Gå til innhold

Idébank for småbarnsforeldre

Gjest chiki

Anbefalte innlegg

4 hours ago, Anneisabell said:

Så utspekulert og kvalmende.  Håper folk ikke biter på...

Sikkert noen følgere som biter på.  De laga jo spleis pga gjeld etter at nok en butikk gikk nedenom.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men dere er klar over at dere er med på å  gi henne lønn med å se på snappen hennes?

jeg har helt sluttet å se på disse snapkanalene etter de har begynt å tjene så mye penger på det..tenker ihvertfall godt over hvem jeg har lyst til å støtte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Damen86 said:

Men dere er klar over at dere er med på å  gi henne lønn med å se på snappen hennes?

jeg har helt sluttet å se på disse snapkanalene etter de har begynt å tjene så mye penger på det..tenker ihvertfall godt over hvem jeg har lyst til å støtte. 

Ja, vet det, men hvis bare fans følger med så blir alt bare ros og lykke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandrine
KrigOgFred skrev (15 minutter siden):

Ja, vet det, men hvis bare fans følger med så blir alt bare ros og lykke 

Selv fans finner nok etterhvert ut at man på den måten er med på å støtte en bransje som utnytter folks svakheter og ikke er bra for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Alexandrine said:

Selv fans finner nok etterhvert ut at man på den måten er med på å støtte en bransje som utnytter folks svakheter og ikke er bra for noen.

Tror jeg ikke.  De ga hu 100 tusen i spleis pga gjeld, helt tragisk 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandrine

Jeg snakker om influensere generelt og det er en vanvittig usunn bransje. Leste nettopp en artikkel om Isabel Raad som hadde vært på shopping i Paris .. handlet for 240.000 i bla vesker og smykker. I samme avis leste jeg at jenter helt ned i 9-10 årsalder driver på med sine skincare-rutiner. Det er jammen en syk verden vi lager ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig bransje hvor de får følgere til å føle at de er en venninnegjeng. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodite83

Ikke råd til å fikse bil? Dyrt å ta tog? Jeg bare spør igjen; hvorfor har ikke de 2 voksne en helt vanlig jobb med fast inntekt?!  Men å holde barn hjemme fra bhg og dermed "miste" muligheten til å ta en jobb, DET har de råd til! Hjelpes meg...   Håper ihvertfall ingen er så tett i pappen at de blir med på spleis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, afrodite83 said:

Ikke råd til å fikse bil? Dyrt å ta tog? Jeg bare spør igjen; hvorfor har ikke de 2 voksne en helt vanlig jobb med fast inntekt?!  Men å holde barn hjemme fra bhg og dermed "miste" muligheten til å ta en jobb, DET har de råd til! Hjelpes meg...   Håper ihvertfall ingen er så tett i pappen at de blir med på spleis!!

De er med på spleis til en mislykka butikk og gjeld, så de blir nok med på dette og hvis det dukker opp.  En følger nevnte at de fortjente spleis til ferie

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det nesten alltid arbeidssky mennesker som får mange barn…?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, mammams said:

Ny tråd for meg, men hun ser kjent ut, var hun med i Unge Mødre i sin tid? 

Nei.  Men hun drev idebank for småbarnsforeldre før.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KrigOgFred skrev (9 minutter siden):

Nei.  Men hun drev idebank for småbarnsforeldre før.  

Ok, kjenner ikke til den. Men kjenner igjen henne fra noe på tv, sikkert et innslag på et program. Mener de satt ved siden av oss i Dyreparken i typ 2015 el noe og jeg kjente henne igjen. Ikke fullt så mange barn den gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

afrodite83 skrev (1 time siden):

De får jo penger inn om de er hjemme med barbet med utfordringer , pleiepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (1 time siden):

Hvorfor er det nesten alltid arbeidssky mennesker som får mange barn…?

Utrolig generaliserende nå? Jeg vet om mange GODT/HØYT utdanna mennesker med flere enn 3 barn. Et sånt syn på folk er nedrig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harnoejegvilsi skrev (3 timer siden):

Utrolig generaliserende nå? Jeg vet om mange GODT/HØYT utdanna mennesker med flere enn 3 barn. Et sånt syn på folk er nedrig! 

Og jeg kjenner ingen som har 7 barn og gjør et ærlig dags arbeid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
mammams skrev (17 timer siden):

Men kjenner igjen henne fra noe på tv, sikkert et innslag på et program

Har vært en del på God morgen Norge, med hobbyinnslag for barn o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest afrodite83

Og jeg som trodde hun skulle på jobbintervju og skaffe seg en ordentlig jobb.........  gi ut bok?! Snakk om å finne alle slags muligheter for å unngå et ærlig dags arbeid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

afrodite83 skrev (2 timer siden):

Og jeg som trodde hun skulle på jobbintervju og skaffe seg en ordentlig jobb.........  gi ut bok?! Snakk om å finne alle slags muligheter for å unngå et ærlig dags arbeid! 

Hun sa jo bare det fordi hun er innom her og leser kommentarer som synes hun burde få seg en ordentlig jobb. Hun har ingen utdannelse, ikke lappen, kun influenser erfaring og en forferdelig historikk på å drive egen butikk så det å få seg jobb er nok dritvanskelig. Spesielt hvis man er kresen og ønsker seg fleksitid, helgefri, ferier i tillegg. Nå klamrer hun seg fast på Herbalife som inntekstkilde, men jeg må si at nå har det jo jaggu snart gått 1 år siden hun startet med Herbalife og vi har ikke sett at helsen hennes har blitt noe bedre? Så da er det kanskje ikke så lett å få med flere heller. 

Denne juleboka høres ut som mye arbeid før hun i hele tatt vet om hun skal gi de ut. Det er en stor risiko. Samme med denne skolen, hvorfor bruke mye tid på det når du har viktigere ting å ta tak i - som å faktisk tjene penger? Nå står begge foreldrene der nesten i 0 hver måned? Skjønner ikke at dette skal gå. Er det spleisen som betaler? Hun kan jo ikke være 50% sykemeldt når hun ikke har jobb? Og pleiepengene de får pga han syke går vel til barna som er hjemme? 

Hun ene 8 barnsmammen (Hilde 6+2 tror jeg hun heter) på Tiktok driver med Mary Kay, men hun er også utdannet sykepleier med videreutdanning innenfor rus og psykriatri. Far i hus jobber 100%. Hun er åpen og sier at nå når økonomien er litt stram pga økte utgifter så tar jeg noen nattevakter ekstra. Hun har en så sykt god holdning og en helt annen energi enn Nina. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WVC skrev (5 timer siden):

Hun sa jo bare det fordi hun er innom her og leser kommentarer som synes hun burde få seg en ordentlig jobb. Hun har ingen utdannelse, ikke lappen, kun influenser erfaring og en forferdelig historikk på å drive egen butikk så det å få seg jobb er nok dritvanskelig. Spesielt hvis man er kresen og ønsker seg fleksitid, helgefri, ferier i tillegg. Nå klamrer hun seg fast på Herbalife som inntekstkilde, men jeg må si at nå har det jo jaggu snart gått 1 år siden hun startet med Herbalife og vi har ikke sett at helsen hennes har blitt noe bedre? Så da er det kanskje ikke så lett å få med flere heller. 

Denne juleboka høres ut som mye arbeid før hun i hele tatt vet om hun skal gi de ut. Det er en stor risiko. Samme med denne skolen, hvorfor bruke mye tid på det når du har viktigere ting å ta tak i - som å faktisk tjene penger? Nå står begge foreldrene der nesten i 0 hver måned? Skjønner ikke at dette skal gå. Er det spleisen som betaler? Hun kan jo ikke være 50% sykemeldt når hun ikke har jobb? Og pleiepengene de får pga han syke går vel til barna som er hjemme? 

Hun ene 8 barnsmammen (Hilde 6+2 tror jeg hun heter) på Tiktok driver med Mary Kay, men hun er også utdannet sykepleier med videreutdanning innenfor rus og psykriatri. Far i hus jobber 100%. Hun er åpen og sier at nå når økonomien er litt stram pga økte utgifter så tar jeg noen nattevakter ekstra. Hun har en så sykt god holdning og en helt annen energi enn Nina. 

Hvorfor sammenligne med andre folk sin energi? Nina har en kronisk sykdom som bl.a fører til utmattelse og det kan hun jo ingenting for. Folk er forskjellige, heldigvis! Tenker at det må være opp til hver enkelt familie å avgjøre hvordan de får inntekt og hvordan de vil bruke energien sin. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...