Harnoejegvilsi Skrevet 18. februar #441 Del Skrevet 18. februar Sharp75! skrev (17 minutter siden): Men allikevel har du behovet av å følge influencere(n)? 🤔 Et underlig fenomen det, man må følge, men vil ikke høre det de sier/liker ikke det de sier 🤔 Sharp75! skrev (17 minutter siden): Men allikevel har du behovet av å følge influencere(n)? 🤔 Et underlig fenomen det, man må følge, men vil ikke høre det de sier/liker ikke det de sier 🤔 Tvert i mot. Jeg har sletta veldig mange. Så behovet er dalende 😊 Jeg følger de som har et innhold jeg er komfortabel med. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 18. februar #442 Del Skrevet 18. februar (endret) Sharp75! skrev (32 minutter siden): Men allikevel har du behovet av å følge influencere(n)? 🤔 Et underlig fenomen det, man må følge, men vil ikke høre det de sier/liker ikke det de sier 🤔 Here we go again... Forumsbruker skal svare for seg hvor du påstår at vedkommende er en følger, til tross for saklig og god kritikk av den aktuelle influencer og uten at du har peiling på om bruker følger influenceren? Man må ikke følge influencer-kontoer for å få med seg innhold da alt ligger ute i all offentlighet. Det holder å klikke seg inn en gang i blant eller å lese her så får man med seg det meste. Men ifølge deg kan man ikke være kritisk til innhold influencere velger å dele for da er man automatisk en følger? Et underlig fenomen det der... Endret 18. februar av K_mb 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 18. februar #443 Del Skrevet 18. februar K_mb skrev (32 minutter siden): Here we go again... Forumsbruker skal svare for seg hvor du påstår at vedkommende er en følger, til tross for saklig og god kritikk av den aktuelle influencer og uten at du har peiling på om bruker følger influenceren? Man må ikke følge influencer-kontoer for å få med seg innhold da alt ligger ute i all offentlighet. Det holder å klikke seg inn en gang i blant eller å lese her så får man med seg det meste. Men ifølge deg kan man ikke være kritisk til innhold influencere velger å dele for da er man automatisk en følger? Et underlig fenomen det der... Og allikevel stiller jeg meg undrende til det. Og kommentere folk man ikke følger og har sterke meninger om har vist seg flere ganger at da kommer man gjerne med feil informasjon (har ikke noe med den kommentaren å gjøre). Nå har det seg slik at KG gir økt engasjement til influencere og penger i kassa, ikke i positiv forstand om man vil ha vekk influencere. Jeg visste ikke hvem hun her var, og dermed fikk hun nå en ny følger, takket være denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psychobea Skrevet 18. februar #444 Del Skrevet 18. februar (endret) Assa. Tydeligvis så sitter denne "fjolla" og leser kommentarer her inne, og velger å sitere til noen av de. Men hun klarer ikke å svare på hva som skjedde med innsamlinga til de fattige familiene før jul. Hvor er bevisene for at pengene fra den spleisen faktisk gikk til disse familiene og ikke henne og hennes familie privat??? Også denne nye spleisen da... Er det virkelig så mange dumme mennesker der ute som virkelig tror på tøvet hennes?? Jeg blir matt. Hun sier hun har blitt "lurt". Men forteller ikke hvor mange hun selv har lurt. Jeg kjenner personer som har blitt forsøkt lurt av denne fjolla. Men de har vært smarte nok til å ikke gå i fella hennes. Også sitte å fortelle at en gjeld ett AS (som Røros barn var) ble plutselig hennes privat gjeld... kyss meg en viss plass, for det er faktisk ikke mulig, så lenge ikke hun har stått som noen eier i det heletatt. Dette er sikkert skyld i husleie for butikk lokalene (som hun kan ha leid privat, og ikke via bedriften). Litt som i Kos Med Kidsa på Jevnaker. Der de ikke hadde betalt husleie på flere mnd. Så nå sitter det uskyldige folk og igjen øser ut penger til ei som aldri (tydelivis) har hatt kontroll på økonomien, og som med ved og viten lurer folk til å tro på de j..... krokodille tårene hennes. Og hun kommer aldri til å lære heller, når "følgerne" forsørger henne og familien hennes... Hvorfor skal hun ha en vanlig jobb liksom, hun har det som plommen i egget, og lever på andre hun... Er så glad det er flere her som ser at dette er ei skikkelig usmakelig fjolle... Endret 18. februar av Psychobea 15 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 18. februar #445 Del Skrevet 18. februar (endret) Sharp75! skrev (1 time siden): Og allikevel stiller jeg meg undrende til det. Og kommentere folk man ikke følger og har sterke meninger om har vist seg flere ganger at da kommer man gjerne med feil informasjon (har ikke noe med den kommentaren å gjøre). Nå har det seg slik at KG gir økt engasjement til influencere og penger i kassa, ikke i positiv forstand om man vil ha vekk influencere. Jeg visste ikke hvem hun her var, og dermed fikk hun nå en ny følger, takket være denne tråden. Jeg stiller meg undrende til brukere som deg er mer opptatt av å arrestere andre brukere til tross for saklig og god kritikk mot influnecere? Jeg liker ikke brukerangrep og har fortsatt ikke blitt tatt for det. Synes du driver med det når du stiller bruker til veggs basert på hva du personlig mener er et godt nok grunnlag for å kunne kritisere. Jeg tenker at et selvmord i nabolaget ikke er influencer-innhold, og om det så var et selvmord i en influencer nærmeste krets som mor, far, søster, bror eller barn så bør man være svært varsom i sin deling. Selvmord er personlig og har absolutt intet på en offentlig konto å gjøre! Punktum. Og det har intet å gjøre med at jeg mener at psykisk helse skal gjemmes bort eller at selvmord er en skam, for tvert imot. Selvmord er siste utvei, og et helvete enkeltmennesker gjennomgår lenge før det treffer influencer-kontoer for deling.. Det er psykiske utfordringer som kommunen/staten må ta tak i på høyeste nivå. Psykiatri, psykisk helse.... det er komplekst. Mange går under radaren, at en influencer bruker et selvmord utenfor familien som innhold blandet med reklame hjelper ingen, bortsett fra egetforgodtbefinnende. Og jeg er for åpenhet i forhold til selvmord og psykisk helse! Men hold for all dels skyld korta riktig og ikke bruke utenforstående for å høste klikk! Endret 18. februar av K_mb 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WVC Skrevet 18. februar #446 Del Skrevet 18. februar Psychobea skrev (20 minutter siden): Assa. Tydeligvis så sitter denne "fjolla" og leser kommentarer her inne, og velger å sitere til noen av de. Men hun klarer ikke å svare på hva som skjedde med innsamlinga til de fattige familiene før jul. Hvor er bevisene for at pengene fra den spleisen faktisk gikk til disse familiene og ikke henne og hennes familie privat??? Også denne nye spleisen da... Er det virkelig så mange dumme mennesker der ute som virkelig tror på tøvet hennes?? Jeg blir matt. Hun sier hun har blitt "lurt". Men forteller ikke hvor mange hun selv har lurt. Jeg kjenner personer som har blitt forsøkt lurt av denne fjolla. Men de har vært smarte nok til å ikke gå i fella hennes. Også sitte å fortelle at en gjeld ett AS (som Røros barn var) ble plutselig hennes privat gjeld... kyss meg en viss plass, for det er faktisk ikke mulig, så lenge ikke hun har stått som noen eier i det heletatt. Dette er sikkert skyld i husleie for butikk lokalene (som hun kan ha leid privat, og ikke via bedriften). Litt som i Kos Med Kidsa på Jevnaker. Der de ikke hadde betalt husleie på flere mnd. Så nå sitter det uskyldige folk og igjen øser ut penger til ei som aldri (tydelivis) har hatt kontroll på økonomien, og som med ved og viten lurer folk til å tro på de j..... krokodille tårene hennes. Og hun kommer aldri til å lære heller, når "følgerne" forsørger henne og familien hennes... Hvorfor skal hun ha en vanlig jobb liksom, hun har det som plommen i egget, og lever på andre hun... Er så glad det er flere her som ser at dette er ei skikkelig usmakelig fjolle... Jeg sitter også å venter på svar på kritikken hun har fått her. Hvis hun først skal være tilstede så må hun jo kunne svare for seg? Fortell om spleisen, legg frem bevisene som viser at det ikke gikk i egen lomme. Hvorfor? Fordi folk tviler og det må være forferdelig å bli kalt tigget og svindler? Hun må vel ha et ønske om å vise sannheten her? hun har mest sannsynlig fått gjelden i fanget fordi hun var styreleder og de hadde tatt kredittgjeld. Da må man stå personlig ansvarlig. Dårlige beslutninger som følgerne faktisk betaler henne for. jeg synes også hele innholdet i dag har vært veldig rart. Kun for å skape engasjement. Sier vi mobber og trekker paralleller til selvmordet og mobbing?🙃 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 18. februar #447 Del Skrevet 18. februar Jeg tenker at dersom man er opptatt av å snakke om selvmord og konsekvensene det har for familien som blir rammet og viktigheten av å søke hjelp før det går så langt at man vil avslutte livet, da dedikerer man en snapdag til akkurat det når man står midt oppi det. (Om man absolutt skal legge ut noe om det!) Å legge ut info om hvor man kan få hjelp, hva man som medmenneske kan gjøre for å støtte familien som er rammet osv. Å nevne det med et par ord midt i mellom reklame og hverdagsliv oppleves respektløst. Måten det er gjort på her gir meg grunn til å tro at det kun er delt for å få oppmerksomhet. Hvilken annen grunn skulle det vært? Det som ble delt gagner ikke den rammede familien, det setter ikke fokus på selvmordsforebygging eller er noen form for opplysningsarbeid. Det er en sjokkartet og tragisk nyhet som blir delt på noens bedriftskanal for å skape innhold. Nei, kanskje det ikke er ment sånn, men nå er det jammen på tide at influensere begynner å skille mellom jobb og privatliv. Grunnen til at jeg ikke sier det direkte til personen det gjelder, er at man erfaringsvis har sett folk bli hengt ut eller omtalt negativt av andre influencere og at det virker som det er null interesse for å ta til seg kritikk som kommer. Noe av kritikken som kommer skjønner jeg er uberettiget og at folk kan være direkte ufine, men ofte er det rett i forsvarsposisjon uansett. Da er det bedre å lufte tankene sine her! 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harnoejegvilsi Skrevet 18. februar #448 Del Skrevet 18. februar Minombre skrev (16 minutter siden): Jeg tenker at dersom man er opptatt av å snakke om selvmord og konsekvensene det har for familien som blir rammet og viktigheten av å søke hjelp før det går så langt at man vil avslutte livet, da dedikerer man en snapdag til akkurat det når man står midt oppi det. (Om man absolutt skal legge ut noe om det!) Å legge ut info om hvor man kan få hjelp, hva man som medmenneske kan gjøre for å støtte familien som er rammet osv. Å nevne det med et par ord midt i mellom reklame og hverdagsliv oppleves respektløst. Måten det er gjort på her gir meg grunn til å tro at det kun er delt for å få oppmerksomhet. Hvilken annen grunn skulle det vært? Det som ble delt gagner ikke den rammede familien, det setter ikke fokus på selvmordsforebygging eller er noen form for opplysningsarbeid. Det er en sjokkartet og tragisk nyhet som blir delt på noens bedriftskanal for å skape innhold. Nei, kanskje det ikke er ment sånn, men nå er det jammen på tide at influensere begynner å skille mellom jobb og privatliv. Grunnen til at jeg ikke sier det direkte til personen det gjelder, er at man erfaringsvis har sett folk bli hengt ut eller omtalt negativt av andre influencere og at det virker som det er null interesse for å ta til seg kritikk som kommer. Noe av kritikken som kommer skjønner jeg er uberettiget og at folk kan være direkte ufine, men ofte er det rett i forsvarsposisjon uansett. Da er det bedre å lufte tankene sine her! Jeg er så enig med deg. Samtidig tenker jeg at selvmord ikke er influencermateriale, så lenge man ikke har en konto som primært omhandler psykisk helse. Om man ikke KLARER la være å dele, så burde man varslet om at dette kan være triggende, hvem man kan kontakte om man selv har det vanskelig etc. At det lages et content ut av dette fremstår lite gjennomtenkt og profilen burde rett og slett legge seg flat. Men det er klart at når alle «bestevennene» støtter opp om, så speiles det jo som om det er rett det hun har gjort. Det er veldig veldig feil. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RachelGreen Skrevet 18. februar #449 Del Skrevet 18. februar Et greit sitat fra denne kronikken: https://www.nrk.no/ytring/smarte-selgere-nar-blitzlampene-lyser_-sarbare-enkeltpersoner-idet-de-far-kritikk.-1.16765310 «Men influenser-land er et samrøre av det private og det kommersielle. Den enkelte selger både seg selv og sitt eget liv, og varene til samarbeidspartnerne som finansierer det. Det gjør at influenserne kan velge å gå ut og inn av den rollen som passer dem best. De er smarte selgere når blitslampene lyser, sårbare enkeltpersoner idet de får kritikk. Det gjør at avgjørelser som er tatt i alle fall delvis av økonomiske, strategiske eller kommersielle grunner, blir umulige å kritisere, eller harselere med, fordi det skal så himla lite til før det kan karakteriseres som «mobbing».» 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranunkelen Skrevet 19. februar #450 Del Skrevet 19. februar Psychobea skrev (11 timer siden): Assa. Tydeligvis så sitter denne "fjolla" og leser kommentarer her inne, og velger å sitere til noen av de. Men hun klarer ikke å svare på hva som skjedde med innsamlinga til de fattige familiene før jul. Hvor er bevisene for at pengene fra den spleisen faktisk gikk til disse familiene og ikke henne og hennes familie privat??? Også denne nye spleisen da... Er det virkelig så mange dumme mennesker der ute som virkelig tror på tøvet hennes?? Jeg blir matt. Hun sier hun har blitt "lurt". Men forteller ikke hvor mange hun selv har lurt. Jeg kjenner personer som har blitt forsøkt lurt av denne fjolla. Men de har vært smarte nok til å ikke gå i fella hennes. Også sitte å fortelle at en gjeld ett AS (som Røros barn var) ble plutselig hennes privat gjeld... kyss meg en viss plass, for det er faktisk ikke mulig, så lenge ikke hun har stått som noen eier i det heletatt. Dette er sikkert skyld i husleie for butikk lokalene (som hun kan ha leid privat, og ikke via bedriften). Litt som i Kos Med Kidsa på Jevnaker. Der de ikke hadde betalt husleie på flere mnd. Så nå sitter det uskyldige folk og igjen øser ut penger til ei som aldri (tydelivis) har hatt kontroll på økonomien, og som med ved og viten lurer folk til å tro på de j..... krokodille tårene hennes. Og hun kommer aldri til å lære heller, når "følgerne" forsørger henne og familien hennes... Hvorfor skal hun ha en vanlig jobb liksom, hun har det som plommen i egget, og lever på andre hun... Er så glad det er flere her som ser at dette er ei skikkelig usmakelig fjolle... Oi.. Dette er ille.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordlys89 Skrevet 19. februar #451 Del Skrevet 19. februar Innleggene til Nina her på kg oppfordrer til å spørre henne direkte om ting man lurer på. Her må Nina desverre "betale" for behandlingen mange følgere får av div influensere. Dette er slik influenserverden har utviklet seg. Følgere som spør direkte, får ofte svi i etterkant, i form av uthengig og latterligjøring. Når Nina nå publiserer en form for forsvarstale her på forumet, burde det også være mulig for henne å svare på spørsmålene som anonyme brukere har. Det er en grunn til at media generelt ikke publiserer saker som omhandler selvmord. Seriøse mediaktører har retningslinjer å forholde seg til, noe influensere ikke har. Dette betyr ikke at influensere ikke har et ansvar for innhold de velger å dele. Ytterst få har utdannelsen og erfaringen de trenger for å ta riktige vurderinger i henhold til hva som bør legges ut. Og når sensasjon selger, råder trist nok grådigheten hos mange. Vi kan alle være enige om at selvmord i det Nina definerer som "nær relasjon", ikke hører hjemme på hennes bedriftskonto. Dette er udiskutabelt. Jeg håper Nina lar seg inspirere og blir influensa av eget kg innlegg. Og tar til seg den saklige kritikken som kommer ang dette og forretningsdriften. Kanskje hun da slipper å forsvare seg i et anonymt forum. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Men i all verden Skrevet 19. februar #452 Del Skrevet 19. februar (endret) Bananer skrev (På 2.2.2024 den 11.56): Endret 19. februar av Men i all verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Men i all verden Skrevet 19. februar #453 Del Skrevet 19. februar Bananer skrev (På 2.2.2024 den 11.56): Jeg har bidratt på spleisen med 50 kr med glede! Gratulerer med at du lot deg lure og tapte 50 kr. Skulle ønske folk var litt mere kritiske, dette er ei som bevisst lurer andre….. og ja jeg vet. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Men i all verden Skrevet 19. februar #454 Del Skrevet 19. februar (endret) Som flere skriver her, hva skjedde med spleisen hun opprettet før jul? Hun delte vel ingenting om hva pengene gikk til, hun burde vel ha lagt inn diverse kvitteringer og andre bevis for at det gikk til formålet. Den dama har lurt og forsøkt å lure mange ( og ja, jeg vet) og jeg er ikke det minste i tvil om at den spleisen før jul gikk rett i lomma hennes. Endret 19. februar av Men i all verden 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KrigOgFred Skrevet 19. februar #455 Del Skrevet 19. februar 1 minutt siden, Men i all verden said: Som flere skriver her, hva skjedde med spleisen hun opprettet før jul? Hun delte vel ingenting om hva pengene gikk til, hun burde vel ha lagt inn diverse kvitteringer og andre bevis for at det gikk til formålet. Den dama har lurt mange ( og ja, jeg vet) og jeg ikke det minste i tvil om at den spleisen før jul gikk rett i lomma hennes. regelrett lurt? Hvorfor noen gir hu penger på spleis pga dårlig forretning forstår jeg ikke, kynisk av hu og godta slikt. Enkelte fans/følgere biter på alt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Men i all verden Skrevet 19. februar #456 Del Skrevet 19. februar (endret) KrigOgFred skrev (5 timer siden): regelrett lurt? Hvorfor noen gir hu penger på spleis pga dårlig forretning forstår jeg ikke, kynisk av hu og godta slikt. Enkelte fans/følgere biter på alt Jeg har ikke latt meg lure av det menneske, jeg er for kritisk….. biter ikke på noen av krokodilletårene hennes, men jeg vet om flere som har blitt lurt og forsøkt lurt. Endret 19. februar av Men i all verden 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psychobea Skrevet 19. februar #457 Del Skrevet 19. februar Ranunkelen skrev (10 timer siden): Oi.. Dette er ille.. Ja faktisk. Hun er en svindler, og andre uvitende mennesker går rett i fella hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psychobea Skrevet 19. februar #458 Del Skrevet 19. februar Ninamruden skrev (På 18.2.2024 den 14.02): Jeg setter like stor pris på ris som ros. Jeg vil igjen her påpeke poenget mitt. Å komme med kritikk er ikke mobbing, det har jeg heller ikke sagt. Det er mer konseptet at dere som er her inne, konsumerer mitt innhold og stede for å dele de kritiske spørsmålene med meg, velger dere å gå her inne, for å "menge dere" med andre som det også er store sannsynligheter for kan si seg enig i det du har av kritikk på hjerte. Dette mener jeg grenser til mobbing. Det er kanskje større skille mellom privat og bedrift enn dere vet, ikke vet jeg hva slags bilde dere har. Jeg kan se i historikken at det har vært reaksjoner på at jeg delte budskapet om tapet og på samme dag delte en reklame. Det var ingen av dere her inne, som delte de reaksjonene til meg. Og da kan jeg ikke annet enn å lure på hva dere ønsker skal være resultatet i å dele kritikken HER inne? Ønsker dere da en endring hos MEG, eller ønsker dere kun å kritisere i fellesskap. Jeg tenkte ikke å forsvare enkeltsaker her inne. Men velger likevel å kommentere akkurat det med å dele tapet av gutten i nabolaget og reklame samme dag. Det var ikke strategisk, det var ikke for å få flest mulig til å se. Ingen strategi i å dele annet enn at jeg ønsket å sette lys på noe så vanskelig og sårt som selvmord. Jeg selv snakket ikke mye om det, men alt jeg delte speilte selvsagt familiens ønsker. Men hvordan kunne jeg velge å dele reklame samme dag? I likhet med de andre i nær omkrets måtte også jeg på jobb den dagen, og det å skape et bilde av at jeg kun satt under dyna og gråt den dagen ville ikke være ekte. Den dagen var på mange måter akkurat slik jeg delte den dagen. Jeg gråt litt, lo litt, tenkte litt, jobbet litt, vasket badet, jobbet, gråt litt igjen, laget middag, lo med familien min rundt middagsbordet osv. Jeg respekterer at dere synes at det ikke var innhold som passet godt sammen. Jeg hadde satt pris på at dere delte med meg, siden dere allerede er å besøker meg mener jeg. Og ønsker dere å skape endring, må vi gjøre det sammen. Dere kommer ingen vei bak min rygg. Nå vil jeg si en ting her. Viss en eller flere gir deg ris for ett innlegg, hva gjør du da? Jo du sletter den kommentaren, for du takler ikje det å få en kritikk, som andre kan se... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 20. februar #459 Del Skrevet 20. februar Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslemy2006 Skrevet 25. februar #460 Del Skrevet 25. februar Disse tegningene hu nå legger ut er det for å selge i nettbutikken sin? Isåfall er det ganske rart da man kan finne utallige sånne på nett å skrive ut gratis på nett. Vill folk virkelig betale for sånt? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå