Gå til innhold

Har dere sett The Act på HBO? Den er så bra!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe som feiler Gipsy fysisk i det hele tatt??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 2.5.2019 den 13.45, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig. Spesielt etter dokumentaren sitter jeg igjen med spørsmålet: hvor mye var dette eneste utvei å komme unna morens mishandling på, og hvor mye var det et kaldt drap hun manipulerte en annen til å utføre for henne, slik at hun skule fremstå som et offer for å få sympati og minst mulig straff? Det er helt forferdelig det hun har opplevd, men det å manipulere og drepe går tydeligvis i arv. 

Anonymkode: 68791...d0a

Så nettopp intervjuet der hun forteller at moren hadde greid å få en advokat til å erklære Gipsy inkompetent etter Gipsy for første gang prøvde å rømme. Gipsy sier hun da skjønte at å gå til politi ville være håpløst da de ville tro at hun var mentalt tilbakestående siden dette sto i journalen. Jeg tror dette er en situasjon ingen a oss greier å sette seg inn i, det er så sykt. Moren ødela pc og mobil med en hammer og sa til henne at om du prøver å rømme igjen skal jeg bruke hammeren på hendene dine. Fikk litt assosiasjoner til "The misery"..  Jeg tror ikke hun manipulerte Nick til å drepe for å fremstå som et offer men fordi hun aldri kunne greid å drepe moren selv. 

Anonymkode: e4f6a...0f9

• Liker 10
Skrevet
På 5.5.2019 den 2.09, Anwa skrev:

Det handler ikke om at hun har fått straff, men hvordan media fremstiller Gypsy og dermed da hva allmenheten blir å tenke om henne. 10 skarve år for å ha overtalt en mentalt tilbakestående autistisk mann med 82 i IQ til å drepe for seg, mens han får livsstraff. Det er ikke mye til straff. Rettssystemet opererer ikke på ett øye for øye-prinsipp så selv om vi kan forstå at Gypsy ville ha moren død, så gjør det ikke det riktig. 

I usa opererer rettsystemet veldig på prinsippet øye for øye. Det har å gjøre med at religion ligger sterkt i bunn, det er en av grunnene til at de b.la har dødsstraff. Hvordan vet vi at Nick faktisk hadde 82 i IQ? Han kan ha manipulert testen med vilje for å unndra seg straff. 

Skrevet
På 6.5.2019 den 17.52, Anwa skrev:

Gypsy selv fordømmer 'The Act', det er jo trossalt en glorifisering av hennes livslange traume. Likevel vi ser jo faren, stemoren og besteforeldrene (far til Dee Dee og hennes stemor) la seg velvillig intervjue i dokumentarer, så hvor den linja går mellom akseptabelt og ikke er vanskelig å skjelne. 

Gypsy prøvde å fortelle folk om dette, og prøvde tidligere å rømme så hun har visst at det moren gjorde var galt, galt nok til å prøve og unnslippe det. Det er jo forståelig at Gypsy følte at hun ikke hadde noen annen utvei, men du kan ikke unnskylde drap av den grunn. Da må du også til en grad unnskylde Dee Dees handlinger, da moren hennes heller ikke hadde rent mel i posen.

Om hun virkelig trodde at om hun sa ifra om hva som skjedde, så ville de bare trodd hun løy og hun ville bli sendt rett tilbake til moren, hvorfor skulle drap være løsningen? Om hun innstendig  trodde at moren hadde lurt alle såpass trill rundt, ville jo hun jo bare bli sendt til en institusjon og staten ville blitt hennes nye formynder. Intervjuene med Gypsy viser at det er ingenting galt med intelligensen hennes iallefall.

Ser man politi avhørene kan man også tydelig se at Gypsy er endel mer kalkulerende og manipulerende enn hva man skulle tro. Hun gjør en god jobb med å late som hun er knust av beskjeden når politiet konfronterer henne med morens død, og ved å benekte det. Selvfølgelig ligger det ekte følelser bak denne reaksjonen, men det slår meg ikke som sorg. Etter moren ble drept, og Gypsy hadde tørket unna litt blod og fingeravtrykk, gikk Gypsy på badet for en runde intimbarbering før hun og Nicholas hadde sex. I følge rettsdokumentene var det ikke bare en kjappis heller. Ett rom fra hvor moren lå død.

Hele rettsaken til Nicholas Godejohn ligger ute på YouTube, hvor Gypsy også er kalt inn som vitne. 

om man skal tro på det Gipsy forteller i intervjuet (på 1.side i tråden) var ikke sexen frivillig. Nick hadde opprinnelig tenkt til å voldta moren hennes samtidig som han drepte henne. Gipsy forhandlet frem at han kunne voldta henne istedetfor moren. Nå vet vi ikke om dette er sant men de viser bilder av blåmerker og bitt på Gipsy som kan stemme med historien. Det skurrer sikkert for mange at Gipsy virker forelsket i Nick om hun ble voldtatt, men en person som vokste opp med en så kontrollerende og syk mor vil antagelig finne seg i å være i et voldelig og dysfunksjonelt forhold. Hun visste jo ikke om noe annet enn misbruk. 

• Liker 7
Skrevet
49 minutter siden, SupaWoman skrev:

HÆ? Skuespilleren ligner jo ikke orginale Gipsy i det hele tatt.  

kom borti anonymknappen da jeg skrev det. Jeg synes hun ligner- bortsett fra tennene. Uten brillene på synes jeg de er veldig like. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så nettopp intervjuet der hun forteller at moren hadde greid å få en advokat til å erklære Gipsy inkompetent etter Gipsy for første gang prøvde å rømme. Gipsy sier hun da skjønte at å gå til politi ville være håpløst da de ville tro at hun var mentalt tilbakestående siden dette sto i journalen. Jeg tror dette er en situasjon ingen a oss greier å sette seg inn i, det er så sykt. Moren ødela pc og mobil med en hammer og sa til henne at om du prøver å rømme igjen skal jeg bruke hammeren på hendene dine. Fikk litt assosiasjoner til "The misery"..  Jeg tror ikke hun manipulerte Nick til å drepe for å fremstå som et offer men fordi hun aldri kunne greid å drepe moren selv. 

Anonymkode: e4f6a...0f9

kom borti anonymknappen, igjen er det mulig.. 

Skrevet

Ang journalene så må vi huske på at det faktisk ikke er lenge siden dette ble digitalisert. Jeg byttet legekontor for bare noen få år siden og da ble journalen enda fysisk sendt i posten (den havnet på gal adresse, men det er jo en annen historie). Om Dee Dee fikk overbevist alle om at de var Katharinaoffere så trodde vel legene at disse journalene gikk tapt. Mye ble jo ødelagt.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, miss spjåk skrev:

om man skal tro på det Gipsy forteller i intervjuet (på 1.side i tråden) var ikke sexen frivillig. Nick hadde opprinnelig tenkt til å voldta moren hennes samtidig som han drepte henne. Gipsy forhandlet frem at han kunne voldta henne istedetfor moren. Nå vet vi ikke om dette er sant men de viser bilder av blåmerker og bitt på Gipsy som kan stemme med historien. Det skurrer sikkert for mange at Gipsy virker forelsket i Nick om hun ble voldtatt, men en person som vokste opp med en så kontrollerende og syk mor vil antagelig finne seg i å være i et voldelig og dysfunksjonelt forhold. Hun visste jo ikke om noe annet enn misbruk. 

Som jeg har nevnt tidligere er det store skillelinjer fra hva Gypsy forteller i intervjuer og hva hun har fortalt i retten. Om du ser gjennom politiavhørene av begge og rettsaken til Godejohn ser du også at bevisene som er lagt frem viser at Gypsy er den som styrer forholdet mellom henne og Godejohn, og initierer og oppmuntrer avvikende seksuell adferd. Det er vel ikke umulig at Godejohn viste Gypsy veien hit, men hun ble like fort veiviser.

På overflaten er det lett å vurdere situasjonen som at Gypsy kun er ett offer, men fra å dømme av det som politietterforskerne gravde frem virker det veldig usannsynlig.

En sak er jo aldri svart/hvitt og det er jo forbi all tvil at Gypsy er et offer av morens handlinger. Men ansvar for sine egne handlinger stopper ikke så fort du har blitt påvirket i negativ retning. Med tanke på hvordan hun vokste opp, så er det vel og riktig å anta at hennes morale linjer var diffuse, men de var ikke utvisket.

Hun visste uten tvil at det hun planla å gjøre var galt, hun tok en aktiv rolle i å prøve og dekke over sporene og villede politiet. Men det hun blir straffet for er egentlig ikke mordet i seg selv, men planleggingen og skylappene hun tok på seg etter drapet. Hadde hun drept moren selv under en krangel og ringt politiet er det ikke umulig å tenke at hun hadde gått "fri", pga det tydelige misbruket moren utsatte henne for.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, miss spjåk skrev:

I usa opererer rettsystemet veldig på prinsippet øye for øye. Det har å gjøre med at religion ligger sterkt i bunn, det er en av grunnene til at de b.la har dødsstraff. Hvordan vet vi at Nick faktisk hadde 82 i IQ? Han kan ha manipulert testen med vilje for å unndra seg straff. 

Rettspsykiateren og rettspsykologen som vitnet i Godejohns rettsak kom frem til dette, Dr. Kent Franks og Dr. Robert Denney. Du kan se hele rettsaken på YouTube, Dee Dee Blanchard murder trial.

Skrevet
2 minutter siden, Anwa skrev:

Rettspsykiateren og rettspsykologen som vitnet i Godejohns rettsak kom frem til dette, Dr. Kent Franks og Dr. Robert Denney. Du kan se hele rettsaken på YouTube, Dee Dee Blanchard murder trial.

takk for tips, skal sjekke det ut!

Skrevet
4 timer siden, SupaWoman skrev:

Er det noe som feiler Gipsy fysisk i det hele tatt??

Nei.

Kun at hun skjeler litt på det ene øyet...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gypsy insisterer på å holde mikrofonen som om hun opptrer i rettssaken. 

Anonymkode: 2085d...465

Skrevet
17 timer siden, miss spjåk skrev:

kom borti anonymknappen da jeg skrev det. Jeg synes hun ligner- bortsett fra tennene. Uten brillene på synes jeg de er veldig like. 

Gipsy R har ganske små, brune og litt asiatiske øyne.  Skuespilleren har store og blå øyne.  Dessuten har de ulik ansiktsform. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gypsy insisterer på å holde mikrofonen som om hun opptrer i rettssaken. 

Anonymkode: 2085d...465

Hun får beskjed om at hun kan holde den for de hører henne så dårlig. Så det var ikke Gypsy som insisterer, det var advokaten som foreslo det.

Anonymkode: b68dd...d3c

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, SupaWoman skrev:

Gipsy R har ganske små, brune og litt asiatiske øyne.  Skuespilleren har store og blå øyne.  Dessuten har de ulik ansiktsform. 

Enig. De er overhode ikke like.

Barber håret og sett stygge briller på hvem som helst og en lik grimase så vil de alle ligne litt.

A82D2EA3-091B-4B5E-8630-F40521A4A518.png

Skrevet

Ikke mye lik!

91A14F85-62EE-4848-8E1D-2C0E8EBAF85C.jpeg

Skrevet
3 minutter siden, Rotemor skrev:

Enig. De er overhode ikke like.

Barber håret og sett stygge briller på hvem som helst og en lik grimase så vil de alle ligne litt.

A82D2EA3-091B-4B5E-8630-F40521A4A518.png

Forventer dere at skuespillerne er helt like? Hvorfor?

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Violetta skrev:

Forventer dere at skuespillerne er helt like? Hvorfor?

Nei. Vi avkrefter det... Les tråden.

Skrevet
På 4.5.2019 den 19.05, AnonymBruker skrev:

Faren har jo sviktet helt frem til nå. 

Anonymkode: af442...bd0

Det er drøyt å si at faren har sviktet når moren har forsøkt å unndra ungen fra ham.

Far uttaler jo i dokumentaren at han vil være der for datteren sin nå, så vi kan jo bare håpe at det er sannheten. Gypsy er neppe i stand til å ta vare på seg selv når hun kommer ut.

Og sånn helt på siden, hvem pokker kaller ungen sin et skjellsord for romfolk? Og hvordan er det lov?

• Liker 1
Skrevet
På 9.5.2019 den 11.57, SupaWoman skrev:

Velkommen til Hollywood. De velger alltid vakrere og slankere skuespillere. Noe som er helt tåpelig i denne serien, for Gypsy fremstår som en slags skjult sexbombe samt at Dee Dee’s diabetes type 2 ikke gir noen mening da hun sikkert er halvparten av størrelsen til den ekte personen i serien...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...