Tiramy Skrevet 28. april 2019 #61 Del Skrevet 28. april 2019 48 minutter siden, Rotemor skrev: Den heter det på HBO. YT er samme. Helt den samme er det ikke. HBO sier selv at enkelte scener er diktet. Så for å få den mest «korrekte» historien så anbefaler jeg å se dokumentaren på YouTube. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 28. april 2019 #62 Del Skrevet 28. april 2019 Akkurat nå, Tiramy skrev: Helt den samme er det ikke. HBO sier selv at enkelte scener er diktet. Så for å få den mest «korrekte» historien så anbefaler jeg å se dokumentaren på YouTube. Det er en AB som er forvirret der, ikke jeg. YT som jeg linket ut er det samme som «Mommiy dead...» 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiramy Skrevet 28. april 2019 #63 Del Skrevet 28. april 2019 1 minutt siden, Rotemor skrev: Det er en AB som er forvirret der, ikke jeg. YT som jeg linket ut er det samme som «Mommiy dead...» Da misforstod vi bare hverandre😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 28. april 2019 #64 Del Skrevet 28. april 2019 1 minutt siden, Tiramy skrev: Da misforstod vi bare hverandre😊 Ja😊Men er uansett enig i at man bør se dokumentaren!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #65 Del Skrevet 28. april 2019 6 minutter siden, Rotemor said: Det er en AB som er forvirret der, ikke jeg. YT som jeg linket ut er det samme som «Mommiy dead...» Jeg vil bare være sikker og få det hele riktig, at vi snakker om samme innhold, dog tydeligvis med forskjellig navn 🙂 YouTube-dokumentaren som heter "The Gypsy Rose Blancharde story" er den samme dokumentaren som "Mommy Dead and Dearest". Greit, da er det bare å løpe og se, folkens 🙂 Anonymkode: c7247...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #66 Del Skrevet 28. april 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil bare være sikker og få det hele riktig, at vi snakker om samme innhold, dog tydeligvis med forskjellig navn 🙂 YouTube-dokumentaren som heter "The Gypsy Rose Blancharde story" er den samme dokumentaren som "Mommy Dead and Dearest". Greit, da er det bare å løpe og se, folkens 🙂 Anonymkode: c7247...058 Er det ikke "Gypsy's revenge" som er på Youtube da? Altså dokumentaren? Det er hvertfall den jeg har sett på Investigation Discovery-kanalen. Anonymkode: 1c398...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #67 Del Skrevet 28. april 2019 På 27.4.2019 den 19.39, AnonymBruker skrev: Hæææ, er det en egn krimkanal på GET???? Whaaat! Nå må jeg si opp jobben, haha. Takk! Sjekka nå, søren har ikke tilgang Hvor mye koster det i mnd, vet du? Helt enig, helt utrolig at hun ble dømt i det hele tatt spør du meg. Det var et spørsmål om liv eller død for hennes del. Anonymkode: bd25a...d23 Jeg tror det er sånn at hvis du er Get-abonnent så har du opptjent noen poeng du kan ta ut i kanaler, er bare å logge inn på mine sider på get.no ID-kanalen er veldig bra! "Gypsy's Revenge" heter dokumentaren om Gypsy Rose som går der ganske ofte. Fikk så vondt av henne, jeg lever meg litt for mye inn i ting av og til. Anonymkode: 1c398...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
duplexx Skrevet 28. april 2019 #68 Del Skrevet 28. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene til DeeDee? Eller, rettere sagt, far og stemor? DeeDee sultet jo visstnok også ihjel sin egen mor. Anonymkode: c7247...058 Haha ja, det gjorde hun jaggu. Det kom jo frem i denne episoden, eller forrige? Tenkte vel på.. DeeDeed far og stemor ja! Men moren hennes og. Herregud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #69 Del Skrevet 28. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er moren og faren til Dee Dee ikke helt gode? De virka ikke veldig oppegående, for å si det mildt. Lurer på hva slags barndom hun hadde. Anonymkode: bd25a...d23 Her ser man tydelig at det går i arv. Anonymkode: 68791...d0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #70 Del Skrevet 28. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her ser man tydelig at det går i arv. Anonymkode: 68791...d0a Indeed. Skulle ønske dokumentaren på YT faktisk gikk enda mer i dybden. Hvordan var Dee Dee mot Gypsy når det bare var de to, hva med den fysiske mishandlingen, hva tenkte/følte Gypsy om moren, hvordan var dagene/tiden før hun bestemte seg for at hun ville moren skulle dø, hvordan var forholdet hennes til faren, hvordan var barndommen til Dee Dee osv osv osv. Det er så myyye jeg lurer på. Anonymkode: bd25a...d23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #71 Del Skrevet 28. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Indeed. Skulle ønske dokumentaren på YT faktisk gikk enda mer i dybden. Hvordan var Dee Dee mot Gypsy når det bare var de to, hva med den fysiske mishandlingen, hva tenkte/følte Gypsy om moren, hvordan var dagene/tiden før hun bestemte seg for at hun ville moren skulle dø, hvordan var forholdet hennes til faren, hvordan var barndommen til Dee Dee osv osv osv. Det er så myyye jeg lurer på. Anonymkode: bd25a...d23 Har ikke Gypsy uttalt seg om dette flere ganger i ettertid, i diverse intervjuer og slikt, og ikke minst så syns jeg det er ganske godt dokumentert gjennom alt som har kommet frem, hvordan mor holdt på hele veien, hele livet til Gypsy. Akkurat hva som foregikk de siste dagene i forkant av DeeDee's død er egentlig lite relevant, det er hva som ledet til det, alle årene i forkant, som er et utløsende her. Beslutningen om å drepe DeeDee ble ikke tatt i løpet av noen få dager. Anonymkode: c7247...058 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #72 Del Skrevet 28. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke Gypsy uttalt seg om dette flere ganger i ettertid, i diverse intervjuer og slikt, og ikke minst så syns jeg det er ganske godt dokumentert gjennom alt som har kommet frem, hvordan mor holdt på hele veien, hele livet til Gypsy. Akkurat hva som foregikk de siste dagene i forkant av DeeDee's død er egentlig lite relevant, det er hva som ledet til det, alle årene i forkant, som er et utløsende her. Beslutningen om å drepe DeeDee ble ikke tatt i løpet av noen få dager. Anonymkode: c7247...058 Ok. Ikke enig;) Jeg har sett flere videoer på YT og den fysiske mishandlingen har jeg null innsikt i, ei heller forholdet til faren, og hvordan forholdet til moren egentlig var. Hvordan hadde Gypsy Rose det egentlig? Hvordan var det å leve med en slik mor? Men kanskje det er flere videoer der ute som dekker det. Jeg skrev dageneSKRÅSTREKtiden. Takk og farvel;) Anonymkode: bd25a...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #73 Del Skrevet 28. april 2019 29 minutter siden, AnonymBruker said: Ok. Ikke enig;) Jeg har sett flere videoer på YT og den fysiske mishandlingen har jeg null innsikt i, ei heller forholdet til faren, og hvordan forholdet til moren egentlig var. Hvordan hadde Gypsy Rose det egentlig? Hvordan var det å leve med en slik mor? Men kanskje det er flere videoer der ute som dekker det. Jeg skrev dageneSKRÅSTREKtiden. Takk og farvel;) Anonymkode: bd25a...d23 Hva, er vi liksom uenige eller noe sånt? For å være helt ærlig så forstår jeg Gypsy godt, men jeg skulle ønske moren hennes fikk som fortjent, UTEN at Gypsy måtte gjøre det på akkurat den måten og samtidig betale for det med sitt eget liv. Men moren hadde allerede tatt hennes liv, så hva hadde hun egentlig å tape liksom, hun hadde egentlig bare alt å vinne, selv et liv i fengsel er bedre enn det moren utsatte henne for. Anonymkode: c7247...058 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annihilator Skrevet 29. april 2019 #74 Del Skrevet 29. april 2019 (endret) 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. Ikke enig;) Jeg har sett flere videoer på YT og den fysiske mishandlingen har jeg null innsikt i, ei heller forholdet til faren, og hvordan forholdet til moren egentlig var. Hvordan hadde Gypsy Rose det egentlig? Hvordan var det å leve med en slik mor? Men kanskje det er flere videoer der ute som dekker det. Jeg skrev dageneSKRÅSTREKtiden. Takk og farvel;) Anonymkode: bd25a...d23 Mtp fysisk mishandling og innsikt i det, så er det jo bevis for dette gjennom hele historien. Det å få plassert en tube inn i magen på datteren og i så måte nekte henne en normal mat-opplevelse for ikke å snakke om at det er smertefullt å få byttet den tuben. Å få henne satt på medisiner mot noe hun ikke hadde-som de igjen mener førte til at tannhelsen hennes ble veldig dårlig av, slik at tennene hennes ble ødelagt. Å gi datteren bedøvelse i munnen før legebesøk for å få henne til å slevje slik at spyttkjertler ble fjernet.. dette må jo også skade tennene på sikt da spytt beskytter tennene. Å nekte datteren å gå, hva med helsen på skjelettet til Gypsy når hun ikke har fått brukt kroppen slik en normalt frisk person får gjennom oppveksten. Å presse gjennom en muskelbiopsi som sies å være veldig smertefull. Også det å kjøre en epi-penn i låret til Gypsy når hun ikke trengte det, er jo fysisk mishandling. Jeg mener dette er veldig mange soleklare eksempler på både fysisk og psykisk mishandling. Denne historien er veldig trist. Jeg er ikke helt enig med de som sier at serien the act kun fremmer at seerne skal empatisere med moren. Jeg tar inn over meg at moren var veldig syk, men det tar ikke bort fra empatien min for Gypsy. Endret 29. april 2019 av Annihilator La til det om epi-penn 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #75 Del Skrevet 29. april 2019 Så sju episoder i går. Må vente helt til torsdag for siste episode, hjelp. Det er en forferdelig mishandling av Gypsy man blir opprørt over. Samtidig ser man at hun er også en manipulerende person. Har sett intervju med Dr. Phil og dokumentaren før denne serien. Jeg synes heller ikke serien empatiserer med moren. Den viser heller hvordan grov mishandling kan pakkes inn som omsorg og kjærlighet. Anonymkode: 68791...d0a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #76 Del Skrevet 29. april 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva, er vi liksom uenige eller noe sånt? For å være helt ærlig så forstår jeg Gypsy godt, men jeg skulle ønske moren hennes fikk som fortjent, UTEN at Gypsy måtte gjøre det på akkurat den måten og samtidig betale for det med sitt eget liv. Men moren hadde allerede tatt hennes liv, så hva hadde hun egentlig å tape liksom, hun hadde egentlig bare alt å vinne, selv et liv i fengsel er bedre enn det moren utsatte henne for. Anonymkode: c7247...058 Kom kanskje litt feil/hardt ut. Leste innlegget ditt litt for fort . Beklager at jeg virka uhøflig/sur. Anonymkode: bd25a...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #77 Del Skrevet 29. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så sju episoder i går. Må vente helt til torsdag for siste episode, hjelp. Det er en forferdelig mishandling av Gypsy man blir opprørt over. Samtidig ser man at hun er også en manipulerende person. Har sett intervju med Dr. Phil og dokumentaren før denne serien. Jeg synes heller ikke serien empatiserer med moren. Den viser heller hvordan grov mishandling kan pakkes inn som omsorg og kjærlighet. Anonymkode: 68791...d0a Jeg har ikke sett serien, bare YouTube-videoer så var kanskje feil av meg å si at mishandlingen ikke har blitt vist da de kanskje gjør det der. Men jeg er veldig interessert i mellom menneskelig relasjoner og det psyko,logiske aspektet så blir veldig nysgjerrig og får lyst å gå inn hjernene deres og jeg vil vite ALT, haha. Sånn var det da jeg så Dirty John og så, savnet mer detaljer der også🙊 Anonymkode: bd25a...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 29. april 2019 #78 Del Skrevet 29. april 2019 Fatter ikke hvordan leger og kirurger behandlet og opererte for sykdommer som ikke fantes. Helt utrolig. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marriet Skrevet 30. april 2019 #79 Del Skrevet 30. april 2019 På 29.4.2019 den 13.33, SupaWoman skrev: Fatter ikke hvordan leger og kirurger behandlet og opererte for sykdommer som ikke fantes. Helt utrolig. Dette synes jeg også er helt sprøtt! At moren klarer å lure nærmiljøet er ikke så sjokkerende, selvom det er vilt det også, men å klare å manipulere leger til å gjennomføre helt meningsløse prosedyrer veit jeg rett og slett ikke hvordan man kan få til. Slik som knapp på magen og sondeernæring. Det er da en vei fra det ene til det. Eller tilgang på epipenn? Man får da ikke det uten påvist alvorlig allergi. Å få tak i en rullestol og barbere hodet til et barn er ikke så vanskelig, men alle de operasjonene og medisinske tiltakene er jo en helt annen sak, og under en hver kritikk med tanke på helsevesenet. Rettsvesenet burde også refses. Dommen er så urettferdig som den kan få blitt. Det er ingen tvil i mine øyne om at Gipsy handlet i nødverge. Det var henne eller moren. Gipsy hadde aldri noe liv, det livet hadde moren tatt fra den dagen hun startet med dette opplegget. Gipsy kunne ikke gjøre noe annet. Nick - som åpenbart er syk har også fått en alt for streng straff. Egentlig reddet han Gipsy. Vi kan si at det finnes andre måter han kunne gjort det på, men hvilke forutsetninger hadde egentlig Nick for å kunne gjøre det? Nei, denne saken problematiserer mye. Jeg synes det er en spennende og rystende sak. Jeg synes det har vært nyttig å se dokumentarene, intervjuene med dr.phil og lest meg opp litt på saken før jeg så dramaserien. Men serien er i aller høyeste grad underholdende og jeg synes det er helt på sin plass at denne saken diskuteres i lang tid fremover! Jeg skulle ønske både Gypsy og Nick kunne bli benådet og at de begge kunne få hjelp for det de måtte slite med både i forkant og i etterkant av dommene. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimle Skrevet 30. april 2019 #80 Del Skrevet 30. april 2019 På 27.4.2019 den 12.27, Rotemor skrev: Jeg synes de har fremstilt historien veldig bra. Den er spennende selv om man vet hva som skal skje.. Patricia Arquette er virkelig en god skuespiller!! Det er forsåvidt de andre i serien også. Mange rare tilfeller av omsorgssvikt skyldes hjemmeskole og dårlig oppfølging av offentlige instanser. Er så enig! Hjemmeskole er absolutt ikke bra for barna og kan skjule veldig mye som ikke er bra. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå