Gå til innhold

Drikker han for mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke nødvendigvis 10 øl i uka er veldig problematisk, gitt en "fornuftig" fordeling, altså 2-3 stk til Champions League med gutta, et par stykker til god mat fredag/lørdag og så videre, men å drikke seg full foran barn er helt og fullstendig uakseptabelt.

Anonymkode: 33c58...ef3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5.5.2019 den 10.12, AnonymBruker skrev:

Det varierer litt. Noen ganger 4 øl fredag og lørdag pluss en øl eller to midt i uka. Noen ganger flere i løpet av uka. Men nesten alltid 8 øl i helgen. 

Ikke ofte fest, en gang annenhver måned i snitt (med barna). Da er det ikke FEST fest, men typisk familie eller vennemiddag.

Barna er 8 og 10. 

Anonymkode: b3435...9b6

Det jeg synes er en varsel er at han drikker seg full i typisk familie/vennemiddag der andre drikker en øl el to/et glass vin eller to (eller ingenting!) Det er et dårlig signal. Har selv vokst opp i en familie der det var mye alkohol, også med barn tilstede, og det har satt dype spor! Du må prate med han om bekymringene dine, spesielt ifht barna. Jeg kunne aldri levd med dette mtp bakgrunnen min! Har etter maaange år nå et ganske avslappet forhold til alkohol, men mannen min drikker kun kanskje en øl i mnd hjemme, mer på fest, men han forandrer seg aldri! Lykke til, TS!❤️

Anonymkode: 26321...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 øl i uka er ikke et problem for meg, men fyll ved alle selskapeligheter har hverken jeg eller mannen toleranse for.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2019 den 1.18, Amberleaf skrev:

10 halvlitere i uka, samt å drikke seg full foran ungene er fullstendig uaktseptabelt i min verden! Samt å ikke kunne ta seg en fest uten å drikke selv full hver gang.  Hadde ikke godtatt det! 

Denne signerer i alle fall jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et høyt forbruk, men kanskje ikke bekymringsverdig høyt samlet sett. Det som er tegn på problematisk forhold til alkohol er vel om han velger bort andre ting for å kunne drikke, aldri kan være sjåfør fordi han MÅ drikke på sammenkomster, og om det virker som han ikke klarer å stoppe. Spesielt om det er et mønster, og det ikke blir tatt hensyn til at det er barn til stede. At du har dårlig erfaring, ber ham om å bremse, og det ikke blir tatt hensyn til er heller ikke helt bra. At han reagerer med å gå rett i skyttergraven når du kommenterer det, er også et faresignal. Håper du kan klare å få ham til å forstå det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

takk for mange gode og fornuftige innspill❤️ Det gjør meg sikrere i min sak at flere er enig i at det er mye og at det selvsagt er helt uakseptabelt å være full når barna er i nærheten. 

Likte også tipset om å koble inn en tredjepart om han er helt uvillig til endring. 

Skal ta en prat med han så fort det lar seg gjøre og krysser fingrene for at han tar det til seg. Vi har et ellers veldig godt forhold med lite konflikt og han er en super far så jeg liker ikke å kritisere det lille som jeg mener er galt. 

Anonymkode: b3435...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.5.2019 den 7.47, te_groupies skrev:

Syns ikke det i forhold til folk på bygdene som bøtter i seg masse hjemmebrent og sånn. 

Du prater tull og har ikke peiling. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2019 den 1.38, AnonymBruker skrev:

Takk for svar dere. Blir nok en prat i morgen  men er redd han vil avfeie det og bagatellisere det. 

Anonymkode: b3435...9b6

Høres ut som en typisk alkoholiker.. 

Anonymkode: acd68...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

takk for mange gode og fornuftige innspill❤️

Skal ta en prat med han så fort det lar seg gjøre og krysser fingrene for at han tar det til seg. Vi har et ellers veldig godt forhold med lite konflikt og han er en super far så jeg liker ikke å kritisere det lille som jeg mener er galt. 

Anonymkode: b3435...9b6

"Det lille" som er galt er ikke lite her... At han ikke setter inn i oppvaskmaskin eller lar sokkene ligge og slenge er LITE. Dette her påvirker barna og er stort! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her igjen. 

Hadde en prat med mannen nå i kveld og han møtte meg på alle punkter. Han skjønte bekymringen min og lovte å bedre uvanen. 😊

Anonymkode: b3435...9b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å lese, TS! :klem:

Anonymkode: 33c58...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2019 den 1.11, AnonymBruker skrev:

Nei 10 øl på uker hvor det ikke er fest/sammenkomst. 

 

Anonymkode: b3435...9b6

10 øl på en fredag eller de 10 ølene spredt utover uken? 

Anonymkode: 3f2b1...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2019 den 10.15, AnonymBruker skrev:

Han klarer fint å gå uten noen dager ja men jeg teller flere dager hvor han drikker kontra ikke drikker. 

Når vi er i hjembyen hans hos hans foreldre så drikker han ikke. Foreldrene er avholds. 

Anonymkode: b3435...9b6

Litt uvanlig at begge foreldrene er avholds. De jeg kjenner som er avhold er det av 3 grunner, enten fordi de ikke liker alkohol eller rusen, fordi de er religiøse eller fordi alkoholisme går i slekten. Det er derfor jeg spør- har foreldrene tidligere slitt med alkoholisme og det er grunnen til at de er avholds? 

Anonymkode: 3f2b1...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.5.2019 den 14.47, AnonymBruker skrev:

Takk ❤️ Skal prøve å ta det opp men jeg kvier meg veldig for det. 

Anonymkode: b3435...9b6

I et forhold skal man ikke kvie seg for å ta opp problemer. Kan dere ikke bli enige om at han skal holde seg unna alkohol i en mnd. Bare for å teste om han faktisk greier seg uten alkohol

Anonymkode: 3f2b1...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...