Gå til innhold

Tips til hårfarge (med bilder)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke tone håret lysere. Eneste som lysner håret er blekingl, eller lysfarge som også forøvrig er bleking med fargetone i.

Anonymkode: 864aa...8d5

Joda, det kalles både for lystoning og lysfarging. Og som du sier, ja, disse har noe bleking i seg. Jeg farget håret lysere i mange år før jeg begynte med striping....

hilsen TS. 

Anonymkode: eb561...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble ikke så verst ☺️ Men skal gå over en gang med lillashampoo for det ble en del gultoner, spesielt der jeg hadde ettervekst. Litt uvant at det er så lyst innerst, siden jeg er vant med striper men det går seg til, og om noen uker får jeg litt ettervekst som vil gi dybde. 

B5EAE32F-B16B-4ED1-BFBF-0CCC86477EAD.jpeg

2FEBA045-E7CD-4EA3-98DF-186B341558AE.jpeg

Anonymkode: eb561...bca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du brukt TS? Farge eller toning? Det ble veldig fint! Jeg har kjøpt toner nå, fra Loreal denne her. Har noen prøvd den? Jeg kan ikke bruke permanent farge da det sliter for mye på et allerede ihjelbleka hår. 

Anonymkode: bfca7...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du brukt TS? Farge eller toning? Det ble veldig fint! Jeg har kjøpt toner nå, fra Loreal denne her. Har noen prøvd den? Jeg kan ikke bruke permanent farge da det sliter for mye på et allerede ihjelbleka hår. 

Anonymkode: bfca7...85a

Jeg har brukt lysfarging ☺️ Korres nr 12 og 10.1 

Anonymkode: eb561...bca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysfarging/lystoning har ikke noe bleking i seg.  Hilsen frisør

Anonymkode: 6d400...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at det blir mye «belæring» i slike tråder som omhandler hjemmefarging av hår 😅 for all del, greit å si fra hvis noen er helt på ville veier og virker som om de ikke har noe forutsetning for å forstå hva man kan forvente av en hårfarge, men noen ganger bruker man farging, toning, blekende osv litt for å forenkle forklaringene. For ordens skyld, jeg vet forskjell på farging, bleking, lysfarging osv, og hva man kan gjøre/ikke gjøre. Jeg har farget mitt eget hår fra jeg va 16-17 til jeg var 35, har gått fra lyst til rødt, til brunt, så svart, deretter lyst igjen. Alt helt på egen hånd. 

Mvh TS. 

Anonymkode: eb561...bca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lysfarging/lystoning har ikke noe bleking i seg.  Hilsen frisør

Anonymkode: 6d400...e34

Takk ☺️ Brukte muligens uttrykket bleking, mener lysnende stoffer/egenskaper. 

Anonymkode: eb561...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt lysfarging ☺️ Korres nr 12 og 10.1 

Anonymkode: eb561...bca

Blandet du de to eller hvordan gjorde du det?:) Tok du kun i etterveksten? Synes det er vanskelig å få det jevnt selv.. 

Anonymkode: 28206...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blandet du de to eller hvordan gjorde du det?:) Tok du kun i etterveksten? Synes det er vanskelig å få det jevnt selv.. 

Anonymkode: 28206...dab

Jeg brukte først en pakke nr 12. Tok det først i etterveksten og deretter i lengden og lot det virke. Skylte ut og tørket. Deretter bladet jeg en pk 12 og en pk 10.1, og hadde dette i hele håret. 

Anonymkode: eb561...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ble ikke så verst ☺️ Men skal gå over en gang med lillashampoo for det ble en del gultoner, spesielt der jeg hadde ettervekst. Litt uvant at det er så lyst innerst, siden jeg er vant med striper men det går seg til, og om noen uker får jeg litt ettervekst som vil gi dybde. 

B5EAE32F-B16B-4ED1-BFBF-0CCC86477EAD.jpeg

2FEBA045-E7CD-4EA3-98DF-186B341558AE.jpeg

Anonymkode: eb561...bca

Det ble kjempe bra 🤗🤗 

Bruker lilla shampo selv for å hindre at gul skjær kommer. Sånn rundt 1 gang i uken, og da lar jeg den være i 5 ish min. 

Endte opp med grå/lilla her, for glemte at jeg hadde i lilla shampo i, så hadde den i 30ish min 😂🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...