Gå til innhold

Lære hund å gå i pent i båndet mannen er furten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så vi gikk en tur med hundene våre. Dette er unghunder. Turen startet fint å jeg gikk fremst. Den andre hunden å mannen gikk bakerst. Grunnen til det er fordi hun drar så fælt i båndet. Mannen mener han burde gå fremst så hun ikke drar i båndet. Jeg mener det er best å utsette henne mest for dragingen å at jeg går fremst me andre hunden så han kan terpe å bruke tid på å lære henne å ikke dra. Hele veien hører jeg han skrike til henne å rope flere kommandoer på en gang. Slutt, Nei, kom her, sitt, ligg. Han gir henne ikke tid inni mellom hver kommando han sier alle på en gang. Så når vi ankommer bil, sier jeg ifra at jeg synes han kan prøve å holde seg til en kommando å gi henne tid til å lytte. Å ikke gi 3 beskjeder på en gang. Da klikker det for han å han skriker sier han ikke gidder mer hund. Så gikk han i bilen. Hva skal jeg gjøre for at han forstår? Jeg tenker kanskje at vi går separerte turer litt framover, der han kan øve med hunden. Men jeg er enda redd han gjør hunden mer forvirret en hun allerede er.

Anonymkode: 8f56d...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud stakkars hund.... hvorfor har dere hund egentlig? 

Anonymkode: fc46c...be9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg du må sende mannen på dressurkurs asap. Selvfølgelig uten hund i første omgang. 

Nei, seriøst. Hvis han skal oppføre seg slik så kan dere ikke ha hund(er) i det hele tatt og hvis han ikke forstår det så må dere omplassere hundene. Hunder som blir behandlet på denne måten blir redde, usikre og i verste fall farlige. Dette må du sette deg rolig ned å forklare ham. Evt. kan du få noen han respekterer og som har god kompetanse på hund til å forklare ham det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere begge hadde hatt godt av å gå på kurs sammen. Det vil være nesten umulig for en unghund å klare å gå pent i bånd når du og deres andre hund går foran. Det er å sette hunden opp til å feile.

Gå pent i bånd er ikke en øvelse hunden lærer over natten, det er en gradvis prosess hvor man over tid får roet ned hundens stressnivå ute samt gir den forventninger til å se på eier ute. Godbitsøk, kontakttrening og belønne når hunden etterhvert ser på eier av seg selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så vi gikk en tur med hundene våre. Dette er unghunder. Turen startet fint å jeg gikk fremst. Den andre hunden å mannen gikk bakerst. Grunnen til det er fordi hun drar så fælt i båndet. Mannen mener han burde gå fremst så hun ikke drar i båndet. Jeg mener det er best å utsette henne mest for dragingen å at jeg går fremst me andre hunden så han kan terpe å bruke tid på å lære henne å ikke dra. Hele veien hører jeg han skrike til henne å rope flere kommandoer på en gang. Slutt, Nei, kom her, sitt, ligg. Han gir henne ikke tid inni mellom hver kommando han sier alle på en gang. Så når vi ankommer bil, sier jeg ifra at jeg synes han kan prøve å holde seg til en kommando å gi henne tid til å lytte. Å ikke gi 3 beskjeder på en gang. Da klikker det for han å han skriker sier han ikke gidder mer hund. Så gikk han i bilen. Hva skal jeg gjøre for at han forstår? Jeg tenker kanskje at vi går separerte turer litt framover, der han kan øve med hunden. Men jeg er enda redd han gjør hunden mer forvirret en hun allerede er.

Anonymkode: 8f56d...6fe

Når hunden drar og dere går den veien så forteller dere hunden at det funker. Hunden burde være foran ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurs. Hvorfor kan ikke du ta hunden som drar, du virker å ha litt mere tålmodighet enn typen? 

Anonymkode: 2ff46...062

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...