Gå til innhold

Mannen vil hvile middag og mener jeg er rar som blir sur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en baby på 4 uker som skriker mye. 

Mannen kommer hjem kl 16. Flere ganger i uken vil han hvile middag på rundt 1 time fordi han har vært på jobb.

Jeg er så lei av det.

Hva med meg? Jeg har baby natt, dag også nesten halve kvelden(fordi han vil hvile), før vi legger oss igjen. 

Han mener at jeg er urimelig som blir sur for det, han har jo jobbet sier han.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 99f49...5dd

Bare godta det, er dette det eneste som irriterer deg, har dere det bra. 

Anonymkode: e11d0...d9a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, dr_zhivago skrev:

Si til'n at du skal sove 1 time etter at hans hvile er ferdig da vel. Kompromiss. Men husk at han også må yte på jobb, når du går hjemme med ungen er det tross alt ikke andre oppgaver som skal løses og en sjef som puster deg i nakken.

Hun har en jobb, selv om hun er i permisjon vet hun godt hvordan det er å være i jobb. Dermed kan hun selv sammenligne selv hva som er tyngst, jobb eller 4 uker gammell baby. Det er de som har en lett barseltid. Men 4 uker etter fødselen er det mye som skjer med en post gravid, graviditetshormonet HCG som forlater kroppen og sår etter morkaka som skal gro for å ta to av mange eksempler om hva som skjer med kroppen. Mange opplever å være i full beredskap og får store problemer med å finne hvilepuls og søvn. Veldig vanlig å ligge å stirre i taket når babyen sover bade dag og natt. 

Så i grunn opplever mange at barselperioden er veldig hard. Uansett er det ikke opp til deg å dømme hvem som er mest sliten av mor eller far, det må de få lov til å finne ut selv.

Ts, jeg tenker at du og mannen må sette dere ned på et tidspunkt dere begge er relativt uthvilt så dere kan finne en måte å samarbeide på som funker for dere begge:)

Anonymkode: 306f8...920

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må få hvile uten at du blir sur. Du må også få hvile uten at han blir sur. Man må selvsagt dra lasset sammen

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, dr_zhivago said:

Si til'n at du skal sove 1 time etter at hans hvile er ferdig da vel. Kompromiss. Men husk at han også må yte på jobb, når du går hjemme med ungen er det tross alt ikke andre oppgaver som skal løses og en sjef som puster deg i nakken.

Unger sover gjerne mer enn voksne. Og når far skal ta seg middagslur så går ha glipp av våkentid og/elller kvalitetstid med ungen. Han bør da for helvete droppe den ettermiddagsluren og heller legge seg en time tidligere! For en slask han er. 

Anonymkode: dd114...38f

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trur dere lager mer drama en nødvendig. Det letteste er alltid det beste ☺️ 

Anonymkode: a0c52...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva er det letteste, mener du?

Anonymkode: 2b756...ae6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det letteste, mener du?

Siden kl 00:00 i natt og til nå så har jeg hatt baby i 18 timer. Han har jobbet 8 timer og sovet hele natten, i tillegg så sover han nå. Er dette rettferdig mener du?

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Siden kl 00:00 i natt og til nå så har jeg hatt baby i 18 timer. Han har jobbet 8 timer og sovet hele natten, i tillegg så sover han nå. Er dette rettferdig mener du?

Selvfølgelig ikke.

Jeg svarte på dette:

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Hansehan skrev:

Jeg kan love deg at det er mer slitsomt å være hjemme med en nyfødt hele døgnet enn å jobbe åtte timer om dagen og så komme hjem og ta over krapylet mens kona får en velfortjent hvil. Kona fikk komplikasjoner etter fødselen og måtte legges inn for operasjon da ungen var noen uker. Dæven, det var slitsomt med unge som våknet til alle døgnets tider. Klassikeren var konsert hver gang jeg skulle på dass eller dusje. Det var en lettelse da hun hadde kommet seg såpass at jeg kunne få åtte timer fri på kontoret hver dag.

Endelig en mann som har skjønt det! 👍

Anonymkode: e9b08...53d

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, dr_zhivago skrev:

Skaff deg en jobb og tjen dine egne penger da, og send ungen i barnehagen. Så kan du se om du har mer eller mindre overskudd på kvelden. 1 times hvile er ikke halve kvelden.

Ingen barnehage tar så små babyer! 

Anonymkode: db258...da5

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke.

Jeg svarte på dette:

beklager jeg siterte feil person :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker etter endt permisjon, det var en frihet! Det er ikke uten grunn at det sies at man drar på jobb og slapper av! Ergo: lettere å være på jobb enn å være hjemme med baby! 

Anonymkode: db258...da5

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det urimelig å være sliten etter jobb? Når tenker du at det er greit igjen å få lov å være det? Du sier ingenting om han bidrar etter å ha lagt på lading. Gjør han det? Eller gjør han det ikke? Det vil være litt vesentlig for graden av sympati du får av meg i allefall. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Taffel skrev:

Er det urimelig å være sliten etter jobb? Når tenker du at det er greit igjen å få lov å være det? Du sier ingenting om han bidrar etter å ha lagt på lading. Gjør han det? Eller gjør han det ikke? Det vil være litt vesentlig for graden av sympati du får av meg i allefall. 

Han legger seg senest kl 22:30, men oftest kl 22. blir ikke mange timer med å bidra da nei. Rundt 4,5 time.  Og om kvelden vil baby ligge med puppen halve tiden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Han legger seg senest kl 22:30, men oftest kl 22. blir ikke mange timer med å bidra da nei. Rundt 4,5 time.  Og om kvelden vil baby ligge med puppen halve tiden.

Da er den samlede tiden han har til rådighet 5,5 time. BIDRAR han i de resterende 4, 5? Å få baby er utrolig slitsomt. Jeg og husker at jeg talte timene til at mannen skulle komme hjem og jeg få avlastning. Men det gavner ingen å ha et høyt konfliktnivå i forhold til ansvarsfordeling, en må lage seg rutiner. Det er du som ammer. Det er naturlig at du tar nattevåken nå, Du har puppen og permisjon, fordi det er din jobb å få dette underet som det faktisk er, til å legge på seg, vokse og trives. I helgene bør han avlaste, la deg få sove og ta stell. Men om dette er det første barnet deres, så er det like fremmed for dere begge, og han er nok neppe uthvilt på jobb han heller. Etterhvert, når måltidene ikke trenger å være like hyppige, så vil det være lettere å fordele. Og når en voksen mann legger seg klokka 22, så er nok ikke energinivået på topp der heller. Hva med å prøve å finne løsninger fremfor anklager? Dette skal jo være en FIN tid, dere har fått en baby, dere er foreldre! Dere er faktisk en familie. Og jeg hadde ikke laget konflikt over en times hvil. Du kan jo prøve å endre litt fokus? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har fire barn og har vært gift i en evighet. Mitt beste råd, er å ikke la dette bli en kampsak for deg. Da vil det spise deg opp og ødelegge noe som kunne blitt veldig fint. 

Hva med å la han sove, men sammen med babyen? Legg de i senga, hud mot hud, så kanskje babyen roer seg der? Da vil deres relasjon styrkes og du får pusterom. 

Han et også nybakt forelder, og det kan være skummelt for han også. Kanskje han føler seg tilsidesatt? Kanskje han er vettskremt sammen med dette urolige barnet? 

Uansett, bruk din kvinnelist her, ikke bli sur og grinete.

Anonymkode: dd7d6...ded

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Taffel skrev:

Da er den samlede tiden han har til rådighet 5,5 time. BIDRAR han i de resterende 4, 5? Å få baby er utrolig slitsomt. Jeg og husker at jeg talte timene til at mannen skulle komme hjem og jeg få avlastning. Men det gavner ingen å ha et høyt konfliktnivå i forhold til ansvarsfordeling, en må lage seg rutiner. Det er du som ammer. Det er naturlig at du tar nattevåken nå, Du har puppen og permisjon, fordi det er din jobb å få dette underet som det faktisk er, til å legge på seg, vokse og trives. I helgene bør han avlaste, la deg få sove og ta stell. Men om dette er det første barnet deres, så er det like fremmed for dere begge, og han er nok neppe uthvilt på jobb han heller. Etterhvert, når måltidene ikke trenger å være like hyppige, så vil det være lettere å fordele. Og når en voksen mann legger seg klokka 22, så er nok ikke energinivået på topp der heller. Hva med å prøve å finne løsninger fremfor anklager? Dette skal jo være en FIN tid, dere har fått en baby, dere er foreldre! Dere er faktisk en familie. Og jeg hadde ikke laget konflikt over en times hvil. Du kan jo prøve å endre litt fokus? 

Jeg synes ikke at han bidrar nok nei da jeg føler at jeg sitter med baby 24/7.

Han jobbet sist helg også, og skal jobbe på lørdag. Og hele ukene. Jeg føler at jeg aldri får avlastning. Jeg tror egentlig at det er derfor jeg lager drama for en times hviling, fordi jeg venter på han hele dagen. Og når han kommer så skal han hvile.

Han forstår ikke problemet.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en baby på 4 uker som skriker mye. 

Mannen kommer hjem kl 16. Flere ganger i uken vil han hvile middag på rundt 1 time fordi han har vært på jobb.

Jeg er så lei av det.

Hva med meg? Jeg har baby natt, dag også nesten halve kvelden(fordi han vil hvile), før vi legger oss igjen. 

Han mener at jeg er urimelig som blir sur for det, han har jo jobbet sier han.

Hva tenker dere?

Hvilket århundre er det dere lever i?

Anonymkode: a0295...4df

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...