Gå til innhold

Timelønnen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En ting er lønn, det viktigste er at du blir ivaretatt som ansatt.

Anonymkode: 90010...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Thyra skrev:

Oj. Hvor mye har du utbetalt i måneden da? Går det an å leve av det? 

For en merkelig ting å si? Om hun jobber fullt er det ca 15000,- utbetalt, et nivå som ikke er uvanlig å leve på.

Anonymkode: f6682...1a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

210,- maler med svennebrev. 

Anonymkode: 7f45b...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en merkelig ting å si? Om hun jobber fullt er det ca 15000,- utbetalt, et nivå som ikke er uvanlig å leve på.

Anonymkode: f6682...1a4

Det er ikke lett å klare seg på 15000 i måneden alene. Vet at mange må leve på såpass lite, men lett er det ikke. Umulig å komme seg inn på boligmarkedet med så lite uten at du har en skikkelig bra egenkapital. Og om du må betale 10-12000i måneden i husleie for et lite krypinn, er det ikke mye igjen. Dette avhenger selvsagt av hvor i landet du bor. 

Men 15000 utbetalt for en heltidsjobb er ikke mye. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

231kr timen + bonus. Bilmekaniker.

Anonymkode: c5a7d...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Thyra skrev:

Det er ikke lett å klare seg på 15000 i måneden alene. Vet at mange må leve på såpass lite, men lett er det ikke. Umulig å komme seg inn på boligmarkedet med så lite uten at du har en skikkelig bra egenkapital. Og om du må betale 10-12000i måneden i husleie for et lite krypinn, er det ikke mye igjen. Dette avhenger selvsagt av hvor i landet du bor. 

Men 15000 utbetalt for en heltidsjobb er ikke mye. 

hva anbefaler du?

Anonymkode: 90010...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ti10
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

162,- frisør

Anonymkode: db8be...e0c

 

23 timer siden, Clefable skrev:

169, butikk. 

Dette er ikke negativt ment, men jeg er overrasket over at det fremdeles finnes så lave timelønnssatser. Hva slags butikk er det du jobber i ? Er du ny og har lav ansiennitet? 

Og jeg trodde frisørlønningene var høyere enn 162,-? 

Timelønnssatsene deres må da ligge godt under tariff?

Den norske gjennomsnittslønnen er 45610,-, og det er mulig jeg har vært naiv, men nå ble jeg overrasket.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva anbefaler du?

Anonymkode: 90010...332

Nei, si det. Jeg mener bare at det er dårlig at arbeidsgivere betaler sine ansatte så lite for en fulltidsjobb. Mange som lever alene vil slite med å i det gele tatt få det til å gå rundt. Om de ikke har nedbetalt bolig, feit bankkonto eller annen inntekt ved siden av, lever de i praksis under fattigdomsgrensen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

175 kr. etter mange års ansennitet. lavt lønnet, krevende jobb.

Anonymkode: fd547...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ti10 skrev:

 

Dette er ikke negativt ment, men jeg er overrasket over at det fremdeles finnes så lave timelønnssatser. Hva slags butikk er det du jobber i ? Er du ny og har lav ansiennitet? 

Og jeg trodde frisørlønningene var høyere enn 162,-? 

Timelønnssatsene deres må da ligge godt under tariff?

Den norske gjennomsnittslønnen er 45610,-, og det er mulig jeg har vært naiv, men nå ble jeg overrasket.

 

Hvordan får folk det til å gå rundt? Dette er jo ikke mye, verken å komme seg inn på boligmarkedet med eller betale husleie med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ti10 skrev:

 

Dette er ikke negativt ment, men jeg er overrasket over at det fremdeles finnes så lave timelønnssatser. Hva slags butikk er det du jobber i ? Er du ny og har lav ansiennitet? 

Og jeg trodde frisørlønningene var høyere enn 162,-? 

Timelønnssatsene deres må da ligge godt under tariff?

Den norske gjennomsnittslønnen er 45610,-, og det er mulig jeg har vært naiv, men nå ble jeg overrasket.

 

Frisør tariff starter på 152,-

Jeg tror nok du har vært naiv ja. 

Anonymkode: f6682...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ti10 skrev:

 

Dette er ikke negativt ment, men jeg er overrasket over at det fremdeles finnes så lave timelønnssatser. Hva slags butikk er det du jobber i ? Er du ny og har lav ansiennitet? 

 Og jeg trodde frisørlønningene var høyere enn 162,-? 

 Timelønnssatsene deres må da ligge godt under tariff?

Den norske gjennomsnittslønnen er 45610,-, og det er mulig jeg har vært naiv, men nå ble jeg overrasket.

  

Jeg jobbet i matbutikk som student, hadde 165 kr/t mitt siste år der, da med 3 års ansiennitet, 21 år.  Ganske normalt egentlig.. Min samboer er avdelingsleder i en matbutikk, og har ca. 169 kr/timen.

Anonymkode: 4e103...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thyra skrev:

Hvordan får folk det til å gå rundt? Dette er jo ikke mye, verken å komme seg inn på boligmarkedet med eller betale husleie med. 

Selvfølgelig går det an. Min samboer som jobber 100% med 169kr/t klarer å spare 10.000 kroner i måneden med den lønna. 

Det handler om prioriteringer.

Anonymkode: 4e103...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, ti10 skrev:

 

Dette er ikke negativt ment, men jeg er overrasket over at det fremdeles finnes så lave timelønnssatser. Hva slags butikk er det du jobber i ? Er du ny og har lav ansiennitet? 

Og jeg trodde frisørlønningene var høyere enn 162,-? 

Timelønnssatsene deres må da ligge godt under tariff?

Den norske gjennomsnittslønnen er 45610,-, og det er mulig jeg har vært naiv, men nå ble jeg overrasket.

 

Jeg har jobbet fem år i butikk til sammen, og ett år i denne. Så har jo fortsatt ikke så mye ansiennitet akkurat i denne butikken da. Det er en helt vanlig klesbutikk. På den forrige butikken tjente jeg 192 kr i timen etter fire år, så det føles ganske lite med 169 for meg også. Men flere som er yngre enn meg og uten like lang erfaring ligger på 155-162 kr i timen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig går det an. Min samboer som jobber 100% med 169kr/t klarer å spare 10.000 kroner i måneden med den lønna. 

Det handler om prioriteringer.

Anonymkode: 4e103...3f0

Det handler ikke bare om prioriteringer, nei. Med den lønna vil han ha ca 17000-18000 utbetalt. Når han da sparer 10000 av dem, vil det resterende mange steder i landet ikke være nok til tak over hodet. Så må man ha strøm, litt mat, noe transportkostnader har de fleste, forsikring bør man ha, vanskelig å klare seg helt uten mobil og internett i dag. Tannlege og lege innimellom, en gang i blant nye klær eller sko, nytt kjøleskap o.l. Det sier seg selv at det regnestykket ikke går opp om man bor alene. For ikke å snakke om hvis man i tillegg er avhengig av medisiner, briller, linser, har studielån osv. 

Om man har noen å dele utgifter med, bor gratis hjemme, har nedbetalt bolig eller av en eller annen grunn har veldig billig leie, blir det selvsagt et annet regnestykke. 

Poenget er at dette ikke bare handler om hvor flink og nøysom man er. Men også hvilke utgifter man har. 

Endret av Thyra
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/30/2019 at 11:41 PM, AnonymBruker said:

269, veldig dårlig if bransjestandard (It-konsulent privat, med master i informasjonsteknologi). Men det følger mange friheter til f.eks. hjemmekontor når jeg vil og flexitid når jeg vil uten kjernetid, så det veier opp og gjør at jeg ikke ønsker å søke ny jobb selv om jeg har fått tilbud om over 100.000 mer i årslønn i andre bedrifter (med mindre frihet). 

Anonymkode: 2e586...747

Har gjort samme prioritering som deg. Har Ca 420 i timen og har fått tilbud om mer hos konkurrent, men den friheten er langt mer verdifull når man uansett har nok til å klare seg. Er mellomleder innen IT.

Anonymkode: 07d66...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

190 i kommunen, 180 på sykehus. Ufaglært innenfor helsesektoren

Anonymkode: ee534...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

190 i kommunen, 180 på sykehus. Ufaglært innenfor helsesektoren

Anonymkode: ee534...ef7

Hva er ansiennitet din i kommunen da ?

Anonymkode: 210bb...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lettere sjokkert

Anonymkode: 90010...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...