Gå til innhold

Graviditetstest fire dager etter forventet mens, hva synes dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eggløsning var 9 april

2 minutter siden, Sequel skrev:

Måler du etter eggløsning? Kanskje du hadde eggløsning litt senere enn vanlig denne syklusen :) 🤞

 

Anonymkode: def0e...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eggløsning var 9 april

 

Anonymkode: def0e...e4e

Hvordan vet du det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sequel skrev:

Hvordan vet du det? :)

EL test 😊

Anonymkode: def0e...e4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

EL test 😊

Anonymkode: def0e...e4e

Positiv EL-test betyr ikke at du faktisk fikk eggløsning da, bare at kroppen prøvde. Så da kan det faktisk også hende at eggløsning kom litt seinere og at du er mindre dpo i dag enn du tror :) Bare som en mulig forklaring. Men noen produserer jo også HCG saktere og får derfor svakere utslag. Du kan få målt HCG hos lege og sjekke at det dobler seg slik som det skal :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, jeg er helt fra meg og redd for at en SA skal komme når som helst.

Jeg skal til lege i morgen, men blir allikevel glad om noen forklarer meg hvilken uke CB digital burde vist på meg.

Anonymkode: def0e...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen skal i utgangspunktet vise 2-3 uker når man er 4-5 uker på vei (den regner fra eggløsning, ikke første dag i siste mens). Men det er ikke helt nøyaktig. Normalområdet for hcg er stort. Du kan ha hatt eggløsning seinere tross el-testen, eller du kan være så langt på vei som du tror, med hcg under gjennomsnittet. Jeg syns de andre testene dine har blitt litt sterkere.

Det er kjipt og gå å vente sånn. Lykke til :) 

 

Anonymkode: b5515...c89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Testen skal i utgangspunktet vise 2-3 uker når man er 4-5 uker på vei (den regner fra eggløsning, ikke første dag i siste mens). Men det er ikke helt nøyaktig. Normalområdet for hcg er stort. Du kan ha hatt eggløsning seinere tross el-testen, eller du kan være så langt på vei som du tror, med hcg under gjennomsnittet. Jeg syns de andre testene dine har blitt litt sterkere.

Det er kjipt og gå å vente sånn. Lykke til :) 

 

Anonymkode: b5515...c89

Tusen takk, det var litt oppklarende.

Ja lite visste jeg om at jeg kunne bli så glad i noe som kun er 1,5mm stort.

Føler meg helt knust rett og slett😔

Anonymkode: def0e...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, det var litt oppklarende.

Ja lite visste jeg om at jeg kunne bli så glad i noe som kun er 1,5mm stort.

Føler meg helt knust rett og slett😔

Anonymkode: def0e...e4e

Det skjønner jeg godt. Det gikk galt 4+4 for meg forrige syklus, men jeg testet ikke før samme dag som blødningen kom, og slapp en del av forhåpningene. Ei venninne av meg fikk nesten usynlige streker etter at mensen var forsinket, og var nettopp på ultralyd og fikk se en liten, sprellende gutt. Håpet er ikke ute, selv om det kan være lurt å forberede seg på at det kanskje ikke går. 

Anonymkode: b5515...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

EL test 😊

Anonymkode: def0e...e4e

Eggløsning inntreffer inntil 48timer etter positiv eggløsningstest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjønner jeg godt. Det gikk galt 4+4 for meg forrige syklus, men jeg testet ikke før samme dag som blødningen kom, og slapp en del av forhåpningene. Ei venninne av meg fikk nesten usynlige streker etter at mensen var forsinket, og var nettopp på ultralyd og fikk se en liten, sprellende gutt. Håpet er ikke ute, selv om det kan være lurt å forberede seg på at det kanskje ikke går. 

Anonymkode: b5515...c89

Akkurat nå utgjør du iallfall en forskjell for meg, jeg er jo 4+4 i dag ironisk nok.

Kan jeg spørre deg om du merket noe? Altså ble det bare en normal blødning? Smerter?

Vil så gjerne forberede meg på det som evt kommer. Skal til gynekolog i morgen tidlig, blir vel målt HCG og tatt innvendig ultralyd.

Anonymkode: def0e...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå utgjør du iallfall en forskjell for meg, jeg er jo 4+4 i dag ironisk nok.

Kan jeg spørre deg om du merket noe? Altså ble det bare en normal blødning? Smerter?

Vil så gjerne forberede meg på det som evt kommer. Skal til gynekolog i morgen tidlig, blir vel målt HCG og tatt innvendig ultralyd.

Anonymkode: def0e...e4e

de kan ikke se noe på UL så tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kvinne35+ skrev:

de kan ikke se noe på UL så tidlig

Vet det, men jeg har vært på ultralyd så tidlig i tidligere svangerskap, det de kunne se var en tykk slimhinne og en pose. Altså noe som sterkt indikerte graviditet, også måler de HCG og følger en opp. Så helt forgjeves er det ikke, spesielt med tanke på psyken min. Godt å bli fulgt opp.

Anonymkode: def0e...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hva du stresser med. 

Du får positiv test 4+4. Og du er "knust", skal til legen og be om tidlig ultralyd fordi en venninne sa at du hadde svak strimmeltest 18 dpo? 

Du er jo gravid.. ro helt ned 

For øvrig gikk jeg gravid 1-2 når jeg var 11 dpo, og tok en ny 19 dpo som viste 2-3. Test igjen med ny digital om noen dager. 

Eggløsning kan også ha vært senere enn forventet. Godt mulig du "bare" er 16 som. Egget kan også ha festet seg sent som har ført til svak hcg stigning i begynnelsen 

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Forstår ikke helt hva du stresser med. 

Du får positiv test 4+4. Og du er "knust", skal til legen og be om tidlig ultralyd fordi en venninne sa at du hadde svak strimmeltest 18 dpo? 

Du er jo gravid.. ro helt ned 

For øvrig gikk jeg gravid 1-2 når jeg var 11 dpo, og tok en ny 19 dpo som viste 2-3. Test igjen med ny digital om noen dager. 

Eggløsning kan også ha vært senere enn forventet. Godt mulig du "bare" er 16 som. Egget kan også ha festet seg sent som har ført til svak hcg stigning i begynnelsen 

Ja skjønner det du sier bare er redd.

Gynekologtimen var satt opp lenge før jeg ble gravid for sjekk av andre ting, derfor jeg skal dit :)

jeg skal holde dere oppdaterte om dere ønsker 

Anonymkode: def0e...e4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg er dum altså, men gravid 1-2 uker, blir ikke det helt feil? Jeg hadde IKM 23 april, en venninne av meg med IKM kommende 5 mai fikk i dag positiv gravid 1-2 uker.

hvordan kan det stemme at det står 1-2 uker på meg?

TS

Anonymkode: def0e...e4e

Er venninnen din sikker på at hun ikke er blitt gravid tidligere? Hvis det er enda en uke igjen til IKM så er det lite sannsynlig å teste positivt nå allerede. Egget bruker ca uke (5-6 dager) før det fester seg og så tar det enda noen dager før det skilles ut nok HCG til at en test fanger det opp.

Anonymkode: 9a1ae...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per nå er du jo gravid, og styrke på testene trenger ikke å ha noe å si. Noen produserer HCG seint, andre kjapt. Ta gjerne timen til legen i morgen for å roe hodet litt, men jeg ville også prøvd å slå meg til ro med positiv test. Går det galt, er det, dessverre, ingenting du kan gjøre uansett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4+4 i følge EL test betyr ikke at du bestemt er 4+4. Er du nå plutselig bare 4+0(meget mulig) så er det helt normalt at den viser 1-2. Det du gjør er å vente 5-7 dager og tar en ny digital. Selvsagt kan du også be om å få ta HCG-stigning siden du likevel skal til gyn i morgen. Og man kan ikke sammenlikne seg med andre, alle kvinner har ikke en type syklus og alle er forskjellige. Høres ut som venninnen din heller har bommet på sin syklus, for det var tidlig å test positiv med digital. Lykke til! Prøv å puste med magen :) 

Anonymkode: da9b7...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4+4 i følge EL test betyr ikke at du bestemt er 4+4. Er du nå plutselig bare 4+0(meget mulig) så er det helt normalt at den viser 1-2. Det du gjør er å vente 5-7 dager og tar en ny digital. Selvsagt kan du også be om å få ta HCG-stigning siden du likevel skal til gyn i morgen. Og man kan ikke sammenlikne seg med andre, alle kvinner har ikke en type syklus og alle er forskjellige. Høres ut som venninnen din heller har bommet på sin syklus, for det var tidlig å test positiv med digital. Lykke til! Prøv å puste med magen :) 

Anonymkode: da9b7...023

Tusen takk, du kan absolutt ha rett. Jeg vet ikke hvorfor jeg har så sterk reaksjon på dette, jeg har grått, vært lei meg og redd.

Veldig utypisk meg, pleier ikke bli så «revet med» rent psykisk som nå. Litt sjokkert av meg selv for å være ærlig.

Til dere lengre opp som svarer også, tusen takk.

Jeg må bare forklare gynekologen saken, og se hva hun gjør. Er jo ikke sikkert hun følger meg opp videre heller, man vet jo aldri.

Håper allikevel at hun velger å gjøre det, skal forklare henne hvordan jeg har det i dag.

Lover å oppdatere dere☺️

Anonymkode: def0e...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, du kan absolutt ha rett. Jeg vet ikke hvorfor jeg har så sterk reaksjon på dette, jeg har grått, vært lei meg og redd.

Veldig utypisk meg, pleier ikke bli så «revet med» rent psykisk som nå. Litt sjokkert av meg selv for å være ærlig.

Til dere lengre opp som svarer også, tusen takk.

Jeg må bare forklare gynekologen saken, og se hva hun gjør. Er jo ikke sikkert hun følger meg opp videre heller, man vet jo aldri.

Håper allikevel at hun velger å gjøre det, skal forklare henne hvordan jeg har det i dag.

Lover å oppdatere dere☺️

Anonymkode: def0e...e4e

Jeg forstår deg kjempegodt! Jeg fikk sammenbrudd da jeg opplevde kjemisk og satt hjemme å gråt i to eller tre dager etterpå hvis jeg husker riktig. Var så forberedt på det også, og hadde akseptert det flere dager før blødningen startet, så jeg syntes det var rart at reaksjonen på den var så voldsom. Man har jo ingen kontroll på utfallet, det er det som er så ekkelt. 

Måneden etter var jeg sikker på at jeg hadde en ny kjemisk pga dårlig stigning på testene og planla masse greier man ikke kan gjøre som gravid. Plutselig skjøt hcg i været.

Krysser fingrene og følger med🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, snehvit88 skrev:

Jeg forstår deg kjempegodt! Jeg fikk sammenbrudd da jeg opplevde kjemisk og satt hjemme å gråt i to eller tre dager etterpå hvis jeg husker riktig. Var så forberedt på det også, og hadde akseptert det flere dager før blødningen startet, så jeg syntes det var rart at reaksjonen på den var så voldsom. Man har jo ingen kontroll på utfallet, det er det som er så ekkelt. 

Måneden etter var jeg sikker på at jeg hadde en ny kjemisk pga dårlig stigning på testene og planla masse greier man ikke kan gjøre som gravid. Plutselig skjøt hcg i været.

Krysser fingrene og følger med🤓

Takk snille deg❤️

Man har virkelig 0 kontroll, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men drømmer og håp blir knuste, i tillegg til at det jo reelt faktisk ikke gikk bra for lille. Det er så trist, uansett om det ikke var levedyktig! Det er jo trist at det ikke er det, også blir jeg bekymret for om jeg kanskje vil slite. Ha mange slike sa/kjemiske osv fremover.

Kan jeg spørre hvordan din erfaring var? Hvordan skjønte du at det var kjemisk? Hvilken dpo skjønte du det og hvilken blødde du på?

Hadde du noen symptomer på at det skulle komme? Jeg er så redd for at det skal gjøre vondt fysisk.

Alt du forteller vil forberede meg litt, så blir veldig glad🙏🏻❤️

Anonymkode: def0e...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...