Gå til innhold

Hvordan tolke dette? Hadde dere ventet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja så ble det som jeg fryktet og har ventet på. Hun sier hun ikke har de riktige følelsene for å nå kunne jobbe for at det skal bli til et kjæresteforhold. Samtidig sier hun at hun ikke vil miste meg heller, da som venn. Forskjellen nå fra før er at hun ikke legger nå mer i det hun sier. Ikke mer håp eller muligheter for at det kan bli noe. Det er sånn det blir tydeligvis. 

Faen. Dette var tungt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leit å høre ts og trist at det endte slik når du ønsket noe mer 😔 

Samtidig synes jeg det er positivt at du har fått en avklaring. Da vet du hva du har og forholde deg til når det gjelder henne, du sitter ikke å venter og du har ingen forpliktelser til henne.

Nå har du mulighet til å finne ei som gir deg like mye tilbake som du gir den andre 😊 

Jeg skrev tidligere at jeg var i samme situasjonen. Jeg valgte å avslutte det helt da jeg ikke orket usikkerheten. Er veldig glad jeg tok det valget selv om det var tungt de første dagene ☺

Anonymkode: 423d9...296

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2019 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Dater en veldig bra dame, og har gjort det i et par måneder nå. Begge er i slutten av tyve årene. Alt har gått strålende, og jeg er blitt rimelig betatt. Kjemi, humor, felles interesser, ja det meste har klaffet. De siste to ukene derimot, har adferden hennes endret seg. Vi prater mindre og hun virker smått uinteressert. Hun er veldig opptatt med jobben sin og har sjeldent tid til oss. 

Litt info om starten; hun tok kontakt med meg først. Hun har vært mest på. Kaller meg kjærestemateriale. Hun er veldig interessert i meg og spør og graver. Snakker masse. Hun ville definere oss som en greie for en uke siden, ikke bare dating og ingen andre enn oss to. I starten har jeg bare fulgt hennes tempo på ting og heller gradvis satsa mer og tatt mer inititativ sånn fortløpende. Har ikke stresset henne eller vært tøffel. En fin mellomting.  

Nå; hun har gjort meg såpass usikker på henne i det siste at jeg vurderer å bare avslutte det hele. Men så her om dagen hadde vi en fin samtale der hun forklarte adferden sin. Hun har rett og slett ikke tid til å investere like mye som meg i dette akkurat nå da timeplanen hennes er så full. På sikt ville hun gjøre det derimot. Hun foreslo til og med å ta to skritt tilbake for min del, at det var mest rettferdig ovenfor meg, (noe jeg neppe klarer). At vi da kunne bli ordentlig kjent. Vi bor i samme by, verdt og nevne. Hun sier det er for mye i timeplanen hennes og faktisk følelsesmessig også. Hun trodde ikke hun skulle bli så glad i noen så fort. Videre sier hun at hun ikke er klar for det her, etter et 10 årig langt forhold tidligere. Hun trenger litt tid. Samtidig ba hun meg om å ikke stikke av pga det, men være her. Alt dette respekterer jeg og jeg forstår henne veldig godt, men samtidig så sitter jeg med følelsen av at alt dette høres så rart ut. 

Alt jeg vil er egentlig å se hva dette kan bli ettersom vi har det så bra sammen. På en annen side, hun er ikke til å kjenne igjen nå. Frem til de siste ukene har det vært litt sånn kjæreste preg over oss. Jeg er redd det hele ebber ut i ingenting hvis begge skal gå å være “uinteressert“. For når hun holder tilbake bevisst, fremstår uinteressert, investerer langt mindre i oss i forhold til det jeg gjør og har gjort, så blir jo jeg på et punkt usikker og lei. Jeg har lyst til å ta nye skritt, ikke gå bakover. Er det rart av meg å si det sånn? Hvordan skal vi bli bedre kjent hvis kontakten vår er mindre og vi aldri møtes. Hun slipper meg ikke inn, det er sånn det føles. Har ikke peiling på hvordan jeg skal være. Har blitt glad i henne og nå tørr jeg på en måte å ikke vise det.

Hun vil, men ikke nå, altså. 

Er det så enkelt som at hun trenger tid? Har dere vært i en lignende situasjon? Ventet dere, eller dro dere? 

 

Anonymkode: bb414...5e3

Hei. Kjæresten min trakk seg tilbake emosjonelt pga familiære årsaker (barna) en stund og det ble for mye for han en stund. Han ba meg aldri bli da. Jeg taklet ikke det og avsluttet det etter 1.5 år (andre årsaker også vel og merke). Gjør deg en tjeneste, avslutt det. Livet er for kort til å vente på at den andre gjengjelder dine følelser. 

Anonymkode: 5b548...ccc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 11.09, HanRuler skrev:

Ja så ble det som jeg fryktet og har ventet på. Hun sier hun ikke har de riktige følelsene for å nå kunne jobbe for at det skal bli til et kjæresteforhold. Samtidig sier hun at hun ikke vil miste meg heller, da som venn. Forskjellen nå fra før er at hun ikke legger nå mer i det hun sier. Ikke mer håp eller muligheter for at det kan bli noe. Det er sånn det blir tydeligvis. 

Faen. Dette var tungt. 

Så utrolig kjipt! Føler med deg. Den eneste trøsten jeg kan gi akkurat nå er at du i alle fall kan gå videre. Lite er mer ødeleggende enn å gå og vente og håpe. Håper det går greit med deg!

Anonymkode: c2c6b...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leit å høre ts og trist at det endte slik når du ønsket noe mer 😔 

Samtidig synes jeg det er positivt at du har fått en avklaring. Da vet du hva du har og forholde deg til når det gjelder henne, du sitter ikke å venter og du har ingen forpliktelser til henne.

Nå har du mulighet til å finne ei som gir deg like mye tilbake som du gir den andre 😊 

Jeg skrev tidligere at jeg var i samme situasjonen. Jeg valgte å avslutte det helt da jeg ikke orket usikkerheten. Er veldig glad jeg tok det valget selv om det var tungt de første dagene ☺

Anonymkode: 423d9...296

Ja det blir noen kjipe dager fremover, det er helt sikkert. Atpåtil ble det en litt dårlig avslutning på det hele. Det virket som det gikk så lett for henne. Hun ville vite hvordan hun skulle opptre og generelt forholde seg til det at jeg trengte tid, sånn hvis vi skulle bli venner senere så måtte jeg det. Hun foreslo å trekke seg tilbake, gi meg rom, og når jeg var klar for det skulle jeg ta kontakt med henne igjen. Hvor på jeg sa at jeg kunne ikke nekte henne å ta kontakt, men jeg trekker meg unna. Jeg sa jeg vil heller ikke ha det å ta kontakt igjen hengende over meg, for jeg kunne ikke love at jeg gjorde det. Så hun får bare ta kontakt om hun ønsker det selv, sa jeg. Dette kunne hun ikke gjøre, hun ville ikke være for påtrengende. Da sa jeg rett ut at det blir ikke et problem i det heletatt, har ikke akkurat opplevd deg som pågående i det siste. Og det er jo sannheten. Hun har knapt tatt kontakt med meg de siste 14-dagene, som at jeg ikke eksisterte. Jeg ble så frustrert av det der, og ja egentlig hele greia. Hun svarte ikke på det heller. Det var liksom avslutningen. Jeg føler meg nesten litt lurt, på en måte. Først var hun helt gal etter meg. Så var hun ikke klar likevel, og trengte tid fordi hun ikke helt var klar for forhold. Ba meg på sine knær vente, og ga meg masse falske forhåpninger om at hun likte meg og hadde de riktige følelsene. Så dette. Hadde jeg ikke tatt opp det her så hadde hun faktisk ikke tatt det opp, jeg hadde fortsatt gått å ventet. Til og med det var spesielt. Jeg spurte om hun fortsatt tenkte på det her, altså oss. Da fikk jeg til svar: på hva? 

Men ja som du sier, når har jeg fått en avslutning på det og det er så befriende :) nå ser jeg bare framover egentlig. 

Så bra at du gjorde det. Du var smartere enn meg der. Er det lenge siden du tok det valget? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så utrolig kjipt! Føler med deg. Den eneste trøsten jeg kan gi akkurat nå er at du i alle fall kan gå videre. Lite er mer ødeleggende enn å gå og vente og håpe. Håper det går greit med deg!

Anonymkode: c2c6b...6c8

Tusen takk, jeg setter pris på det :) Nei den der ventingen har vært fryktelig slitsomt, jeg unner ingen det der og den usikkerheten som kommer med det. Jeg har lært, for å si det sånn. 

Det er fortsatt veldig ferskt, det skjedde i går, så jeg går å føler på en slags kjærlighetssorg rundt det hele. De fleste av oss vet hvordan den er. Det får bare gå sin gang. Jeg er ganske nedfor men prøver ikke å grave meg ned heller. Det vil jo gå bra, til slutt. 

KG hadde rett hele veien, bare synd jeg ikke helt klarte å se det selv. Igjen, takk for alle innspill dere har kommet med. Hadde jeg ikke trekt meg tilbake så hadde dette vært betydelig verre nå. Bra det finnes en slik plass som det her, egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, HanRuler skrev:

Ja det blir noen kjipe dager fremover, det er helt sikkert. Atpåtil ble det en litt dårlig avslutning på det hele. Det virket som det gikk så lett for henne. Hun ville vite hvordan hun skulle opptre og generelt forholde seg til det at jeg trengte tid, sånn hvis vi skulle bli venner senere så måtte jeg det. Hun foreslo å trekke seg tilbake, gi meg rom, og når jeg var klar for det skulle jeg ta kontakt med henne igjen. Hvor på jeg sa at jeg kunne ikke nekte henne å ta kontakt, men jeg trekker meg unna. Jeg sa jeg vil heller ikke ha det å ta kontakt igjen hengende over meg, for jeg kunne ikke love at jeg gjorde det. Så hun får bare ta kontakt om hun ønsker det selv, sa jeg. Dette kunne hun ikke gjøre, hun ville ikke være for påtrengende. Da sa jeg rett ut at det blir ikke et problem i det heletatt, har ikke akkurat opplevd deg som pågående i det siste. Og det er jo sannheten. Hun har knapt tatt kontakt med meg de siste 14-dagene, som at jeg ikke eksisterte. Jeg ble så frustrert av det der, og ja egentlig hele greia. Hun svarte ikke på det heller. Det var liksom avslutningen. Jeg føler meg nesten litt lurt, på en måte. Først var hun helt gal etter meg. Så var hun ikke klar likevel, og trengte tid fordi hun ikke helt var klar for forhold. Ba meg på sine knær vente, og ga meg masse falske forhåpninger om at hun likte meg og hadde de riktige følelsene. Så dette. Hadde jeg ikke tatt opp det her så hadde hun faktisk ikke tatt det opp, jeg hadde fortsatt gått å ventet. Til og med det var spesielt. Jeg spurte om hun fortsatt tenkte på det her, altså oss. Da fikk jeg til svar: på hva? 

Men ja som du sier, når har jeg fått en avslutning på det og det er så befriende :) nå ser jeg bare framover egentlig. 

Så bra at du gjorde det. Du var smartere enn meg der. Er det lenge siden du tok det valget? :)

Du skylder henne ingenting lenger. Ta vare på deg selv, du trenger ikke å være vennen hennes. Mest sannsynlig vil det bare gjøre vondt verre og bli vanskeligere for deg å gå videre. Hadde jeg vært deg, hadde jeg kuttet all kontakt.

Anonymkode: ca7c0...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, HanRuler skrev:

Ja det blir noen kjipe dager fremover, det er helt sikkert. Atpåtil ble det en litt dårlig avslutning på det hele. Det virket som det gikk så lett for henne. Hun ville vite hvordan hun skulle opptre og generelt forholde seg til det at jeg trengte tid, sånn hvis vi skulle bli venner senere så måtte jeg det. Hun foreslo å trekke seg tilbake, gi meg rom, og når jeg var klar for det skulle jeg ta kontakt med henne igjen. Hvor på jeg sa at jeg kunne ikke nekte henne å ta kontakt, men jeg trekker meg unna. Jeg sa jeg vil heller ikke ha det å ta kontakt igjen hengende over meg, for jeg kunne ikke love at jeg gjorde det. Så hun får bare ta kontakt om hun ønsker det selv, sa jeg. Dette kunne hun ikke gjøre, hun ville ikke være for påtrengende. Da sa jeg rett ut at det blir ikke et problem i det heletatt, har ikke akkurat opplevd deg som pågående i det siste. Og det er jo sannheten. Hun har knapt tatt kontakt med meg de siste 14-dagene, som at jeg ikke eksisterte. Jeg ble så frustrert av det der, og ja egentlig hele greia. Hun svarte ikke på det heller. Det var liksom avslutningen. Jeg føler meg nesten litt lurt, på en måte. Først var hun helt gal etter meg. Så var hun ikke klar likevel, og trengte tid fordi hun ikke helt var klar for forhold. Ba meg på sine knær vente, og ga meg masse falske forhåpninger om at hun likte meg og hadde de riktige følelsene. Så dette. Hadde jeg ikke tatt opp det her så hadde hun faktisk ikke tatt det opp, jeg hadde fortsatt gått å ventet. Til og med det var spesielt. Jeg spurte om hun fortsatt tenkte på det her, altså oss. Da fikk jeg til svar: på hva? 

Men ja som du sier, når har jeg fått en avslutning på det og det er så befriende :) nå ser jeg bare framover egentlig. 

Så bra at du gjorde det. Du var smartere enn meg der. Er det lenge siden du tok det valget? :)

Vet du hva; konsentrer deg om å gå fremover 😊 Du må naturligvis kjenne på det selv, men jeg ville ikke ha ønsket kontakt med personen selv (enda). Nå må du komme over det følelsesmessige du hadde for henne og åpne deg opp for andre. Om ikke kan du risikere at du og det du føler for henne blir stående i veien for deg selv om du opprettholder kontakten nå. 

Jeg synes jo hun har opptrådt uryddig overfor deg - noe som er ytterst unødvendig. I hennes forsvar har hun gjerne håpet at følelsene kom med tiden og at pga at du virker som en fin mann har hun gjerne ønsket noe mer ☺ Samtidig er det ikke riktig å lede noen bak lyset eller holde tilbake info når man vet at det sitter en å "venter". Da må man bare være ærlig. Kan være vanskelig, men det er det rette å gjøre 🙂 

Jeg kjenner absolutt følelsen av befrielse. Var akkurat det jeg kjente på selv 😀 Helt i orden om han var vinglete, ville være litt singel og litt sammen med meg; men det funket ikke for meg. Da føler jeg selv jeg fortjener å finne en som setter pris på meg. Det samme gjelder deg ! 

For min del er det vel halvannen uke - noe slikt 😊 Angrer absolutt ikke på valget og tror ikke du kommer til å angre heller. Det er hennes tap ! 

Nå er det sommer og snart ferie 😎 Kom deg ut og vær åpen så vet man aldri hva som skjer 😁

Anonymkode: 423d9...296

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert hun helt har visst hva som gjør at hun har trukket seg unna deg. Hun har gjerne bare følt at noe mangler, men ikke klart å lokalisere følelsen; hva den kommer av. Vi er alle i prosess, og det kan ta noe tid å bli bevisst på beveggrunner og lande i hva man vil før man kan dele det med den det gjelder. 

Anonymkode: 30760...d6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skylder henne ingenting lenger. Ta vare på deg selv, du trenger ikke å være vennen hennes. Mest sannsynlig vil det bare gjøre vondt verre og bli vanskeligere for deg å gå videre. Hadde jeg vært deg, hadde jeg kuttet all kontakt.

Anonymkode: ca7c0...d05

Det er akkurat det jeg er mest redd for, så et vennskap nå er uaktuelt fra min side. Hun ville jo det som kjent, men jeg har ikke hørt noe mer om det eller fra henne etter mitt litt sarkastiske svar. Jeg sprakk bare. Jeg traff ikke bare spikeren på hodet men visstnok noe ved henne også med det svaret jeg ga. Så det med å kutte kontakten, det ordnet seg av seg selv kan man si. Det var nok vanskelig for henne å få et slikt svar. Det er som regel det, når man må innse at man har bommet litt. 

Nei jeg gjør jo ikke det. Vanskelig som det blir, jeg skal forsøke å tenke at jeg ikke skylder henne noe lenger. Skal bli godt å kunne tenke på seg selv og sette seg selv først igjen. Jeg tror det vil gå bra, før eller siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva; konsentrer deg om å gå fremover 😊 Du må naturligvis kjenne på det selv, men jeg ville ikke ha ønsket kontakt med personen selv (enda). Nå må du komme over det følelsesmessige du hadde for henne og åpne deg opp for andre. Om ikke kan du risikere at du og det du føler for henne blir stående i veien for deg selv om du opprettholder kontakten nå. 

Jeg synes jo hun har opptrådt uryddig overfor deg - noe som er ytterst unødvendig. I hennes forsvar har hun gjerne håpet at følelsene kom med tiden og at pga at du virker som en fin mann har hun gjerne ønsket noe mer ☺ Samtidig er det ikke riktig å lede noen bak lyset eller holde tilbake info når man vet at det sitter en å "venter". Da må man bare være ærlig. Kan være vanskelig, men det er det rette å gjøre 🙂 

Jeg kjenner absolutt følelsen av befrielse. Var akkurat det jeg kjente på selv 😀 Helt i orden om han var vinglete, ville være litt singel og litt sammen med meg; men det funket ikke for meg. Da føler jeg selv jeg fortjener å finne en som setter pris på meg. Det samme gjelder deg ! 

For min del er det vel halvannen uke - noe slikt 😊 Angrer absolutt ikke på valget og tror ikke du kommer til å angre heller. Det er hennes tap ! 

Nå er det sommer og snart ferie 😎 Kom deg ut og vær åpen så vet man aldri hva som skjer 😁

Anonymkode: 423d9...296

Beundrer pågangsmotet ditt nå. Du har vært knalltøff som har tatt et sånt valg, stått for det og generelt bare satt deg selv først. Mange som helt sikkert vil følge ditt eksempel her nå, for det er et bra eksempel. Så godt å se at du har det bedre, er glad på dine vegne 😄 Og i ditt tilfelle; hans tap. Du fortjener absolutt noe bedre. 

Man kan definitivt si hva man vil om hvordan hun har opptrådt, om det er rett eller galt, men hun har bare gjort det hun mener er det beste for seg selv. Jeg har gått meg på at det er lett å bli bitter til alt det her, og det gjør bare situasjon min verre å skulle være det. Det orker jeg ikke. Jeg hadde det fint før jeg møtte henne og før hun ble en del av livet mitt. Hvorfor skal det ikke bli det igjen? Det var gøy å bli kjent med henne men nå er det litt sånn gjort er gjort. Jeg putter det i mappen for erfaring også tusler jeg videre. Og ja, det er jo sommer nå og ikke minst ferie snart som du sier, man må jo bare ut å nyte det. Hvem vet, kanskje dukker kjærligheten opp også, den er rar sånn ☺️

Tusen takk for alle innspillene dine, har tatt til meg masse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, HanRuler skrev:

Beundrer pågangsmotet ditt nå. Du har vært knalltøff som har tatt et sånt valg, stått for det og generelt bare satt deg selv først. Mange som helt sikkert vil følge ditt eksempel her nå, for det er et bra eksempel. Så godt å se at du har det bedre, er glad på dine vegne 😄 Og i ditt tilfelle; hans tap. Du fortjener absolutt noe bedre. 

Man kan definitivt si hva man vil om hvordan hun har opptrådt, om det er rett eller galt, men hun har bare gjort det hun mener er det beste for seg selv. Jeg har gått meg på at det er lett å bli bitter til alt det her, og det gjør bare situasjon min verre å skulle være det. Det orker jeg ikke. Jeg hadde det fint før jeg møtte henne og før hun ble en del av livet mitt. Hvorfor skal det ikke bli det igjen? Det var gøy å bli kjent med henne men nå er det litt sånn gjort er gjort. Jeg putter det i mappen for erfaring også tusler jeg videre. Og ja, det er jo sommer nå og ikke minst ferie snart som du sier, man må jo bare ut å nyte det. Hvem vet, kanskje dukker kjærligheten opp også, den er rar sånn ☺️

Tusen takk for alle innspillene dine, har tatt til meg masse! 

Tusen takk, det var hyggelig å høre 😊 Det koster å ta slike valg og det koster å stå for det etterpå. Men, det var absolutt det rette valget for meg. Han har sitt han må få orden på før han klarer å gi det som kreves i et forhold. Det må han gjøre selv - jeg kan ikke gjøre det for han. 

Som du sier; sette seg ned å bli bitter og sur hjelper absolutt ingenting 😊 Det går bare utover deg selv. Du hadde det bra før henne og kommer til å få det bra fremover - det er jeg overbevist om 😀 Dra med deg noen kompiser ut i finværet, reis litt og nyt sommeren 😁😎 Du fortjener ei som verdsetter deg like mye som du gjør henne. 

Anonymkode: 423d9...296

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...