Gå til innhold

Krisehjelp! Skal i bryllup i dag, og planlagt antrekk passer ikke til været!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal i bryllup om en time, heldigvis er det ikke langt hjemmefra. Jeg hadde planlagt antrekket uten å se på Yr, og skulle ha en sommerkjole som ikke kan kombineres med noe som helst boleroer/sjal/kåper fra skapene mine. Vel, her er det fire grader og sprutregn akkurat nå. Sommerkjolen er helt utelukket. Nå er gode råd dyre, og jeg må finne plan b litt brennkvikt. Heldigvis er det ingen dresscode, så hva som helst av penklær går egentlig fint. Det er kirkebryllup, om det skulle ha noen betydning.

Jeg er veldig glad i svart, og har masse svart pentøy, men siden det er bryllup vil jeg helst unngå det. Følgende alternativer gjenstår:
1. En vinterkjole i Missoni-inspirert sikksakkmønster i gyllent, brunt, oker og burgunder. 3/4 ermer. V-utringing. Vidt skjørt med lengde til under kneet. Tenker hudfarget strømpebukse, brune høyhælte sko og brun veske til. Litt høstlig, men det føles som en høstdag ute i dag.

2. En en chiffon langskjorte i grønt med store blomster. Brun eller svart «pen-singlet» under, og blyantskjørt til rett under kneet i samme grønnfarge som chiffonskjorten. Hudfargede strømper, brune sko og brun veske her også. Dette er mer sommerlig, men problemet er at  langskjorten har jeg brukt som hverdagsplagg i mange andre sammenhenger. Tror ikke jeg har brukt den sammen med brudeparet, men er det innafor likevel? 

3. En fargeglad bluse i grafisk mønster (oker, hvit, litt svart) til et svart blyantskjørt som rekker like nedenfor kneet. Hudfargede strømper, svarte sko og svart veske.  Blir dette for mye svart?  

Jeg sitter her i villrede nå. Ferdig sminket, ferdig pyntet hår, men ellers svært uferdig! Snille dere: hva bør jeg velge? 

Anonymkode: 93de2...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville valgt kjolen, altså nummer 1. 

Anonymkode: fdafe...896

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått for antrekk 1

Anonymkode: 1fea5...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske høl i hodet å ikke sjekke Yr, selv om det er vanlig innebryllup, men gå for nr 1 👍

Anonymkode: 8e665...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her: takk for de enstemmige tilbakemeldingene. Er det fordi det er kjole at dere anbefaler nr 1, eller er det fordi de andre antrekkene ikke høres noe særlig ut? 

Til den etterpåkloke kommentaren: antrekket jeg hadde planlagt var innkjøpt for over en måned siden. Det var mer sommer her da enn det er nå. 

Anonymkode: 93de2...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Antrekk nr 2 er ikke festlig nok grunnet at det allerede er brukt til hverdags. Antrekk nr 3 synes jeg det samme om. Antrekk nr 1 er et helhetlig antrekk og derfor mitt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her: takk for de enstemmige tilbakemeldingene. Er det fordi det er kjole at dere anbefaler nr 1, eller er det fordi de andre antrekkene ikke høres noe særlig ut? 

Til den etterpåkloke kommentaren: antrekket jeg hadde planlagt var innkjøpt for over en måned siden. Det var mer sommer her da enn det er nå. 

Anonymkode: 93de2...1ae

Fordi det er kjole, som jeg synes er penere enn todelt med skjørt. Med skjørt kan brukes i alt fra jobbsituasjon, møter, andre selskap, en fin middag. Kjole derimot blir mer helhetlig og mer pyntet. Dessuten synes jeg det hørtes fint ut med tilbehøret. 

Anonymkode: fdafe...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke 2 siden du allerede har brukt toppen mye til hverdags. Ville gått for 1, men 3 er jo også en mulighet. 

Anonymkode: dfc8c...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, alle sammen! Det blir kjolen :) 

Jeg tok en ekstrasjekk akkurat nå, og antrekk nr 3 ble litt sånn «sekretær i Mad-men, men av den stusselige og tekkelige typen» . Nr 2 utgår pga at jeg har brukt toppen til hverdags.

Synes det blir litt unødvendig å skifte i løpet av dagen, i alle fall så lenge jeg ikke skal skifte fra bunad til festkjole, men det hadde vært en mulighet. Hmmm... kanskje ta med sommerkjolen likevel? :klo:;) 

Anonymkode: 93de2...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...