Gå til innhold

Idébank for småbarnsforeldre

Gjest chiki

Anbefalte innlegg

Satse på eg slags pyramide opplegg for å få egen kapital til drømme huset?🤔 har de ikke akkurat solgt huset sitt på Jevnaker? Burde de ikke ha bra nok egen kapital da?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sluttet å følge de både på snap og insta i dag. Synes ikke dette er verken i inspirerende eller kjekt å følge med på lenger. Bare flaut. Mye klaging og forsøk på å verve folk til pyramidegreier. Neitakk. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2020 den 7.50, Linye skrev:

Er det bare meg som undrer meg over hvorfor hun absolutt skal snakke trønder, når hun hele tiden går tilbake til den dialekta vi er vant med å høre? I dag på insta er annenhver filmsnutt med hver sin dialekt. Utrolig irriterende å høre på. 

Jeg er helt enig med deg! Hun snakker "trøndersk" i en setning, men glemmer seg, og går over til bokmål, for så å komme på at hun skal snakke "trøndersk" igjen! Kommer ikke naturlig i det hele tatt, og det blir kleint å høre på! Spesielt fordi det er så påtatt! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Solrun said:

Jeg er helt enig med deg! Hun snakker "trøndersk" i en setning, men glemmer seg, og går over til bokmål, for så å komme på at hun skal snakke "trøndersk" igjen! Kommer ikke naturlig i det hele tatt, og det blir kleint å høre på! Spesielt fordi det er så påtatt! 

Ja der sa du akkurat det jeg mente. Blir for anstrengende og påtatt! Hun kan bare slappe av liksom. ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei maset om dette pyramideopplegget..... Jeg har storkosa meg med å følge henne. Men nå er det slutt... 😔 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
3 timer siden, Lilletulipan skrev:

Jeg er så lei maset om dette pyramideopplegget..... Jeg har storkosa meg med å følge henne. Men nå er det slutt... 😔 

Det var spikeren i kista for min del også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Lilletulipan skrev:

Enig... Man må passe seg for å gjøre ALT til business, de taper følgere!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble avfølging fra meg også nå. Hun påstår at Nuskin ikke er pyramidespill, men har noen som involvert i pyramidespill noensinne svart ja på det spørsmålet? Fint å gjemme seg bak pene ord, «det er ikke pyramidespill, det er network marketing». Javel?

Network marketing er også kjent under navnet multilevel-marketing som Store Norske Leksikon omtaler slik:

Multilevel-marketing er en form for direktesalg der det utvikler seg et nettverk («matrise» eller «pyramide») av distributører. Nettverket danner seg ved at personer blir rekruttert som distributører der hver distributør igjen blir oppmuntret til å rekruttere nye distributører. I noen tilfeller ligger en del av motiveringen i at hver distributør tjener en viss prosentandel av den samlede omsetningen som alle etterfølgende distributører skaper i tillegg til provisjon av eget salg.

Hun sier selv at hun tjener en «liten slant» på hver hun verver under seg, hvordan i all verden er ikke det en form for pyramide?

Kan ikke fordra folk på sosiale medier som pusher ting som Nuskin og Forever living, det er umiddelbar avfølging fra meg. Vet ikke om en eneste som selger slike produkter som ikke pusher disse produktene sine daglig (i beste fall ukentlig) på følgerne sine. Er så glad jeg ikke har noen i min personlige omgangskrets som holder på med dette, det hadde blitt slitsomt.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Highhopes skrev:

Ble avfølging fra meg også nå. Hun påstår at Nuskin ikke er pyramidespill, men har noen som involvert i pyramidespill noensinne svart ja på det spørsmålet? Fint å gjemme seg bak pene ord, «det er ikke pyramidespill, det er network marketing». Javel?

Network marketing er også kjent under navnet multilevel-marketing som Store Norske Leksikon omtaler slik:

Multilevel-marketing er en form for direktesalg der det utvikler seg et nettverk («matrise» eller «pyramide») av distributører. Nettverket danner seg ved at personer blir rekruttert som distributører der hver distributør igjen blir oppmuntret til å rekruttere nye distributører. I noen tilfeller ligger en del av motiveringen i at hver distributør tjener en viss prosentandel av den samlede omsetningen som alle etterfølgende distributører skaper i tillegg til provisjon av eget salg.

Hun sier selv at hun tjener en «liten slant» på hver hun verver under seg, hvordan i all verden er ikke det en form for pyramide?

Kan ikke fordra folk på sosiale medier som pusher ting som Nuskin og Forever living, det er umiddelbar avfølging fra meg. Vet ikke om en eneste som selger slike produkter som ikke pusher disse produktene sine daglig (i beste fall ukentlig) på følgerne sine. Er så glad jeg ikke har noen i min personlige omgangskrets som holder på med dette, det hadde blitt slitsomt.

Jeg ble lurt med på et Nuskinmøte av ei "venninne" for en del år siden. Dette ville forandre livet mitt, må vite, tipp topp produkter og jeg kunne til og med tjene på det. Jeg deltok i møtet, kjøpte produkter som ga meg verre hud. Venninnen min tjente på mine kjøp. Fikk dessuten en veldig ekkel feeling på hele miljøet, veldig halleluja og "livets harde skole" - stemning blant damene. Nå noen år senere er denne "venninnen" med i en annen hallelujaklubb med hudpleie. Selvfølgelig unikt gode produkter som vil endre livet der også, og Facebook full av reklame hele tiden. 

Nei, dårlig dårlig vibe. Mistet respekt for henne etter hun begynte med dette. 

Endret av Stella84
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte lese her etter å ha sett storyen hennes. Hun svarer ikke ordentlig på noe? Dette var skuffende, helt greit at hun vil benytte sin popularitet til å tjene penger, det er vel grunnsteinen i influencer-bransjen, men dette virker bare sneaky. Bortforklaringer og vage svar på alle spørsmål. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
På 3.9.2020 den 10.33, Porcelain skrev:

Måtte lese her etter å ha sett storyen hennes. Hun svarer ikke ordentlig på noe? Dette var skuffende, helt greit at hun vil benytte sin popularitet til å tjene penger, det er vel grunnsteinen i influencer-bransjen, men dette virker bare sneaky. Bortforklaringer og vage svar på alle spørsmål. 

Hun skal ha oss inn på bloggen hennes for absolutt alt! Ser nå med visning av hus så har folk stilt spørsmål, de må inn på bloggen for å få svar.🙈 Skjønner ikke hvorfor hun ikke kan være slik som andre og svare på de på instagram... Jisus alt skal handle om penger :(

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

7 timer siden, supermamz skrev:

Noen som husker rabattkoden hennes hos Morild? Finner den ikke plass nå..

20% er nå ikke mye å skryte av... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, supermamz skrev:

Noen som husker rabattkoden hennes hos Morild? Finner den ikke plass nå..

Hun har lagt ut reklamen på nytt på snap i dag. Vet ikke hva du planlegger å kjøpe, men apotek 1 har noen Morildprodukter, og de er billigere der enn å kjøpe direkte fra Morild selv med rabatt. Bare et tips!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Fått så mange kommentarer på huden min i det siste» er en filmsnutt hun stadig spiller av i forbindelse med reklame for Nuskin og den rensemaskinen... Tror dere det er slik? For en teit reklame, for tviler på at noen ser forskjell faktisk🧐🙄🙈 Nei, avfølg for godt... Hau🙁

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 timer siden, VildeS skrev:

Hun har lagt ut reklamen på nytt på snap i dag. Vet ikke hva du planlegger å kjøpe, men apotek 1 har noen Morildprodukter, og de er billigere der enn å kjøpe direkte fra Morild selv med rabatt. Bare et tips!

Takk, skulle ha en sånn barnelue med åpning for ansiktet. Ikke funnet de på apoteket :s Så tenkte jeg 20% var bedre en ingenting😅 Men glad jeg ikke bestilte mer tenkte på lue til meg selv, men der skal jeg ta meg en bestilling på apoteket istede... Hvorfor får apoteket selge billigere enn merket selv? 🤔🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Linye skrev:

«Fått så mange kommentarer på huden min i det siste» er en filmsnutt hun stadig spiller av i forbindelse med reklame for Nuskin og den rensemaskinen... Tror dere det er slik? For en teit reklame, for tviler på at noen ser forskjell faktisk🧐🙄🙈 Nei, avfølg for godt... Hau🙁

veldig slitsomt med det der ja.. Skjønner de må ha penger og leve for, men syns hun utnytter at hun har fått følgere med å følge med på mammalivet hennes og nå er det mer reklame om nuskin enn alt annet.. 😕 Det er trist!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at rabattkoder som de deler ut er inntekten deres. Så om hun deler ut 20% rabatt hos en leverandør så går de 20% til henne ved at folk bruker dem. Når man bruker rabattkoder til influencere så støtter man bedriften deres. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...