Gå til innhold

Tilsynsfører besøker pga bv .. er de pliktig å være ærlig ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en tilsynsfører som besøker meg en gang uken uanmeldt. Idag kom hun og ga meg mye ros osv og jeg ble faktisk litt nervøs for hvor hyggelig hun var .  Hun er utrolig hyggelig og jeg liker besøkene men så klart nervøs hver pga uanmeldt. Det er pga jeg fikk en bekymringsmelding for alkohol men jeg drikker ikke .. så jeg sa meg frivillig til besøk osv. For å bevise. Men saken er at jeg blir sååå nervøs hver gang 🙈.. idag sa hun at hun oppfattet meg som veldig opplagt og mye positivt ved siste besøk. Så hun gikk etter 10 minuttere. Er det kun positivt? 

Anonymkode: 57e96...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har de rett til å komme uanmeldt? Og hvis du ikke drikker så er det vel nok med 2-3 besøk?

Anonymkode: fdeed...2e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Har de rett til å komme uanmeldt? Og hvis du ikke drikker så er det vel nok med 2-3 besøk?

Anonymkode: fdeed...2e0

Ja vi ble enig om uanmeldt. Nå har hun vært her 2-3 ganger. Jeg ble enig om 8 ganger med bv 

Anonymkode: 57e96...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig mener jeg det er en uting at man gpr med på sånt frivillig. Man sier seg på en måte skyldig og risikerer at de koker ny suppe på ny spiker...

Men for å svare: Ja, det er nok bare positivt, Ts. Hun kjenner deg litt og vet at det er orden hos deg antagelig :) 

Anonymkode: 0b2b9...681

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at hun begynner å se at alt er i orden hos deg. Senk skuldrene og slapp av :) dette går nok veldig bra.

Anonymkode: 16937...10d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Guidet Kvinne said:

Jeg tror hun er ærlig, Ts. :) 

Takk bare så utrolig hyggelig hun ble ❤️

Anonymkode: 57e96...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig mener jeg det er en uting at man gpr med på sånt frivillig. Man sier seg på en måte skyldig og risikerer at de koker ny suppe på ny spiker...

Men for å svare: Ja, det er nok bare positivt, Ts. Hun kjenner deg litt og vet at det er orden hos deg antagelig :) 

Anonymkode: 0b2b9...681

Ved å gå med på uanmeldte besøk, viser man tvert imot at man jevnt over har såpass ordnede former hjemme at man når som helst kan slippe dem inn. 

Anonymkode: b5170...12f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig mener jeg det er en uting at man gpr med på sånt frivillig. Man sier seg på en måte skyldig og risikerer at de koker ny suppe på ny spiker...

Men for å svare: Ja, det er nok bare positivt, Ts. Hun kjenner deg litt og vet at det er orden hos deg antagelig :) 

Anonymkode: 0b2b9...681

Jeg vil påstå det motsatte. Man sier seg skyldig hvis en ikke går med på det. Det er ikke "frivillig" i praksis, og det er helt vanlig at de gjør det. Så får en leve med denne stressfaktoren til de mener de har sett nok.

Anonymkode: a97e0...408

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil påstå det motsatte. Man sier seg skyldig hvis en ikke går med på det. Det er ikke "frivillig" i praksis, og det er helt vanlig at de gjør det. Så får en leve med denne stressfaktoren til de mener de har sett nok.

Anonymkode: a97e0...408

Jeg sa meg frivillig for jeg har ikke noe å skjule ...

Anonymkode: 57e96...dab

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa meg frivillig for jeg har ikke noe å skjule ...

Anonymkode: 57e96...dab

Nettopp. Har man ikke noe å skjule, er det som regel uproblematisk at bv stikker innom uanmeldt nå og da.

Anonymkode: b5170...12f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Personlig mener jeg det er en uting at man gpr med på sånt frivillig. Man sier seg på en måte skyldig og risikerer at de koker ny suppe på ny spiker...

Men for å svare: Ja, det er nok bare positivt, Ts. Hun kjenner deg litt og vet at det er orden hos deg antagelig :) 

Anonymkode: 0b2b9...681

Nei, det er ikke en uting å gå med på sånt frivillig. Har man ikke problem med alkohol, så har man ingenting å skjule. Har man et alkoholproblem så kan man få hjelp. 

Og man sier seg overhodet ikke skyldig om

man går med på sånt frivillig. Hadde en person derimot nektet å gå med på uanmeldte hjemmebesøk ville jeg stusset over hva vedkommende hadde å skjule. 

Anonymkode: a4947...236

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok ærlig. Og det at hun går etter 10 min er positivt.

Men at de skal komme uanmeldt hele 8 ganger er jo ekstremt, og kun for en bekymringsmelding. Det synes jeg høres voldsomt ut.

Anonymkode: 553ac...69c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke skjønne at hun skulle ha noen grunn til å lyve om det.

Det at hun går etter kun 10 minutter høres jo også positivt ut, hvis det var noe hun stusset på hadde hun vel blitt værende litt lenger for å observere.

Anonymkode: b29ae...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er nok ærlig. Og det at hun går etter 10 min er positivt.

Men at de skal komme uanmeldt hele 8 ganger er jo ekstremt, og kun for en bekymringsmelding. Det synes jeg høres voldsomt ut.

Anonymkode: 553ac...69c

I og med at bekymringen gjelder alkoholmisbruk, er det ikke ulogisk med såpass mange uanmeldte hjemmebesøk. Det vil være utfordrende for en alkoholiker å holde seg konstant edru over såpass lang tid. 

Anonymkode: b5170...12f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I og med at bekymringen gjelder alkoholmisbruk, er det ikke ulogisk med såpass mange uanmeldte hjemmebesøk. Det vil være utfordrende for en alkoholiker å holde seg konstant edru over såpass lang tid. 

Anonymkode: b5170...12f

Alkoholmisbruk kan sjekkes med en blodprøve og da kan man finne ut hvor mye alkohol personen har drukket mange uker tilbake. 

Vi har fått bekymringsmelding på rus og da tok bv en vanlig utredning med innhenting av div opplysning. Snakket med oss og var hjemme hos oss en gang, planlagt. Det var aldri snakk om uanmeldte besøk, det sa de var for mer alvorligere saker når de faktisk hadde en klar mistanke. 

Anonymkode: 553ac...69c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Alkoholmisbruk kan sjekkes med en blodprøve og da kan man finne ut hvor mye alkohol personen har drukket mange uker tilbake. 

Vi har fått bekymringsmelding på rus og da tok bv en vanlig utredning med innhenting av div opplysning. Snakket med oss og var hjemme hos oss en gang, planlagt. Det var aldri snakk om uanmeldte besøk, det sa de var for mer alvorligere saker når de faktisk hadde en klar mistanke. 

Anonymkode: 553ac...69c

Ts her. Jeg tilbød meg å teste meg jevnlig med alkohol tester enten urin eller blod men fikk beskjed det ikke var nødvendig. Og at det ikke kan spores tilbake mer enn 1-3 dager. Så de sa jeg kunne frivillig teste meg hos legen og det har jeg sagt jeg ønsker. Det er ikke kun alkohol men jeg sliter med angst men går til psykologisk behandling 

Anonymkode: 57e96...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Alkoholmisbruk kan sjekkes med en blodprøve og da kan man finne ut hvor mye alkohol personen har drukket mange uker tilbake. 

Vi har fått bekymringsmelding på rus og da tok bv en vanlig utredning med innhenting av div opplysning. Snakket med oss og var hjemme hos oss en gang, planlagt. Det var aldri snakk om uanmeldte besøk, det sa de var for mer alvorligere saker når de faktisk hadde en klar mistanke. 

Anonymkode: 553ac...69c

Fikk derimot beskjed at alkoholprøve her var kun ved mer alvorligere tilfeller og ikke noe de ville pålegge meg. Rart dette

Anonymkode: 57e96...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Nå aner ikke jeg hvorfor dette er en BV sak i utgangspunktet.

Men falske beskyldninger - spesielt av denne karakteren - er virkelig en uting. Det er selvfølgelig helt klart positivt at du samarbeider med dem TS. Men det er trist at noen skal få lage så mye kvalme i livet ditt pga en falsk beskyldning. Har du tenkt noe over hvordan du skal forhindre at du blir utsatt for lignende igjen?

For dette er ulempen slik systemet er i dag. BV blir nødt å bruke masse resurser i saker der det ikke er et problem, mens barn av foreldre med rusproblemer og mishandling går under radaren fordi det ikke finnes ressurser til å følge opp. 

I utgangspunktet synes jeg det er svært OK at det er 8 ganger med uanmeldte besøk som er satt opp, men jeg håper jo at tilsynsfører etterhvert kan rapportere tilbake at det ikke er noe poeng å bruke flere resurser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Blondie65 said:

Nå aner ikke jeg hvorfor dette er en BV sak i utgangspunktet.

Men falske beskyldninger - spesielt av denne karakteren - er virkelig en uting. Det er selvfølgelig helt klart positivt at du samarbeider med dem TS. Men det er trist at noen skal få lage så mye kvalme i livet ditt pga en falsk beskyldning. Har du tenkt noe over hvordan du skal forhindre at du blir utsatt for lignende igjen?

For dette er ulempen slik systemet er i dag. BV blir nødt å bruke masse resurser i saker der det ikke er et problem, mens barn av foreldre med rusproblemer og mishandling går under radaren fordi det ikke finnes ressurser til å følge opp. 

I utgangspunktet synes jeg det er svært OK at det er 8 ganger med uanmeldte besøk som er satt opp, men jeg håper jo at tilsynsfører etterhvert kan rapportere tilbake at det ikke er noe poeng å bruke flere resurser.

Jeg synes det er flott de tar dette på alvor. Det er helt umulig å vite hvem som faktisk har et problem i hjemmet! Og det gjør meg tryggere på at andre blir oppdaget hvis de skulle ha problemer osv. Synd det koster litt for de men 8 ganger er ikke problematisk for meg. Lar de gjøre jobben sin . De er der for å verne barn ikke foreldre :)

 

hilsen Ts 

Anonymkode: 57e96...dab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...