 😄 men daten kan fremdeles være "hun" da... vi tenker vel det som er mest "typisk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg anser for å ikke ha utretta noe, er å ikke bry seg overhodet om personlig vekst eller omtanke for miljø og andre samfunnsproblemer. Jeg mener ikke at alle skal gjøre alt, men alle kan øke bevisstheten sin om stort og smått for å gjøre en forskjell, i et tempo som føles overkommelig. Å ikke ha utretta noe er ensbetydende med å ikke ha interesse for å utfordre seg selv og utvide ens perspektiv, tenker jeg. Og det er ikke noe man trenger å reise verden rundt for å få til. Når det er sagt, så fins det langt mer respektfulle måter å avvise noen på når man føler at interessene ikke samsvarer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil helst ikke utrette noe i livet. Jeg ønsker bare å cruise gjennom livet mest mulig behagelig🙂

Anonymkode: c0ba3...6ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2019 den 10.42, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk den kommentaren av en date som ikke ville fortsette. Jeg er nok ingen brennende engasjert person politisk eller i andre felt selv om jeg føler med. Jeg ser på meg selv som helt normal🤔 Jeg har heller ikke reist til spennende steder og backpacket, reddet neshorn og gatehunder, eller besteget store fjelltopper. Jeg er 30 år, har en bachelorgrad og en jobb jeg trives godt i da. Eier en liten, helt grei leilighet. Ingenting fancy men godt nok for meg. Liker å være sosial, spise god mat og jeg spiller litt håndball på siden. Det er liksom meg. Jeg vet jeg er gjennomsnittlig men jeg synes den kommentaren var...slem?

 

Anonymkode: e56a8...04c

Ja. Den kommentaren var slem. De aller fleste mennesker har oppnådd det du har. Og det er en bra ting. Tenk på de som ikke engang har utdanning liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sier alle "han" når det kan være "hun"? 😂

Anonymkode: ebe70...aad

Har vel noe med at dette er kvinneguiden, og at majoriteten som skriver her er kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ja. Den kommentaren var slem. De aller fleste mennesker har oppnådd det du har. Og det er en bra ting. Tenk på de som ikke engang har utdanning liksom. 

Jeg syns den kommentaren var i akkurat samme gate som den ts fikk. 

Det er vel ingen som kan uttale seg om hvorvidt en annen person har utrettet noe i livet på bakgrunn av hvordan det ser ut på papiret. Så lenge man selv er lykkelig i sin egen tilværelse så har man i aller høyeste grad utrettet noe, tenker jeg. Og om det innebærer en mastergrad eller deltidsstilling på nærkiosken spiller faktisk ingen rolle. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, malibu skrev:

Jeg syns den kommentaren var i akkurat samme gate som den ts fikk. 

Det er vel ingen som kan uttale seg om hvorvidt en annen person har utrettet noe i livet på bakgrunn av hvordan det ser ut på papiret. Så lenge man selv er lykkelig i sin egen tilværelse så har man i aller høyeste grad utrettet noe, tenker jeg. Og om det innebærer en mastergrad eller deltidsstilling på nærkiosken spiller faktisk ingen rolle. 

Folk uten utdanning og jobb har jo ikke akkurat utretta noe da. Ikke for det. Er ikke noe galt å ikke ha utdannelse dersom man likevel er i jobb. Jeg bare svarte ts slik, for at hun ikke skal tenke at hun ikke har utretta noe. Det er jo noe å ha en Bachelor grad i det minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er individuelt, og det må også få lov til å være greit. For noen er det viktig å gjøre stor karriere, for andre er det å få familie, å være med i leger uten grenser eller reise kloden rundt, andre ønsker seg helt enkle, rolige liv, osv. Alle er gode, rimelige valg. Folk som sier sånt som daten din tenker jeg er veldig ureflektert og navlebeskuende. Personlig tenker jeg at det å utrette noe handler om å finne det som gir individet lykke, samme hva det måtte være. Og jeg misunner de som har funnet det, for det har ikke jeg og har lett så mye at jeg lurer på om jeg har gått meg bort. Jeg vet at fra utsiden ser jeg visstnok ut som om jeg kan, og opplever veldig mange ting, men det er ikke ensbetydende med at jeg er lykkelig.

Anonymkode: b41b8...dee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/8/2019 at 10:42 AM, AnonymBruker said:

Jeg fikk den kommentaren av en date som ikke ville fortsette. Jeg er nok ingen brennende engasjert person politisk eller i andre felt selv om jeg føler med. Jeg ser på meg selv som helt normal🤔 Jeg har heller ikke reist til spennende steder og backpacket, reddet neshorn og gatehunder, eller besteget store fjelltopper. Jeg er 30 år, har en bachelorgrad og en jobb jeg trives godt i da. Eier en liten, helt grei leilighet. Ingenting fancy men godt nok for meg. Liker å være sosial, spise god mat og jeg spiller litt håndball på siden. Det er liksom meg. Jeg vet jeg er gjennomsnittlig men jeg synes den kommentaren var...slem?

 

Anonymkode: e56a8...04c

Artig det der. Jeg leste tittelen og tenkte at jeg har heller ikke utrettet noe, jeg har gjort en del av det du nevner som eksempler. Men jeg synes at du har utrettet mer, du som eier din egen leilighet, har utdannelse og jobb. Hva søren er det han pompøse fyren (eller dama) har gjort som er så fantastisk da?

Anonymkode: 4d1f1...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...