Gå til innhold

Tips til fine sanger som passer til bilde -og filmfremvisning i konfirmasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder på å lage en slik fremvisning til sønnen vår sin konfirmasjon nå, og skulle gjerne hatt noen tips om fine sanger som kan passe å legge til.

Anonymkode: d6f3d...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hall of fame - The Script

(Wild world - Cat Stevens - må skrives litt om til en gutt)

Father and son - Cat Stevens

When I was a boy I had a dream - Electric Light Orchestra

Det var de jeg tenkte på nå 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Hall of fame - The Script

(Wild world - Cat Stevens - må skrives litt om til en gutt)

Father and son - Cat Stevens

When I was a boy I had a dream - Electric Light Orchestra

Det var de jeg tenkte på nå 

 

Takk for tips:-)

Anonymkode: d6f3d...cfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Duff skrev:

Musikk som han liker og sanger han likte som barn. 

Han er en typisk tenåring som for det meste digger rap-type musikk, og det passer heller dårlig når jeg hører på teksten på disse sangene;-) Som liten var det jo mye Kaptein Sabeltann og sånn, men føler det passer dårlig å ha på en slik fremvisning.

Anonymkode: d6f3d...cfb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare bildefremvisning, eller er det filmer og tekst også? 

Vi hadde bildefremvisning under middag og dessert - da valgte vi filmmusikk (uten sang) fra bl.a Forrest Gump og Cider House rules. 

Under film/bilde/tale/tekst fremvisning hadde vi flere forskjellige sanger - noen uten tekst, andre med. Bare pass på at sangen med tekst passer til fremvisningen. Er det komisk, velg en sang som er lett og morsom. Er det rørende - velg en sang som er deretter. Musikken er halve fremvisningen ☺️ 

Fikk masse fine tilbakemeldinger på vår vri av tale. Jeg holder ikke taler (jeg sipper mer enn jeg snakker), så da ble det en annen vri, med masse filmer og bilder. Samt tekst. Publikum lo og gråt - mission completed! Brukte laaaang tid (mange uker) på å sette sammen med passende tekst og musikk. Gikk gjennom 14 år med bilder og filmer. Gjett om det ble sipping underveis i den prosessen :fnise: 

Gratulerer med konfirmant ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Vera skrev:

Er det bare bildefremvisning, eller er det filmer og tekst også? 

Vi hadde bildefremvisning under middag og dessert - da valgte vi filmmusikk (uten sang) fra bl.a Forrest Gump og Cider House rules. 

Under film/bilde/tale/tekst fremvisning hadde vi flere forskjellige sanger - noen uten tekst, andre med. Bare pass på at sangen med tekst passer til fremvisningen. Er det komisk, velg en sang som er lett og morsom. Er det rørende - velg en sang som er deretter. Musikken er halve fremvisningen ☺️ 

Fikk masse fine tilbakemeldinger på vår vri av tale. Jeg holder ikke taler (jeg sipper mer enn jeg snakker), så da ble det en annen vri, med masse filmer og bilder. Samt tekst. Publikum lo og gråt - mission completed! Brukte laaaang tid (mange uker) på å sette sammen med passende tekst og musikk. Gikk gjennom 14 år med bilder og filmer. Gjett om det ble sipping underveis i den prosessen :fnise: 

Gratulerer med konfirmant ❤️

Det er bilder og filmsnutter med tekst :-) Det blir som en slags "tale" da den skal vises mens vi sitter til bords.

Ja, har brukt en god del tid på å plukke ut og sette sammen bildene og filmene, så nå håper jeg at vi klarer å sy det sammen med passende musikk.

Takk for gratulasjoner, vi gleder oss:-)

Anonymkode: d6f3d...cfb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han liker rap/hip hop: 

Livet ække gratis - Herreløse, Svartepetter 

♥️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åge Aleksandersen - lys og varme
John Lennon - Imagine
Rascal Flatts - Life is a Highway
Rascal Flatts - My Wish
Phil Collins - On my way 
Ola Bremnes - Har du fyr
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp sangene. Det er så flaut både for konfirmanten og de andre gjestene.

Anonymkode: 9dfa4...c62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøy om du lagde en rap til han, bare sett på litt musikk i bakgrunnen som du finner masse av på YouTube hvis du søker på "rap beat". Da blir han passe flau og får et minne for livet.

Anonymkode: c4da7...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.4.2019 den 17.29, AnonymBruker skrev:

Hadde vært gøy om du lagde en rap til han, bare sett på litt musikk i bakgrunnen som du finner masse av på YouTube hvis du søker på "rap beat". Da blir han passe flau og får et minne for livet.

Anonymkode: c4da7...626

Hvorfor skal man absolutt gjøre konfirmanten flau? Det er ikke gøy hverken for gutt eller jente. Det er ungdommene sin store dag og da bør de behandles med respekt.

Anonymkode: 9dfa4...c62

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.4.2019 den 14.59, AnonymBruker skrev:

Dropp sangene. Det er så flaut både for konfirmanten og de andre gjestene.

Anonymkode: 9dfa4...c62

Jeg mistenker at du misforstår. Det er ikke allsang, men musikk som skal spilles sammen med en bilde-/filmframvisning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde slideshow med bilder og spilte "The Script - Hall of fame"  i min sønns konfirmasjon for noen år siden. 
Han er av typen som ikke er så glad i oppmerksomhet, og dermed ikke ønsket masse taler etc. Men dette syns han var fint. Og det gjorde gjestene også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker en miks av sanger som han har likt gjennom livet, med da vuggesangen du sang til han når han var nyfødt, til kaptein sabeltann til bilder i 4 års alderen, rap til de siste bildene. Det finnes mye tøff musikk som selv bestemor kan tåle å høre. Googler du song to my son kommer det mange fine forslag også. 

Anonymkode: 6c6ee...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...