Gå til innhold

Bestevenninne som har holdt 2 forhold skjult for meg!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og hun begynte å bli bestevenner siden vi starta på master sammen, ca. 4 år siden.

Nå begynner jeg å bli ganske lei av henne og sluttet å regne henne som bestevenninna mi. Hvorfor? Fordi hun er hemmelighetsfull om seg selv, men skal vite absolutt alt om hva jeg gjør. Jeg kan ikke engang snakke med faren min på melding uten at hun spør om hva vi diskuterer over melding. Å holde gutter og følelser skjult for henne kan jeg også glemme, hun graver og graver. 

Før hadde jeg ikke noe problem med å snakke til henne, siden jeg tenkte at det gikk begge veier, men nå begynner brikkene å falle på plass. Det plutselige hatet hun fikk mot en felles venn av oss, er fordi de to var sammen i ett år, men hun ville holde det skjult. Han fortalte meg det nå nylig fordi han var lei av det og måten hun oppførte seg på mot han enda og ble sjokkert over at jeg ikke hadde peiling, i og med at det skjedde for 3 år siden.

Hun holdte på med en fyr for 2 år siden, som hun sa var en greie som ikke funket, og at hun avsluttet det etter 1 mnd. De møttes som venner senere og hun sa at de passet kjempegodt som venner istedenfor. Jeg var også med på mange av de møtene. Her om dagen møtte jeg denne fyren tilfeldig på bussen, og han spurte meg om hvordan det gikk med henne siden bruddet. Først lurte jeg på hvorfor han spurte om noe som skjedde for 2 år siden, og det viste seg at det ble slutt nå nylig. I 2 år holdte hun det skjult for meg at hun var sammen med denne fyren, og løy meg i trynet. Fyren var jo selvfølgelig sjokkert over at jeg ikke visste noe...

Altså, jeg vet at man får lov til å holde ting skjult, men å hele tiden vite hva jeg gjør og hvem jeg er med, og samtidig lyge til meg når jeg spør om det samme er veldig kjedelig for meg. Jeg føler ikke dette er et vennskap som kan vare om det fortsetter slik...

skal jeg konfrontere henne med det eller late som ingenting fordi alle har rett til å holde ting skjult?

Anonymkode: f16b9...ebb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns du skal konfrontere henne jeg. Altså, hun skal vite alt om deg og holder alt om seg skjult for deg. En ting er å ha noe privat, men det er grenser. Ærlig talt. Hva feiler det henne? Ta en prat med henne du ts. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som _du_ syns noe om dette, og det er alt som teller. Om du ikke ønsker å ha henne nært, eller i livet ditt i det hele tatt er opp til deg. For alt du vet er det mye mer hun har holdt skjult.

Anonymkode: ab37a...6cf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok 😂

Livet er skikkelig tungt og vanskelig å leve i starten på livet.. 

Anonymkode: bfdf0...fe0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok 😂

Livet er skikkelig tungt og vanskelig å leve i starten på livet.. 

Anonymkode: bfdf0...fe0

Unødvendig sarkastisk kommentar, og om du er eldre enn meg, så er det flaut at du holder på sånn.

TS

Anonymkode: f16b9...ebb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ingen god venninne. Jeg ville nok droppet å ha kontakt med henne.

Anonymkode: 7b76f...15b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde sagt i fra jeg. Konfrontert henne med det jeg fikk vite og fått henne til å forklare seg. Ikke lagd noe drama liksom og kjeftet henne huden full, men bare spurt henne ut.

Helt utrolig at hun ser på det som sin rett til å få vite alt om deg (til og med meldinger du utveksler med fare din WTF) også deler hun ingenting selv og lyver deg rett oppi trynet. Sånn fungerer det ikke i et vennskap. 

Anonymkode: 49d2b...f4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg hadde sagt i fra jeg. Konfrontert henne med det jeg fikk vite og fått henne til å forklare seg. Ikke lagd noe drama liksom og kjeftet henne huden full, men bare spurt henne ut.

Helt utrolig at hun ser på det som sin rett til å få vite alt om deg (til og med meldinger du utveksler med fare din WTF) også deler hun ingenting selv og lyver deg rett oppi trynet. Sånn fungerer det ikke i et vennskap. 

Anonymkode: 49d2b...f4d

Ja, er liksom ikke helt sikker på hvordan jeg skal gå frem. Jeg har brukt nesten hele studietiden min på å tro godt om henne da hun er en veldig følsom person i følge seg selv som "ikke tør å bli sammen med noen fordi hun er livredd for å bli såret". I tillegg er hun veldig støttende og slik, kommer på døra med mat når jeg er forkjøla og ingen i kollektivet mitt har mulighet for eksempel. Vil ikke miste en slik venn, men samtidig er det faktisk sårende at hun holder slikt skjult for meg, føles ut som jeg har vært venn med en illusjon av en person, og ikke den ekte henne. Er ekkelt å tenke på alt hun vet alt om mine brudd gjennom tidene og alle tankene mine, men at jeg ikke engang visste at hun hadde slike problemer selv...

Men vil liksom ikke såre henne da hun er så følsom.

Anonymkode: f16b9...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en typisk hersketeknikk. Ved å tilbakeholde informasjon om seg selv, men samtidig skal vite alt om deg, handler om at hun vil ha overtaket i «vennskapet». Ville kuttet henne ut.

Anonymkode: 7171c...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...