Gå til innhold

Hva tror du skaper kvinnehat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kommer nok fra at de ikke får seg kvinner, fordi de selv har store mangler. Det er gjerne en blanding av fæl personlighet (mange psykopater blandt dem) og er mindre heldig utseendet. De er sosialt kleine og har kanskje ikke særlig høy utdanning. De har havnet i den jobben de har fordi de ikke duger til noe annet, enn at de faktisk liker jobben sin. I stedet for å innse at problemet ligger hos dem, mener de at alt er kvinnenes skyld. Bokstavelig talt alt som går galt i livene deres, er kvinners skyld.

Anonymkode: 40c2f...ac7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener å ha lest en gang at blant barn så ser man ofte at jenter har en tendens til å skylde på seg selv når noe går galt, mens gutter gjerne skylder på ytre omstendigheter. Om dette henger med inn i voksen alder så vil kanskje en kvinne som ikke får seg kjæreste skylde på seg selv, "jeg er stygg, derfor vil ingen ha meg." Det kan kanskje også være med på å forklare hvorfor mange fikser på utseendet. Mens en mann som ikke får seg kjæreste vil skylde på for eksempel samfunnsstrukturer eller kvinner, "det er umulig å tilfredsstille kvinner, likestillingen har gjort kvinnene umulige å ha med å gjøre."

For ordens skyld, jeg har ingen faglig bakgrunn som kan styrke dette, det er bare noe jeg har lurt på om kan henge sammen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Tror det er meget sammensatt og kompliserte årsaker. Jeg er absolutt ingen kvinnehater, som ts ønsker svar fra, men jeg er opptatt av samfunnsproblematikk.

Det har svært lite med å gjøre at disse mennene ikke får seg dame. Jeg tipper de har vært ut og inn av relasjoner med kvinner i åresvis. Dårlige erfaringer gjentar seg gang på gang og de ser et slags mønster. Legg til dårlig relasjon til egen mor/søsken så hjelper det på. Svært få menn hater kvinner uten å ha hatt særlig relasjon til noen av dem.

Menn, fra nuturens side, er bygget for å beskytte og jakte. Ta vare på familien. Det har alltid vært forbundet med respekt. Idag får ikke menn respekt for noe som helst. Tvert imot! De blir klandret for alt som er galt i verden. For hvor ille kvinner har det. Dette skaper voldsom irritasjon. Kvinner som kommanderer, herser, krever, bestemmer og syter over hvor store offer de er...sånt skaper splid og hat. Og dette konstante maset i media om kvinners klaging på hvordan de har det og hvor jævlige alle menn er.

Motsatt også...mye nok drit fra mannfolk så utvikles mannehat og ekstremfeminisme. Kjønnene har allt for lite respekt for hverandres roller i dagens samfunn. Det er bare meg meg meg meg og mitt! Og derfor øker hatet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneundertrykking er det som skaper kvinnehat. Ingenting annet. 

Anonymkode: 59ffc...3a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Skogkatten skrev:

Jeg mener å ha lest en gang at blant barn så ser man ofte at jenter har en tendens til å skylde på seg selv når noe går galt, mens gutter gjerne skylder på ytre omstendigheter. Om dette henger med inn i voksen alder så vil kanskje en kvinne som ikke får seg kjæreste skylde på seg selv, "jeg er stygg, derfor vil ingen ha meg." Det kan kanskje også være med på å forklare hvorfor mange fikser på utseendet. Mens en mann som ikke får seg kjæreste vil skylde på for eksempel samfunnsstrukturer eller kvinner, "det er umulig å tilfredsstille kvinner, likestillingen har gjort kvinnene umulige å ha med å gjøre."

For ordens skyld, jeg har ingen faglig bakgrunn som kan styrke dette, det er bare noe jeg har lurt på om kan henge sammen. 

Deler ditt syn. Det ser man bare i Asia. Der opererer kvinnene seg for å bli mer vestlig. Hvorfor. Jo fordi de vil passe inn. De vil se ut som vestlige kvinner. Og de vil bli gift og de vil passe inn. Ergo de bruker tusenvis på plastiske operasjoner. Tror også kvinner legger skylden på seg selv. De er ikke fin nok, trent nok, stram nok. Det er jo så trist at det er blitt slik. Kvinner må styrkes uten å måtte ty til operasjoner. 

Anonymkode: 0e84e...e4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har en mor som er rigid streng og kjølig og har selv blitt sånn. Jeg er motsatt øm omsorgsfull men han irriterer seg over meg. Han irriterer seg når kvinner får oppmerksomhet i feks media. Det er litt skremmende fordi han ser ut til å muslike kvinner pga moren og han misliker seg selv for å være helt lik

Anonymkode: 7939d...a5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Deler ditt syn. Det ser man bare i Asia. Der opererer kvinnene seg for å bli mer vestlig. Hvorfor. Jo fordi de vil passe inn. De vil se ut som vestlige kvinner. Og de vil bli gift og de vil passe inn. Ergo de bruker tusenvis på plastiske operasjoner. Tror også kvinner legger skylden på seg selv. De er ikke fin nok, trent nok, stram nok. Det er jo så trist at det er blitt slik. Kvinner må styrkes uten å måtte ty til operasjoner. 

Anonymkode: 0e84e...e4f

Koreanske kvinner ser jo faktisk mye bedre ut etter å operere nese, kjeve og øyne. Spesielt øynene.

Anonymkode: b52e4...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koreanske kvinner ser jo faktisk mye bedre ut etter å operere nese, kjeve og øyne. Spesielt øynene.

Anonymkode: b52e4...0f2

Ærlig talt. De er født slik. Det må være slik. Hvem skal sette en standard mal?? Alle er født med sin særegenhet. Skal alle være like så blir verden så kjedelig. 

Anonymkode: 0e84e...e4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Skogkatten said:

Jeg mener å ha lest en gang at blant barn så ser man ofte at jenter har en tendens til å skylde på seg selv når noe går galt, mens gutter gjerne skylder på ytre omstendigheter. Om dette henger med inn i voksen alder så vil kanskje en kvinne som ikke får seg kjæreste skylde på seg selv, "jeg er stygg, derfor vil ingen ha meg." Det kan kanskje også være med på å forklare hvorfor mange fikser på utseendet. Mens en mann som ikke får seg kjæreste vil skylde på for eksempel samfunnsstrukturer eller kvinner, "det er umulig å tilfredsstille kvinner, likestillingen har gjort kvinnene umulige å ha med å gjøre."

For ordens skyld, jeg har ingen faglig bakgrunn som kan styrke dette, det er bare noe jeg har lurt på om kan henge sammen. 

Det er veldig vanlig. Man ser forskjell allerede hos barn. Jentene tar på seg mye av skylden og finner feil hos seg selv, guttene leter etter feil hos alle andre og tar ikke selvkritikk frivillig. Den samme greia ser man ofte hos studenter, folk på jobbintervju og på arbeidsplassen. Kvinner snakker seg selv ned mens menn selvskryter overdrevent mye. Vi ser det også ofte her på KG, selvsagt. For eksempel i alle Tinder-trådene. Gutta langer ut mot kravstore og innbilske "prinsesser" når responsen uteblir, mens jentene lurer på hva de gjør galt eller hva som er galt med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, hind skrev:

Det er veldig vanlig. Man ser forskjell allerede hos barn. Jentene tar på seg mye av skylden og finner feil hos seg selv, guttene leter etter feil hos alle andre og tar ikke selvkritikk frivillig. Den samme greia ser man ofte hos studenter, folk på jobbintervju og på arbeidsplassen. Kvinner snakker seg selv ned mens menn selvskryter overdrevent mye. Vi ser det også ofte her på KG, selvsagt. For eksempel i alle Tinder-trådene. Gutta langer ut mot kravstore og innbilske "prinsesser" når responsen uteblir, mens jentene lurer på hva de gjør galt eller hva som er galt med dem.

Akkruat som samfunnet finner på alle mulige unnskyldninger for kvinner når de gjør noe galt. Eller så gir man menn skylda når kvinner gjør noe galt.

Kvinner alltid uskydlige

Menn alltid skyldige.

Dere kvinner er nøyaktige like udugelige som det vi menn er.

Anonymkode: 0bcc3...ab0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Akkruat som samfunnet finner på alle mulige unnskyldninger for kvinner når de gjør noe galt. Eller så gir man menn skylda når kvinner gjør noe galt.

Kvinner alltid uskydlige

Menn alltid skyldige.

Dere kvinner er nøyaktige like udugelige som det vi menn er.

Anonymkode: 0bcc3...ab0

Ja, det kan se ut som samfunnet reagerer på skjevheten menn skaper ved å så til de grader fremheve seg selv og snakke ned og legge skylden på kvinner selv for alt mellom himmel og jord. Det vil si, tar ofte den svakeste partens parti, og kvinner er jo ifølge mange menn mindreverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, hind said:

Ja, det kan se ut som samfunnet reagerer på skjevheten menn skaper ved å så til de grader fremheve seg selv og snakke ned og legge skylden på kvinner selv for alt mellom himmel og jord. Det vil si, tar ofte den svakeste partens parti, og kvinner er jo ifølge mange menn mindreverdige.

Patetisk.

Anonymkode: b52e4...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2019 den 13.41, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er slik jeg ser det.

Anonymkode: 743b6...8f7

Hvis jeg mener at menn er en gjeng med retarderte tullinger som bare er opptatt av overfladiske ting, så er det jo en generalisering selv om jeg mente at det ikke var det.  

Anonymkode: b1ed5...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Manglende selvtillit. Menn som ikke føler seg noe verdt må finne noen å rakke ned på og da er kvinner de nærmeste. Dette er en enklere løsning enn å prøve å bygge opp seg selv. 

Anonymkode: 43604...434

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2019 den 15.21, AnonymBruker skrev:

Slemme menn som mobber og mishandler kvinner, så klart! 

Anonymkode: b7cda...970

Så klart? Jeg er vel ikke så enkel i topplokket at jeg hater alle menn for det noen få menn har gjort. 

Anonymkode: b1ed5...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Hovedsaklig er det menn som hadde et dårlig/manglende forhold til mammen sin. 

Hadde de vokst opp med en kjærlig mor som elsket dem, støttet dem og var et godt forbilde hadde de ikke hatet kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var ikke kvinnehat den gang de var der de hørte hjemme. Nemlig i hjemmet. Da de lagde mat og vasket for mannen og familien sin. Slik er det dessverre ikke lenger, derfor hater enkelte menn kvinner. 

Anonymkode: 8ea1f...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke kvinnehat den gang de var der de hørte hjemme. Nemlig i hjemmet. Da de lagde mat og vasket for mannen og familien sin. Slik er det dessverre ikke lenger, derfor hater enkelte menn kvinner. 

Anonymkode: 8ea1f...50d

Dette er typisk holdning hos menn som er kvinnehatere.

Det var heller ikke mannehat den tiden menn gjorde det de skulle som feks å bygge hus til familien(kan ikke kreve å ha en dame på kjøkkenet hvis det ikke er noe kjøkken).

Da mannen var eneforsørger og ga pengene til kona slik at hun fordelte dem(dette liker ikke mange av dagens menn å høre fordi det passer ikke i tanken om at hun skal komme krypende for å nådig få 20kr til en mascara, men det var jo sånn det var)

Menn som hater kvinner er utelukkende menn som legger skylden på alle andre/mangler ryggrad og som tror verden skal tilrettelegges for dem fordi de har en penis.

Anonymkode: 6c7b4...6e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2019 den 15.22, AnonymBruker skrev:

Jajaja, obviously... da har vi jo svaret på hva som skaper kvinnehat da, slemme kvinner som mobber og mishandler menn, så klart. Case closed. Kan lukke tråden.

Anonymkode: b52e4...0f2

Det er hva som har skapt mitt «hat» mot kvinner. 

Har en god relasjon til både mor og søsken, søskenbarn, tanter....... 

men jenter som mobbet igjennom hele oppveksten har skapt forakt mot mange kvinner. Og blir ofte «provosert» når jeg ser det at jenter som hater menn er fordi de ikke har dømmekraft og velger menn som behandler de dårlig men når mannen hater kvinner er det fordi de har et dårlig forhold til mor eller noe annet. 

Anonymkode: 621af...0e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, WhisperingWind skrev:

Hovedsaklig er det menn som hadde et dårlig/manglende forhold til mammen sin. 

Hadde de vokst opp med en kjærlig mor som elsket dem, støttet dem og var et godt forbilde hadde de ikke hatet kvinner.

Hva med kvinner som mobber og latterliggjør menn da? 

Anonymkode: 621af...0e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...