Gå til innhold

Hva legger dere i å "ikke ha utrettet noe her i livet"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Maleficenta skrev:

Ja. Den kommentaren var slem. De aller fleste mennesker har oppnådd det du har. Og det er en bra ting. Tenk på de som ikke engang har utdanning liksom. 

For en idiotisk ting å si. Jeg har ikke fullført utdanning pga. kronisk sykdom, og jeg er heller ikke i stand til å jobbe, men det er ikke dermed sagt at jeg ikke har oppnådd noe. Jeg oppnår ting hele tida, bare at jeg må legge lista mye lavere fordi det handler om å komme seg gjennom den ene dagen til den neste, noe som krever en enorm innsats. Jeg er ikke den eneste som av ulike grunner ikke har oppnådd noe etter samfunnets standard, men vi skal ikke sees ned på av den grunn, så tenk litt på det før du ytrer deg på den måten, for det går an å løfte noen opp uten å tråkke andre ned.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, malibu skrev:

Jeg syns den kommentaren var i akkurat samme gate som den ts fikk. 

Det er vel ingen som kan uttale seg om hvorvidt en annen person har utrettet noe i livet på bakgrunn av hvordan det ser ut på papiret. Så lenge man selv er lykkelig i sin egen tilværelse så har man i aller høyeste grad utrettet noe, tenker jeg. Og om det innebærer en mastergrad eller deltidsstilling på nærkiosken spiller faktisk ingen rolle. 

Det handler ikke engang bare om lykke, etter min mening. Ikke alle av oss er friske nok til å jobbe eller føle så mye på livets gleder, men vi kjemper oss gjennom livet og gjør vårt beste for å gi det en mening som er verdt å sloss for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noensommegher?
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svarene hadde vel blitt de samme. Tror du ikke?

Anonymkode: 45b85...f94

Der tar du feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Maleficenta skrev:

Folk uten utdanning og jobb har jo ikke akkurat utretta noe da. Ikke for det. Er ikke noe galt å ikke ha utdannelse dersom man likevel er i jobb. Jeg bare svarte ts slik, for at hun ikke skal tenke at hun ikke har utretta noe. Det er jo noe å ha en Bachelor grad i det minste. 

En veldig ignorant ting å si. Jeg syns alle med fordel kan huske på at å utrette noe ikke bare handler om skole og jobb, det handler for det meste om hvilke krefter man legger i å gjøre livet meninsgfylt. Hilsen en som hverken er ferdig utdannet eller i jobb pga. varig sykdom, men som likevel er i stand til å anerkjenne at jeg utretter noe her i livet.

Endret av UVB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, UVB skrev:

En veldig ignorant ting å si. Jeg syns alle med fordel kan huske på at å utrette noe ikke bare handler om skole og jobb, det handler for det meste om hvilke krefter man legger i å gjøre livet meninsgfylt. Hilsen en som hverken er ferdig utdannet eller i jobb pga. varig sykdom, men som likevel er i stand til å anerkjenne at jeg utretter noe her i livet.

Jeg skulle redigere det opprinnelige svaret, men det ble posta på nytt i stedet. Kan jeg ikke slette det?

Endret av UVB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å "utrette noe" innebærer å gjøre en forskjell og sette sitt merke på verden, gjerne gjennom å påvirke andre i særlig stor grad. Den "enkleste" måten å gjøre det på er i mitt hode å etablere en familie og få etterkommere, men en kan også gjøre det ved å ha gjort en særlig innsats på arbeidsplassen, politikken osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Noensommegher? said:

Der tar du feil

Forklar hvordan og hvorfor du mener svarene hadde blitt annerledes.

Anonymkode: 45b85...f94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 5.56, Noensommegher? skrev:

Der tar du feil

I dette tilfellet er jeg ganske sikker svarene hadde vært ganske like om det var slik at TS var mann og en dame hadde slengt ut den kommentaren.

Anonymkode: 48ed6...aa7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

Jeg tenker at det er visse typer mennesker som bruker den frasen. Disse menneskene har som regel en ide av at det er visse måter å leve på som gir størst livsglede, som er mest produktive, som er mer viktige. Så de ville for eks ikke forstått noen som trivdes med å bo i grotte eller et telt over flere år fordi de likte det. De har da en måte å se mennesker på som handler om hva andre gjør, ikke hvem de er. 

Jeg assosierer den type mennesker med mennesker som ville scoret høyere på nevrotisme på en big 5 test og som ikke klarer sette pris på det som finnes som ikke gir status, resultater eller som kan måles på en objektiv måte. Jeg tenker at de som er skadelidende av det på lang sikt, er de individene det gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en ikke har utrettet noe i livet, så sitter en vel på en krakk i ett hjørne eller noe sånn da??

 

Anonymkode: fb3a3...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...