Gå til innhold

Dere som har menn som har tatt sæd test


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var det vanskelig å få han til å bli med på å ta sæd test?

 

Anonymkode: c0793...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Ginny skrev:

Ja

Hvorfor? Og hvordan fikk du han til å ta det?

Anonymkode: c0793...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Og hvordan fikk du han til å ta det?

Anonymkode: c0793...b5f

Fordi han var så hellig overbevist om at det var jeg som var grunnen til at det ikke ble noen graviditet. Mange år tidligere hadde jeg blitt diagnostisert med PCOS, og selv om jeg var friskmeldt i flere år da vi begynte prøvingen, så insisterte han på at det var det som var årsaken. Det kunne jo umulig være han som var problemet.. 

Jeg tror det handler om stolthet av et eller annet slag. Bare idéen om at noe kunne være galt med sæden hans var for brutal til at han kunne se det for seg. 

Jeg fikk nok en henvisning til gynekolog, og hun gav meg henvisning for sædprøve av ham uten at jeg trengte å spørre engang. Og da gikk han motvillig med på det. Men det satt nok laaangt inne, og jeg har vært borti mange lignende tilfeller. Derfor jeg er litt forkjemper for tidlige sædprøver nå 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Ginny skrev:

Fordi han var så hellig overbevist om at det var jeg som var grunnen til at det ikke ble noen graviditet. Mange år tidligere hadde jeg blitt diagnostisert med PCOS, og selv om jeg var friskmeldt i flere år da vi begynte prøvingen, så insisterte han på at det var det som var årsaken. Det kunne jo umulig være han som var problemet.. 

Jeg tror det handler om stolthet av et eller annet slag. Bare idéen om at noe kunne være galt med sæden hans var for brutal til at han kunne se det for seg. 

Jeg fikk nok en henvisning til gynekolog, og hun gav meg henvisning for sædprøve av ham uten at jeg trengte å spørre engang. Og da gikk han motvillig med på det. Men det satt nok laaangt inne, og jeg har vært borti mange lignende tilfeller. Derfor jeg er litt forkjemper for tidlige sædprøver nå 😊 

Ble litt nysgjerrig nå. Hvordan ble resultatet av prøven hans?😊

Anonymkode: f5a02...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Ginny skrev:

Fordi han var så hellig overbevist om at det var jeg som var grunnen til at det ikke ble noen graviditet. Mange år tidligere hadde jeg blitt diagnostisert med PCOS, og selv om jeg var friskmeldt i flere år da vi begynte prøvingen, så insisterte han på at det var det som var årsaken. Det kunne jo umulig være han som var problemet.. 

Jeg tror det handler om stolthet av et eller annet slag. Bare idéen om at noe kunne være galt med sæden hans var for brutal til at han kunne se det for seg. 

Jeg fikk nok en henvisning til gynekolog, og hun gav meg henvisning for sædprøve av ham uten at jeg trengte å spørre engang. Og da gikk han motvillig med på det. Men det satt nok laaangt inne, og jeg har vært borti mange lignende tilfeller. Derfor jeg er litt forkjemper for tidlige sædprøver nå 😊 

Litt på samme vis som med min første ektemann og ennå jeg allerede hadde ett barn fra før nektet han. Jeg måtte gjennom alle mine undersøkelser før han gav seg.  Oh the irony når svaret kom. 

Anonymkode: 72602...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk helt greit. Eneste han var skeptisk til var at han ikke var overbevist om at han ville være med på kunstig befruktning om det ble aktuelt. Men han syntes det var greit å gjøre en utredning for å få svar, så sædprøve var ikke noe problem. Han var derimot mektig stolt da han fikk svaret som viste svært mange levende spermier av god kvalitet 😄

Anonymkode: 2e2b3...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte. 

Han var like frustrert over manglende resultater som meg. Han googlet rundt temaet. Og forstod umiddelbart at menn enkelt kunne "sjekkes ut av saken", mens utredning av kvinnen er omfattende og tidskrevende. Så tok da kontakt med egen fastlege. 

Dessverre ble det mange runder med denne "øvelsen" på grunn av prøverør. Det tok lang tid før jeg forstod at dette var tøft for han, da han skjermet meg for egne følelser da forsøkene fysisk gikk mest utover meg. Det var vel den største feilen vi gjorde underveis - at vi for sent begynte å snakke om hans følelser. 

Anonymkode: 5cb23...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble litt nysgjerrig nå. Hvordan ble resultatet av prøven hans?😊

Anonymkode: f5a02...372

Ut fra min bitterhet kan man vel lese at det ikke gikk så bra 😛

Men, etter fire runder med IVF/ICSI er jeg nå 28 uker på vei med vårt første barn, så det gikk jo til slutt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt på samme vis som med min første ektemann og ennå jeg allerede hadde ett barn fra før nektet han. Jeg måtte gjennom alle mine undersøkelser før han gav seg.  Oh the irony når svaret kom. 

Anonymkode: 72602...280

Jepp.. Selv ikke med ganske ferske undersøkelser av meg var det mulig at det ikke var min feil.. 

Var ikke det 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...