Gå til innhold

Hva tror du skaper kvinnehat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Beeblebrox skrev:

Hvor har du observert dette? Har du noen eksempler? 

Selv har jeg helt motsatt inntrykk, og jeg blir heller veldig imponert når damer er gode i noe, og spesielt om de hevder seg over menn. Samme føler jeg gjelder så og si ALLE menn jeg kjenner også.   :vetikke:

Rart at man lever i så forskjellige verdener...

 

 

På avstand ja. Ikke fullt så kult om det er damen din som er flinkere en deg. De fleste menn takler særdeles dårlig å ha en dame som er flinkere enn dem til ting. Det er kun greit om dama er god på ting de selv anser som totalt uviktig eller som "dame-greier".

Anonymkode: f23c2...15f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

På avstand ja. Ikke fullt så kult om det er damen din som er flinkere en deg. De fleste menn takler særdeles dårlig å ha en dame som er flinkere enn dem til ting. Det er kun greit om dama er god på ting de selv anser som totalt uviktig eller som "dame-greier".

Anonymkode: f23c2...15f

Men damer er jo ikke flinkere til noe? Blir aldri en sak det der.

Anonymkode: b52e4...0f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr

Kvinnehat, mannehat, hat mot utlendinger eller folk med rødt hår. Det kommer av tilfeldige ting og det kan resultere i alt slags form for hat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vanlig fyr said:

Kvinnehat, mannehat, hat mot utlendinger eller folk med rødt hår. Det kommer av tilfeldige ting og det kan resultere i alt slags form for hat. 

Helt enig, vanlig fyr.

Anonymkode: b52e4...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er massevis av eksempler her på KG.

Anonymkode: 78113...547

T.o.m. her på KG tror jeg du skal slite med å finne menn som ikke ser det som utelukkende positivt at en dame er bedre enn dem i "hva-det-nå-måtte-være"...    

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På avstand ja. Ikke fullt så kult om det er damen din som er flinkere en deg. De fleste menn takler særdeles dårlig å ha en dame som er flinkere enn dem til ting. Det er kun greit om dama er god på ting de selv anser som totalt uviktig eller som "dame-greier".

Anonymkode: f23c2...15f

Både nært, fjernt, kjært og på avstand... Og gjelder spesielt om det er "manne-greier"!

Har hørt påstanden "menn takler dårlig..." før, men jeg tror det har ekstremt liten rot i virkeligheten. I alle fall i den verdenen jeg lever i...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Rotemor skrev:

Nettsamfunn bidrar ihvertfall til misoppfatning av realiteten...

Det tror jeg gjelder facebook og twitter, men neppe anonymiserte samfunn som dette, her tror jeg tvert i mot sannheten kommer opp i lyset. 

Anonymkode: 2758c...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg gjelder facebook og twitter, men neppe anonymiserte samfunn som dette, her tror jeg tvert i mot sannheten kommer opp i lyset. 

Anonymkode: 2758c...f98

Da er vi uenig om det.

Her yngler det dessverre av kvinnehatfremmende holdninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rotemor skrev:

Da er vi uenig om det.

Her yngler det dessverre av kvinnehatfremmende holdninger.

Mener du at disse ikke ville vært i samfunnet uten KG?

Anonymkode: 2758c...f98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rotemor said:

Da er vi uenig om det.

Her yngler det dessverre av kvinnehatfremmende holdninger.

Her yngler det dessverre av hverdagsexisme mot menn også. Overalt her. Trist å observere.

Anonymkode: b52e4...0f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her yngler det dessverre av hverdagsexisme mot menn også. Overalt her. Trist å observere.

Anonymkode: b52e4...0f2

Beklager. Blandet sammen AB’er. Det er så teit at deee ikke er anonyme nok med nick i en sånn diskusjon/samtal.

Endret av Rotemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at disse ikke ville vært i samfunnet uten KG?

Anonymkode: 2758c...f98

Nei, men nettsamfunn (ikke bare Kg) gir dem større mulighet til ytring ettersom det er mange meninger som overhode ikke kan sies med faktiske ord i mer siviliserte sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rotemor skrev:

Så da er du enig likevel, eller...? 

Jeg er enig i at det er mye pølsevev fra begge kjønn her egentlig, men har inntrykk av at de fleste er snille, greie, litt introverte mennesker. Det var for øvrig ikke jeg som siterte deg sist.

Anonymkode: 2758c...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Rotemor skrev:

Nei, men nettsamfunn (ikke bare Kg) gir dem større mulighet til ytring ettersom det er mange meninger som overhode ikke kan sies med faktiske ord i mer siviliserte sammenhenger.

Nettopp, det er det som er poenget mitt med at dette er en mer autentisk arena enn facebook og twitter.

Anonymkode: 2758c...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rotemor skrev:

Beklager. Blandet sammen AB’er. Det er så teit at deee ikke er anonyme nok med nick i en sånn diskusjon/samtal.

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at det er mye pølsevev fra begge kjønn her egentlig, men har inntrykk av at de fleste er snille, greie, litt introverte mennesker. Det var for øvrig ikke jeg som siterte deg sist.

Anonymkode: 2758c...f98

😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Rotemor said:

 

😊

Jeg er personlig mer vant til å bruke nettsider som er 100% anonyme, ikke brukernavn engang. Jeg synes det funker bra.

Anonymkode: b52e4...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er personlig mer vant til å bruke nettsider som er 100% anonyme, ikke brukernavn engang. Jeg synes det funker bra.

Anonymkode: b52e4...0f2

Hva slags nettsider er dette?

Anonymkode: 2758c...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva slags nettsider er dette?

Anonymkode: 2758c...f98

De starter med www og ender gjerne med com eller org.

Anonymkode: b52e4...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp, det er det som er poenget mitt med at dette er en mer autentisk arena enn facebook og twitter.

Anonymkode: 2758c...f98

Jeg tror muligens en liten skare av lavintelligente er autentiske i sine hatytringer. Men det handler om å ha minimalt med kunnskap og samtidig et behov for ytring.

Nettsamfunn bidrar selvsagt til veldig mye bra! Det er slett ikke begrenset til fremming av negative forhold. Men som svar til HI så er det ett av mange årsaker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rotemor skrev:

Jeg tror muligens en liten skare av lavintelligente er autentiske i sine hatytringer. Men det handler om å ha minimalt med kunnskap og samtidig et behov for ytring.

Nettsamfunn bidrar selvsagt til veldig mye bra! Det er slett ikke begrenset til fremming av negative forhold. Men som svar til HI så er det ett av mange årsaker 

Så du mener rett og slett at kvinnehatet på KG er trolling? 

Anonymkode: 2758c...f98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...