Gå til innhold

Gravid med nummer to


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan syntes du graviditet var i ditt andre svangerskap? 

Anonymkode: 3a530...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verre 😅 var mer kvalm, magen ble mye større og alt var generelt tyngre. Også har man ikke den luksusen av å bare kunne slenge seg nedpå som man hadde uten et barn fra før. Fødselen var også verre enn første. Men barseltiden, den var 10 ganger enklere. Følte meg akkurat som før, null hormoner og null usikkerhet. Fortsatte hverdagen som vanlig. Første barseltid var der såvidt jeg kom meg til butikken etter 2 uker. 

Anonymkode: 487e2...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Objektivt sett vet jeg at ting er ganske likt som første gang, men det er mye tyngre når man ikke kan ligge på sofaen hele ettermiddagen og helgen. Krysser fingrene for at 2. trimester blir «enkelt» sånn som sist 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var enda værre siden jeg alt hadde en liten en å ta meg av, og ikke kunne hvile eller sove når jeg ville. I tillegg følte jeg meg utilstrekkelig som mamma siden jeg ikke kunne følge eldste opp på samme måte som før. Gikk glipp av aking og all mulig moro en hel vinter, og det var litt vemodig siden eldste var i en alder hvor hun lærte mange nye ting, som jeg da ikke fikk være med å oppleve siden jeg ikke klarte å holde hennes tempo. 

Anonymkode: 46102...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Tyngre, siden jeg ikke kan hvile som jeg vil. 

Samtidig heldig gøy å følge med på storebrors opplevelse av denne ventetiden, vi har hatt mange morsomme, fine samtaler om babyen i magen. Mest nå mot slutten da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over, det var mer slitsomt med tanke på at jeg ikke kunne hvile når jeg ville. Samtidlig så gjorde tempoet man må holde med førsteman at formen min holdt seg mye bedre. Hadde også litt mindre gravidplager generelt, men var nok alle turene på gulvet, alle småtingene man må fikse for eldste og den daglige småløpingen som gjorde at jeg ikke følte meg lile tung og overgravid mot slutten slik som med første. 

Anonymkode: c15ef...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var helt likt. Stor aldersforskjell på ungene.

Anonymkode: 43d4b...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...