Gå til innhold

Er du hjemme når du har besøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller lar du gjesten sitte hjemme hos deg alene?

Anonymkode: cbced...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selfølgelig er jeg hjemme  med de:)

Litt rart å ha besøk uten å være tilstede synes jeg...

Hvorfor spør du?

Endret av GinandTonic
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

For et merkelig spørsmål, selvfølgelig er jeg hjemme når jeg har besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar du mener overnattingsbesøk, og ikke gjester som kommer innom 1-2 timer :)

Foreldre og svigers er pensjonister. Så de er ofte på besøk mens vi lever livet som vanlig, med jobb og trening. Planlegger imidlertid ikke sosialt mens de er her. Men er det et arrangement med jobben så drar jeg om det er snakk om svigers. 

Har også søsken og venner som gjerne flyr inn torsdag eller hjem mandag. Da klarer de seg selv mens vi er på jobb. 

Har kodelås, så enkelt for gjester å komme og gå. 

Anonymkode: 3c4d8...61e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sånn i utgangspunktet så er jeg jo hjemme hvis jeg har invitert?

Men jeg har en del venner og familie som bor langt unna, så hvis de kommer blir de jo gjerne noen dager - da er det noen ganger avtalt at de må være alene en stund fordi jeg må på jobb. Ikke alltid det lar seg gjøre at vi begge har helt fri samtidig. Det er greit, så lenge alle er inneforstått med det, tenker jeg. 

Anonymkode: eddb9...692

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved overnattingsbesøk er jeg stort sett hjemme, men livet mitt stopper jo ikke opp selv om jeg har besøk.

Anonymkode: abd22...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg har overnattingsbesøk får de nøkkel mens jeg er på jobb, men prøver jo å ta vare på dem mest mulig.

Anonymkode: 5f205...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri besøk som varer så lenge, men jeg har vært gjest hos venner over lengre tid og da har de dratt på jobb og levd livet sitt som vanlig. Da har jeg fått nøkkel og jeg har utforsket nærområdet (hvis det er ukjent sted) og ellers bare passet på meg selv 😄

Blitt gitt tilgang til internett, kjøleskap og Netflix. Klarer meg fint selv da. Jeg respekterer andres hjem så jeg gjør ikke mye ut av meg om jeg blir alene noen timer i andres hjem, som regel ser jeg film og spiser. Når de har kommet hjem på ettermiddagen har vi funnet på ting sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett er det bare familie som kommer hit for overnatting, men det hender også jeg får venner innom som trenger et sted å sove mens de er i byen. Jeg avklarer rett og slett bare forventninger før de kommer: er det sånn at jeg har skole eller andre forpliktelser mens de er her, vet de når det er snakk om. Så gir jeg ut reservenøkkelen til leiligheten, og de kan komme og gå litt som de vil når ikke jeg er hjemme.

Anonymkode: 35590...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På småbesøk er jeg selvsagt det. Om jeg har overnattingsgjester så er det ikke sikkert. Spesielt om de blir over flere dager. Da er det godt mulig at jeg må på et møte, har en annen avtale, må jobbe eller har lyst på litt tid for meg selv. Men sier jo ifra om det på forhånd så lenge jeg vet om det da. Om jeg selv drar til andre i flere dager så forstår jeg jo at de må opprettholde livet sitt de også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...