Gå til innhold

Idébank for småbarnsforeldre


Gjest chiki

Anbefalte innlegg

KrigOgFred skrev (4 timer siden):

Trodde det var pleiepenger de skulle prøve på jeg 

 

 

i dag er det endel jeg selger meg ikke, kunne vært større.  Følgere som forteller at de er mer ekte enn andre.  
 

kan ikke si jeg syns hun er så ekte. Lurer følgere med livsstil før plutselig det kommer frem at hun selger herbalife. Hinter om penger og får spleis.   
 

 

En sv de på pleiepenger tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orly skrev (3 timer siden):

En sv de på pleiepenger tenker jeg

Tenkte jeg også siden de skulle ta ut de yngste av barnehagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man kombinere AAP/uførepensjon fra NAV med pleiepenger?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Pasha said:

Hvem gidder å kjøpe digitale fargeleggingsark,  man kan finne gratis på nett? Skal de leve av det?

 

Hun reklamer for fargelegging av sokker, i forbindelse med rocke'sokk på torsdag.  

dette er den første linken jeg fikk opp på Google.  Helt gratis 

https://www.supercoloring.com/nb/tegninger-til-fargelegging/sokker-1

Hun selger herbalife også, har nok fått med endel følgere der.  Så herbalife og digitale ark som man egentlig kan finne gratis på nett- det er jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodite83
mariie skrev (På 20.3.2024 den 8.16):

kan man kombinere AAP/uførepensjon fra NAV med pleiepenger?

 

Tviler jeg sterkt på? Er hun uføretrygdet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/21/2024 at 10:28 AM, afrodite83 said:

Tviler jeg sterkt på? Er hun uføretrygdet? 

Tror ikke det. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest afrodite83

Skal de gå hjemme i 4 måneder?? Skjønner ikke hvordan det er mulig jeg...? De må jo ha lagt seg opp mye penger eller er det dette spleispengene går til??🤔   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

afrodite83 skrev (2 timer siden):

Skal de gå hjemme i 4 måneder?? Skjønner ikke hvordan det er mulig jeg...? De må jo ha lagt seg opp mye penger eller er det dette spleispengene går til??🤔   

Den ene får pleiepenger pga det ene barnet antar jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (3 timer siden):

Den ene får pleiepenger pga det ene barnet antar jeg

Nei, de har ikke søkt om pleiepenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solsikk1e skrev (1 time siden):

Nei, de har ikke søkt om pleiepenger. 

Joda det har de men de burde søkt før sa hun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel hjemme.  - tjener penger på snap, herbalife, litt samarbeid og nettbutikken julemagi.  Er vel det begge driver med

de har vel søkt pleiepenger nå, og venter på svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KrigOgFred skrev (9 timer siden):

Går vel hjemme.  - tjener penger på snap, herbalife, litt samarbeid og nettbutikken julemagi.  Er vel det begge driver med

de har vel søkt pleiepenger nå, og venter på svar. 

Skjønner det er knapt å brødfø 7 barn og 2 voksne på den lønna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå streika bilen dems på vei hjem fra tur og hun la ut hva hun måtte betale i togbilletter hjem…… Er vel et håp om at noen sender henne penger….. Igjen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i all verden skrev (6 minutter siden):

Nå streika bilen dems på vei hjem fra tur og hun la ut hva hun måtte betale i togbilletter hjem…… Er vel et håp om at noen sender henne penger….. Igjen

Så utspekulert og kvalmende.  Håper folk ikke biter på...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes litt synd på barna. Snublet over denne kanalen hvor mor fortalte om all motgangen de hadde hatt. Mener de flyttet 3 ganger på 1 års tid. Syv barn 🙄 Disse detaljene er også sensitiv informasjon om barnas privatliv på lik linje med bilder og video.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 3/10/2024 at 4:25 PM, EmVeeJee said:

Fordi de mener en vanlig jobb ikke lar seg kombinere med 7 barn… 😄 Ingen av disse barna har vel hjemmeskole eller ikke er i barnehagen så jeg forstår det ikke helt. Så klart er det travelt, men det blir det jo når man velger å få 7 barn. Det går vel også kanskje på diagnosen hennes (ikke bare bare og ta en random jobb med Ulcerøs kolitt) og sikkert en dose latskap. Minst mulig jobb til mest mulig penger 🤓

Når man bor i et land med tilgang til abort er disse valgene kritikkverdige ja. Å ha så mange søsken er i utgangspunktet helt i grenseland til å være greit her i vesten. Her bor vi ikke i landsbyer der alle hjelper hverandre med oppdragelse, og kvinner må gå på jobb i stedet for å være hjemme hele dagen. Derfor er det bortimot umulig at barn med svært mange søsken i moderne samfun ikke blir til dels forsømt eller parentalisert, og hele familieformen hører fortiden til etter min mening. Når man i tillegg har kronisk sykdom og ustabile jobbforhold er det ekstra ille. Dette er harde ord om noe som ikke angår meg i det hele tatt, men det er vanskelig å holde munn når voksne tar valg som er skadelige for barna sine.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PGMVL skrev (1 time siden):

Når man bor i et land med tilgang til abort er disse valgene kritikkverdige ja. Å ha så mange søsken er i utgangspunktet helt i grenseland til å være greit her i vesten. Her bor vi ikke i landsbyer der alle hjelper hverandre med oppdragelse, og kvinner må gå på jobb i stedet for å være hjemme hele dagen. Derfor er det bortimot umulig at barn med svært mange søsken i moderne samfun ikke blir til dels forsømt eller parentalisert, og hele familieformen hører fortiden til etter min mening. Når man i tillegg har kronisk sykdom og ustabile jobbforhold er det ekstra ille. Dette er harde ord om noe som ikke angår meg i det hele tatt, men det er vanskelig å holde munn når voksne tar valg som er skadelige for barna sine.

Ja det er harde ord, men også en sannhet i de.

Tenker på de som faktisk stopper med barnefødsler når helsa og økonomien sier stopp eller at man rett og slett kjenner sin egen begrensing.  Det er ikke alle forunt å få så mange barn de ønsker, barna skal også forsørges og følges opp på aller beste måte og da må man la fornuften og hensynet til eksisterende barn komme før sin egen babysyke eller et satt antall som overgår økonomi og kapasitet.  Jeg fulgte idebank for småbarnsforeldre når de var en idebank. Det endret seg til eksponering av barn både av privatliv og gjennom reklame av egne bedrifter i et forsøk på å bli influencere, hvorpå nye graviditeter ble annonsert med brask og bram på SoMe og brukt som innhold. 

Endret av K_mb
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, K_mb said:

Ja det er harde ord, men også en sannhet i de.

Tenker på de som faktisk stopper med barnefødsler når helsa og økonomien sier stopp eller at man rett og slett kjenner sin egen begrensing.  Det er ikke alle forunt å få så mange barn de ønsker, barna skal også forsørges og følges opp på aller beste måte og da må man la fornuften og hensynet til eksisterende barn komme før sin egen babysyke eller et satt antall som overgår økonomi og kapasitet.  Jeg fulgte idebank for småbarnsforeldre når de var en idebank. Det endret seg til eksponering av barn både av privatliv og gjennom reklame av egne bedrifter i et forsøk på å bli influencere, hvorpå nye graviditeter ble annonsert med brask og bram på SoMe og brukt som innhold. 

Helt enig med deg. Jeg tror det kommer til å komme restriksjoner på dette med eksponering av barn i SoMe. Det er skummelt når barn kan bli inntektskilde. Jeg vet at det er influensere som jobber med innstramming på dette her i Norge. Håper det skjer noe snart. Det finnes jo forferdelige eksempler på foreldre som driver kanaler hvor store deler av følgerbasen består av pedofile, noe som kommer helt tydelig frem i kommentarfeltet. Mange av disse foreldrene bruker seerstatistikk som utgangspunkt for hvilke typer bilder og videoer som legges ut, og man kan jo tenke seg hvordan det ser ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hun deler barn mer nå enn hun gjorde en periode.  Sniker de inn, for å få den koselige familie-viben. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...