Gå til innhold

BARNEHAGEN HAR BEGYNT MED iPAD?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er ille, kommer ikke barna til å komme inn i teknologien og bli bitt før eller siden uansett. Verden kommer til å gå til helvete hvis dette blir det eneste folk kan! Her hjemme har jeg aldri kjøpt en eneste iPad, mest pga dårlig økonomi og ungen leker fint. Er redd denne iPaden kommer til å gjøre at han begynner å mase, jeg gir etter og han ender opp med nakkeskade og firkantede øyne. Ikke er jeg gammel heller, bare 23 år, men vi var vell den siste generasjonen som lekte utendørs... Ser ingen barn i gaten lenger, har mine mistanker om hvor de kan befinne seg.

Anonymkode: e3b32...61e

Du kommer til å gi etter? Hvem er det som bestemmer hjemme hos deg egentlig??

Har tre barn og vi har aldri eid en iPad noensinne. Vi har ikke hatt behov for det og dermed ikke kjøpt. Selvfølgelig har barna ønsket seg det, men man kan ikke få alt man ønsker seg. De har aldri savnet det heller, vil bare ha fordi «alle andre har» som med alt mulig annet. 

Her er det mange barn ute. Fotballbanen er fullt i barn som til og med har iPader, PlayStation, mobil og PC. På lekeplassene er det fullt liv hele ettermiddagen. Så vet ikke hva som er galt der du bor.

Anonymkode: 62f64...fb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett ikke bra for nakken til barna at de sitter med hodet bøyd ned i en skjerm. Selvfølgelig må vi hjemme passe på at det ikke blir for mye skjermbruk, men ila de siste årene har det blitt mange færre barn å se ute i området her jeg bor, det er fakta. Barnehagen legger opp til at digitale verktøy er kult og at dette er noe viktig. Det er en skummel utvikling når til og med kg folket forsvarer bruk av iPad til små barn.

Anonymkode: e3b32...61e

Lol. Da kan det ikke være bra for nakken å bygge lego på gulvet heller ;)

Her er det mange barn ute. Og at de mi.ste er ute, er i så fall foreldrenes feil, som selv sitter passive inne og ikke tar med ungene ut ;)

Digitale verktøy ER viktig. Det er ingen skummel utvikling. 

Den skumle utviklingen er i så fall at dagens foreldre er så tafatte at de skylder på barnehage/skole for at de selv ikke oppdrar barna sine. Men det er jo intet nytt. Barna er jo met borte enn hjemme i dag, og er de hjemme, sitter de pal i sofaen sammen med sine overvektige foreldre. 

Anonymkode: 16611...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, skulle tro ipad var satans verktøy i følge enkelte 😅

Anonymkode: 2af15...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hele gjengen satt samlet rundt iPaden ved hentetid tenker jeg det kan handle om underbemanning. Veldig trist men slik er hverdagen i barnehagene. 

Hvor mange barn var det og hvor mange ansatte? 

Jeg tipper en ansatt og nesten en full barnegruppe. Den ansatte gjorde nok det eneste som funket for å ha kontroll og ro i barnegruppen desverre. 

Anonymkode: 8b418...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rammeplan er grunnen

Håper de ser til bla USA og tar det vekk igjen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettvett og bruk av ulike digitale verktøy er en bra og viktig del i barnehagen også, med tanke på vårt digitale samfunn. Og det går nok ikke på bekostning av utelek. I barnehagehverdagen er det plass til mye forskjellig, og jeg nekter å tro at noen barnehage lar barna sitte på iPaden hele dagen. 

Anonymkode: 8a022...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig i at man ikke skal oppdra en haug med skjerm-avhengige unger. Men poenget med å ha iPad/PC i barnehage og skole er fordi teknologi er en så stor del av livet våres nå, og når barnet ditt er voksen, vil teknologien ha kommet enda lenger. Det er viktig at de blir vant med teknologi, forstår det, respekterer det, og vet hvordan man bruker det. 

Nå er ikke meningen at barna skal sitte med iPad hele dagen i barnehagen. Men at de skal gjøre det for eksempel en halvtime hver dag. 

Anonymkode: ca7b4...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fascinerende hvordan folk tror det er enten/eller når det kommer til nettbrett og tv. 

Det er liksom ingen mellomting for dem. Enten sitter man og glor på en skjerm omtrent 24/7, og får nakkeproblemer, øyeproblemer, diabetes og liggesår, ELLER så er man ute og leker... 

Altså, er dere slik selv, da...? Er dere ALDRI på mobilen og surfer litt, for så å gå ut i skogen? 

Det går faktisk helt fint an å se på fantorangen i fem minutter, og så løpe ut og leke og få skrubbsår et par-tre timer... Og nei, man får ikke nakkeproblemer av å se på en ipad i fem minutter. 

Det er ikke måte på hysteri.. skjermbruk, sukker, hva blir det neste? 

Anonymkode: 842b5...429

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange hysteriske foreldre...

Anonymkode: e6d1c...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...