AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #21 Del Skrevet 28. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Den (ekte) historien om Gypsy Rose Blanchard er helt utrolig, og jeg anbefaler alle å heller undersøke den, enn å se en filmatisert HBO-greie om saken. Anonymkode: c7247...058 Ok, beklager, jeg ser nå at HBO-produksjonen omtales som en dokumentar, da er den kanskje ok allikevel. Er det mye dramatisering i den? Anonymkode: c7247...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 28. april 2019 #22 Del Skrevet 28. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, beklager, jeg ser nå at HBO-produksjonen omtales som en dokumentar, da er den kanskje ok allikevel. Er det mye dramatisering i den? Anonymkode: c7247...058 Nei, @Sirah mente nok bare at dokumentaren også ligger på HBO. Jeg så også dokumentaren før serien. Den er verdt å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MuggenKanari Skrevet 28. april 2019 #23 Del Skrevet 28. april 2019 Se dokumentaren før serien. Begge deler er bra, men er kjekt å vite den ekte historien først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #24 Del Skrevet 28. april 2019 5 minutter siden, Rotemor said: Nei, @Sirah mente nok bare at dokumentaren også ligger på HBO. Jeg så også dokumentaren før serien. Den er verdt å se. 1 minutt siden, MuggenKanari said: Se dokumentaren før serien. Begge deler er bra, men er kjekt å vite den ekte historien først. Men jeg ser at serien omtales som en dokumentar, altså HBO sin serie. Dere som har sett den, er den mer dokumentar, eller drama? Anonymkode: c7247...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 28. april 2019 #25 Del Skrevet 28. april 2019 7 minutter siden, Rotemor skrev: Nei, @Sirah mente nok bare at dokumentaren også ligger på HBO. Jeg så også dokumentaren før serien. Den er verdt å se. Mente at den ligger på HBO ja Ser at det kunne misforståes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 28. april 2019 #26 Del Skrevet 28. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men jeg ser at serien omtales som en dokumentar, altså HBO sin serie. Dere som har sett den, er den mer dokumentar, eller drama? Anonymkode: c7247...058 Serien heter «The ACT» og dokumentaren heter «Mommy dead and dearest» Jeg har lagt ut link i tråden. Dokumentaren OG dramaserien ligger på HBO... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #27 Del Skrevet 28. april 2019 6 minutter siden, Rotemor said: Serien heter «The ACT» og dokumentaren heter «Mommy dead and dearest» Jeg har lagt ut link i tråden. Dokumentaren OG dramaserien ligger på HBO... Det jeg mente var at serien, altså "The Act", omtales som en dokumentarserie. Men hvor "dokumentar" er den egentlig? Anonymkode: c7247...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #28 Del Skrevet 28. april 2019 Har sett den og har fulgt saken fra så å si starten av. Det som irriterer meg litt, er at de har fjernet den fysiske mishandlingen. Ja alt Dee Dee gjorde i serien er forferdelig. Men de fikk det til å fremstå som at mor er overbeskyttende og lyver om sykdommer, datter blir forelsket men får ikke lov av mor. Så da klikker datter og dreper moren sin. Helt feil fremstilling av den ekte saken. Da det er snakk om alvorlig psykisk og fysisk mishandling. Hun ble utsatt for fysisk mishandling også, men det ble det ikke vist noe av i serien. Kun en gang hvor hun ble bundet fast til sengen. Føler man får faktisk mer sympati for Dee Dee i denne serien, enn hvordan det er i virkeligheten. Dee Dee virker også mer ondskapsfull og nesten hysterisk offentlig. I virkeligheten så virket moren som en perfekt mamma som bare er snill og god... også kom sannheten som lyn fra klar himmel. Greit at det er TV, men virkeligheten er faktisk mer underholdende enn det de faktisk viste. Fordi hun var for det første hysterisk og ond offentlig, blant annet på bursdag (?) eller noe hvor Gypsy prøvde å spise noe hun ikke fikk lov til. Morens reaksjon var for offentlig, for "se på hvor hysterisk og gal jeg er". Da ingen rundt ble redd for Gypsy, alle så på Dee Dee som om at hun var helt psykotisk. Helt feil fremstilling og det gjorde det litt vanskeligere å forstå hvorfor Gypsy drepte henne. Hun fremstår mer mentalt oppegående også, så det at hun ikke bare reiste seg offentlig og forlot moren sin er vanskelig å forstå i serien. I virkeligheten så er det jo noe helt annet, fordi hun ble jo utsatt for både fysisk og psykisk mishandling hele livet sitt. Hun virker på en måte for sterk i serien, for psykisk oppegående og smart og om du skiller ekte sak og serie, så er ikke mors oppførsel i mitt hodet, ille nok til drap i serien. Fordi det fremstilles såpass "mildt". Om Gypsy misbrukte Nick som er psykisk syk og man kan nesten si tilbakestående i en viss grad, er noe som kan diskuteres. I serien så fremstår det som at Gypsy er ond og kald som da misbrukte Nick for å få han til å drepe moren for henne. I virkeligheten så var det tydeligere hvor umoden Gypsy egentlig var (evnet ikke å se at hun kunne ha kontaktet politiet, drap var hennes eneste utvei i hennes umodne hode), og hvor desperat hun faktisk var. Kan hende at noe av dette, blant annet det med fysisk mishandling, vil komme opp i siste episode under rettssaken. Så hvem vet, men føler det mangler ihvertfall. Det kan også være vi får mer bakgrunnshistorie og oversikt over hvor lenge mishandlingen faktisk foregikk, fordi det har ikke vært tydelig enda i serien ihvertfall. Bra serie. Men når de først skal ta så mye fra en såpass kjent og detaljert sak, så burde de ha valgt det beste fra virkeligheten. Ikke ødelegge det slik som de gjorde. Men om du skiller sak og serie, så er serien ikke så alt for bra på grunn av fremstilling av hovedpersonene. Nick er det eneste som er positivt, fordi du ser så tydelig hvor psykisk syk han er. Om han er slik i virkeligheten vet jeg ikke. Anonymkode: a3143...f66 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 28. april 2019 #29 Del Skrevet 28. april 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg mente var at serien, altså "The Act", omtales som en dokumentarserie. Men hvor "dokumentar" er den egentlig? Anonymkode: c7247...058 Hvor gjør den det? Gikk gjennom tråden og det står ingen steder. Endret 28. april 2019 av Rotemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #30 Del Skrevet 28. april 2019 Er moren og faren til Dee Dee ikke helt gode? De virka ikke veldig oppegående, for å si det mildt. Lurer på hva slags barndom hun hadde. Anonymkode: bd25a...d23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #31 Del Skrevet 28. april 2019 Jeg lurer også på hvorfor de viser så lite av den fysiske mishandlingen? Sett flere videoer på YT nå, det snakkes jo nesten ingenting om? Anonymkode: bd25a...d23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 28. april 2019 #32 Del Skrevet 28. april 2019 Det som ikke kommer frem i HBO-serien er at DeeDee selv var et offer for en overbeskyttende mor og at hennes mor også tilla henne sykdommer hun ikke hadde. I HBO-serien ser man at mor og datter hadde en helt annet forhold enn de egentlig hadde i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #33 Del Skrevet 28. april 2019 3 minutter siden, Rotemor said: Hvor gjør den det? Hvis man søker opp "The Act" så omtales den som en dokumentarserie. Anonymkode: c7247...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 28. april 2019 #34 Del Skrevet 28. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har sett den og har fulgt saken fra så å si starten av. Det som irriterer meg litt, er at de har fjernet den fysiske mishandlingen. Ja alt Dee Dee gjorde i serien er forferdelig. Men de fikk det til å fremstå som at mor er overbeskyttende og lyver om sykdommer, datter blir forelsket men får ikke lov av mor. Så da klikker datter og dreper moren sin. Helt feil fremstilling av den ekte saken. Da det er snakk om alvorlig psykisk og fysisk mishandling. Hun ble utsatt for fysisk mishandling også, men det ble det ikke vist noe av i serien. Kun en gang hvor hun ble bundet fast til sengen. Føler man får faktisk mer sympati for Dee Dee i denne serien, enn hvordan det er i virkeligheten. Dee Dee virker også mer ondskapsfull og nesten hysterisk offentlig. I virkeligheten så virket moren som en perfekt mamma som bare er snill og god... også kom sannheten som lyn fra klar himmel. Greit at det er TV, men virkeligheten er faktisk mer underholdende enn det de faktisk viste. Fordi hun var for det første hysterisk og ond offentlig, blant annet på bursdag (?) eller noe hvor Gypsy prøvde å spise noe hun ikke fikk lov til. Morens reaksjon var for offentlig, for "se på hvor hysterisk og gal jeg er". Da ingen rundt ble redd for Gypsy, alle så på Dee Dee som om at hun var helt psykotisk. Helt feil fremstilling og det gjorde det litt vanskeligere å forstå hvorfor Gypsy drepte henne. Hun fremstår mer mentalt oppegående også, så det at hun ikke bare reiste seg offentlig og forlot moren sin er vanskelig å forstå i serien. I virkeligheten så er det jo noe helt annet, fordi hun ble jo utsatt for både fysisk og psykisk mishandling hele livet sitt. Hun virker på en måte for sterk i serien, for psykisk oppegående og smart og om du skiller ekte sak og serie, så er ikke mors oppførsel i mitt hodet, ille nok til drap i serien. Fordi det fremstilles såpass "mildt". Om Gypsy misbrukte Nick som er psykisk syk og man kan nesten si tilbakestående i en viss grad, er noe som kan diskuteres. I serien så fremstår det som at Gypsy er ond og kald som da misbrukte Nick for å få han til å drepe moren for henne. I virkeligheten så var det tydeligere hvor umoden Gypsy egentlig var (evnet ikke å se at hun kunne ha kontaktet politiet, drap var hennes eneste utvei i hennes umodne hode), og hvor desperat hun faktisk var. Kan hende at noe av dette, blant annet det med fysisk mishandling, vil komme opp i siste episode under rettssaken. Så hvem vet, men føler det mangler ihvertfall. Det kan også være vi får mer bakgrunnshistorie og oversikt over hvor lenge mishandlingen faktisk foregikk, fordi det har ikke vært tydelig enda i serien ihvertfall. Bra serie. Men når de først skal ta så mye fra en såpass kjent og detaljert sak, så burde de ha valgt det beste fra virkeligheten. Ikke ødelegge det slik som de gjorde. Men om du skiller sak og serie, så er serien ikke så alt for bra på grunn av fremstilling av hovedpersonene. Nick er det eneste som er positivt, fordi du ser så tydelig hvor psykisk syk han er. Om han er slik i virkeligheten vet jeg ikke. Anonymkode: a3143...f66 Enig med deg i mye av dette og derfor mener jeg også at man bør se dokumentaren (mommy dead and dearest) først. Syntes mange av de tingene som "manglet" i The act er med der. Når jeg så The act fikk jeg nesten litt medfølelse med Dee Dee når man så hvordan hennes mor behandlet henne. Det som ikke kom så godt frem bla var jo at moren hadde vært gal og kriminell hele livet og at Dee Dee mest sannsynlig sultet henne til døde. Også at Dee Dee ikke bare hadde smånasket litt i butikker, men gjort rimelig mye crazy ting som å forgifte stemoren sin. Det er jo flere generasjoner her med alvorlig psykisk sykdom og ondskap som jeg ikke syntes at The act fikk skikkelig frem. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiramy Skrevet 28. april 2019 #35 Del Skrevet 28. april 2019 Serien er bra, men anbefaler deg også å se dokumentaren som ligger på YouTube. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #36 Del Skrevet 28. april 2019 1 minutt siden, SupaWoman said: Det som ikke kommer frem i HBO-serien er at DeeDee selv var et offer for en overbeskyttende mor og at hennes mor også tilla henne sykdommer hun ikke hadde. I HBO-serien ser man at mor og datter hadde en helt annet forhold enn de egentlig hadde i virkeligheten. Det er jammen ikke rart at flere tenker at vi nylig har hatt en sak her i Norge med lignende undertoner og temaer......... Anonymkode: c7247...058 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 28. april 2019 #37 Del Skrevet 28. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er moren og faren til Dee Dee ikke helt gode? De virka ikke veldig oppegående, for å si det mildt. Lurer på hva slags barndom hun hadde. Anonymkode: bd25a...d23 Nå er det bare faren som er intervjuet hvis du tenkte på dokumentaren? Men, ja. Hun hadde nok ikke så lett. Det de ser it til å ha til felles alle sammen er jo svært lav intelligens i tillegg (og pga) manglende skolegang, allmennkunnskap mm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 28. april 2019 #38 Del Skrevet 28. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man søker opp "The Act" så omtales den som en dokumentarserie. Anonymkode: c7247...058 Ikke på min Google, ikke her og ikke på HBO. Det er nå ihvertfall en dramaserie basert på virkelige hendelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #39 Del Skrevet 28. april 2019 1 minutt siden, Tiramy said: Serien er bra, men anbefaler deg også å se dokumentaren som ligger på YouTube. Er det den som heter "Mommy Dead and Dearest", eller den som ble linket til på bunnen av førstesiden her, "The Gypsy Rose Blancharde story"..? Anonymkode: c7247...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 28. april 2019 #40 Del Skrevet 28. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det den som heter "Mommy Dead and Dearest", eller den som ble linket til på bunnen av førstesiden her, "The Gypsy Rose Blancharde story"..? Anonymkode: c7247...058 Det er den samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå