Gå til innhold

Hva er det med jenter og dekk-krem?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gutt på gjennomreise

Nå som våren endelig er her, så lurer jeg på det samme hver år...

Hvorfor bruker jenter dekkrem over hele ansiktet? Det ser ikke bra ut! Noen prøver å dekke over kviser, men vet dere hva, det virker ikke.

Ta dette som et vennlig råd jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hi, hi - dekkkrem? er det foundation du mener? Foundation er bra å ha på huden, dersom du ikke visste det :) det beskytter mot vær og vind, og er så lik hudfargen din som mulig, så det er noe som ikke skal synes - dersom det er brunkrem du mener, så er det jo alltid noen som ser mindre bra ut etter påføring da :ler: ...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutten

Jeg er ikke helt inne på sminke-termer, men tror det heter underlagskrem kanskje..?

Men uansett om den er helt lik hudfargen, så er den synlig! Ta med et speil i sollyset, så ser du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med gutter/menn som:

- drukner seg i osende manneparfyme?

- går med buksa nedenfor ræva?

- velger latterlige barte/skjeggvarianter (også når de har fjortis-fylde i skjeggveksten)

- har hentesveis

-tar solarium

- går med mokkasiner

- har hånveske

- ikke klipper bort nesehår som stikker ut av nesen

og dette var bare noen punkter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente A

Jøss, xio, nå sporet du av. Nærtagende, så du måtte angripe han?

Jeg syns gutten har et poeng, uansett hva man kaller det dere sparkler ansiktet med.

Fryktelig mange (ikke bare dem som får "harrystempel"), går med feil farge på ansiktet, uansett hvor usynlig det var ment-

Det var faktisk ment som et godt råd, ikke vær så hårsåre da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

jeg synes heller ikke det er så fint med hele ansiktet dekket av brunkrem/dekkrem/foundation. Som regel ser det bedre ut uten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Og hva med oss som ikke bruker foundation? Du har vel noe å utsette da også :wink: (jeg klarer meg lenge med litt løst pudder og solpudder)

Ellers er jeg totalt enig; har sett så mange (spesielt tenåringer) som smører på så tykke lag at de visker ut alle ansiktstrekkene sine, slik at det ser ut som de har gummimaske på. *grøss*

Men nå kommer sikkert noen inn og sier "mind your own business.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med trådstarter!

Syns det er heilt forferdelig stygt sånn som nokre jenter sminkar seg. Får lyst til å bruke negla og berre skrape av dei sminka. Grusomt! Særlig når dei får eit tydelig skille av brunkremen på halsen. *grøss*

Trur mange trur dei er fine så lenge dei er brune i ansiktet. Wrooong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
jeg synes heller ikke det er så fint med hele ansiktet dekket av brunkrem/dekkrem/foundation. Som regel ser det bedre ut uten...

Jeg er enig...men man skal visst ikke si slikt så høyt ;) Lillesøsteren til ei venninne av meg bruker foundation til å dekke over fregner, det ser litt spesielt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig...

Enig jeg også. Jeg har aldri skjønt hvorfor så mange absolutt må bruke foundation. Det har jeg aldri brukt, har aldri hatt behov for det, og jeg tviler på at min hud er i en spesiell overklasse. Jeg tror mange skaper behov de egentlig ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor gammel trådstarter er, men min erfaring er at mange jenter har en periode i sin ungdom hvor det gjelder å bruke "alt" av sminke. Og så finner man ut når man blir litt eldre at det holder med litt mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Altså, folk må få lov til å bruke akkurat så mye sminke de vil for min del...

Hvis en proff makeup- stylist hadde sminket meg hver morgen er jeg sikker på at jeg hadde vært penere med sminke enn uten, men når det ikke er tilfellet prøver jeg heller å begrense mengden sminke litt.. :roll:

Men hyggelig at noen var enige. Det er rart at noen temaer nesten er tabu? Tydeligvis var foundation et av dem, latterlig egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hvorfor akkurat på våren? Jeje. Bruker ikke dekkrem, for jeg får ikke kviser. Kanskje fordi jeg ikke bruker noe som helst produkt i trynet mitt og drikker masse vann, men om jeg skulle få en, så lar jeg den være, for de går fortere vekk da, pluss at jeg gnurer på med aloe vera plante vi har i stua :o

Ta mitt eksempel beibis ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker ikke dekkrem, for jeg får ikke kviser. Kanskje fordi jeg ikke bruker noe som helst produkt i trynet mitt og drikker masse vann, men om jeg skulle få en, så lar jeg den være, for de går fortere vekk da, pluss at jeg gnurer på med aloe vera plante vi har i stua :o

Ta mitt eksempel beibis ;D

Jeg har heller aldri hatt særlig kviser, tror det må være flere år siden jeg hadde en kvise sist. Jeg bruker ikke annet i ansiktet enn fuktighetskrem og drikker litervis med vann hver dag. Jeg tror også at lassevis med produkter i ansiktet bare gjør vondt verre, la huden puste. Joda, det vil sikkert finnes folk her som tilhører unntakene, men i det store og det hele tror jeg det enkle er det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. HAr aldri brukt dekk-krem i hele mitt liv, og kommer vel aldri til å gjøre det heller. Men det var godt med et velmenende råd på vei inn i våren.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Jeg bruker dekk-krem fordi jeg har så utrolig mye arr. Har hatt veldig mye eksem o.l. i ansiktet, og jeg trives ikke med alle arrene. Dog blander jeg ut dekk-kremen med vanlig hudkrem, slik at det blir mye tynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For de som har en pen hud, er det jo ikke noe problem. Men for oss med litt kvisearr og noen småkviser, ser det faktisk bedre ut med litt foundation. Men det er ikke alle som kan å bruke det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

uuuh, ok, nå får jeg komplekser for å gå med slikt til sommeren 8) men seriøst, jeg skulle gjerne gått uten foundation jeg, og det hender jeg gjør det i perioder, men sååå... kommer det kviser i sammenheng med mensen, jeg får panikk og tetter igjen, selv om jeg VET det ikke er bra for huden, og så har jeg det gående..

men på sommeren prøver jeg å holde meg unna, for det finnes ikke noe styggere enn rennende krem som klumper seg i trynet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt av på hva slags foundation du bruker da. Jeg går til hudpleier, og hun sier at det faktisk kan være bra for huden. Sminken beskytter jo også, mot f.eks forurensing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker foundation for å dekke mine ekstremt røde kinn litt. Ser ut som om jeg går å rødmer hele dagen, og det er ikke gøy. Bruker en veldig lett en da, så jeg skinner fint igjenom :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...