AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #121 Skrevet 6. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ubegripelig hvordan du kom frem til at jeg har ment dette? Er all frivillighet i landet basert på folk på uføretrygd? Anonymkode: 84e13...df8 Nei. Hvorfor er det bare mennesker i lønnet arbeid som skal få lov til å drive med frivillighet? Fordi arbeidsgiver sponser dem? Skal uføre holde seg inni teltet sitt, de har ikke livets rett? Du kan ikke sammenligne disse. Ei heller er det bare å starte opp for seg selv. I såfall bør du ramse opp ting som generer minst 38000 i året og som absolutt ALLE kan drive med. Du driver gjerne for deg selv? Disse menneskene er syke. Foreslår du leser deg opp på hva uføretrygd faktisk er. Anonymkode: 3d7af...ca0 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #122 Skrevet 6. mai 2019 Og nei. Kjøpe og selge tegneserier eller annet fra Finn er ikke å drive for seg selv Anonymkode: 3d7af...ca0 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #123 Skrevet 6. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Hvorfor er det bare mennesker i lønnet arbeid som skal få lov til å drive med frivillighet? Fordi arbeidsgiver sponser dem? Skal uføre holde seg inni teltet sitt, de har ikke livets rett? Du kan ikke sammenligne disse. Ei heller er det bare å starte opp for seg selv. I såfall bør du ramse opp ting som generer minst 38000 i året og som absolutt ALLE kan drive med. Du driver gjerne for deg selv? Disse menneskene er syke. Foreslår du leser deg opp på hva uføretrygd faktisk er. Anonymkode: 3d7af...ca0 Folk i lønnet arbeid bruker fritiden sin på frivillig arbeid, og har følgelig ingenting igjen for det. Folk på uføretrygd få betalt av staten for å bruke tiden på frivillig arbeid, når de kunne brukt denne tiden på å tjene penger selv. Det har ingenting med å gjøre hvor LETT det er å tjene penger som ufør. Om det er vanskelig, skal ikke staten ta støyten for dette. Jeg trenger ikke ramse opp noe som helst, alle med litt kreativitet og omløp i hodet ser at om en ufør kan bruke tid på frivillig arbeid, kan også denne bruke samme tiden på å tjene penger selv. Hva som er den enkeltes interesser og muligheter her kan selvfølgelig ikke jeg svare på. Da måtte jeg ha kjent hver og en av de inngående. Anonymkode: 84e13...df8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #124 Skrevet 6. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og nei. Kjøpe og selge tegneserier eller annet fra Finn er ikke å drive for seg selv Anonymkode: 3d7af...ca0 Dette kan sikkert gå an å tjene noen kroner på, jeg kjenner ikke markedet her. Anonymkode: 84e13...df8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #125 Skrevet 6. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Folk i lønnet arbeid bruker fritiden sin på frivillig arbeid, og har følgelig ingenting igjen for det. Folk på uføretrygd få betalt av staten for å bruke tiden på frivillig arbeid, når de kunne brukt denne tiden på å tjene penger selv. Det har ingenting med å gjøre hvor LETT det er å tjene penger som ufør. Om det er vanskelig, skal ikke staten ta støyten for dette. Jeg trenger ikke ramse opp noe som helst, alle med litt kreativitet og omløp i hodet ser at om en ufør kan bruke tid på frivillig arbeid, kan også denne bruke samme tiden på å tjene penger selv. Hva som er den enkeltes interesser og muligheter her kan selvfølgelig ikke jeg svare på. Da måtte jeg ha kjent hver og en av de inngående. Anonymkode: 84e13...df8 Syke mennesker bruker også fritiden sin på frivillig arbeid. Resten av tiden er de, jøss, SYKE! De får uføretrygd fra det offentlige fordi man skal være sikret når man ikke kan fungere i ordinært arbeid pga SYKDOM, SKADER og/eller LYTER. De får ikke lønn for å utføre frivillig arbeid. De får trygd fordi de ikke er i stand til å ta ordinært arbeid, jobbe og få lønn. Lønnsøkning og videreutdanning. For mange aldri noensinne. Uføretrygden har like lite med frivillig arbeid å gjøre som lønnen Ola mottar. Anonymkode: 3d7af...ca0 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #126 Skrevet 6. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Syke mennesker bruker også fritiden sin på frivillig arbeid. Resten av tiden er de, jøss, SYKE! De får uføretrygd fra det offentlige fordi man skal være sikret når man ikke kan fungere i ordinært arbeid pga SYKDOM, SKADER og/eller LYTER. De får ikke lønn for å utføre frivillig arbeid. De får trygd fordi de ikke er i stand til å ta ordinært arbeid, jobbe og få lønn. Lønnsøkning og videreutdanning. For mange aldri noensinne. Uføretrygden har like lite med frivillig arbeid å gjøre som lønnen Ola mottar. Anonymkode: 3d7af...ca0 Jeg har endret mening. De uføre bør selvfølgelig få bruke all den tiden de vil til hva de måtte ønske. Om de velger å spe på trygden med å få inn noen ekstrakroner, eller om de velger å være sosiale med andre i form av frivillig arbeid. Det skulle da bare mangle, det er ingen som taper på dette, ei heller staten i det lange løp. Anonymkode: 84e13...df8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #127 Skrevet 6. mai 2019 Pensjonister bør få reduksjon i sin pensjon for å utføre frivillig arbeid? Det er jo ikke riktig at staten skal sponse dem når de helt klart kunne stått i ordinært arbeid i tilsvarende år? Ja, pensjon er opparbeidet gjennom et yrkesliv. Trygdens beregning baserer seg på tidligere innsats og sikkerhet for de aller sykeste. Anonymkode: 3d7af...ca0 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #128 Skrevet 6. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Pensjonister bør få reduksjon i sin pensjon for å utføre frivillig arbeid? Det er jo ikke riktig at staten skal sponse dem når de helt klart kunne stått i ordinært arbeid i tilsvarende år? Ja, pensjon er opparbeidet gjennom et yrkesliv. Trygdens beregning baserer seg på tidligere innsats og sikkerhet for de aller sykeste. Anonymkode: 3d7af...ca0 Dette ville vært uhørt. Pensjonister bør få disponere sin tilgjengelige tid akkurat som både de uføre og lønnsmottakere. Anonymkode: 84e13...df8
Gjest Raggy Skrevet 6. mai 2019 #129 Skrevet 6. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det står ingenting om det du påstår der. Anonymkode: 84e13...df8 Har du i det hele tatt forstått hvem i hovedsak denne høringen handler om? En liten egeninnsats må til hvis du skal henge med i diskusjonen
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #130 Skrevet 6. mai 2019 3 minutter siden, Raggy skrev: Har du i det hele tatt forstått hvem i hovedsak denne høringen handler om? En liten egeninnsats må til hvis du skal henge med i diskusjonen Jeg satser på at du kan klippe og lime inn det du påstår. Jeg finner det ikke. Om du ikke kan det, regner jeg med det ikke eksisterer. Anonymkode: 84e13...df8 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #131 Skrevet 6. mai 2019 4 minutter siden, Raggy skrev: Har du i det hele tatt forstått hvem i hovedsak denne høringen handler om? En liten egeninnsats må til hvis du skal henge med i diskusjonen Det er 42 høringssvar. Du kan i det minste opplyse om i hvilket av de det står i. Anonymkode: 84e13...df8
Gjest Raggy Skrevet 6. mai 2019 #132 Skrevet 6. mai 2019 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er 42 høringssvar. Du kan i det minste opplyse om i hvilket av de det står i. Anonymkode: 84e13...df8 Jeg har lagt ut link, se kap 3 Og... det ligger jo ikke info om notatet i høringssvarene.... Endret 6. mai 2019 av Raggy
Gjest Raggy Skrevet 6. mai 2019 #133 Skrevet 6. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg satser på at du kan klippe og lime inn det du påstår. Jeg finner det ikke. Om du ikke kan det, regner jeg med det ikke eksisterer. Anonymkode: 84e13...df8 Du har tungt for det i dag... "Departementet foreslår at det skal presiseres i kapittel 12 at uføregraden kan revurderes dersom det har skjedd en vesentlig endring i de forhold som lå til grunn for innvilgelse av uføretrygden. Dette kan for eksempel være medisinske forhold, eller at den uføre ved sin arbeidsinnsats har vist at inntektsmulighetene er endret. Tilsvarende gjelder også når den uføretrygdede ikke utnytter sine muligheter i et inntektsgivende arbeid" Et lite utdrag, men for å se helheten i forslaget må du nok orke i det minste å lese hele kap 3... hvis ikke så må dette forbli en gåte for deg
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #134 Skrevet 6. mai 2019 3 timer siden, Raggy skrev: Det er snakk om et høringssvar, de vet du hvor du finner. Spørsmål nr to har du fått svar på i denne tråden ved å lese alle innlegg. Siden det ser ut til at du er imot at uføre utfører frivillig arbeid så kan jeg si at det nok vil bli slutt på det om forslaget går igjennom. Forslaget har allerede fått mange uføre til å avstå fra både frivillig og ordinært arbeid. 7 minutter siden, Raggy skrev: Du har tungt for det i dag... "Departementet foreslår at det skal presiseres i kapittel 12 at uføregraden kan revurderes dersom det har skjedd en vesentlig endring i de forhold som lå til grunn for innvilgelse av uføretrygden. Dette kan for eksempel være medisinske forhold, eller at den uføre ved sin arbeidsinnsats har vist at inntektsmulighetene er endret. Tilsvarende gjelder også når den uføretrygdede ikke utnytter sine muligheter i et inntektsgivende arbeid" Et lite utdrag, men for å se helheten i forslaget må du nok orke i det minste å lese hele kap 3... hvis ikke så må dette forbli en gåte for deg Jeg er klar over hva departementet skriver. Jeg spør deg om hvor en finner dette i høringssvarene, som du påstår i innlegget over? Anonymkode: 84e13...df8
Gjest Raggy Skrevet 6. mai 2019 #135 Skrevet 6. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er klar over hva departementet skriver. Jeg spør deg om hvor en finner dette i høringssvarene, som du påstår i innlegget over? Anonymkode: 84e13...df8 Nei nei ikke i høringssvarene, det blir feil, men i høringsforslaget. Innholdet i svarene er jo ikke vesentlige i denne saken. Jeg har klippet og limt inne tekst fra HØRINGSFORSLAGET. Den regner jeg med du klarer å tolke slik den er ment, nemlig at dette gjelder alle uføre
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #136 Skrevet 6. mai 2019 På 5.5.2019 den 12.41, Raggy skrev: Nå er vel det nye forslaget myntet mest på de uføre med eget AS. Men i samme jaffsen skal alle uføre bli vurdert på nytt. Dette vil jo fjerne de som faktisk er i stand til å jobbe, men jeg er redd det vil ramme de svake samtidig. Regjeringen har et mål å det er å få flest mulig over på sosialen, du ser vel det med alt skjer om dagen.. Dette er totalt feil På 5.5.2019 den 12.58, Raggy skrev: Jo, det ligger en tekst om at uføre skal kunne måtte inn til nye medisinske vurderinger uavhengig om de har utvist restarbeidsevne eller ikke, så det rammer alle. Det rammer slik at man som ufør ikke vil våge å forsøke å utnytte sin restarbeidsevne i frykt for å miste fast inntekt. Si feks jeg hadde klart å jobbe 50% et år, men ble for syk året etter. Konsekvensen av min innsats vil da være at jeg permanent mister 50% fast inntekt fordi jeg forsøkte å gjøre en innsats. Dette fører til at mange uføre sitter helt i ro i frykt for å miste den økonomisk tryggheten de har. Så denne høringen har allerede fått en konsekvens i motsatt rettning av hva man ønsker, nemlig flere uføre ut i arbeid. Dette er totalt feil 20 minutter siden, Raggy skrev: Du har tungt for det i dag... "Departementet foreslår at det skal presiseres i kapittel 12 at uføregraden kan revurderes dersom det har skjedd en vesentlig endring i de forhold som lå til grunn for innvilgelse av uføretrygden. Dette kan for eksempel være medisinske forhold, eller at den uføre ved sin arbeidsinnsats har vist at inntektsmulighetene er endret. Tilsvarende gjelder også når den uføretrygdede ikke utnytter sine muligheter i et inntektsgivende arbeid" Et lite utdrag, men for å se helheten i forslaget må du nok orke i det minste å lese hele kap 3... hvis ikke så må dette forbli en gåte for deg Dette er om den trygdede bruker sin restarbeidsevne til frivillig arbeid istedet for inntektsgivende arbeid 2 minutter siden, Raggy skrev: Nei nei ikke i høringssvarene, det blir feil, men i høringsforslaget. Innholdet i svarene er jo ikke vesentlige i denne saken. Jeg har klippet og limt inne tekst fra HØRINGSFORSLAGET. Den regner jeg med du klarer å tolke slik den er ment, nemlig at dette gjelder alle uføre Jeg forstår at du tolker høringsforslaget helt feil. Det har aldri vært snakk om å hanke inn alle 350000 uføre. Det gjelder kun de som utviser restarbeidsevne og spesielt de som bruker den på frivillig arbeid istedenfor lønnet arbeid.. Hvordan du ut i fra dette kan få det til å høres ut som at alle uføre skal inn på "ettersjekk" er for meg en gåte. Ikke rart jeg ikke skjønte deg. For at du skal kunne diskutere dette på et normalt nivå, er det en fordel at du ikke lager dine egne tolkninger av ting i hytt og pine. Du tar dundrende feil angående dette. Anonymkode: 84e13...df8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #137 Skrevet 6. mai 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Pensjonister bør få reduksjon i sin pensjon for å utføre frivillig arbeid? Det er jo ikke riktig at staten skal sponse dem når de helt klart kunne stått i ordinært arbeid i tilsvarende år? Ja, pensjon er opparbeidet gjennom et yrkesliv. Trygdens beregning baserer seg på tidligere innsats og sikkerhet for de aller sykeste. Anonymkode: 3d7af...ca0 Det er å skyte seg selv i foten. Frivillig arbeid gagner Norge. Uføre vil selvsagt ikke drive med veldelig arbeid om de mister penger, de må jo ha panger på mat. Så det eneste det fører til, er at færre driver med veldelig arbeid. Med mindre du kan gi oss en meget god grunn for at vi burde ha mindre frivillig arbeid i Norge, så er argumentet ditt veldig dårlig. Anonymkode: 623cc...694
Gjest Raggy Skrevet 6. mai 2019 #138 Skrevet 6. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er totalt feil Dette er totalt feil Dette er om den trygdede bruker sin restarbeidsevne til frivillig arbeid istedet for inntektsgivende arbeid Jeg forstår at du tolker høringsforslaget helt feil. Det har aldri vært snakk om å hanke inn alle 350000 uføre. Det gjelder kun de som utviser restarbeidsevne og spesielt de som bruker den på frivillig arbeid istedenfor lønnet arbeid.. Hvordan du ut i fra dette kan få det til å høres ut som at alle uføre skal inn på "ettersjekk" er for meg en gåte. Ikke rart jeg ikke skjønte deg. For at du skal kunne diskutere dette på et normalt nivå, er det en fordel at du ikke lager dine egne tolkninger av ting i hytt og pine. Du tar dundrende feil angående dette. Anonymkode: 84e13...df8 At vi tolker et forslag ulikt har ingen betydning. Nå får vi snart se hva som endelig blir bestemt, det er det viktige.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #139 Skrevet 6. mai 2019 Akkurat nå, Raggy skrev: At vi tolker et forslag ulikt har ingen betydning. Nå får vi snart se hva som endelig blir bestemt, det er det viktige. Det har stor betydning. Du vil ikke finne et oppegående individ som tolker dette på samme måte som deg. Det er bare å lese, så skjønner du det. Når du tar så grunnleggende feil om noe så omfattende, må man jo bare lure på realismen i resten av det du mener om saken, det kan også være at du har oppfattet alt feil der også. Anonymkode: 84e13...df8
Gjest Raggy Skrevet 6. mai 2019 #140 Skrevet 6. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har stor betydning. Du vil ikke finne et oppegående individ som tolker dette på samme måte som deg. Det er bare å lese, så skjønner du det. Når du tar så grunnleggende feil om noe så omfattende, må man jo bare lure på realismen i resten av det du mener om saken, det kan også være at du har oppfattet alt feil der også. Anonymkode: 84e13...df8 Vi får se etter at evt endringer er vedtatt og en evt ny lov er tatt i bruk i såpass lang tid at vi ser hvordan den fungerer. Har du et så sterkt behov for å sparke nedover på folk du diskuterer med? Det er et særlig dårlig karaktertrekk...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå