Gå til innhold

Idébank for småbarnsforeldre


Gjest chiki

Anbefalte innlegg

VildeS skrev (På 7.6.2021 den 18.33):

Ja, hun sa jo først at hun hadde lest på IG at noen hun fulgte hadde annonsert et samlivsbrudd. Og det gikk inn på henne. Så kom det en lang story om at vår generasjon kanskje gir opp for lett osv. Men hun slettet det etterpå fordi hun var uheldig med timingen. Hun påpekte vel at hun mente generelt, men folk tolker vel det som et spark til SE som du sier. 

Takk for svar, da forsto jeg mer😅 Når det var samme dagen og rett etter det skjedde med SE så skjønner man jo hvem hun siktet til, men hun prøvde vell å beskytte seg. Syns det blir veldig stygt gjort mot kollegaen sin på en måte.🤷 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orly skrev (22 timer siden):

Fryktelig dårlig på å merke med reklame 

Jeg la merke til reelsen hennes. Ikke merket i det hele tatt, men dressene er sponset!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Denne snapkontoen dukket opp som forslag hos meg. Klikket meg innom. Forstod det sånn at hun gikk gjennom nesten hele varesortimentet i egen butikk, uten antydning til at det var reklame. Var det en inkurie eller skjer det ofte? 

Endret av Tuttenatributten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Tuttenatributten said:

Denne snapkontoen dukket opp som forslag hos meg. Klikket meg innom. Forstod det sånn at hun gikk gjennom nesten hele varesortimentet i egen butikk, uten antydning til at det var reklame. Var det en inkurie eller skjer det ofte? 

Følger bare sporadisk med her, men ser at dette skjer hver gang jeg ser «reklame». Vet ikke hvorfor hun ikke merker? Loven er jo tydelig: 

  • Du driver din egen næringsvirksomhet, og legger ut egenreklame. Dette kan for eksempel være at du har en egen kleskolleksjon eller nettbutikk, og det du legger ut på din personlige profil i sosiale medier eller på blogg er med på å fremme salg av varer eller tjenester som du har en interesse i. Dette gjelder uansett om du driver næringsvirksomheten alene eller om du gjør i det i samarbeid med andre.

Krav til merking gjelder i alle medier. Et innlegg skal merkes som reklame hver gang produktet eller tjenesten blir omtalt eller eksponert på en måte som har markedsføringsverdi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun driver ikke denne butikken, kun ansatt i en liten prosent for å drive med f.eks markedsføring har hun uttalt tidligere. Det er mann og far hennes som eier har jeg forstått. Så da blir vel reglene anderledes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leila87

Bare jeg som reagerte litt på den siste teksten på Instagram? Hun tagger Erna Solberg og regjeringen, for skolebarna må ha 8 ukers ferie. Så de eldste er hjemme og passer de yngste, mens de er på jobb. Går ikke ungene på SFO og i barnehage? Der er det jo maks tre ukers ferie ungene må ta. Og hvis man ikke velger SFO eller barnehage, så er jo det konsekvenser man må ta. Tenker jo litt på de eldste også, som egentlig er gamle nok til å være alene, som kanskje skulle vært ute å møtt venner som også er hjemme alene, men må være hjemme å passe småsøsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leila87 skrev (29 minutter siden):

Bare jeg som reagerte litt på den siste teksten på Instagram? Hun tagger Erna Solberg og regjeringen, for skolebarna må ha 8 ukers ferie. Så de eldste er hjemme og passer de yngste, mens de er på jobb. Går ikke ungene på SFO og i barnehage? Der er det jo maks tre ukers ferie ungene må ta. Og hvis man ikke velger SFO eller barnehage, så er jo det konsekvenser man må ta. Tenker jo litt på de eldste også, som egentlig er gamle nok til å være alene, som kanskje skulle vært ute å møtt venner som også er hjemme alene, men må være hjemme å passe småsøsken.

Sfo er mange steder stengt hele sommeren evt 4-5 uker. Men at hun bruker eldste til barnevakt er ikke noe nytt.

De kan vel jobbe skift å få det til å gå opp på den måten, ærlig talt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leila87 skrev (9 timer siden):

Bare jeg som reagerte litt på den siste teksten på Instagram? Hun tagger Erna Solberg og regjeringen, for skolebarna må ha 8 ukers ferie. Så de eldste er hjemme og passer de yngste, mens de er på jobb. Går ikke ungene på SFO og i barnehage? Der er det jo maks tre ukers ferie ungene må ta. Og hvis man ikke velger SFO eller barnehage, så er jo det konsekvenser man må ta. Tenker jo litt på de eldste også, som egentlig er gamle nok til å være alene, som kanskje skulle vært ute å møtt venner som også er hjemme alene, men må være hjemme å passe småsøsken.

Reagerte på den selv.  Man vet jo før man får barn at sommeren er en kabal man må løse, og at det er 8 uker hvor det offentlige ikke kan ta ansvaret for barna dine..

Jeg var alenemor i mange år  og planla sommeren ved å samarbeide med vennepar, ulike aktiviteter på dagtid , fotballskole osv. Med god planlegging er jo det noe de aller fleste klarer å løse. Men - jeg hadde bare et barn og ikke 8, kan skjønne at det blir mer komplisert. Derfor jeg har valgt å ikke få 8 barn, vanskelig å kombinere med fulltidsjobb. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prelunia skrev (På 30.7.2021 den 22.54):

Reagerte på den selv.  Man vet jo før man får barn at sommeren er en kabal man må løse, og at det er 8 uker hvor det offentlige ikke kan ta ansvaret for barna dine..

Jeg var alenemor i mange år  og planla sommeren ved å samarbeide med vennepar, ulike aktiviteter på dagtid , fotballskole osv. Med god planlegging er jo det noe de aller fleste klarer å løse. Men - jeg hadde bare et barn og ikke 8, kan skjønne at det blir mer komplisert. Derfor jeg har valgt å ikke få 8 barn, vanskelig å kombinere med fulltidsjobb. 

Hun har 7 barn. Ikke 8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lurer på hvor lenge folk orker å leve i et slikt kaos hun viser fra huset...jeg hadde ikke taklet det. Så all kred til henne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, jeg tror jeg må ha skrevet på feil person. Jeg har skrevet om en person som har mange barn men altså bare på en positiv måte. Og jeg tror det var denne personen jeg mente, og den personen jeg har kommentert på veit jeg ikke hvem er 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solfridmedhatten skrev (På 17.8.2021 den 20.59):

Ha ha, jeg tror jeg må ha skrevet på feil person. Jeg har skrevet om en person som har mange barn men altså bare på en positiv måte. Og jeg tror det var denne personen jeg mente, og den personen jeg har kommentert på veit jeg ikke hvem er 😅

Kanskje du mener lykkenermange 🙂

Endret av Anneisabell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anneisabell skrev (10 timer siden):

Kanskje du mener lykkenermange 🙂

Ja, det vet det 🙉Går i surr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fikk opp denne reklamen på Facebook i dag. Den originale fra 1998, med akkurat samme navn og ganske likt innhold og illustrasjoner som Nina har gitt ut? Dette var ikke helt bra.. 

93FD5E48-72BB-4D60-8F01-3FB76382107E.png

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

janne201 skrev (22 timer siden):

Fikk opp denne reklamen på Facebook i dag. Den originale fra 1998, med akkurat samme navn og ganske likt innhold og illustrasjoner som Nina har gitt ut? Dette var ikke helt bra.. 

93FD5E48-72BB-4D60-8F01-3FB76382107E.png

Her lukter (les: stinker)  det plagiat lang vei…

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

janne201 skrev (På 10.10.2021 den 19.24):

Fikk opp denne reklamen på Facebook i dag. Den originale fra 1998, med akkurat samme navn og ganske likt innhold og illustrasjoner som Nina har gitt ut? Dette var ikke helt bra.. 

93FD5E48-72BB-4D60-8F01-3FB76382107E.png

Oi..... Nå ble jeg skuffet kjenner jeg. Jeg kjøpte Nina sin bok i fjor, hadde aldri gjort det dersom jeg visste dette!! 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ranunkelen skrev (På 19.10.2021 den 21.20):

Oi..... Nå ble jeg skuffet kjenner jeg. Jeg kjøpte Nina sin bok i fjor, hadde aldri gjort det dersom jeg visste dette!! 


samme her:( skuffende …

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun forklarer dette med boken på snap. Syns ikke hun fortjener tyn for dette... Den første boken finnes jo ikke lenger. Så bra hun kommer med noe lignende for oss som liker å dokumentere julene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Amatariel said:

Hun forklarer dette med boken på snap. Syns ikke hun fortjener tyn for dette... Den første boken finnes jo ikke lenger. Så bra hun kommer med noe lignende for oss som liker å dokumentere julene. 

Men den ranten om boken som hun helst ikke ville ta. Ville ikke kommentere dette egentlig sier hun. Ingen forståelse for at folk spør, hun gjør nesten narr av alle spørsmålene vedrørende dette. 
Og sånn på spissen: Ideen er jo opprinnelig fra den første boken……. MYE likt og fikk ikke med meg om hun nevnte at den er produksjon igjen. Hun sa bare at den sluttet de å selge for flere år siden. Hun burde vært mer ydmyk og forståelsesfull på at folk spurte!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...