Gå til innhold

Idébank for småbarnsforeldre

Gjest chiki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Digitale filer for å kunne printe ut ark de kan fargelegge.  De som kjøper de der, de klarer ikke finne det selv på nett? Google og få det gratis 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KrigOgFred skrev (På 29.4.2024 den 10.42):

Digitale filer for å kunne printe ut ark de kan fargelegge.  De som kjøper de der, de klarer ikke finne det selv på nett? Google og få det gratis 

Å nå fikk hun skryt for en "plakat " med bilder av 7 figurer som ungene krysser av som nedtelling til bursdag. Så da spurte hu om hu kanskje skulle legge det til de digitalefilene. Unnskyld meg hadde tatt meg 5 min å gå inn på dataen trykke på klipp og lim og slengt inn tall. Å vipps har man samme produktet. Gidder virkelig folk å betale for det der? Er ganske bekymringsfullt hva disse influenserene klarer å selge. Hadde mannen i gata prøvd å selge det produktet hadde man ikke tjent ei krone. Skremmende. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, veslemy2006 said:

Å nå fikk hun skryt for en "plakat " med bilder av 7 figurer som ungene krysser av som nedtelling til bursdag. Så da spurte hu om hu kanskje skulle legge det til de digitalefilene. Unnskyld meg hadde tatt meg 5 min å gå inn på dataen trykke på klipp og lim og slengt inn tall. Å vipps har man samme produktet. Gidder virkelig folk å betale for det der? Er ganske bekymringsfullt hva disse influenserene klarer å selge. Hadde mannen i gata prøvd å selge det produktet hadde man ikke tjent ei krone. Skremmende. 

Hun er såå nyskapende 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (På 26.4.2024 den 21.59):

Fikk ikke gjort som de ønsket i huset, leaser derfor campingvogn som største bpr i, viser da film fra den  innvendig hvor man ser flere sv datterens ting. 

Det er ingenting å kritisere etter min mening! Ingen ting som sier noe om jenta annet enn at ho hadde en børste og et hårstrikk , og kanskje liker monster. Det var ryddig og fint og veldig lite synlige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aragon skrev (25 minutter siden):

Det er ingenting å kritisere etter min mening! Ingen ting som sier noe om jenta annet enn at ho hadde en børste og et hårstrikk , og kanskje liker monster. Det var ryddig og fint og veldig lite synlige ting.

Det fåt være din mening, min er at det er en skikkelig uting å dele barnas private rom som dette da blir når hun bor der

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (40 minutter siden):

Det fåt være din mening, min er at det er en skikkelig uting å dele barnas private rom som dette da blir når hun bor der

Ser ikke bort fra at datteren kan ha godkjent dette , og at det er ryddet i anledning vise bort familiens campingvogn. Var i alle fall veldig lite som viste at det bodde noen der. Og man kan sikkert kritisere mye, men akkurat dette synes jeg som sagt ikke at hun trenger å bli tatt på.  Vi får være uenige der . 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med spontan tur på hotell. Når man stadig snakker om dårlig økonomi og har en spleis i ny og ne🙈

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veslemy2006 skrev (På 1.5.2024 den 17.45):

Hahaha lenge siden jeg har vært inne i denne tråden, men snakk om å prøve å tjene penger på å selge....ingenting. 

Eier ikke folk kritisk sans eller evnen til å tenke selv? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (2 timer siden):

Fint med spontan tur på hotell. Når man stadig snakker om dårlig økonomi og har en spleis i ny og ne🙈

Folk må dra på så mange hotellopphold de bare vil for min del så sant økonomien gir rom for det. Men når det er notorisk klaging over dårlig økonomi, konkurser, flytting pga dårlig økonomi. navpenger hvorpå det blir holdt spleiser for mer penger i husholdningen så blir det bare pinlig og en grådig, frekk tigging fordi man ikke evner å ta ansvar over eget liv, et liv man helt frivillig selv har valgt. Vil ha i både pose og sekk si. Å be om spleispenger bør sitte ganske langt inne, det bør ikke være fordi man helt bevisst har kjørt seg selv i gjørma med å ha overforbrukt seg i tillegg til å skape en større familie enn man evner å forsørge. Er noe som heter å stoppe i tide. Uansett...folk i full jobb kan ikke bare ta spontane hotellturer da sånt ofte krever planlegging i forhold til å ha tid og penger. Fatter ikke at noen sponser dette som kan oppfattes som kan oppfattes som svindel.

Endret av K_mb
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aragon skrev (3 timer siden):

Ser ikke bort fra at datteren kan ha godkjent dette , og at det er ryddet i anledning vise bort familiens campingvogn. Var i alle fall veldig lite som viste at det bodde noen der. Og man kan sikkert kritisere mye, men akkurat dette synes jeg som sagt ikke at hun trenger å bli tatt på.  Vi får være uenige der . 

Du får mene hva du vil selvsagt, for min del er det utenfor min fatteevne at noen synes det er greit å dele både at hun bor alene i den og innvendig av vognen som er hennes privatliv. Håper virkelig det snart kommer loen retningslinjer for disse influencerne , når ikke foreldre selv klarer å beskytte barna så får andre gjøre det da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hun deler mer og mer av de mindre barna jeg.  For å forsterke det koselige imaget hun har.  Vise frem «kosen og magien»
syns den delingen er en uting.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K_mb skrev (På 3.5.2024 den 22.01):

Folk må dra på så mange hotellopphold de bare vil for min del så sant økonomien gir rom for det. Men når det er notorisk klaging over dårlig økonomi, konkurser, flytting pga dårlig økonomi. navpenger hvorpå det blir holdt spleiser for mer penger i husholdningen så blir det bare pinlig og en grådig, frekk tigging fordi man ikke evner å ta ansvar over eget liv, et liv man helt frivillig selv har valgt. Vil ha i både pose og sekk si. Å be om spleispenger bør sitte ganske langt inne, det bør ikke være fordi man helt bevisst har kjørt seg selv i gjørma med å ha overforbrukt seg i tillegg til å skape en større familie enn man evner å forsørge. Er noe som heter å stoppe i tide. Uansett...folk i full jobb kan ikke bare ta spontane hotellturer da sånt ofte krever planlegging i forhold til å ha tid og penger. Fatter ikke at noen sponser dette som kan oppfattes som kan oppfattes som svindel.

Og nå har de fått seg hund 😳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøflusen skrev (12 minutter siden):

Og nå har de fått seg hund 😳

Igjen? Det fungerte dårlig sist de prøvde og måtte levere den tilbake..koas er faktisk det rette ordet for denne familien 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (27 minutter siden):

Igjen? Det fungerte dårlig sist de prøvde og måtte levere den tilbake..koas er faktisk det rette ordet for denne familien 

Jupp. Er ikke akkurat billig med hund heller. Kostet nok noen lapper, så har man mat, utstyr, veterinærutgifter i tillegg. Kjekt for barna, men det er vel ikke så lenge siden det var dårlig økonomi, spleis osv osv? 🫣

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tøflusen skrev (13 timer siden):

Jupp. Er ikke akkurat billig med hund heller. Kostet nok noen lapper, så har man mat, utstyr, veterinærutgifter i tillegg. Kjekt for barna, men det er vel ikke så lenge siden det var dårlig økonomi, spleis osv osv? 🫣

Og så kommer forsikring i tillegg 🫥

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte på rasen på Finn.no, de ligger på 30-35 000kr 😳

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir for dumt.

Spleis og synd-på-innlegg kombinert med valp til mange tusen.

Campingvogna kan jeg til dels skjønne, den gir noe til et behov, men valpen er og blir en utgiftspost uten nytte.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøflusen skrev (2 timer siden):

Søkte på rasen på Finn.no, de ligger på 30-35 000kr 😳

Har ikke sett på snappen hennes de siste dagene.. Hvilken rase er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...