Gå til innhold

Hva kan man gjøre dersom man mistenker at en i nær relasjon har blitt sammen med en psykopat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tittelen sier egentlig det meste. 

Jeg mistenker at en i nær relasjon til meg har blitt sammen med en psykopat. 

Dette er fordi det har skjedd flere ting som jeg har reagert på etter at hun ble sammen med "psykopaten". Dette har jeg sagt i fra om på en grei måte, og konsekvensen av dette er at jeg har blitt kuttet ut. 

Flere andre mennesker som både har en relasjon til meg og til vedkommende forteller om nøyaktig det samme, og det virker dessverre som kontakten nå er brutt mellom henne og de fleste nære familiemedlemmer og venner. 

Hun har nå rukket å være sammen med denne "psykopaten" i underkant av ett år, og neste måned blir barnet deres født. 

Er det noe som helst å gjøre i en sånn situasjon, eller må man bare vente til hun kommer dit at hun både innser selv at hun er sammen med en som ikke er helt god, samt at hun er klar for å ta grep. 

Anonymkode: 34adc...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun må inse det selv.  Bare vær der for henne så hun veit at når den dagen kommer så er hun ikke alene.  

Det er dessverre den makten en psykopat har med å gjøre offeret hjelpeløs uten sine nærmeste. Da er det vanskeligere å bryte. Men er du bekymret så ville jeg sendt en anonym bekymringa melding til barnevernet. For er han en farlig mann så kanskje de ser det i møte med mor og han. 

Anonymkode: 0bfc7...022

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviter henne på filmkveld, også ser dere "I seng med fienden" og "Ikke uten min datter".

Anonymkode: 7b8a6...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er dessverre svaret.

Jeg har erfaring med at kjærlighet gjør blind, dessverre.De ser det rett og slett ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tittelen sier egentlig det meste. 

Jeg mistenker at en i nær relasjon til meg har blitt sammen med en psykopat. 

Dette er fordi det har skjedd flere ting som jeg har reagert på etter at hun ble sammen med "psykopaten". Dette har jeg sagt i fra om på en grei måte, og konsekvensen av dette er at jeg har blitt kuttet ut. 

Flere andre mennesker som både har en relasjon til meg og til vedkommende forteller om nøyaktig det samme, og det virker dessverre som kontakten nå er brutt mellom henne og de fleste nære familiemedlemmer og venner. 

Hun har nå rukket å være sammen med denne "psykopaten" i underkant av ett år, og neste måned blir barnet deres født. 

Er det noe som helst å gjøre i en sånn situasjon, eller må man bare vente til hun kommer dit at hun både innser selv at hun er sammen med en som ikke er helt god, samt at hun er klar for å ta grep. 

Anonymkode: 34adc...c9c

Du holder øye med dem på avstand, og tipser selvsagt også hjelpeapparat om at din bekjente har valgt å få barn med en som oppfører seg slik at det kan mistenkes psykopati. 

Damen er voksen og har valget. Barnet er fokus her.

Anonymkode: 5110d...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo det klassiske som alle psykopater gjør med sine ofre, nemlig å isolere dem. Isolere dem vekk fra venner og familie for å gjøre dem ressurssvake og lettere og manipulere. Om dette er ei du bryr deg mye om ville jeg prøvd ekstra hardt å holde kontakten med henne, slik at han ikke klarer å isolere henne. Treng dere på

Anonymkode: 894a9...a11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykopater er late, han kommer til å vise sitt sanne jeg etter en stund, gjerne 1-2 år. Det er slitsomt å opprettholde den sjarmerende siden, som bare er skuespill og triks for å få henne på sin side og hektet. Det eneste du kan gjøre er å lytte og støtte når hun kommer til å kontakte deg. Vis at hun kan ta kontakt, så hun faktisk tør. For hun kommer garantert til å ønske å kontakte noe for å komme seg ut når hun oppdager hvem han faktisk er. 

Jeg biter meg merke i mistenker og ikke at du er sikker. Hva gjør at du ikke er sikker? En psykopat viser svært sjelden sitt sanne jeg ovenfor omverdenen. Hva har hun selv sagt om hendelsene som "du og flere" har sett? Da gjør det lettere å forstå og om du bør være mer "aggressiv" på å prøve å få kontakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting å gjøre før den dagen hun selv har innsett hva han er og ber om hjelp til å komme bort fra ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du fortelle oss hva som gjør at du mistenker han er psykopat og at de ikke har det bra sammen? 

Jeg var sammen med en psykopat og forelskelsen gjorde meg blind. Det som fikk meg til å innse at noe var ordentlig galt, og ikke bare normale konflikter eller oppførsel som kunne bortforklares var at jeg lærte mer om psykopati og personlighetstyper. Ikke fordi jeg søkte etter det men fordi det tilfeldigvis var tema en uke på jobb og jeg kjente igjen alle trekkene. Da ble jeg åpen for at noe virkelig skurret, og desverre ikke når alle vennindene mine sa at ting skurret uten å gå i dybden på hvor farlig det var, men bare at "han er ikke bra for deg, det var dårlig gjort". Jeg tenkte vel at han ville bli bedre og forandre seg om jeg bare forandret meg også, men innså sakte men sikkert at han trolig aldri kom til å endre seg. Og fra jeg innså det så tok det enda 5 år før jeg anerkjente det 100% og klarte å gå fra han, jeg har møtt andre kvinner som har levd med psykopater i 20 og 40 år så det er veldig vanskelig å få noen vekk fra en psykopat. Det aller viktigste i mine øyne er kunnskap om psykopati og/eller narsissisme , oppbyggelige interesser og hobbyer så man har et liv utenom kjæresten ellers vil man aldri klare å finne en identitet uten å være kjæresten hans og dermed aldri klare å gå eller se for seg tanken om å gå eller at noe er unormalt, og å opprettholde nettverk og sosial krets. Det er desverre helt vanlig at man kutter kontakt med venner og familie når man lever med en psykopat , man isolerer seg og psykopaten manipulerer til at man tror det er "oss mot omverdenen" og at det er noe galt med alle andre men ikke han. 

Mine to nærmeste venninder tok en alvorsprat med meg og sa at de skjønte at jeg var lykkelig og glad i han, men at de var oppriktig bekymret og at de ikke tillot meg å isolere meg fra dem , de gjorde meg obs på alle måtene de så jeg ble manipulert og endret på, og siden jeg hadde lært om psykopati litt før så gikk det opp for meg at de hadde rett. Jeg trodde bare ikke på det tidligere, selvom jeg hele veien hadde kjent det inni meg selv også at noe var galt. 

At de får barn sammen er veldig skummelt og jeg håper denne jenta får nok kunnskap og styrke til å ikke lenger fortrenge at hun lever med en farlig partner, selvom det enkleste er å fortrenge det og late som at alt er bra fordi sannheten er såppass alvorlig og tung og sjokkerende.. 

Anonymkode: 8cf00...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...