Gå til innhold

Idébank for småbarnsforeldre

Gjest chiki

Anbefalte innlegg

Minombre skrev (31 minutter siden):

Hvorfor sammenligne med andre folk sin energi? Nina har en kronisk sykdom som bl.a fører til utmattelse og det kan hun jo ingenting for. Folk er forskjellige, heldigvis! Tenker at det må være opp til hver enkelt familie å avgjøre hvordan de får inntekt og hvordan de vil bruke energien sin. 

Hvis du har lest denne tråden så er vi mange som ikke forstår hvorfor hun ikke kan finne seg en jobb med inntekt? Hun har 7 barn og verken hun eller mannen har jobb? Hvorfor skal følgerne hennes betale for at hun har havnet i en gjeldssituasjon hun ikke klarer å håndtere selv. Hun har en kronisk sykdom, men hun er ikke uføretrygdet? Vet om flere som har ulserøs kolitt og krohns som kan jobbe. Det er noe som heter at det handler ikke om hvordan man har det, men hvordan man tar det. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

WVC skrev (52 minutter siden):

Hvis du har lest denne tråden så er vi mange som ikke forstår hvorfor hun ikke kan finne seg en jobb med inntekt? Hun har 7 barn og verken hun eller mannen har jobb? Hvorfor skal følgerne hennes betale for at hun har havnet i en gjeldssituasjon hun ikke klarer å håndtere selv. Hun har en kronisk sykdom, men hun er ikke uføretrygdet? Vet om flere som har ulserøs kolitt og krohns som kan jobbe. Det er noe som heter at det handler ikke om hvordan man har det, men hvordan man tar det. 

Ærlig talt! Har du sett en ulcerøs kolitt og en morbus chron i sykdomsaktivitet? Hvis du kan sitte på et forum og si noe slikt, vet du, da blir jeg på ekte skremt. Det handler IKKE hvordan man tar det! Og nei…..Jeg er ikke fan av Nina. Det går an å ha respekt for mennesker/influencere man ikke liker innholdet til. Men å være direkte frekk blir noe annet! 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WVC skrev (1 time siden):

Ja, jeg har lest den og at det er mange som ikke forstår hvorfor hun ikke kan finne seg en «vanlig» jobb betyr jo bare at det er mange som legger nesa si opp i ting de ikke har noe med. Følgerne hennes betaler jo absolutt ikke for henne, så vidt jeg vet er det noen som har opprettet en spleis eller to og den summen de fikk der er ikke nok til å leve et par måneder på en gang. Det er fritt valg å støtte slike spleiser. 
Den setningen «det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det» er noe av det dummeste jeg leser! Og å sammenligne folk med lik diagnose er også helt på jorde. Det finnes SÅ mange ulike grader av mange sykdommer, så det går rett og slett ikke an å sette folk opp mot hverandre på den måten. Jeg kjenner en med kreft som lever helt normalt jeg også, men det er fordi hen har en kreftform som kan holdes i sjakk. Jeg kjenner/kjente flere med kreft som hadde et helvete med behandling og elendig form og som senere døde av det. Jeg kjenner også en med ME som kan jobbe 80 % i lange perioder, men også noen som stort sett må ligge på et mørkt rom. Skjønner tegninga? 
Folk må bare slutte å blande seg opp i hvordan folk lever livene sine! Syns forøvrig de skal ha cred for å ha vært åpen om grep de har gjort for å redusere forbruket, nemlig å flytte fra huset de elsket til et annet- nettopp fordi de ikke ville/kunne bo seg ihjel. Det er mange som er i vanskelige økonomiske situasjoner rundt omkring i landet vårt nå og folk gjør ulike grep for å håndtere situasjonen. Det er mye man kan kritisere influensere på, men private ting som hvilken jobb de har/ikke har, hvor mange barn man har, hvilke valg man tar for seg selv og sin familie og slike ting syns jeg virkelig man skal holde seg for god til å kritisere. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg har lest den og at det er mange som ikke forstår hvorfor hun ikke kan finne seg en «vanlig» jobb betyr jo bare at det er mange som legger nesa si opp i ting de ikke har noe med. Følgerne hennes betaler jo absolutt ikke for henne, så vidt jeg vet er det noen som har opprettet en spleis eller to og den summen de fikk der er ikke nok til å leve et par måneder på en gang. Det er fritt valg å støtte slike spleiser. 
Den setningen «det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det» er noe av det dummeste jeg leser! Og å sammenligne folk med lik diagnose er også helt på jorde. Det finnes SÅ mange ulike grader av mange sykdommer, så det går rett og slett ikke an å sette folk opp mot hverandre på den måten. Jeg kjenner en med kreft som lever helt normalt jeg også, men det er fordi hen har en kreftform som kan holdes i sjakk. Jeg kjenner/kjente flere med kreft som hadde et helvete med behandling og elendig form og som senere døde av det. Jeg kjenner også en med ME som kan jobbe 80 % i lange perioder, men også noen som stort sett må ligge på et mørkt rom. Skjønner tegninga? 
Folk må bare slutte å blande seg opp i hvordan folk lever livene sine! Syns forøvrig de skal ha cred for å ha vært åpen om grep de har gjort for å redusere forbruket, nemlig å flytte fra huset de elsket til et annet- nettopp fordi de ikke ville/kunne bo seg ihjel. Det er mange som er i vanskelige økonomiske situasjoner rundt omkring i landet vårt nå og folk gjør ulike grep for å håndtere situasjonen. Det er mye man kan kritisere influensere på, men private ting som hvilken jobb de har/ikke har, hvor mange barn man har, hvilke valg man tar for seg selv og sin familie og slike ting syns jeg virkelig man skal holde seg for god til å kritisere. 

Men her på kvinneguiden er det jo det vi gjør. Spesielt på rampelys. Vi legger oss opp i hva kjendiser og influensere gjør og deler med oss fordi de er offentlige profiler. Vi kritiserer dem og i denne tråden Nina M Ruden for at hun ikke «trenger å jobbe» mens vi andre med inflammasjon i kroppen og flere barn fortsatt må gå på jobb hver dag. Fordi vi har forpliktelser, lån og barn og alt annet? Vi kan ikke bare tigge om penger fra følgere fordi vi ikke klarer å betale regningene våre fordi vi ikke jobber? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harnoejegvilsi skrev (1 time siden):

Ærlig talt! Har du sett en ulcerøs kolitt og en morbus chron i sykdomsaktivitet? Hvis du kan sitte på et forum og si noe slikt, vet du, da blir jeg på ekte skremt. Det handler IKKE hvordan man tar det! Og nei…..Jeg er ikke fan av Nina. Det går an å ha respekt for mennesker/influencere man ikke liker innholdet til. Men å være direkte frekk blir noe annet! 

Ja, jeg kjenner flere faktisk og jeg er en av dem selv som daglig lever med innflammasjon i kroppen. Jeg er også tom for jern og er utmattet til tider, men jeg må allikevel tjene penger til livets opphold? Det handler om å «ta livet som det faller seg» og gjøre det beste ut av de kortene man har fått. Man kan jo ikke bare gi opp fordi man har fått en diagnose? Mener du det?

SÅ mye kan gjøres via livsstilsendring. Riktig anti inflammatorisk kosthold og trening er så vanskelig fordi det er så krevende, men så verdt det. Det handler om å prioritere den gode energien man har. Finn ut av hva som gjør deg bra og hva som tapper deg. og ja, jeg vet at det er skikkelig vanskelig. Men jeg synes ikke man skal gi opp, noe det virker som Nina og Anders har gjort.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WVC skrev (29 minutter siden):

Ja, jeg kjenner flere faktisk og jeg er en av dem selv som daglig lever med innflammasjon i kroppen. Jeg er også tom for jern og er utmattet til tider, men jeg må allikevel tjene penger til livets opphold? Det handler om å «ta livet som det faller seg» og gjøre det beste ut av de kortene man har fått. Man kan jo ikke bare gi opp fordi man har fått en diagnose? Mener du det?

SÅ mye kan gjøres via livsstilsendring. Riktig anti inflammatorisk kosthold og trening er så vanskelig fordi det er så krevende, men så verdt det. Det handler om å prioritere den gode energien man har. Finn ut av hva som gjør deg bra og hva som tapper deg. og ja, jeg vet at det er skikkelig vanskelig. Men jeg synes ikke man skal gi opp, noe det virker som Nina og Anders har gjort.  

Jeg kjenner også til flere med kroniske sykdommer som skaper ulike typer innflammasjon i kroppen. Om du utelukkende bremser din sykdom med kun kosthold og trening, da er du blandt de heldige. Også er det slik at din sykdom og dine symptomer, ikke nødvendigvis gjelder for ALLE andre! 
Og, hvis det er sånn at du har en sånn sykdom, da skulle man tro du hadde både forståelse og omsorg for de rundt deg som lider av det samme. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen kunne tatt seg vanlig jobb, han har jo jobbet før. To voksne som selger herbalife, driver butikker i minus og får penger av følgere i spleis.  En kunne i det minste jobbet

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harnoejegvilsi skrev (9 timer siden):

Jeg kjenner også til flere med kroniske sykdommer som skaper ulike typer innflammasjon i kroppen. Om du utelukkende bremser din sykdom med kun kosthold og trening, da er du blandt de heldige. Også er det slik at din sykdom og dine symptomer, ikke nødvendigvis gjelder for ALLE andre! 
Og, hvis det er sånn at du har en sånn sykdom, da skulle man tro du hadde både forståelse og omsorg for de rundt deg som lider av det samme. 

Du misforstår og kverulerer med vilje? Jeg skriver jo at jeg vet det er vanskelig og krevende, men at man ikke må gi opp. Du kjører helt av sporet og diskuterer om meg og ikke tema. Dette handler om Nina og hennes mulighet for å ha en lønnet jobb. Eller Anders. Hvis hun kan være gründer, et yrke som innebærer at man jobber 12-14 tider hver dag så kan hun i prinsippet ha en vanlig lønnet jobb også? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at Nina er syk, den sykdommen setter sine begrensinger, men å starte flere butikker som går dunken og spleis av følgere for å dekke gjeld.  Det blir bare dumt. 

og det herbalife-greiene.  Hun prøvde jo nuskin og.   

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foredrag pga mange barn, butikker som går konkurs og pyramidespill ?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mas om negativ kritikk om dagen, er jo ikke så rart folk reagerer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodite83

Har lagt merke til at hun viser noen av barna sine innimellom...  flere enn meg som reagerer på det? Og det er jo bare syt og klag og myyyye prating på snappene! Ikke noe særlig til innhold.. hvorfor ikke bare kutte ut snap? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

afrodite83 skrev (6 minutter siden):

Har lagt merke til at hun viser noen av barna sine innimellom...  flere enn meg som reagerer på det? Og det er jo bare syt og klag og myyyye prating på snappene! Ikke noe særlig til innhold.. hvorfor ikke bare kutte ut snap? 

De pengene hun tjener der er vell gull verdt og da må hun jo fortsette..fulgt henne lenge og  må si hun har endret innholdet mye.  Det var mye mer av barna før og mindre klaging, nå er det motsatt,  vet ikke hva som er best jeg. Trykker er egentlig mest forbi så blir vell egentlig feil å si jeg følger henne ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

afrodite83 skrev (42 minutter siden):

Hun viser jo hverdagen sin da. Og det er dette det går i om dagen. Barn, husarbeid, baking. Sånn er det å loffe hjemme uten jobb kanskje?

hun kutter ikke ut snap når hun får tusenvis av visninger. Hun klager fordi «misery loves company». Det gir mer visninger og mer penger i kassa. 😏

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (På 18.4.2024 den 13.19):

De pengene hun tjener der er vell gull verdt og da må hun jo fortsette..fulgt henne lenge og  må si hun har endret innholdet mye.  Det var mye mer av barna før og mindre klaging, nå er det motsatt,  vet ikke hva som er best jeg. Trykker er egentlig mest forbi så blir vell egentlig feil å si jeg følger henne ...

Trykker forbi og lønner henne med det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen86 skrev (52 minutter siden):

Trykker forbi og lønner henne med det samme..

Hun blir ikke rik av  mine sporadiske klikk hvertfall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Anneisabell skrev (3 minutter siden):

Hun blir ikke rik av  mine sporadiske klikk hvertfall 

Alle monner drar..hun der har jeg helt sluttet å sponse for å si det sånn.. om alle her i tråden trykker forbi hver dag så blir det noen kroner det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke.... Driver hun og lager fargeleggingsark som hun selger som digitale filer man må skrive ut, som man egentlig kan finne på Google og skrive ut selv? Og folk kjøper dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armarillo skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke.... Driver hun og lager fargeleggingsark som hun selger som digitale filer man må skrive ut, som man egentlig kan finne på Google og skrive ut selv? Og folk kjøper dette? 

🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armarillo skrev (12 timer siden):

Tror noen blir besatt og kjøper alt de forguder på snap, uansett hva det koster.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...