Gå til innhold

Er det ikke «bra nok» å kun invitere til kaffe og kaker ved bursdager?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har aldri forstått det med bursdager. Du har liksom bursdag, men det er du som må bruke penger og tid på mat og kake, og verte opp alle sammen. Og nei, jeg har ikke lyst på flere blomster takk, de dør uansett akkurat som pengene mine.

Anonymkode: dd36b...def

Det er vel det mest praktiske. Tenk om det skulle være vippsefest og kontooverføringer til den som kjøpte inn og lagde mat til bursdagsbarnet hver eneste gang. Det hadde blitt rotete og slitsomt. Når alle steller i stand selv, så får man bestemme prisen og man slipper at noen snur seg unna betalinger til den som kjøpte inn mat, eller uenighet om hva det ska koste osv

Anonymkode: b6bed...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt innafor, så lenge det ikke er klokka 2 på dagen. :) 

Anonymkode: 0346c...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Helt greit med bare kaffe og kaker. Du må ikke servere mat om du ikke vil, men lurt å spesifisere det på forhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør som du selv vil. Du trenger ikke feire om du ikke har lyst. Og vil du ha bare kaffe og kaker, så er det innafor også 

Anonymkode: 26319...c14

Det som hun/han sa. 

Jeg har slitt med samme greiene selv, og prøvd ulike tilnærmelser.

Det handler om å være modig nok å gjøre hva man selv ønsker og ikke oppfylle andres forventninger. Du kan også tenke alternativt: Fortell at du skal ut å spise lønsj, eller middag på bursdagen din - de som har lyst kan være med (de betaler selvfølgelig selv). Da blir det null baking, rydding, vasking osv. 

Tenk at det skal være din dag, ikke alle andres :) 

Anonymkode: aff61...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært hyggelig, men tenker at om jeg inviterer til det så må jeg betale😅 Det blir dessverre for dyrt for meg. TS

Anonymkode: 3125e...f21

Jeg har gjort det flere ganger. Ingen som sier noe på det. Det er absolutt innafor! 

Anonymkode: aff61...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...