Gå til innhold

Når er barn for store for den vanlige ikea barnestolen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, smurfebuss skrev:

Eh, nei. Man kan ikke ta hensyn til alle eventualiteter når man skal skrive et svar her inne. Nå svarte jeg direkte på en sitering der det ikke med et ord ble nevnt noe om at dette spesielle barnet - eller andre fireåringer - ikke var friskt. 

Jeg tar alltid utgangspunkt i at man snakker om de friske variantene av barn og voksne i en diskusjonstråd. Hvis man ikke gjør det får de som sitter med den informasjonen faktisk sørge for å presentere den.

Dette! I tillegg så er det vel helt unaturlig å svare så frekt som hun gjorde, hvis det var snakk om et barn med spesielle behov. 

Det var rett og slett spesielt å se benene hennes nesten være borti bakken, og ryggstøtten nå barnet under midten på ryggen...

 

ts

Anonymkode: 4d344...27f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste 4-åringer er nok litt for store for den hvite ikea-stolen ja. Men hvor nøyaktig er øyemålet til TS? Det kan jo være snakk om et yngre barn som bare er stort for alderen og her antar jeg at det er et visst spenn, ikke alle barn sitter like pent ved bordet til en viss alder.

Min treåring sitter OK på vanlige stoler, men vil helst ha han i en høystol (ikke med bøyle nødvendigvis) da det blir en del gris hvis han sitter for lavt og han ender opp med å søle fordi han bommer på bordet. Han er liten for alderen i både høyde og vekt, men blir interessant nok ofte misforstått som eldre enn det han er fordi han har mye hår. Ser mer ut som en 4-åring i ansiktet.

Men jeg er forøvrig enig med TS i at det var frekt å svare på den måten. Å spørre om en stol er ledig er jo fair uavhengig av barnets alder.  Det er jo bare å si «beklager, den er opptatt» og ferdig med saken.

Anonymkode: 13107...316

Barnets ben rakk nesten ned i bakken, hadde barnet prøvd hadde det nok fått tuppene nedi. Ryggstøtten rakk til under midt på ryggen. Lårene var så store at  annet voksent menneske måtte lirke og dra i barnet ( mens mor holdt i stolen) for at det skulle få plass. Det var rett og slett spesielt å se på. 

Om barnet var under 4 så var det en meget stor 4 åring og garantert over stolens maksgrense. 

Ts

Anonymkode: 4d344...27f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...